.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat 500 Ciężko odpala na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
robert83 

Dołączył: 22 Mar 2024
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2024-04-09, 18:13   Fiat 500 Ciężko odpala na ciepłym silniku

Co prawda temat dotyczy silnika z fiata 500 z 1974 600cc ale chyba znany wszystkim użytkownikom tych cudeniek i f126p również.

Jak już pisałem w innym poście wymieniłem zapłon na elektroniczny. Było trochę z tym problemów ale już ogarnięte. Zapłon ustawiony na lampę stroboskowa na wolnych obrotach na 10stopni wyprzedzenia zapłonu tj. 13.1mm na kole pasowym. Autko chodzi równo i ma moc.
Z rana na ssaniu odpala dobrze, bez problemów ale jak się rozgrzeje to za 2-3 obrotem wału niby już chwyta ale nie bardzo, jak dodam mu gazu przy kręceniu to zaskoczy i tak jakby się wkręca. Potem już wszystko ok, działa bez zarzutu.

Wymiana cewki nic nie dała - to samo.

Jakieś pomysły?
 
     
wojt 
wojt

Dołączył: 06 Lis 2023
Posty: 14
Skąd: K-ów
Wysłany: 2024-04-09, 19:36   

Poziom paliwa za wysoki?
 
     
robert83 

Dołączył: 22 Mar 2024
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2024-04-09, 21:25   

Nie bardzo rozumiem kwestie z poziomem paliwa?
 
     
wojt 
wojt

Dołączył: 06 Lis 2023
Posty: 14
Skąd: K-ów
Wysłany: 2024-04-09, 21:53   

Jak na ciepłym słabo zapala i trzeba dodawać gazu, to może go zalewa i dlatego proponuję sprawdzić poziom paliwa w gaźniku.
 
     
robert83 

Dołączył: 22 Mar 2024
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2024-04-09, 23:02   

Czyli śrubą regulacyjną składu mieszanki? Dokręcić ją, czy mówimy o pływaku w komorze pływakowej?

Przepraszam za te pytania, ale przed zakupem autka, gaźnik był dla mnie rzeczą obcą i się uczę 😜
  
 
     
wojt 
wojt

Dołączył: 06 Lis 2023
Posty: 14
Skąd: K-ów
Wysłany: 2024-04-11, 21:47   

Wszystko może mieć wpływ. Ja pisałem o regulacji pływaka. Sprawdzić szczelność zaworka iglicowego, jak jest mosiężny, wymienić na silikonowy (z gumowym grzybkiem). Wyregulować poziom wg książki odpowiednio doginając wspornik pływaka.
Potem przedmuchać wszystkie kanaliki w gaźniku, dać nowy o-ring na śrubkę regulacji składu mieszanki, nowe uszczelki i regulować skład na wolnych obrotach, to też jest opisane w książce.
 
     
robert83 

Dołączył: 22 Mar 2024
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2024-04-12, 12:14   

Mały update.

Zacząłem od podstawowych rzeczy tj. regulacji wolnych obrotów - podobno były za niskie oraz składu mieszanki.

Okazuje się, że wkręcenie dyszy składu mieszanki do oporu nic nie zmienia, a podobno auto powinno zgasnąć. Chyba faktycznie go zalewa, bo jak wkręciłem ją o pół obrotu, to autko jakby lepiej odpala, ale fakt jest faktem, że totalne jej zamknięcie nic nie daje.

Gdzieś czytałem na forum, że to nie jest poprawny objaw, tylko nie pamiętam co w takim wypadku...
 
     
robert83 

Dołączył: 22 Mar 2024
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2024-04-12, 12:37   

robert83 napisał/a:
Mały update.

Zacząłem od podstawowych rzeczy tj. regulacji wolnych obrotów - podobno były za niskie oraz składu mieszanki.

Okazuje się, że wkręcenie dyszy składu mieszanki do oporu nic nie zmienia, a podobno auto powinno zgasnąć. Chyba faktycznie go zalewa, bo jak wkręciłem ją o pół obrotu, to autko jakby lepiej odpala, ale fakt jest faktem, że totalne jej zamknięcie nic nie daje.

Gdzieś czytałem na forum, że to nie jest poprawny objaw, tylko nie pamiętam co w takim wypadku...

Czy dobrze ustaliłem, że jeżeli regulacja śrubą nic nie daje to ciągnie gdzieś lewe powietrze? Teoretycznie wkręcenie śruby powinno wzbogacić skład mieszanki i powinien zgasnąć, a tak się nie dzieje. Dodam, że przy dodawaniu gazu wkręca się poprawnie.

 
     
wojt 
wojt

Dołączył: 06 Lis 2023
Posty: 14
Skąd: K-ów
Wysłany: 2024-04-15, 07:42   

Wkręcenie śruby zubaża mieszankę. Całkowite wkręcenie zamyka kanalik wolnych obrotów i wtedy silnik gaśnie, chyba, że przepustnica jest za bardzo uchylona, to chodzi z pominięciem układu wolnych obrotów.
Bez obrazy, ale czy nie masz w pobliżu kogoś, kto ogarnia gaźniki? Bo z tego co widzę, to chyba będzie ciężko "on line"...
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2024-04-15, 15:27   

Po pierwsze to wg mnie to że na ciepłym silniku trzeba odpalać z gazem to jest normalne. Nawet w instrukcji jest o tym napisane.

Silnik powinien zgasnąć po dokręceniu śruby regulacyjnej. Jeśli tak nie jest to zaciąga paliwo gdzieś bokiem tzn albo za mocno jest uchylona przepustnica (śruba regulacyjna) albo masz to co u mnie było czyli zdeformowana gardziel i ciągnie obok przepustnicy. Nie ma problemow z wolnymi obrotami?

Lewe powietrze najlepiej sprawdzić tak że na odpalonym silniku psikasz Plakiem lub innym dezodorantem w okolicach gaźnika, podstawki itp. Jakakolwiek zmiana w pracy silnika w momencie psikania świadczy o nieszczelności.

Gaźnik najlepiej ustawić na analizatorze na stacji kontroli pojazdów, problem jest taki że ciężko znalezc diagnostę który nie będzie płakał, z tego co kojarzę to trzeba kręcić śrubka mieszanki tak żeby na wolnych obrotach lambda była jak najbliżej 1,0 ale jeśli źle pisze to niech ktoś mnie poprawi. Oczywiście przed taką regulacja trzeba mieć ustawiony poziom paliwa, i sprawny zapłon i gaźnik, w twoim przypadku trzeba zacząć od sprawdzenia co jest nie tak z tym że nie gaśnie po wkręceniu śrubki. Jeśli to tak jak w maluchu to dokrec ta śrubkę , odkrec o 2,5 obrotu i luzuj przepustnice tak żeby miał równe obroty po czym dokręc śrubkę. Jeśli nie zgaśnie to jest problem.[/i]
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
  
 
     
robert83 

Dołączył: 22 Mar 2024
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2024-04-15, 18:28   

No właśnie mam taki plan.

Zapłon ustawiłem ostatnio na lampę po zmianie na zapłon elektorniczny. Teraz chodzi jakby żwawiej.

Z tego co zaobserwowałem, to śrubkę regulacyjną od przepustnicy mam wkręconą w 1/3, czyli przepustnica jest uchylona - czy znacznie? nie wiem.

W tym tygodniu zjadą mi wszystkie klamoty do gaźnika wraz z nowym serduszkiem, bo wiem że lubiły pękać.

Najpierw sprawdzę luzy zaworowe, jeszcze raz zapłon dla pewności, czy sprężynki nie są za luźne (na wszelki wypadek mam już nowe). Potem gaźnik.

Wykręcę śrubkę regulacyjną przepustnicy do stanu kiedy przepustnica oprze się pomocy śrubki. Wykręcę śrubkę mieszanki do poziomu podstawowego 2,5 - 3 obroty i zobaczymy co będzie.

Sprawdzę czy przy takich wyjściowych ustawieniach będzie gasł, przy wkręceniu śrubki od mieszanki. Powinien teoretycznie, bo jak luzowałem śrubkę przepustnicy podczas jej regulacji to mi zdychał więc podkręcałem do stanu obrotów 850/900 - wiadomo tak na ucho trochę i na lampkę ładowania.

Pytanie, tylko jedno czy jest jakieś wyjściowe ustawienie uchylenia przepustnicy - podobnie jak przy mieszance? Wydaje się, że powinna być wykręcona do zluzowania przepustnicy i potem regulacja do góry - tj. wkręcenia?
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2024-04-15, 18:55   

Tak dokładnie to najlepiej ustawić na obrotomierz ale na ucho też się da. Uważaj na nowe serduszka bo mi przyszło z krzywymi przylgniami i trzeba było szlifować.
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
robert83 

Dołączył: 22 Mar 2024
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2024-04-15, 19:28   

A jakbym chciał obrotomierz, to jak go podłączyć?
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2024-04-15, 19:35   

Plus do plusa
Minus do minusa
Podświetlenie jak chcesz to gdzieś do świateł (jeśli mówisz o takim na stałe na deskę )
Sygnał do cewki :E ale jak twój zapłon wygląda to nie wiem ale na pewno się da

Oczywiście obrotomierz musi być do silnika dwucylindrowego
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
robert83 

Dołączył: 22 Mar 2024
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2024-04-15, 22:03   

Ok, już wszystko wiem co i jak 😜. W weekend usiądę do tego wszystkiego z częściami. Dam znać co mi wyszło.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11