.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Kasowanie luzu na kierownicy do zera !
Autor Wiadomość
qlko5 

Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 42
Skąd: Małopolska Oświęcim
Wysłany: 2013-08-27, 20:58   Kasowanie luzu na kierownicy do zera !

Witam może mnie ktoś naprowadzić na temat? czy trzeba kupić nową maglownicę czy jak to jest? na zlocie z tego co słyszałem to bez większych problemów można to zrobić samemu aha i jaki olej sie leje do tej przekładni tam ? czy smar tam sie daje??? Pozdrawiam
_________________
Mały ! Stary ! Cooltowy ! :)
 
     
krzysztof 
elx'98


Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 109
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-08-28, 20:26   

magla regenerujesz. Nie wiem jak, ale wiem, że efekt jest bardzo dobry jeżeli ktoś to dobrze wykona.
 
     
Mateusz23maw 
Ziomy rezerwy


Wiek: 33
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 3102
Skąd: Zamość [LZ 10846]
Wysłany: 2013-08-28, 20:37   

Nie magla tzn zwykłą przekładnie tez można wyregulowac ze luzu praktycznie nie bedzie z tym ze kierownica bedzie cięzej chodziła i nie bedzie sama wracala.
_________________
 
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2013-08-28, 20:38   

A masz wogóle magiel,czy zwykłą przekładnię?

Jedno i drugie można odratować.Koszt regenerowanej przekładni ślimakowej to ok.120PLN
Cena nowej maglownicy w Krakowie to ~180PLN.

Często luz w układzie jest wypadkową zużycia wielu elementów.Polecam udać się na SKP i sprawdzić,czy gałki są w dobrym stanie :)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
qlko5 

Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 42
Skąd: Małopolska Oświęcim
Wysłany: 2013-09-02, 01:16   

Przed wypadem nad morze w tamtym roku wymieniałem wszystkie koncówki i wgl wgl sforznie wachaczy ... Zrobiłem ok 3tyś km do dziś Luz jaki byl kiedyś taki jest do dziś wiem tyle że ludzie którzy wycinali kwadracik w przednim bagażniku robili sobie tyle że "niby " luzu nie bylo tylko kierownica chodziła ciężej. Nie chce nic wycinać! Na zlocie opowiadał mi ktoś przepraszam że nie pamiętam ;) (tyle co pamietam) "wyciągasz kolumnę przestawiasz o jeden ząbek skręcasz mocno i luzu nie ma" każdy mechanik Ci to zrobi" Ja nie potrzebuje mechanika mam kanał mam klucze itp tylko nie jestem w stanie zdiagnozować usterki... jak podniose maluszka na podnośniku i chwytam za kolo to nie ma żadnych luzów. (na sforzniach np) dopiero jak chwyce za kierownice to jest luz... ;(
_________________
Mały ! Stary ! Cooltowy ! :)
 
     
Klakier 
ziomy rezerwy


Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 895
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-09-02, 10:18   

Bo luz jest w środku przekładni kierowniczej.
_________________
 
     
xemup 
Admin
FL


Wiek: 34
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 6234
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2013-09-02, 10:21   

Możesz zdemontować przekładnię kierowniczą i spróbować skręcić luz na przekładni. Wymaga to zdemontowania dwóch drążków kierowniczych, odkręcenia trzech nakrętek przy przekładni i jednej śrubywewnątrz auta. Później potrzebujesz klucza 22 i płaskiego śrubokręta żeby skasować luz. Może pomóc, nie musi.
 
     
hacki 
ziomy rezerwy


Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 894
Skąd: wiem, że paczysz?
Wysłany: 2013-09-02, 10:41   

Da się skręcić luz bez wyjmowania przekładni,
_________________
I spojrzał Pan na pracę Naszą... i był zadowolony, zapytał o nasze zarobki... usiadł i zapłakał
 
 
     
Tasok 


Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 2887
Skąd: Głowienka
Wysłany: 2013-09-02, 13:50   

hacki napisał/a:
Da się skręcić luz bez wyjmowania przekładni,


Ale trzeba krzesać iskry, albo mieć gumowe ręce.
 
 
     
xemup 
Admin
FL


Wiek: 34
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 6234
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2013-09-02, 13:54   

Wyjęcie przekładni to chwila roboty a można to wygodnie zrobić i przy okazji wygodnie uzupełnić czy wymienić olej ;)
 
     
Mateusz23maw 
Ziomy rezerwy


Wiek: 33
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 3102
Skąd: Zamość [LZ 10846]
Wysłany: 2013-09-02, 13:59   

Ale jak ją wyjmiesz to nie czujesz czy chodzi za ciężko a może jeszcze za moło skręciłeś.
_________________
 
 
     
qlko5 

Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 42
Skąd: Małopolska Oświęcim
Wysłany: 2013-09-02, 15:24   

Może w tym tygodniu jak znajde chwile to zabiore sie za to :-)
_________________
Mały ! Stary ! Cooltowy ! :)
 
     
Wojtas-KR 

Wiek: 45
Dołączył: 05 Paź 2019
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-03-03, 20:26   

Zakupiłem do swojej przekładni nowy zestaw ślimak plus wycinek i po założeniu jest lepiej niż na starym jednak wciąż jest tak, że luzu nie ma w położeniu środkowym natomiast w bocznych jest delikatny. Jak skręcę na zero luz w położeniu skrajnym to nie da rady przekręcić przez środek - jest duży opór. Zastanawiam się czy jest sens inwestować jeszcze w nową tuleję. Oś wycinka wchodzi w nią gładko. Będę wdzięczny za poradę.
_________________
FL 1989 grigio oslo
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 637
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2023-03-11, 14:31   

Raczej nie jest to możliwe. W kilku przypadkach miałem tak jak ty: delikatny luz po bokach i zero na środku albo zacinanie się przekładni.

Niewielką poprawę można próbować uzyskać przez zmianę podkładki/podkładek dystansowych pod wycinkiem tak aby ślimak pracował dokładnie na środku wycinka zębatego.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15