BIS, sprzęgło, remonty |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz23maw
Ziomy rezerwy
Wiek: 33 Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 3102 Skąd: Zamość [LZ 10846]
|
Wysłany: 2013-08-22, 11:36
|
|
|
Ja przejechalem na nim 5tys i ma sie dobrze, a zdarza sie ze okrutnie jest traktowane. |
_________________
|
|
|
|
|
Tasok
Wiek: 33 Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 2887 Skąd: Głowienka
|
Wysłany: 2013-08-22, 14:00
|
|
|
kaszlak_maniak napisał/a: | Oho, widzę statim bije nowe rekordy. |
Wyznacza nowe standardy.
Przyznam że sam mam Statima, działać działa, ale i tak to wyjebie za psem, nie idzie ładnie luzu ustawić, nie ma takiej "gładkiej" pracy jak Kożuchow. |
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2013-08-22, 15:58
|
|
|
Tasok napisał/a: | kaszlak_maniak napisał/a: | Oho, widzę statim bije nowe rekordy. |
Wyznacza nowe standardy.
Przyznam że sam mam Statima, działać działa, ale i tak to wyjebie za psem, nie idzie ładnie luzu ustawić, nie ma takiej "gładkiej" pracy jak Kożuchow. |
Dokładnie.W czerwcu wrzuciłem to,co poniewierało mi się po garażu,nowa tarcza z dociskiem Statimu.Od tej pory mam sprzęgło działające metodą 0-1 na przestrzeni jednego centymetra Regulacja nie pomaga,auto albo rusza z piskiem albo skacze jak żaba...Najlepsza opcja to oddać tarczę do ponownego nabicia i polować na nowy,porządny docisk.Chyba że uda się dorwać nową solidną tarczę |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
ATi
Moderator Bis 714
Wiek: 29 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1672 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2013-08-22, 19:27
|
|
|
Anzel, to fajną tą tarczę masz, taka sportowa
Polecam popytać się o tarczę Luk'a, są jeszcze zestawy Sachs.
ps. Tarcza sprzęgła Luk'a kosztuje 200 złotych. |
|
|
|
|
Mateusz126FSM
Wiek: 30 Dołączył: 27 Maj 2013 Posty: 317 Skąd: Suchoraba
|
Wysłany: 2013-08-22, 23:11
|
|
|
zamówiłem właśnie Lukasa.. mam nadzieję że się sprawdzi |
_________________ Mały, ciasny.. ale własny
Na gg dostępny cały czas tylko że siedzę na niewidoku |
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 31 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-08-23, 07:21
|
|
|
Mateusz126FSM napisał/a: | Masakra... z głupa kupiłem Satima bo musiałem sprawdzić czy faktycznie takie ujowe...
skręciłem wszystko w całość, przejechałem 2 kilometry i tarcza się ROZSYPAŁA !.. za piernika nie polecam nikomu Satima !! |
Udało Ci się wepchać STATIMa do BISa? U mnie tarcza nie pasowała jak i w kilku innych kołach zamachowych od BISa. Bo jak ją wepchałeś na siłę to się nie dziwie, że się rozsypała po 2km.
Piszcie maile do STATIMu ze zdjęciami z żądaniem zwrotu pieniędzy, może to im da coś do myślenia o jakości ich wyrobów. |
|
|
|
|
Mateusz126FSM
Wiek: 30 Dołączył: 27 Maj 2013 Posty: 317 Skąd: Suchoraba
|
Wysłany: 2013-08-23, 14:15
|
|
|
wszystko weszło idealnie właśnie ... chyba że poprzednik coś majstrował i przerabiał ?
Pieniądze zwrócili i "rzeczoznawca" stwierdził że to był wadliwy egzemplarz -.- are you kidding me ?.... |
_________________ Mały, ciasny.. ale własny
Na gg dostępny cały czas tylko że siedzę na niewidoku |
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 31 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-08-23, 14:58
|
|
|
A może masz koło zamachowe z cc 700?
Tam nie było tego kołnierza który uniemożliwiał założenie sprzęgła statimu.
Albo może miałeś wersję tarczy z czterema sprężynkami od tłumików drgań skrętnych?
Bo ja miałem tą z trzema i ona nie pasowała. |
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2013-08-23, 15:33
|
|
|
ATi napisał/a: | Anzel, to fajną tą tarczę masz, taka sportowa
Polecam popytać się o tarczę Luk'a, są jeszcze zestawy Sachs.
ps. Tarcza sprzęgła Luk'a kosztuje 200 złotych. |
Głównie rozchodzi się o dostępność docisku dobrej jakości.Jak już pisałem,w Krakowie jest zakład potrafiący dobrze nabić tarczę,do Bisa kosztowało to 40pln.Jeśli do takiej zregenerowanej okładziny dołożymy markowy docisk,otrzymamy całkiem niezłe sprzęgło |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
Krzysztof0430
Wiek: 29 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1487 Skąd: Mizerów [SPS]
|
Wysłany: 2013-08-23, 16:26
|
|
|
grzesiol napisał/a: | A może masz koło zamachowe z cc 700? | mnie się wydaje że bez koła pasowego od CC700 konfiguracja: zamach z CC700 a koło pasowe od BISa może nie zadziałać i spowodować jakieś straty w silniku, bo chyba jest różnica w masie przeciwwagi w kole pasowym od CC700 a tym z BISa. |
_________________
|
|
|
|
|
Mateusz126FSM
Wiek: 30 Dołączył: 27 Maj 2013 Posty: 317 Skąd: Suchoraba
|
Wysłany: 2013-08-24, 20:41
|
|
|
Założyłem Lucasa i polecam każdemu... perfekcja |
_________________ Mały, ciasny.. ale własny
Na gg dostępny cały czas tylko że siedzę na niewidoku |
|
|
|
|
ATi
Moderator Bis 714
Wiek: 29 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1672 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2013-08-24, 21:30
|
|
|
Mateusz126FSM, sama tarcza, czy też docisk?
Polecam do tego docisk tej samej firmy i wtedy to już sprzęgło idealne. |
|
|
|
|
Mateusz126FSM
Wiek: 30 Dołączył: 27 Maj 2013 Posty: 317 Skąd: Suchoraba
|
Wysłany: 2013-08-25, 00:06
|
|
|
Docisk seria, tarcza Lucas, pasują do siebie idealnie
Docisku nie zmieniałem bo wygląda świeżo |
_________________ Mały, ciasny.. ale własny
Na gg dostępny cały czas tylko że siedzę na niewidoku |
|
|
|
|
Daro100
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 10 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-09-08, 21:18 Re: BIS, sprzęgło, remonty
|
|
|
KRZYSIU napisał/a: | Witam. Pierwsza sprawa - W moim szatanie padło mi sprzęgło. Słyszałem od mechanika że to będzie kupa roboty, że silnik trzeba wyjąć itp. Co Wy na to? Czy miał ktoś z tym do czynienia?
Druga sprawa - mam ochotę wyremontować swojego BIS-a, do ogarnięcia wszystko, blacharka, mechanika, wnętrze itp. Ogólny remont. Znacie kogoś na Śląsku kto zajmuje się takimi renowacjami? I jakie koszta się z tym wiążą? Pozdro |
W BISie do wymiany sprzęgła łatwiej (szybciej) wyjąć skrzynię niż silnik. Oczywiście o ile dysponujemy kanałem, bądź podnośnikiem kolumnowym.
Pozdrawiam
DaRo |
|
|
|
|
Domage
ziomy rezerwy buh
Wiek: 113 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 3198 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2014-09-09, 10:53
|
|
|
Zależy... w zwykłym maluchu wymiana sprzęgła jak robiłem z młodym, zajeła nam godzinę, z wyjęciem silnika.
W Bisie dochodzą rurki od wody, i ryzyko zapowietrzenia układu, więc może faktycznie lepiej skrzynie. Chociaż celowanie w tarcze sprzęgła wałkiem od skrzyni nie należy do przyjemnych. |
_________________
Pussy Wagon |
|
|
|
|
|