Strojenie gaźnika za pomocą sondy szerokopasmowej (AFR) |
Autor |
Wiadomość |
borixon
Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 73 Skąd: z domu
|
Wysłany: 2021-07-31, 18:38 Strojenie gaźnika za pomocą sondy szerokopasmowej (AFR)
|
|
|
Witajcie
Przybywam do Was z taka dyskusją dzisiaj, na temat strojenia silnika podczas testów drogowych z wykorzystaniem pomiaru AFR.
Aktualnie kończę składać silniczek z gaźnikiem od moto gaźnik (Keihin CVK 36) wielu osobą zapewne znany bo widziałem, że przewijał się na forach maluchowskich wiele razy.
Wiadomo przyjdzie czas na ogarnięcie tego całego silnikowego bałaganu
Stąd moje pytanie, czy ktoś z Was bawił się już w takie regulacje i ma jakieś utarte ścieżki? Nie proszę o gotowce chciałbym tylko poznać wasze historie z taką regulacją.
A jeśli nikt wcześniej się w takie coś nie bawił to sam postaram się udokumentować taki proces w wrzucić go tutaj.
Najbardziej interesują mnie tematy takie jak:
- odległość sondy ( problem maluchowskiej głowicy i 2 oddzielnych kolektorów)
- sama jakość sprzętu (jakiej firmy szukać sondy, jaki zegar najlepiej kupić
- precyzyjność całej zabawy
Zapraszam do dyskusji i Pozdrawiam |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2021-08-08, 13:08
|
|
|
Mierzenie AFR to jedna z najlepszych metod strojenia (nie tylko gaźników). W EL sondę można wkręcić w mufkę łączącą obydwie rury tuż przed tłumikiem. Nie sprawdzi się sonda wkładana w tłumik (szczególnie przy długim wałku).
Sondy BOSCH czy NGK są wystarczająco precyzyjne ale jednocześnie bardzo wrażliwe na uszkodzenia. Jedno zachlapanie nagrzanej sondy i popękana ceramika. |
|
|
|
|
borixon
Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 73 Skąd: z domu
|
Wysłany: 2021-08-13, 16:47
|
|
|
Dziękuje kolego michals, za wzięcie udziału w dyskusji. Przygotowuje dok. zdjęciową z pomiarów afr w jednym ze swoich silników. Możesz wyjaśnić dlaczego przy "długich" wałkach nie sprawdzi się sonda zainstalowana w "rure" wydechową. Chodzi Tobie o "przewietrzanie komory spalania" na długich wałkach i krótkim ukł. wydechowym małego fiata? |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2021-08-13, 21:09
|
|
|
Chodzi o ruch powietrza + spaliny w obydwu kierunkach. AFR mierzony w tłumiku jest wyższy (uboższy) niż w rzeczywistości. |
|
|
|
|
|