.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacje misek olejowych
Autor Wiadomość
borixon 


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 73
Skąd: z domu
Wysłany: 2021-07-31, 19:52   Modyfikacje misek olejowych

Witajcie

Chciałbym rozpocząć wątek opisujący problemy oraz modyfikacje aluminiowych jak i stalowych misek olejowych, zagadnienia jakie chciałbym rozwiać to:

1)Skręcanie aluminiowych misek olejowych bez korkowych uszczelek (poprawa sztywności bloku)
2)Przegrody anty-rozbryzgujące olej (zapobieganie zasysaniu powietrza przez "smok")
3)Przedłużenie końcówki smoka przy stosowaniu alu misek (wibracje luźnego smoka a jego zniszczenie/odkręcanie)

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji
 
     
borixon 


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 73
Skąd: z domu
Wysłany: 2021-07-31, 20:18   

Pozwolicie, że dodam pierwszy post ;)
1) sam osobiście nigdy nie zastosowałem takiego zabiegu ale wydaję mi się logiczny. Kto miał w ręku alu miskę wie ile ona waży, dokręcając ją na sztywno do bloku z dodatkiem silikonu wydaję mi się, że możemy poprawić sztywność bloku który w wysilonych jednostkach lubi pękać (panewki główne) nie wiem tylko jak wyglądałaby sprawa cieplna takiego zabiegu jak wiadomo korkowe podkładki izolują nam miskę od gorącego bloku. Sztywność czy temperatura oto jest pytanie :o

2) Sam osobiście stworzyłem sobie do swoich misek stal oraz alu takie przegrody
ta akurat jest to misku alu:





3) Co do tego wiem, że zalecają do misek alu o pojemności 4L ja osobiście zawsze jeździłem na mniejszych gdzie gumowy amortyzatorek smoka praktycznie dotykał dna wiec nigdy nie bawiłem się w przedłużanie ani nigdy nie miałem awarii z uszkodzeniem smoka po przez pływający olej oraz odkręcenia z powodu braku stabilizacji.

Pozdrawiam
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2021-08-08, 14:18   

Nie tylko alu ale i zwykłe miski niektórzy przykręcają bez uszczelki (np. na Renizol-u). Natomiast pod alu miskę warto oszpilkować blok. Oderwany smok widziałem po wgnieceniu miski przez krawężnik, a tak nie powinien odpaść.
 
     
borixon 


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 73
Skąd: z domu
Wysłany: 2021-08-13, 17:44   

Witam kolego michals. Ja Wszystkie swoje silniki szpilkuje, zapobiega to problemami z ori słabymi gwintami, kiedy często otwiera człowiek silnik.

Nie rozumiem tylko ostatniego zdania? rozumiem, że zahaczyłem miską o krawężnik i powstał taki ubytek,że zobaczyłeś smok olejowy?
\
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2021-08-13, 22:17   

Nie. Smok ułamał się po tym jak kolega siadł maluchem na krawężnik i wgniótł miskę. Po prostu pękła rurka na spawaniu z uszami montażowymi.
 
     
borixon 


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 73
Skąd: z domu
Wysłany: 2021-08-15, 07:27   

Teraz Rozumiem, w ostateczności można dorobić płytę pod silnik, Ale czy jeszcze bardziej dociążać tył :? kosztem bezpieczeństwa, kiedy na rajdy można wrzucić blaszaną miskę.
 
     
OLOnez 

Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 77
Skąd: Wawa
Wysłany: 2021-08-17, 12:03   

FSOwskie OBRSO przecinało smok i dawało tam rurkę gumową z cybantami. Po pieprznięciu miską i tak trzeba było zrobic inspekcję, ale przynajmniej smok się nie łamał i silnik nie zacierał się zaraz po zdarzeniu.
 
     
borixon 


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 73
Skąd: z domu
Wysłany: 2021-08-22, 08:26   

Ciekawa modyfikacja kolego OLOnez, posiadasz może jakaś dok. techniczną tek jak to było wykonane?

Zastanawia mnie jak taki waż pracował na przechyłach i czy nie było możliwości, że w którymś momencie zagiąłby się i chwilowo zatkałby dopływ ( jak w wężu ogrodowych jak chcemy na szybko zablokować dopływ "łamiemy go" )
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2021-08-22, 13:09   

Przy odpowiednio krótkim odcinku węża, przy tym w wersji "zbrojonej" nie zapadnie się nie ma szans. Trudniej może być z odpornością na gorący olej.

Przy okazji (fachowej dyskusji) chciałbym zapytać jak zapatrujecie się na wyprowadzenie oleju z miski do chłodnicy w oddzielnym obiegu poprzez dodatkową pompkę?
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 750
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2021-08-22, 13:59   

Po przeróbce Ori pompy oleju ciśnienie jest na tyle wystarczające że chłodnice można wpiąć w oryginalne wypusty bez zbędnych kombinacji ;)
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
borixon 


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 73
Skąd: z domu
Wysłany: 2021-08-24, 09:20   

Kolega Hanss rozumiem, że chodzi o modyfikację z podkładkami pod "zawór" ciśnienia aby później się uchylał.
Co do chłodnic nie pomogę ale chętnie poczytam. Ja raczej sprinter, gdzie chłodnica chyba nie sprawdziłaby się za bardzo :roll:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15