Mierzenie napięć w alternatorze |
Autor |
Wiadomość |
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
Wysłany: 2019-10-15, 21:22 Mierzenie napięć w alternatorze
|
|
|
Witam absolutnie brak ładowania , wcześniej zażyła się kontrolka .
Aktualnie brak ładowania i nie swieci kontrolka .
Zmieniłem układ diod , dalej nic . Podstawilem inny regulator (raczej uszkodzony) brak ładowania ale cały czas swieci kontrolka .
Interesuje mnie na których stykach powinny być jakie napięcia .?
Np.
- wyjście z uzwojen na prostownik |
_________________ Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396 |
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2019-10-16, 21:21
|
|
|
zazwyczaj leci regulator napięcia oraz wirnik dostaje przerwy na uzwojeniu,potrafi też przebić się uzwojenie stojana lub jedna z diod w prostowniku ale wtedy ładowanie jest ale zaniżone. Tyle z rzeczy w samym alternatorze,często powodem jest też urwany przewód alternator-rozrusznik-akumulator. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-10-16, 22:55
|
|
|
To wygląda na przerwany przewód alternator-rozrusznik.
Odnośnie mierzenia:
Na śrubce M6 powinno być napięcie jak na aku +/-0,2V
Na żółtym do regulatora napięcie ponad 14V podczas pracy silnika, "prawie nic" na zgaszonym silniku, a kilka volt zaraz po przekręceniu stacyjki (przed rozruchem).
Na zielonym do regulatora powinno być "prawie nic" przy zgaszonym silniku i na wolnych obr. a blisko 14V na wyższych obrotach. |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
Wysłany: 2019-10-17, 06:41
|
|
|
+12v jest na M6 b+ , na trójniku szczotkotrzymacza tez podczas pracy silnika jest powyżej 20v (dokładnie nie mierzyłem bo nie wiem jakie powinno być ) dziś podstawie regulator , zobaczymy . |
_________________ Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396 |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-10-17, 17:31
|
|
|
+20V w miejscu D+ (plus wzbudzenia) to bardzo dużo. Prawdopodobnie nie ma przejścia szczotktrzymacz->wirnik->regulator->masa. |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-10-21, 18:49
|
|
|
Ładowanie jest ok. W pierwszym poście była mowa o kontrolce, która świeci cały czas więc co zostało wymienione?
Tutaj jest układ "na krótko" w aucie dochodzi jeszcze przewód B+ rozrusznik, który lubi się urwać i wtedy też świeci kontrolka. |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
Wysłany: 2019-10-21, 20:01
|
|
|
Dziwne na przewodzie b+ który idzie od rozrusznika jest napięcie 12v . Wiec jak by kabel był urwany nie było by zasilania do kontrolki ładowania (tak mi się wydaje )
Podpisałem zasilanie dodatkowym kablem i dalej brak ładowania i swieci się kontrolka .
Jutro mam otrzymać sprawny altek wiec zobaczę . |
_________________ Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396 |
|
|
|
|
kubeusz4
FANATYK MALUCHA
Wiek: 24 Dołączył: 18 Sie 2013 Posty: 76 Skąd: Suwałki/Gołdap
|
Wysłany: 2019-10-21, 21:44
|
|
|
Uszkodzona jedna z 3 diodek od wzbudzenia altka. Mialem wczoraj to samo. Da rdadę wymienić cały mostek bez wyciągania alternatora trochę zabawy ale da się zrobić |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
Wysłany: 2019-10-22, 06:36
|
|
|
Dzieki ,diod jest więcej bo 6 na dwóch radiatorach (czerwone i czarne napisy czyli inna polaryzacja) oraz kilka małych .
Wiec będę walczyć z mostkiem .
Ps wyjęcie to nie tragedia , gorzej z ponownym wlutowaniem |
_________________ Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396 |
|
|
|
|
kubeusz4
FANATYK MALUCHA
Wiek: 24 Dołączył: 18 Sie 2013 Posty: 76 Skąd: Suwałki/Gołdap
|
Wysłany: 2019-10-22, 18:26
|
|
|
Któraś z tych małych |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-10-24, 20:26
|
|
|
zolwik napisał/a: | Dziwne na przewodzie b+ który idzie od rozrusznika jest napięcie 12v . Wiec jak by kabel był urwany nie było by zasilania do kontrolki ładowania (tak mi się wydaje )
Podpisałem zasilanie dodatkowym kablem i dalej brak ładowania i swieci się kontrolka .
Jutro mam otrzymać sprawny altek wiec zobaczę . |
Ale to nie tak działa!
Zasilanie (wzbudzenie) do altka idzie ze stacyjki przez kontrolkę do D+, natomiast z B+ prąd powinien tylko i wyłącznie wypływać do aku. Jeśli tamtędy płynie prąd w kierunku alternatora to jest wewn. zwarcie w altku. Mogą być przebite diody prądowe (te duże). Często tak się dzieje po odwrotnym podłączeniu akumulatora. |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
Wysłany: 2020-02-16, 07:43
|
|
|
No i zaś brak ładowania .
Kupiłem używany altek pojezdzilem z 100km ,
Pierwszy objaw po uruchomieniu na cpn kontrolka się świeciła i zgasła wiec jadę .
W trakcie jazdy słabe światła , silnik zgasiłem i już nie mogłem uruchomić .
Naśladowałem Aku odpaliłem i lądowanie było , zgasiłem i teraz nie ma ładowania kontrolka się swieci a na B+ jest 12v .
Dziś sprawdze szczotkotyrzymacz i podstawie regulator (jak znajdę )
Pytanko jakie napięcie powinny być np na szczotkotrzymaczu ? |
_________________ Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396 |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2020-02-16, 12:23
|
|
|
Ponad 14V. Do sprawdzenia wszystkie kable i przewód masowy. |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
|
|
|
|
|