.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
BIS, sprzęgło, remonty
Autor Wiadomość
Mateusz23maw 
Ziomy rezerwy


Wiek: 33
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 3102
Skąd: Zamość [LZ 10846]
Wysłany: 2013-08-22, 11:36   

Ja przejechalem na nim 5tys i ma sie dobrze, a zdarza sie ze okrutnie jest traktowane.
_________________
 
 
     
Tasok 


Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 2887
Skąd: Głowienka
Wysłany: 2013-08-22, 14:00   

kaszlak_maniak napisał/a:
Oho, widzę statim bije nowe rekordy.


Wyznacza nowe standardy. :roll:
Przyznam że sam mam Statima, działać działa, ale i tak to wyjebie za psem, nie idzie ładnie luzu ustawić, nie ma takiej "gładkiej" pracy jak Kożuchow.
 
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2013-08-22, 15:58   

Tasok napisał/a:
kaszlak_maniak napisał/a:
Oho, widzę statim bije nowe rekordy.


Wyznacza nowe standardy. :roll:
Przyznam że sam mam Statima, działać działa, ale i tak to wyjebie za psem, nie idzie ładnie luzu ustawić, nie ma takiej "gładkiej" pracy jak Kożuchow.



Dokładnie.W czerwcu wrzuciłem to,co poniewierało mi się po garażu,nowa tarcza z dociskiem Statimu.Od tej pory mam sprzęgło działające metodą 0-1 na przestrzeni jednego centymetra :roll: Regulacja nie pomaga,auto albo rusza z piskiem albo skacze jak żaba...Najlepsza opcja to oddać tarczę do ponownego nabicia i polować na nowy,porządny docisk.Chyba że uda się dorwać nową solidną tarczę :)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
ATi 
Moderator
Bis 714


Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1672
Skąd: Żory
Wysłany: 2013-08-22, 19:27   

Anzel, to fajną tą tarczę masz, taka sportowa :E
Polecam popytać się o tarczę Luk'a, są jeszcze zestawy Sachs.

ps. Tarcza sprzęgła Luk'a kosztuje 200 złotych.
 
     
Mateusz126FSM 


Wiek: 30
Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 317
Skąd: Suchoraba
Wysłany: 2013-08-22, 23:11   

zamówiłem właśnie Lukasa.. mam nadzieję że się sprawdzi
_________________
Mały, ciasny.. ale własny :)




Na gg dostępny cały czas tylko że siedzę na niewidoku
 
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 31
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-23, 07:21   

Mateusz126FSM napisał/a:
Masakra... z głupa kupiłem Satima bo musiałem sprawdzić czy faktycznie takie ujowe...
skręciłem wszystko w całość, przejechałem 2 kilometry i tarcza się ROZSYPAŁA !.. za piernika nie polecam nikomu Satima !!


Udało Ci się wepchać STATIMa do BISa? U mnie tarcza nie pasowała jak i w kilku innych kołach zamachowych od BISa. Bo jak ją wepchałeś na siłę to się nie dziwie, że się rozsypała po 2km.
Piszcie maile do STATIMu ze zdjęciami z żądaniem zwrotu pieniędzy, może to im da coś do myślenia o jakości ich wyrobów.
 
     
Mateusz126FSM 


Wiek: 30
Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 317
Skąd: Suchoraba
Wysłany: 2013-08-23, 14:15   

wszystko weszło idealnie właśnie ... chyba że poprzednik coś majstrował i przerabiał ?
Pieniądze zwrócili i "rzeczoznawca" stwierdził że to był wadliwy egzemplarz -.- are you kidding me ?....
_________________
Mały, ciasny.. ale własny :)




Na gg dostępny cały czas tylko że siedzę na niewidoku
 
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 31
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-23, 14:58   

A może masz koło zamachowe z cc 700?
Tam nie było tego kołnierza który uniemożliwiał założenie sprzęgła statimu.

Albo może miałeś wersję tarczy z czterema sprężynkami od tłumików drgań skrętnych?
Bo ja miałem tą z trzema i ona nie pasowała.
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2013-08-23, 15:33   

ATi napisał/a:
Anzel, to fajną tą tarczę masz, taka sportowa :E
Polecam popytać się o tarczę Luk'a, są jeszcze zestawy Sachs.

ps. Tarcza sprzęgła Luk'a kosztuje 200 złotych.



Głównie rozchodzi się o dostępność docisku dobrej jakości.Jak już pisałem,w Krakowie jest zakład potrafiący dobrze nabić tarczę,do Bisa kosztowało to 40pln.Jeśli do takiej zregenerowanej okładziny dołożymy markowy docisk,otrzymamy całkiem niezłe sprzęgło 8)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
Krzysztof0430 


Wiek: 29
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2013-08-23, 16:26   

grzesiol napisał/a:
A może masz koło zamachowe z cc 700?
mnie się wydaje że bez koła pasowego od CC700 konfiguracja: zamach z CC700 a koło pasowe od BISa może nie zadziałać i spowodować jakieś straty w silniku, bo chyba jest różnica w masie przeciwwagi w kole pasowym od CC700 a tym z BISa.
_________________
 
 
     
Mateusz126FSM 


Wiek: 30
Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 317
Skąd: Suchoraba
Wysłany: 2013-08-24, 20:41   

Założyłem Lucasa i polecam każdemu... perfekcja
_________________
Mały, ciasny.. ale własny :)




Na gg dostępny cały czas tylko że siedzę na niewidoku
 
 
     
ATi 
Moderator
Bis 714


Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1672
Skąd: Żory
Wysłany: 2013-08-24, 21:30   

Mateusz126FSM, sama tarcza, czy też docisk?
Polecam do tego docisk tej samej firmy i wtedy to już sprzęgło idealne.
 
     
Mateusz126FSM 


Wiek: 30
Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 317
Skąd: Suchoraba
Wysłany: 2013-08-25, 00:06   

Docisk seria, tarcza Lucas, pasują do siebie idealnie
Docisku nie zmieniałem bo wygląda świeżo
_________________
Mały, ciasny.. ale własny :)




Na gg dostępny cały czas tylko że siedzę na niewidoku
 
 
     
Daro100 

Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-09-08, 21:18   Re: BIS, sprzęgło, remonty

KRZYSIU napisał/a:
Witam. Pierwsza sprawa - W moim szatanie padło mi sprzęgło. Słyszałem od mechanika że to będzie kupa roboty, że silnik trzeba wyjąć itp. Co Wy na to? Czy miał ktoś z tym do czynienia?
Druga sprawa - mam ochotę wyremontować swojego BIS-a, do ogarnięcia wszystko, blacharka, mechanika, wnętrze itp. Ogólny remont. Znacie kogoś na Śląsku kto zajmuje się takimi renowacjami? I jakie koszta się z tym wiążą? Pozdro :)


W BISie do wymiany sprzęgła łatwiej (szybciej) wyjąć skrzynię niż silnik. Oczywiście o ile dysponujemy kanałem, bądź podnośnikiem kolumnowym.
Pozdrawiam
DaRo
 
     
Domage 
ziomy rezerwy
buh


Wiek: 113
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 3198
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2014-09-09, 10:53   

Zależy... w zwykłym maluchu wymiana sprzęgła jak robiłem z młodym, zajeła nam godzinę, z wyjęciem silnika.
W Bisie dochodzą rurki od wody, i ryzyko zapowietrzenia układu, więc może faktycznie lepiej skrzynie. Chociaż celowanie w tarcze sprzęgła wałkiem od skrzyni nie należy do przyjemnych. :roll:
_________________

Pussy Wagon
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16