.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat 500 Ciężko odpala na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
robert83 

Dołączył: 22 Mar 2024
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2024-04-17, 23:20   

Kupiłem obrotomierz z opcją ustawienia iskry na obrót wału. Czytałem dużo ale nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi ile razy iskra przeskakuje na jeden obrót wału. Przy 4 cylindrowym silniku 4 suwowym będzie raz na dwa obroty wału, czyli teoretycznie w naszym silniku będzie jeden raz na 1 obrót wału.

Niestety inne sprzecznei źródło mówi, że będzie to 1 raz na dwa obroty wału - i tu wydaje mi się odpowiedź jest poprawna.

Wiadomo, że chodzi o wystąpienie iskry na 1 cylindrze...
  
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2024-04-18, 08:10   

Pisałeś że masz jakiś zapłon elektroniczny to nie wiem jak tam jest. W późniejszych maluchach czy elegantach był układ ze zmarnowana iskra czyli jeden obrót wału to jedna iskra na dwóch cylindrach. Na kopułce też, ale iskra była tylko na tym cylindrze na który trzeba :)
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
robert83 

Dołączył: 22 Mar 2024
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2024-04-18, 18:38   

Elektroniczny mam tylko rozdzielacz zapłonu. Reszta pozostala bez zmian.

Właśnie zastanawiam się jak to jest w starszych wersjach, bo na logikę wychodzi mi 1 iskra na dwa obroty.

Jutro podłączę obrotomierz i sprawdzę jak jest w rzeczywistości.
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2726
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2024-04-18, 21:48   

Maluch ma układ z tłokami chodzącymi razem
A suw pracy jest raz w jednym araz w drugim
Więc iskra jest co obót wału
W układzie z aparatem i rozdzielaczem (palec i kopułka) raz w jednym
Raz w drugim.
W innych układach iskra jest co obrót w obydwu cylindrach.
I tyle.
Tak też jest w twoim silniku :facepalm:
  
 
     
robert83 

Dołączył: 22 Mar 2024
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2024-04-20, 16:22   

Ok, jestem już po wstępnych oględzinach... Gaźnik Weber 24 IMB Tipo dla ścisłości

Obroty temat załatwiony, ustawiłem cyfrowy obrotomierz, dwie istny na obrót wału i pokazuje poprawnie.

Zatem rozebrałem gaźnik i okazało się, że pływak był ustawiony tak, że na trzymaniu pokrywy w pionie miałem ponad 13 mm (dużo za dużo), a trzymając w dół było z 18 mm. Stąd też było mocno wadliwie. Różnica poziomów była niewielka.

Ustawiłem pływak według książki. Niestety dalej wkręcenie śruby od mieszanki nie powoduje gaśnięcia samochodu. Teraz pracuje gorzej na wolnych niż wcześniej. Chodzi tak, jakby wypalał paliwo z komory, obroty maleją - nie gaśnie i potem jakby zawór się otwierał (dałem nowy na wszelki wypadek) nabierał paliwa i znów obroty wzrastają.

Zastanawiam się, czy ta śruba od regulacji mieszanki nie jest rozkalibrowana, bo wkręcenie pół obrotu czasami powoduje, że obroty maleją i gaśnie, a dokręcenie do końca powoduje, ze obroty rosną nieznacznie. Z kolei przy wkręconej na maksa przy przegazowaniu się krztusi na początek dosyć istotnie.

Przy wcześniejszych ustawieniach pływaka, znacznie lepiej się wkręcał, z kolei teraz mam wrażenie, że ma jakby więcej mocy....
  
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2024-04-20, 19:48   

Wg mnie jego zalewa na wolnych czyli masz to co u mnie, gardziel zdeformowana i zaciąga z rozpylacza zamiast z układu wolnych obrotów.

Sprawdzisz to biorąc zdjęty gaźnik pod światło i patrząc czy przepustnica dolega równo do ścianek

Nie wiem czy tam powinien być oring na śrubie od obrotów czy jest to inaczej skonstruowane, jeśli tak to sprawdź jeszcze to ale jak dla mnie to jest to pierwsze
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
robert83 

Dołączył: 22 Mar 2024
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2024-04-21, 09:54   

Ok jestem w domu.

Okazuje się, że poprzednik założył odwrotnie zawór iglicowy, iglica do zewnątrz. Ja też tak zrobiłem bo składałem dokładnie tak samo jak poprzednik. Teraz to wyczaiłem po zdjęciach z rozbiórki.

Dlatego też dziwne ustawienie pływaka.

To by wyjaśniało, dlaczego chodzi ok a potem jakby go dusiło i w kółko, bo zawór nie zamyka dopływu paliwa i go zalewa.

Jutro to rozbiorę i zobaczymy co będzie.
 
     
robert83 

Dołączył: 22 Mar 2024
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2024-04-21, 09:54   

Ok jestem w domu. :facepalm: :facepalm:

Okazuje się, że poprzednik założył odwrotnie zawór iglicowy, iglica do zewnątrz. Ja też tak zrobiłem bo składałem dokładnie tak samo jak poprzednik. Teraz to wyczaiłem po zdjęciach z rozbiórki.

Dlatego też dziwne ustawienie pływaka.

To by wyjaśniało, dlaczego chodzi ok a potem jakby go dusiło i w kółko, bo zawór nie zamyka dopływu paliwa i go zalewa.

Jutro to rozbiorę i zobaczymy co będzie.
  
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2024-04-22, 10:55   

Dobre jaja.

Jak zrobisz to daj znać.
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
robert83 

Dołączył: 22 Mar 2024
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2024-04-23, 17:15   

Hej,

Zatem sprawa się wyjaśniła. Odwrotnie złożony zawór iglicowy. Poskładane poprawnie i wszystko chodzi jak należy. Silniczek rewelacyjnie pracuje, wkręca się na obroty i poprawnie odpala.

Dzięki za pomoc 👌👌
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15