Przesunięty przez: Michu 2012-03-24, 08:52 |
Jak zablokować rozrząd (wymiana) |
Autor |
Wiadomość |
Klakier
ziomy rezerwy
Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 895 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2012-03-08, 22:58
|
|
|
Normalny, prawy.
P.S. A do blokady najlepsza jest nakrętka na klucz 13 wsadzony między blok a ząbki w kole zamachowym. |
_________________
|
|
|
|
|
karol1984kg
FL 93
Wiek: 39 Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 207 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 2012-03-08, 23:01
|
|
|
Dzięki, jutro ponapierdalam w nią młotkiem - może puści. Myślałem że urwę poduchy, a suka i tak nie chciała się odkręcić w żadną stronę - nasada 32 + metr przedłużki wszystko Stanley-a i huj. |
_________________ Stary ale spłacony
|
|
|
|
|
karol1984kg
FL 93
Wiek: 39 Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 207 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 2012-03-08, 23:03
|
|
|
Cytat: | P.S. A do blokady najlepsza jest nakrętka na klucz 13 wsadzony między blok a ząbki w kole zamachowym. |
Ja zapiąłem 4 bieg i ręczny - trzyma. Mam zrzuconą miskę - może lepiej wsadzić coś w wał? |
_________________ Stary ale spłacony
|
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-06-01, 20:50
|
|
|
Podpisze się pod ten temat:
Wymieniłem dziś rozrząd wydaje mi się że w 100% zrobiłem wszystko ok Poza tym wielkiej filozofii tam nie ma.
No ale problem jest taki że mam problemy z ustawieniem zapłonu. Z odpaleniem jak wiadomo tym bardziej.
Jak ustawiam na 10 stopni to aparat mam w tej pozycji (lampka się zaświeca):
Ale maluch i tak nie odpala.
Co mogłem zrobić nie tak? |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
Piotrek1990
Fiat 126p Town '98
Wiek: 33 Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1520 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2012-06-01, 20:59
|
|
|
rozrząd na pewno dobrze złożyłeś ? znaki się zgadzają ? |
_________________ Budowa silników (weryfikacja części, pomiary, toczenie, szlifowanie, honowanie, obróbka)
Obróbka CNC + wyważenie koła zamachowego
Modyfikacje głowic, tłoków, rozrządu - odelżanie elementów
Rozwierty fabrycznych cylindrów na pojemność 700 cm na nowych tulejach- do sportu
Obróbka skrawaniem CNC
Regeneracja głowic (planowanie, wymiana prowadnic, szlifowanie gniazd, frezowanie gniazd, szlif zaworów, docieranie, obróbka)
|
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-06-01, 21:01
|
|
|
Właśnie tak, wszystko tak jak w tutorialu na stronie i w książce Ustawiłem stary na znaki. ściągnąłem i założyłem nowy w tej samej pozycji. Oczywiście znaki się pokrywały. |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-06-01, 21:04
|
|
|
Spróbuj obrócić aparat o 180 stopni |
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-06-01, 21:07
|
|
|
Wyciągnąć z bloku jak będą sie znaki pokrywały i wtedy o 180 i włożyć? Bo tak mi tato właśnie powiedział. |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-06-01, 21:09
|
|
|
Jeśli teraz jest ustawiony wg znaków, to po prostu obróć go o 180 stopni |
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-06-01, 21:14
|
|
|
OK ide go obrócić.
Da się założyć źle tą pokrywę filtru na której jest znak? |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
hacki
ziomy rezerwy
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 894 Skąd: wiem, że paczysz?
|
Wysłany: 2012-06-01, 21:14
|
|
|
najpierw zdejmij pokrywkę z aparatu
i jak nim pokręcisz to iskierka przeskoczy-wtedy będzie widać jak jest zapłon ustawiony
edit: nie-chyba |
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2012-06-01, 21:18
|
|
|
rozrząd założymy że ustawiony dobrze,zrób przerwę najpierw w aparacie taką jak zaleca książka,potem włóż aparat obojętnie jak zapnij żarówkę między masę a pin na aparacie i kręć wałem,jeśli znak się pojawi na kole w okolicach kresek na pokrywie rozrządu to nie ma lipy,musi zapalić |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-06-02, 15:41
|
|
|
Dobra maluch pali i jeździ.
Włożyłem inny aparat bo tamten nagle przestawał dawać iskrę, a platynki się w ogóle nie otwierały.
Ustawiłem 0,5 szczelinę na styku jak jest maksymalnie otwarta platynka.
Odpalać odpala i chodzi, ale muszę ponownie wyregulować zawory, bo ustawiłem ale coś chyba źle.
Jedno mnie martwi że wyje jak się dodaje gazu i wcale nie chodzi równiutko nieco lepiej niż przed wymianą.
hacki napisał/a: | i jak nim pokręcisz to iskierka przeskoczy-wtedy będzie widać jak jest zapłon ustawiony |
Iskra ma przeskakiwać wtedy gdy lampka się zapala? |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
hacki
ziomy rezerwy
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 894 Skąd: wiem, że paczysz?
|
Wysłany: 2012-06-02, 16:04
|
|
|
ja lampki nie używam....
np.. kręcisz powoli kołem i patrzysz iskra przeskakuje i wtedy na kole odczytujesz jak jest ustawiony np... iskra przeskoczyła kiedy (foto) to jest zapłon poprawnie ustawiony
edit: zawory regulujesz tak:
np:
na pierwszym cylindrze :
(1) zawór zaczyna się otwierać (2) kończy się zamykać
to wtedy ustawiasz zawory na drugim cylindrze
i z drugim cylindrem odwrotnie |
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-06-02, 16:47
|
|
|
hacki, czyli wszystko dobrze robiłem Pierwszy cylinder to ten od strony zamachu nie? |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
|