.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
FSM Polski Fiat 126p FL pakiet 2 '93 454 Szmaragdowy
Autor Wiadomość
bsw 
126p FL '92


Dołączył: 20 Lut 2022
Posty: 88
Skąd: małopolska
Wysłany: 2024-01-19, 14:42   

Oj tak - to jest chore.
Obowiązuje widzimisie konserwatora...
Ale rzeczoznawca pomaga w tym widzimisie.
Ot tak to wygląda w praktyce.

Jak masz stary, rzadki pojazd to na ogół nie ma problemu.
Ale ze 126p czy Polonezem jest problem.
_________________
Mój maluszek:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26798
 
     
Suchy2 


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 72
Skąd: Kielce
Wysłany: 2024-01-19, 18:19   

To obowiązuje widzimisię konserwy, czy przepisy? Pisałem, jeżeli konserwa wyda jakąś decyzję bezpodstawnie to należy się odwołać. Ja jak robiłęm wpis do rejestru to podałem im wyrok NSA i od razu zmiękli.
 
     
Jareg 
Admin
Sherlock Holmes


Wiek: 27
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 1165
Skąd: Kraków/Krzeszowice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2024-01-28, 21:00   

Suchy2 napisał/a:
To obowiązuje widzimisię konserwy, czy przepisy? Pisałem, jeżeli konserwa wyda jakąś decyzję bezpodstawnie to należy się odwołać. Ja jak robiłęm wpis do rejestru to podałem im wyrok NSA i od razu zmiękli.


Co to za wyrok NSA :?:
Też walczę z konserwą więc każde info się przyda :)
_________________
:arrow: 126p ST '80
:arrow: 126 Bis '91
:arrow: FSM Cinquecento '91
:arrow: Škoda Forman LS '93
:arrow: Škoda Fabia 1.4 16v '06
:arrow: Peugeot 205 GRD '91

:luj: K U P I Ę :luj: B O S M A L A :luj:
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 686
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2024-02-27, 15:44   

Aktualnie temat wygląda tak że silnik był robiony: nowe pierścienie, honowanie cylindrów, nowe panewki korbowe, regeneracja głowicy, no i wiadomo olej, uszczelki... do tego jeszcze wymieniłem na poliuretany tulejki od biegów i tłumik na nowy . Na chwilę obecną jeszcze nie jeździ - czekam na nowe serduszko pod gaźnik bo okazało się że tamte jest krzywe i zaciąga lewe powietrze. Poza tym mam rozebrane wnętrze bo chce trochę cymesu jeszcze wstrzyknąć gdzie trzeba a na razie za zimno.
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 686
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2024-04-15, 16:33   

Aktualizacja

Maluch pod koniec zimy dostał nowe pierścienie, panewki korbowe, wydech i wiele innych drobnych elementów, została zregenerowana głowica i gaźnik a tak ogólnie to ciągle coś się robi. W ostatnim czasie zakonserwowałem (poprawiłem) belkę przednią i podłogę bagażnika od spodu, wymieniłem włącznik świateł cofania a dzisiaj założyłem lotkę na szybę - dzisiaj ciężki temat a ja miałem w piwnicy bo kupiłem jeszcze do eleganta kilka lat temu. Dopiero dziś wyregulowałem wszystko tak na cito zdaje się i mam nadzieję że będzie już spokój.





_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
Knight_in_fire 


Wiek: 34
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 122
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2024-04-17, 20:55   

Brakuje tej litery "E" na tym znaczku z tyłu.
 
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 686
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2024-04-18, 07:12   

Nie brakuje. Tak ma być. Tu nie ma i nie było ekonomika
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 686
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2024-08-06, 11:11   

Po ponad roku i przejechaniu około 3000 km szmaragd jeszcze mnie nie zawiódł, ale najdalej byłem na zlocie w Stegnie (trochę ponad 100 km w jedną stronę). Ostatnio min. założyłem owiewki Heko na drzwi, trysnąłem Rust Stopem profilaktycznie pod nadkola plastikowe, ustawiłem gaźnik na analizator czy też naprawiłem przy pomocy lutownicy listwy usztywniające zderzaki. W planach (bardziej na zimę) to malowanie zderzaków, remont skrzyni biegów, remont przekładni kierowniczej, wymiana płynu hamulcowego, może remont zwrotnic.





_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
sr99 
Weteran


Wiek: 38
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 196
Skąd: PSR
Wysłany: 2024-08-26, 20:01   

A jak wyglądał ten temat z ciśnieniem sprężania ? Mierzyłeś po remoncie?
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 686
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2024-08-30, 11:33   

Tak, ale po pierwsze na zimnym silniku, po drugie niedotartym (w zasadzie zaraz po złożeniu) i po trzecie na słabym akumulatorze. Wyszło chyba nawet nieco mniej niż wcześniej ale to z uwagi na ww. Potem dałem sobie z tym spokój bo nie chce wkręcać/wykręcać ciepłych świec w trosce o i tak naprawiane już tulejkami gniazda. W każdym razie silnik pracuje poprawnie, po przejechaniu ponad 1500 km znacząco zmalał pobór oleju.

Zastanawia mnie skąd taka rozbieżnośc w książkach, stare książki z Klimeckim/Zembowiczem na czele podają 0,82 MPa czyli 8,2 Bar natomiast Kalinowski 11,75 Bar.
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15