.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymarzona Zastava 1100p Mediteran.
Autor Wiadomość
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 166
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2024-03-20, 21:16   

Przychodzę do Was moi mili z dobrą wiadomością. Przynajmniej dla mnie. Udało mnie się poskładać wstępnie graty do układu napędowego 1100p.

Pierwsza operacja, to flansza/zabierak lewej półosi. Tu poszło gładko, wziąłem go ze skrzyni Ritmo Abarth. Prawdopodobnie od nowszych typów skrzyni też będzie pasować.



Zdobyłem sztywną półoś do podpory. Dorobienie nowej było za drogie dla mnie, więc po niedługich poszukiwaniach okazało się, że taka półoś występowała też w bazującym na Punto mk1 Fiacie Barchetta. Mimo posiadania zupełnie innego silnika niż Punciak GT. Zdobyłem ori nówkę nieśmiganą. :mrgreen:



Poszedłem za ciosem i kupiłem dwie półosie od tego modelu, gdzie następnie jedną rozmontowałem pod przegub dedykowany pod Uno Turbo/Ritmo 1.5 i w sumie niepotrzebnie. Przegub Barchetty/Punto GT ma 25/25 zębów. Przegub, który chciałem założyć ma 25/22 zęby. Myślałem, że dopasuję taką piastę 22z do Zastavowskiej zwrotnicy, a tu jednak nie... Zwrotnica jest za mała, żeby założyć taką piastę, a w zasadzie łożysko 30x60x37, gdzie minimum co potrzeba, to 36x64x37.



Tym samym pozostała mi ucieczka do przodu. Czyli swap zwrotnic z Fiorino mk2.
Po zwymiarowaniu i naniesienia kilku korekt siądą bez problemu do 1100p. Z zwrotnic Barchetty wyciągnę piasty 25 zębów i wpasuję je z nowymi łożyskami do zwrotnic Fiorino, które mają więcej miejsca. No i to wszystko do 1100p



Górne mocowanie skrzyni będzie przeszczepione z Yugo. Do tego trzeba całą flanszę. Trochę się tego naszukałem, ale cudem zdobyłem. Będzie, to ożenione z poduchą i mocowaniem od Fiorino mk2. Dopiero w budzie zobaczę jak, to leży.



Za całość sterowania odpowiadać będzie wybierak z Ibizy mk1 odpowiednio go przygotuję pod skrzynię Fiata.

_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2727
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2024-03-21, 07:16   

Jestem pełen podziwu nad wytrwałością w realizacji tego projektu
Powodzenia
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 166
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2024-05-03, 12:43   

Mody, mody i jeszcze raz mody.


Stara rurka wody, którą przerabiałem wyleciała. Kolanko powrotne z nagrzewnicy nie może być z dołu, bo wypada na wbudowanej w rurkę przelotce na przewody alternatora. Zbudowałem ją na nowo i sądzę, że wyszło lepiej.



Dodatkowo wrzuciłem pompę od Uno 1.5, która jest delikatnie bardziej odsadzona.



Z powodu zdobycia wszystkich praktycznie gratów do zapłonu bezstykowego Digiplex w wersji 2S nie potrzebującej do działania rozdzielacza, którego do 16V nie jestem w stanie założyć.



Składa się z następujących części:
- Instalacji elektrycznej z CC900 na gaźniku, która wymaga dodania pinu nr 8 pod obrotomierz.
- Sterownika MED 440A z Lancii Themy 2.0, który prawdopodobnie nie ma odcinki w przeciwieństwie do modułu z CC. Do niego była wtyczka z zarobionym pinem nr 8.
- Czujnika położenia wału z Uno 1.5 z uchwytami
- Obudowy simmeringu z Uno z uchwytem na wyżej wymieniony czujnik. (Nie ma na zdjęciu)
- Koła pasowego z Uno 1.5
- Cewka seria z 16V

Parę Zastav lata na podobnych zestawach, co prawda w 8V i użytkownicy sobie chwalą, to rozwiązanie.

Kolejna sprawa, to nawiercanie bloku pod łapę 1100p. Nauczony doświadczeniem i z zrobionym adapterem przystąpiłem do działania.

Pierwsze co, to ściągnąłem głowiczkę wałka wydechowego i odkręciłem jedną ze szpilek głowicy, która kolidowała z nawiertem. Następnie blok przewróciłem na bok i go wypoziomowałem oraz założyłem adapter.





Wwierciłem się 17mm w ściankę bloku (około tyle mają dwa pozostałe otwory) i przebiłem się do gniazda szpilki głowicy. Co wiedziałem od początku. Dla mnie nie jest, to problem. Bo w nawiercone miejsce będzie wstawiona szpilka, która się minie z śrubą głowicy. Chyba, że w obydwu miejscach zamontuję szpilki.

Jestem zadowolony i tak, bo przynajmniej dzięki adapterowi wiem jak powinna być ta łapa prawidłowo zamontowana.



Zmontowałem też film z tych prac nad tym silnikiem.

https://youtu.be/DVT26mKkrok?si=uYXVKVp8xVMbDlAK
_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15