.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik nie odpala, mam wrażenie, że sprawdziłem już wszystko
Autor Wiadomość
Krzysztof.M 
Krzysztof Mańka

Dołączył: 27 Sty 2023
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-01-27, 05:59   Silnik nie odpala, mam wrażenie, że sprawdziłem już wszystko

Dzień dobry, posiadam Fiata 126p 650E z 82 roku.

Samochód podczas jazdy przestał reagować na gaz, pomimo gazu wciśniętego do końca stracił moc i zgasł, potem już nigdy nie pracował, 2 razy odpalił ale natychmiast zgasł bez reakcji na gaz.

Przy próbie odpalenie na początku kręci prawidłowo, czasem próbuje zaskoczyć potem się zacina, tzn. prędkość obrotowa spada i słychać, że rozrusznik ciężko pracuje i znów kręci silnikiem. Można powiedzieć, że się dławi lub przycina, po chwili przerwy znów kręci i to samo.

Prace po awarii:
Nowe przewody zapłonowe świec i cewki, nowa kopułka i palec aparatu, ustawiony zapłon i szczelina, wyczyszczone świece i ustawiona szczelina 0.65mm, ustawiony luz zaworowy, ustawiony rozrząd i wymieniony jego łańcuch, sprawdzona kompresja 8 i 9 bar, pompa paliwa pompuje wysoko - paliwo tryska aż pod uchwyt zamka maski czy "sufit" komory silnika, gaźnik dokładnie wyczyszczony - w przeciągu roku wymieniany firmy Weber, czysty filtr paliwa, rozrusznik po całkowitej regeneracji - nowe tuleje, bendix, szczotki, wirnik, stojan i włącznik, jego sprawność przetestowana w zakładzie zajmującym się regeneracją, przewody rozrusznika sprawne - sprawdzona ich rezystancja i przewodzenie, przykręcone prawidłowo bez luzu, akumulator na pewno dobry, sprawdzany na 3 różnych akumulatorach w tym jeden 70ah agm czyli dużo mocniejszy akumulator niż potrzeba, podczas kręcenia spadek napięcia na akumulatorze wynosi 0.5-1.0V, oczywiście dolot nie zatkany nowy filtr tak samo nowy wydech z tłumikiem, cięgno rozrusznika i linka sprawne, podczas bezpośredniego załączania rozrusznika kijem od miotły ta sama przypadłość, przepustnica i jej cięgna oraz linka sprawne, ssanie działa, iskra oczywiście jest, wydaje się, że patrząc na dwie świece zapłon następuje prawidłowo rytmicznie lewa, prawa. Siła iskry? Chyba prawidłowa nie mam jak tego zmierzyć, podobna jak w pile czy kosiarce.

Jestem mechanikiem nowoczesnych samochodów głownie BMW, rozumiem działanie malucha i co jak powinno się zachowywać ale nie znam jego smaczków, może czegoś nie rozumiem albo nie wiem.

Bardzo proszę o pomoc, co jeszcze można sprawdzić/ustawić/wymienić?
Naprawdę mam już tego samochodu dość, chciałbym żeby w końcu pracował.
 
     
bsw 
126p FL '92


Dołączył: 20 Lut 2022
Posty: 83
Skąd: małopolska
Wysłany: 2023-01-27, 08:37   

Sprawdź pływak w gaźniku...
_________________
Mój maluszek:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26798
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2023-01-27, 14:03   

Jak paliwo dochodzi, iskra jest, powietrze tez po powinien chociaż zapalic czkać kichać z gaznika strzelac z tłumika itd.

Podnien kondensator przy aparacie zapłonowym i sprawdz jeszcze raz gaznik, podstawke pod gaznikiem czy nie peknieta
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Krzysztof.M 
Krzysztof Mańka

Dołączył: 27 Sty 2023
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-01-27, 19:00   

Zolo, silnik robi dokładnie to co opisałeś, bez dolotu puszcza też spaliny z gaźnika, z wydechu, trochę strzela.

Dobrze, sprawdzę gaźnik i wymienię kondensator, podstawka jest nowa.

Co dokładnie powinienem sprawdzić w gaźniku prócz pływaka?
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2023-01-28, 10:41   

Jeśli to jest wersja z palcem rozdzielacza to istnieje możliwość zamiany przewodów WN. Czyli iskra będzie nie an tym cylindrze na którym trwa suw sprężania. Trzeba zamienić miejscami przy aparacie zapłonowym.

Druga nasuwająca się usterka to poluzowany przerywacz. Trzeba by sprawdzić czy iskra jest mniej więcej w GMP.
 
     
Krzysztof.M 
Krzysztof Mańka

Dołączył: 27 Sty 2023
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-01-28, 11:34   

Przewody nie są zamienione, zresztą dla pewności próbowałem rozruchu również w nieprawidłowym podłączeniu przewodów WN.

To jest dobry trop, sprawdzę to, zgodnie z zaleceniem kolegi powyżej i tak będę palec rozdzielacza wymieniać.
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2023-01-28, 11:35   

Iskra jest we właściwym momencie?
 
     
Qualit 

Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 1
Skąd: Suwałki
  Wysłany: 2023-02-17, 18:39   

Wykręci rozdzielacz i sprawdzi czy przypadkiem nie jest ścięte zabezpieczenie tego trybu.
 
     
Krzysztof.M 
Krzysztof Mańka

Dołączył: 27 Sty 2023
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-02-22, 14:40   

Tak jak radziliście wymieniłem cewkę zapłonową, kondensator przy aparacie oraz platynki i maluszek natychmiast odpalił i chodzi lepiej niż kiedykolwiek!

Bardzo Wam dziękuję za pomoc! :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15