Fiat 126p 1984 |
Autor |
Wiadomość |
Michal.b
Dołączył: 25 Sty 2020 Posty: 10 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2020-02-11, 20:09 Fiat 126p 1984
|
|
|
Cześć,
po prawie 3 latach odbudowy mogę wreszcie zaprezentować mojego Fiacika. Rok produkcji 1984, odkupiony od pierwszego własciciela z przebigiem 49700 km.
Zaraz po zakupie
Po lakierowaniu
Przez cały czas od zakupu trwały prace, od blacharki, odbudowy podwozia po silnik i skrzynie biegów.
Na dzień dzisiejszy składa |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1301 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
zeflo
Wiek: 33 Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 26 Skąd: Kraków/Wolbrom
|
Wysłany: 2020-02-12, 07:32
|
|
|
Z chęcią obejrzał bym więcej fotek, i poczytał coś o renowacji.
Zapowiada się ciekawie |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2723 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2020-02-12, 08:17
|
|
|
Ano będzie ciekawie
Też czekam na więcej fotek |
_________________
|
|
|
|
|
Michal.b
Dołączył: 25 Sty 2020 Posty: 10 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2020-02-12, 09:24
|
|
|
Staram sie żeby wyszedl jak najlepiej. Wrzuce wiecej zdjec po powrocie z pracy. Ale tak z perspektywy czasu bylo co robic
Odgrzewając temat. Jazda do domu po zakupie była dość wesoła, hamulce - brak, pływał po całej drodze, sprzegło na wykończeniu.
Po zaparkowaniu w garażu zaczeła się rozbiórka. Z prac blacharskich: dziura w pasie przednim, błotniki zjedzone na łączeniu z progami, nadkola wewnętrzne sito, zjedzone przedłużenia podszybia, slupek lewy mieciutki, płyta akumulatora wisząca w powietrzu, wspornik zjedzony.
Taki widok zastałem po rozpoczęciu prac.
Kilka elementów znalazło się po garażach znajomych po maluchach dziadków czy rodziców. Z zakupowych elementów wpady pas przedni i błotniki. No i arkusz blachy 1mm, który jakoś się przydał .
No i tak z prac, słupek i nadkola.
Elementy w kataforezie zeszlifowane od środka do gołej blachy, nałoży podkład reaktywny i zgodnie z karta odcięcie podkładem akrylowym. Tak zostały przygotowane do spawania.
Tak samo została przygotowana podłoga bagażnika.
I pierwsze pasowanie elementów.
|
|
|
|
|
Macioo
Dołączył: 29 Paź 2011 Posty: 262 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-02-13, 00:20
|
|
|
Bardzo zacny będzie! Jakbym swojego widzial w 2014 z podobnego stanu wyjsciowego startowalismy. Kibicuje mocno, składaj i na drogi |
|
|
|
|
Niziur
Dołączył: 28 Maj 2017 Posty: 131 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2020-02-13, 13:38
|
|
|
Coraz więcej pomarańczy pojawia się na drogach. Chyba muszę mojego przemalować
Powodzenia w dalszych pracach. |
_________________ --------------------------------
Pozdrawiam
Niziur |
|
|
|
|
Michal.b
Dołączył: 25 Sty 2020 Posty: 10 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2020-02-13, 19:16
|
|
|
Dzięki za dobre słowo.
Historii ciąg dalszy. Po spasowaniu elementów przyszła pora na spawanie i założenie dla pewności pozostałych paneli.
Następne było podwozie. Całość oczyszczona , resztki wymyte nitrem, Na blache ponownie podkłąd realtywny i akryl, Masa uszczelniająca z pędzla na wszytskie zakładki i całość pokrywa masą 2w1 anitigravel. Całe podwozie polakierowane w kolor nadwozia (294, mieszalnik PPG).
Elementy zawieszenia wymienione na nowe. Zwrotnice rozebrane i wyśrutowanie, wymienioy zestaw naprawczy, całość polakierowana poliuretanem. Resor oczyszczony i zabezpieczony podkładem, polakierowany, złożony na smarze linowym. Drązki, amortyzatory, nowe. Elementy układu hamulcowego również wymienione na nowe.
I tak trafił na bok.
Prace przy podwoziu zostały zakończone. |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2723 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2020-02-13, 19:18
|
|
|
Podoba mi się Twoje podejście do tematu |
_________________
|
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
|
|
|
|
zeflo
Wiek: 33 Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 26 Skąd: Kraków/Wolbrom
|
Wysłany: 2020-02-13, 20:09
|
|
|
Podłoga zdrowa jak dzwon
Podoba mi się Twoja praca i podejście do tematu. |
|
|
|
|
Jareg
Admin Sherlock Holmes
Wiek: 26 Dołączył: 21 Lis 2013 Posty: 1167 Skąd: Kraków/Krzeszowice
|
Wysłany: 2020-02-14, 09:12
|
|
|
Wygląda bardzo satysfakcjonująco
WINCYJ |
_________________ 126p ST '80
126 Bis '91
FSM Cinquecento '91
Škoda Forman LS '93
Škoda Fabia 1.4 16v '06
Peugeot 205 GRD '91
K U P I Ę B O S M A L A |
|
|
|
|
Michal.b
Dołączył: 25 Sty 2020 Posty: 10 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2020-02-14, 22:43
|
|
|
zolwik napisał/a: | Cudnie , jakie farby używałeś do podłogi ? |
Cześć, na podwozie poszedl poliuretan 2K w proporcji 3+1 +20% rozcienczalnika.
I ciąg dalszy, prace przy nadwoziu. Komora silnika i bagażnik wymyte, usunięte masy uszczlniające, wyszlifowane papierem 320 pod podkład. Jako zabezpieczenie antykorozyjne poszeld podklad epoksydowy Novol proteckt 360, całość przykryta podkladem akrylowym APP.
Wnętrze podobnie, maty usunięte, mycie, szlifowanie i podklady.
Nadwozie
Panele nadwozia
W walce z korozją pomogłą oczywiscie piaskarka, "włosy murzyna" |
|
|
|
|
zeflo
Wiek: 33 Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 26 Skąd: Kraków/Wolbrom
|
Wysłany: 2020-02-15, 06:16
|
|
|
Lubię oglądać takie relacje. Widać że włożone mnóstwo pracy!
Podziwiam za profesjonalne podejście do tematu.
Z niecierpliwością czekam na kolejną porcję zdjęć |
|
|
|
|
Michal.b
Dołączył: 25 Sty 2020 Posty: 10 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2020-02-16, 20:26
|
|
|
Nawet nie wiem kiedy zleciał ten czas przy maluchu a że mi sie nie śpieszy to można było sie bawić.
Skrzynia biegów- skrobanie bo chyba to najlepsze słowo z mieszaniny oleju i brudu oraz mycie, rozbiórka i piaskowanie. Przygotowanie korpusu i pozostałych części do lakierowania oraz montaż. Z mechanicznych usterek prócz wycieku bez zastrzeżeń. Choinka już chyba była wymieniana albo poprzedni włąsciciel pamietał o braku synchronizacji 1 biegu.
Na skrzynie poszedł podkłąd epoksydowy i poliuretan RAL 7035.
Silnik- mycie, czyszczenie, rozbiórka, piaskowanie bloku, lakierowanie. Z mechaniki: panewki główne i korbowe, pierscienie, pomiar średnicówka cylindrów, pomiar wału- takie szczęście że pracuje w zakładzie remontowym No i oczywiście składanie.
Ciąg dalszy jutro.
Tak załamując czasoprzestrzeń do dnia dzisiejszego, przygotowuje się do wrzucenia silnika. Na zdjęciu poniżej cewka, dobrze czy źle podłączona ?
|
|
|
|
|
|