Modyfikacje misek olejowych |
Autor |
Wiadomość |
borixon
Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 73 Skąd: z domu
|
Wysłany: 2021-07-31, 19:52 Modyfikacje misek olejowych
|
|
|
Witajcie
Chciałbym rozpocząć wątek opisujący problemy oraz modyfikacje aluminiowych jak i stalowych misek olejowych, zagadnienia jakie chciałbym rozwiać to:
1)Skręcanie aluminiowych misek olejowych bez korkowych uszczelek (poprawa sztywności bloku)
2)Przegrody anty-rozbryzgujące olej (zapobieganie zasysaniu powietrza przez "smok")
3)Przedłużenie końcówki smoka przy stosowaniu alu misek (wibracje luźnego smoka a jego zniszczenie/odkręcanie)
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji |
|
|
|
|
borixon
Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 73 Skąd: z domu
|
Wysłany: 2021-07-31, 20:18
|
|
|
Pozwolicie, że dodam pierwszy post
1) sam osobiście nigdy nie zastosowałem takiego zabiegu ale wydaję mi się logiczny. Kto miał w ręku alu miskę wie ile ona waży, dokręcając ją na sztywno do bloku z dodatkiem silikonu wydaję mi się, że możemy poprawić sztywność bloku który w wysilonych jednostkach lubi pękać (panewki główne) nie wiem tylko jak wyglądałaby sprawa cieplna takiego zabiegu jak wiadomo korkowe podkładki izolują nam miskę od gorącego bloku. Sztywność czy temperatura oto jest pytanie
2) Sam osobiście stworzyłem sobie do swoich misek stal oraz alu takie przegrody
ta akurat jest to misku alu:
3) Co do tego wiem, że zalecają do misek alu o pojemności 4L ja osobiście zawsze jeździłem na mniejszych gdzie gumowy amortyzatorek smoka praktycznie dotykał dna wiec nigdy nie bawiłem się w przedłużanie ani nigdy nie miałem awarii z uszkodzeniem smoka po przez pływający olej oraz odkręcenia z powodu braku stabilizacji.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2021-08-08, 14:18
|
|
|
Nie tylko alu ale i zwykłe miski niektórzy przykręcają bez uszczelki (np. na Renizol-u). Natomiast pod alu miskę warto oszpilkować blok. Oderwany smok widziałem po wgnieceniu miski przez krawężnik, a tak nie powinien odpaść. |
|
|
|
|
borixon
Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 73 Skąd: z domu
|
Wysłany: 2021-08-13, 17:44
|
|
|
Witam kolego michals. Ja Wszystkie swoje silniki szpilkuje, zapobiega to problemami z ori słabymi gwintami, kiedy często otwiera człowiek silnik.
Nie rozumiem tylko ostatniego zdania? rozumiem, że zahaczyłem miską o krawężnik i powstał taki ubytek,że zobaczyłeś smok olejowy?
\ |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2021-08-13, 22:17
|
|
|
Nie. Smok ułamał się po tym jak kolega siadł maluchem na krawężnik i wgniótł miskę. Po prostu pękła rurka na spawaniu z uszami montażowymi. |
|
|
|
|
borixon
Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 73 Skąd: z domu
|
Wysłany: 2021-08-15, 07:27
|
|
|
Teraz Rozumiem, w ostateczności można dorobić płytę pod silnik, Ale czy jeszcze bardziej dociążać tył kosztem bezpieczeństwa, kiedy na rajdy można wrzucić blaszaną miskę. |
|
|
|
|
OLOnez
Dołączył: 03 Mar 2019 Posty: 77 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2021-08-17, 12:03
|
|
|
FSOwskie OBRSO przecinało smok i dawało tam rurkę gumową z cybantami. Po pieprznięciu miską i tak trzeba było zrobic inspekcję, ale przynajmniej smok się nie łamał i silnik nie zacierał się zaraz po zdarzeniu. |
|
|
|
|
borixon
Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 73 Skąd: z domu
|
Wysłany: 2021-08-22, 08:26
|
|
|
Ciekawa modyfikacja kolego OLOnez, posiadasz może jakaś dok. techniczną tek jak to było wykonane?
Zastanawia mnie jak taki waż pracował na przechyłach i czy nie było możliwości, że w którymś momencie zagiąłby się i chwilowo zatkałby dopływ ( jak w wężu ogrodowych jak chcemy na szybko zablokować dopływ "łamiemy go" ) |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2021-08-22, 13:09
|
|
|
Przy odpowiednio krótkim odcinku węża, przy tym w wersji "zbrojonej" nie zapadnie się nie ma szans. Trudniej może być z odpornością na gorący olej.
Przy okazji (fachowej dyskusji) chciałbym zapytać jak zapatrujecie się na wyprowadzenie oleju z miski do chłodnicy w oddzielnym obiegu poprzez dodatkową pompkę? |
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 750 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2021-08-22, 13:59
|
|
|
Po przeróbce Ori pompy oleju ciśnienie jest na tyle wystarczające że chłodnice można wpiąć w oryginalne wypusty bez zbędnych kombinacji |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
borixon
Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 73 Skąd: z domu
|
Wysłany: 2021-08-24, 09:20
|
|
|
Kolega Hanss rozumiem, że chodzi o modyfikację z podkładkami pod "zawór" ciśnienia aby później się uchylał.
Co do chłodnic nie pomogę ale chętnie poczytam. Ja raczej sprinter, gdzie chłodnica chyba nie sprawdziłaby się za bardzo |
|
|
|
|
|