|
.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI
|
Wymarzona Zastava 1100p Mediteran. |
Autor |
Wiadomość |
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 166 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2024-03-20, 21:16
|
|
|
Przychodzę do Was moi mili z dobrą wiadomością. Przynajmniej dla mnie. Udało mnie się poskładać wstępnie graty do układu napędowego 1100p.
Pierwsza operacja, to flansza/zabierak lewej półosi. Tu poszło gładko, wziąłem go ze skrzyni Ritmo Abarth. Prawdopodobnie od nowszych typów skrzyni też będzie pasować.
Zdobyłem sztywną półoś do podpory. Dorobienie nowej było za drogie dla mnie, więc po niedługich poszukiwaniach okazało się, że taka półoś występowała też w bazującym na Punto mk1 Fiacie Barchetta. Mimo posiadania zupełnie innego silnika niż Punciak GT. Zdobyłem ori nówkę nieśmiganą.
Poszedłem za ciosem i kupiłem dwie półosie od tego modelu, gdzie następnie jedną rozmontowałem pod przegub dedykowany pod Uno Turbo/Ritmo 1.5 i w sumie niepotrzebnie. Przegub Barchetty/Punto GT ma 25/25 zębów. Przegub, który chciałem założyć ma 25/22 zęby. Myślałem, że dopasuję taką piastę 22z do Zastavowskiej zwrotnicy, a tu jednak nie... Zwrotnica jest za mała, żeby założyć taką piastę, a w zasadzie łożysko 30x60x37, gdzie minimum co potrzeba, to 36x64x37.
Tym samym pozostała mi ucieczka do przodu. Czyli swap zwrotnic z Fiorino mk2.
Po zwymiarowaniu i naniesienia kilku korekt siądą bez problemu do 1100p. Z zwrotnic Barchetty wyciągnę piasty 25 zębów i wpasuję je z nowymi łożyskami do zwrotnic Fiorino, które mają więcej miejsca. No i to wszystko do 1100p
Górne mocowanie skrzyni będzie przeszczepione z Yugo. Do tego trzeba całą flanszę. Trochę się tego naszukałem, ale cudem zdobyłem. Będzie, to ożenione z poduchą i mocowaniem od Fiorino mk2. Dopiero w budzie zobaczę jak, to leży.
Za całość sterowania odpowiadać będzie wybierak z Ibizy mk1 odpowiednio go przygotuję pod skrzynię Fiata.
|
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2728 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2024-03-21, 07:16
|
|
|
Jestem pełen podziwu nad wytrwałością w realizacji tego projektu
Powodzenia |
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 166 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2024-05-03, 11:43
|
|
|
Mody, mody i jeszcze raz mody.
Stara rurka wody, którą przerabiałem wyleciała. Kolanko powrotne z nagrzewnicy nie może być z dołu, bo wypada na wbudowanej w rurkę przelotce na przewody alternatora. Zbudowałem ją na nowo i sądzę, że wyszło lepiej.
Dodatkowo wrzuciłem pompę od Uno 1.5, która jest delikatnie bardziej odsadzona.
Z powodu zdobycia wszystkich praktycznie gratów do zapłonu bezstykowego Digiplex w wersji 2S nie potrzebującej do działania rozdzielacza, którego do 16V nie jestem w stanie założyć.
Składa się z następujących części:
- Instalacji elektrycznej z CC900 na gaźniku, która wymaga dodania pinu nr 8 pod obrotomierz.
- Sterownika MED 440A z Lancii Themy 2.0, który prawdopodobnie nie ma odcinki w przeciwieństwie do modułu z CC. Do niego była wtyczka z zarobionym pinem nr 8.
- Czujnika położenia wału z Uno 1.5 z uchwytami
- Obudowy simmeringu z Uno z uchwytem na wyżej wymieniony czujnik. (Nie ma na zdjęciu)
- Koła pasowego z Uno 1.5
- Cewka seria z 16V
Parę Zastav lata na podobnych zestawach, co prawda w 8V i użytkownicy sobie chwalą, to rozwiązanie.
Kolejna sprawa, to nawiercanie bloku pod łapę 1100p. Nauczony doświadczeniem i z zrobionym adapterem przystąpiłem do działania.
Pierwsze co, to ściągnąłem głowiczkę wałka wydechowego i odkręciłem jedną ze szpilek głowicy, która kolidowała z nawiertem. Następnie blok przewróciłem na bok i go wypoziomowałem oraz założyłem adapter.
Wwierciłem się 17mm w ściankę bloku (około tyle mają dwa pozostałe otwory) i przebiłem się do gniazda szpilki głowicy. Co wiedziałem od początku. Dla mnie nie jest, to problem. Bo w nawiercone miejsce będzie wstawiona szpilka, która się minie z śrubą głowicy. Chyba, że w obydwu miejscach zamontuję szpilki.
Jestem zadowolony i tak, bo przynajmniej dzięki adapterowi wiem jak powinna być ta łapa prawidłowo zamontowana.
Zmontowałem też film z tych prac nad tym silnikiem.
https://youtu.be/DVT26mKkrok?si=uYXVKVp8xVMbDlAK |
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
|
Rusztowania
Szalunki
|