.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Polonez Caro MR91-93
Autor Wiadomość
Bonifacy
[Usunięty]

Wysłany: 2019-06-10, 18:57   Polonez Caro MR91-93

I oto jest i on, kolejny Poldek, wygląda na to, że życie pozapolonezowe jednak nie istnieje :E Po sprzedaży przejściówki dość szybko się o tym przekonałem, szukając następcy :D



Zakupiony w woj. świętokrzyskim, Poldek Caro w przejściowej wersji MR91-93, produkowanej od końca czerwca do października '93, czyli szeroka zawiecha, starego typu wnętrze, metalowe podszybie, a na masce jednocześnie i wlot, i przetłoczenie. Kolor srebrny i OZy, full wypas :lol:

Po zakupie wybrałem się nim do Daniela22, gdzie zrobiliśmy mały serwis (oleje, świece, termowłącznik), jak się okazało na próżno :E


KatoVice City


Silnik rzygał olejem prosto w filtr oleju, jak się okazało - kompresja 10-9,75-10-0 (tak, zero, najprawdopodobniej dziura w tłoku jak w rekordowym DFie od upalania i zbyt ubogiej mieszanki za czasów poprzedniego właściciela, który miał go aż miesiąc)


Zatem wróciłem pociągiem do Poznania, a Daniel przyjechał Poldkiem do Hanssa w okolice Cieszyna - dzięki wielkie za pomoc!



A tutaj Hanss dobrze wie, jak zająć się Polonezową motorownią ;) zatem porting kolektora borewiczowego:


oraz generalny przegląd silnika, który będzie go napędzał, a pochodzi też z Caro z '93. M.in. wymiana pierścieni na nowe Goetze oraz kompletu panewek (67k km przebiegu ma drugi motor, a już zdążyły się skończyć), do tego koła rozrządu z Plusa i kolektor od GSi, a także porting kanałów w głowicy. Będzie też dieslowa, wydajna chłodnica.


W planach montaż gazu 2 generacji, tajle czekają :)


c.d.n.
 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1163
Skąd: Wejherowo/Gdynia
Wysłany: 2019-06-10, 20:08   

A co kornie kierowało by sprzedać akwarium ?
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
Bonifacy
[Usunięty]

Wysłany: 2019-06-10, 20:24   

zolwik, przejściówka to była, a nie akwarium, jak to zwykle bywa - powody były różne, pieniądze, miejsce garażowe, konieczność remontów
 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1163
Skąd: Wejherowo/Gdynia
Wysłany: 2019-06-10, 20:34   

A może i przejściówka , fajny był niestety się spoźniłem .

Teraz tez szukam , ale kusi mnie era gsi ...
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
Daniel22 
Moderator


Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pokój Administracji
Wysłany: 2019-06-11, 00:21   

Mam nadzieję, że ten zostanie na długo, bo szykuje się fajne auto do jazdy, a takich się nie goni w świat 8)

Podejście słuszne, a nie żadne kompromisy i roffery - będzie dobrze odpychająca się OHV. Po kolektorze widać, jak wiele materiału trzeba zebrać z fabrycznego, żeby był spasowany z głowicą... przy 2 cylindrze jeszcze trochę, i nie byłoby czego szlifować :D .

No i gaz będzie słuszny, a nie jakieś śrubki :P . Fajnie się tym będzie przejechać :)

Podróż z Sosnowca prawie pod czeską granicę na 3 garach... bezcenna :E
_________________
 
 
     
klacik126 

Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 29
Skąd: Rypin
Wysłany: 2019-06-11, 08:38   

No no poldżer piękny i nietypowy
Blaszek czarnych nie zmieniaj i zachowa swój urok
Który to typ silnika i ile to będzie miało km
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 749
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-06-11, 10:24   

klacik126 napisał/a:
Który to typ silnika i ile to będzie miało km

CB,90 koni śmiało powinno pęknąć.Po dotarciu wrzuci się go z ciekawości na hamownie
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
Majonez 


Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 932
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2019-06-11, 20:12   

Widziałem już na ptk, fajne wąsko szerokie caro, szykuje się bardzo dobra robota :) . Wrzućcie wykres z hamowni koniecznie, ohv-ki prawie nigdy nie trzymają fabryki, a po sprostowani fabrycznych "tolerancji" może być ciekawie.
_________________
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 749
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-06-12, 12:59   

OHV-ka to nie jest zły silnik jak większość wygaduje tylko spierdolony rękami polskiego robola,po dopracowaniu i wyważeniu całości niczym nie odstępuje w kulturze pracy i dynamice reszcie samochodów na drodze :)
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
Daniel22 
Moderator


Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pokój Administracji
Wysłany: 2019-06-24, 12:04   

Potwierdzam, z mojego silnika po poprawkach jestem naprawdę zadowolony. Niektórzy się na pewno zdziwią, jak zrywne i elastyczne może być dobrze zrobione OHV w porównaniu do zmęczonej serii (a niestety większość tych silników przerzucana z aut do aut jest w takiej sobie kondycji, brak obróbki głowicy i kolektorów, wyważenia tłoków i korb robi też swoje).

Zdjęcie kiedyś wklejałem, ale zniknęło, tutaj zdjęcie, które obrazuje, ile trzeba było zebrać materiału z kolektora:

_________________
 
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2723
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2019-06-24, 13:34   

Większość silników z tamtych lat wymaga dopracowania.
Przerabialiśmy to z Uazem . Odlew potrafił zasłaniać otwór w głowicy na 4 mm
_________________

 
     
Daniel22 
Moderator


Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pokój Administracji
Wysłany: 2019-07-13, 23:15   

Czas chyba na małą aktualizację 8)
_________________
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15