Papamobile ze szrotu |
Autor |
Wiadomość |
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2727 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2023-07-08, 14:40
|
|
|
No kapelusz z głowy
To jest łamigłówka. Ale widzę że dasz radę. |
_________________
|
|
|
|
|
dizzyx
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 616 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2023-07-08, 15:40
|
|
|
Czekam na dalszy ciąg |
_________________ Zapraszam do Garażu Dziadka |
|
|
|
|
danielewicz
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 597 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2023-07-12, 16:53
|
|
|
Takie graciarstwo to rozum i godność człowieka 👍 |
_________________ Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
Fiat 126p 1979 |
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 166 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2023-07-16, 22:32
|
|
|
Wpadł wentylator chłodnicy. Seryjny od 1.6 8V nie wszedłby, więc kupiłem wentylatory od Mondeo mk3 TDCI. Każdy z nich ma po 300W i wciąga wszystko na swojej drodze. Nie mogłem mu znaleźć obudowy i po poszukiwaniach w śmieciach wygrzebałem wentylator od Pandy pierwszej generacji, ale z ostatnich wypustów. Stelaż pasował rozstawem pod silnik od wentylatora Mondeo. Trochę pasowania, spawania i siadł. Jeszcze mu muszę tunel zrobić.
Ogarnąłem też pompę wody. Liznąłem lekko szlifierką łapę silnika i siadła bez problemu. Niestety, żeby wsadzić pompę trzeba wyjąć całą rurkę wodną i odkręcić od bloku korpus tej pompy. Poskładałem też układ chłodzenia. Musiałem trochę się namęczyć, żeby te wszystkie węże podłączyć. Jest dosyć pomieszane, ale na pierwsze odpalenie i jazdy musi wystarczyć.
Z racji, że miałem pierwotnie skrzynię z dolnym wybieraniem, a teraz mam górne wybieranie, to muszę też zaadoptować nowy wybierak skrzyni, który znajduje się całkowicie w kabinie oraz przechodzi przez ścianę grodziową. Oryginalnie w Fiorino jest na rurze i trzech cięgnach, które po latach są wybite i słabo działają. Dodatkowo całość podwieszana jest na maglownicy pod wspomaganie, która jest grubsza niż zwykły magiel. I tej podpory nie można przełożyć.
Rozwiązanie problemu jest bardzo proste wystarczy przejść na lewarek na dwie linki występujący w późniejszej Sienie/Palio/Stradzie z silnikami 1.4 lub 1.6 16V. Dodatkowo potrzebuję blachę kotwiczną do tych linek i elementy współpracujące z tym wybierakiem przy skrzyni. Wybierak musi być od tych wersji silnikowych, bo np. od takiego 1.2 działa odwrotnie.
Oczywiście dostać te wszystkie części pojedynczo jest wyczynem, więc postanowiłem kupić całą skrzynię z Palio 1.4 w stanie typu złom. Trochę jednak kosztowała. Teraz wiem, że mogłem odżałować i silnik ożenić od razu, ze skrzynią Sieny 16V. Bym sobie oszczędził pracy.
|
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
dizzyx
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 616 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2023-07-17, 01:00
|
|
|
Oj ciasno jest |
_________________ Zapraszam do Garażu Dziadka |
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 166 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2023-10-06, 20:17
|
|
|
Padło jeździ. Chociaż jest wiele rzeczy jeszcze do zrobienia przy nim.
Na pewno muszę poprawić prowadzenie rozrządu. Dać dystans pod napinacz oraz odsadzić rolkę prowadzącą w kierunku chłodnicy. Przez dosyć mocno mocno naciągnięty pasek potrafi się nagrzać, a paska nie mogę niestety już poluzować.
Zmuszony jestem kupić zbiornik paliwa od bliźniaczego Innocenti Elby (kombi oparte na tym samym podwoziu), które miało monopunkt i zbiornik przystosowany pod wtrysk. W poliftowym Fiorino jest inny zbiornik. Teraz mam swirl pot, ale coś nie daje sobie rady. Chyba przez zawiłości przewodów.
Przód mocno siadł i lubi uderzyć stabilizatorem.
A tak to jeszcze wybierak z najpotrzebniejszych rzeczy do ogarnięcia.
|
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
Knight_in_fire
Wiek: 33 Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 122 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2023-10-09, 22:07
|
|
|
Planujesz go robić na towosa? |
|
|
|
|
|