Kasowanie luzu na kierownicy do zera ! |
Autor |
Wiadomość |
qlko5
Wiek: 33 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 42 Skąd: Małopolska Oświęcim
|
Wysłany: 2013-08-27, 20:58 Kasowanie luzu na kierownicy do zera !
|
|
|
Witam może mnie ktoś naprowadzić na temat? czy trzeba kupić nową maglownicę czy jak to jest? na zlocie z tego co słyszałem to bez większych problemów można to zrobić samemu aha i jaki olej sie leje do tej przekładni tam ? czy smar tam sie daje??? Pozdrawiam |
_________________ Mały ! Stary ! Cooltowy ! |
|
|
|
 |
krzysztof
elx'98

Dołączył: 16 Paź 2012 Posty: 109 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2013-08-28, 20:26
|
|
|
magla regenerujesz. Nie wiem jak, ale wiem, że efekt jest bardzo dobry jeżeli ktoś to dobrze wykona. |
|
|
|
 |
Mateusz23maw
Ziomy rezerwy

Wiek: 32 Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 3102 Skąd: Zamość [LZ 10846]
|
Wysłany: 2013-08-28, 20:37
|
|
|
Nie magla tzn zwykłą przekładnie tez można wyregulowac ze luzu praktycznie nie bedzie z tym ze kierownica bedzie cięzej chodziła i nie bedzie sama wracala. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Anzel
Krakoski szpejorz

Wiek: 33 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2580 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2013-08-28, 20:38
|
|
|
A masz wogóle magiel,czy zwykłą przekładnię?
Jedno i drugie można odratować.Koszt regenerowanej przekładni ślimakowej to ok.120PLN
Cena nowej maglownicy w Krakowie to ~180PLN.
Często luz w układzie jest wypadkową zużycia wielu elementów.Polecam udać się na SKP i sprawdzić,czy gałki są w dobrym stanie |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
 |
qlko5
Wiek: 33 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 42 Skąd: Małopolska Oświęcim
|
Wysłany: 2013-09-02, 01:16
|
|
|
Przed wypadem nad morze w tamtym roku wymieniałem wszystkie koncówki i wgl wgl sforznie wachaczy ... Zrobiłem ok 3tyś km do dziś Luz jaki byl kiedyś taki jest do dziś wiem tyle że ludzie którzy wycinali kwadracik w przednim bagażniku robili sobie tyle że "niby " luzu nie bylo tylko kierownica chodziła ciężej. Nie chce nic wycinać! Na zlocie opowiadał mi ktoś przepraszam że nie pamiętam (tyle co pamietam) "wyciągasz kolumnę przestawiasz o jeden ząbek skręcasz mocno i luzu nie ma" każdy mechanik Ci to zrobi" Ja nie potrzebuje mechanika mam kanał mam klucze itp tylko nie jestem w stanie zdiagnozować usterki... jak podniose maluszka na podnośniku i chwytam za kolo to nie ma żadnych luzów. (na sforzniach np) dopiero jak chwyce za kierownice to jest luz... ;( |
_________________ Mały ! Stary ! Cooltowy ! |
|
|
|
 |
Klakier
ziomy rezerwy

Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 895 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2013-09-02, 10:18
|
|
|
Bo luz jest w środku przekładni kierowniczej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
xemup
Admin FL

Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6232 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-09-02, 10:21
|
|
|
Możesz zdemontować przekładnię kierowniczą i spróbować skręcić luz na przekładni. Wymaga to zdemontowania dwóch drążków kierowniczych, odkręcenia trzech nakrętek przy przekładni i jednej śrubywewnątrz auta. Później potrzebujesz klucza 22 i płaskiego śrubokręta żeby skasować luz. Może pomóc, nie musi. |
|
|
|
 |
hacki
ziomy rezerwy

Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 894 Skąd: wiem, że paczysz?
|
Wysłany: 2013-09-02, 10:41
|
|
|
Da się skręcić luz bez wyjmowania przekładni, |
_________________ I spojrzał Pan na pracę Naszą... i był zadowolony, zapytał o nasze zarobki... usiadł i zapłakał |
|
|
|
 |
Tasok

Wiek: 32 Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 2887 Skąd: Głowienka
|
Wysłany: 2013-09-02, 13:50
|
|
|
hacki napisał/a: | Da się skręcić luz bez wyjmowania przekładni, |
Ale trzeba krzesać iskry, albo mieć gumowe ręce. |
|
|
|
 |
xemup
Admin FL

Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6232 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-09-02, 13:54
|
|
|
Wyjęcie przekładni to chwila roboty a można to wygodnie zrobić i przy okazji wygodnie uzupełnić czy wymienić olej |
|
|
|
 |
Mateusz23maw
Ziomy rezerwy

Wiek: 32 Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 3102 Skąd: Zamość [LZ 10846]
|
Wysłany: 2013-09-02, 13:59
|
|
|
Ale jak ją wyjmiesz to nie czujesz czy chodzi za ciężko a może jeszcze za moło skręciłeś. |
_________________
 |
|
|
|
 |
qlko5
Wiek: 33 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 42 Skąd: Małopolska Oświęcim
|
Wysłany: 2013-09-02, 15:24
|
|
|
Może w tym tygodniu jak znajde chwile to zabiore sie za to :-) |
_________________ Mały ! Stary ! Cooltowy ! |
|
|
|
 |
Wojtas-KR
Wiek: 44 Dołączył: 05 Paź 2019 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-03, 20:26
|
|
|
Zakupiłem do swojej przekładni nowy zestaw ślimak plus wycinek i po założeniu jest lepiej niż na starym jednak wciąż jest tak, że luzu nie ma w położeniu środkowym natomiast w bocznych jest delikatny. Jak skręcę na zero luz w położeniu skrajnym to nie da rady przekręcić przez środek - jest duży opór. Zastanawiam się czy jest sens inwestować jeszcze w nową tuleję. Oś wycinka wchodzi w nią gładko. Będę wdzięczny za poradę. |
_________________ FL 1989 grigio oslo |
|
|
|
 |
michals
Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 605 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2023-03-11, 14:31
|
|
|
Raczej nie jest to możliwe. W kilku przypadkach miałem tak jak ty: delikatny luz po bokach i zero na środku albo zacinanie się przekładni.
Niewielką poprawę można próbować uzyskać przez zmianę podkładki/podkładek dystansowych pod wycinkiem tak aby ślimak pracował dokładnie na środku wycinka zębatego. |
|
|
|
|
 |
|