polaczenie cewki z aku |
Autor |
Wiadomość |
madgaitomek
magdaitomek
Wiek: 42 Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 28 Skąd: google
|
Wysłany: 2018-11-26, 21:37 polaczenie cewki z aku
|
|
|
witam wszystkich.mam problem z dostarczeniem pradu do cewki. cewka jest dobra i nie dochodzi do nmiej prad.co zrobic co sprawdzic? moze ktos mi powie jak ida kable od aku do cewki. z cewki ida dwa kable moze ktos cos? |
|
|
|
|
Puzon
Wiek: 37 Dołączył: 10 Sie 2018 Posty: 41 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-11-27, 10:59
|
|
|
Czy sprawdzałeś czy stacyjka działa prawidłowo? |
|
|
|
|
madgaitomek
magdaitomek
Wiek: 42 Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 28 Skąd: google
|
Wysłany: 2018-11-28, 20:35
|
|
|
sprawdzałem działa.prąd dochodzi z kostki do bezpieczników,bezpiecznik cały. Od bezp. kabel wchodzi w nadkole i co dalej którędy idzie do cewki? Mam jeszcze jedno pytanie. Z cewki wychodzi spinka z dwoma kablami jeden pewnie do bezpieczników a drugi do czego? gdzie dalej szukać problemu? uszkodzony kabel? |
|
|
|
|
madgaitomek
magdaitomek
Wiek: 42 Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 28 Skąd: google
|
Wysłany: 2018-11-28, 20:49
|
|
|
dodam moze jeszcze ze chodzi o FL |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2018-11-28, 21:33
|
|
|
Po drodze pomiędzy bezpiecznikami a cewką jest przewód opornościowy (oporowy) około 1,5oma. Może on się rozłączył (ukruszył).
Potem dalej z cewki przewód biegnie do przerywacza i ot cała instalacja. Po drodze są jeszcze 2 kondensatory. Ten przy cewce może, ale nie musi być i przy przerywaczu, który musi być i musi być sprawny. |
|
|
|
|
michal_niegowsk
michal_niegowski
Wiek: 40 Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-29, 17:59
|
|
|
Ten drugi idzie do rozrusznika i w momencie rozruchu mostkuje przewód opornościowy żeby była lepsza iskra. |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2018-11-30, 18:01
|
|
|
michal_niegowsk napisał/a: | Ten drugi idzie do rozrusznika i w momencie rozruchu mostkuje przewód opornościowy żeby była lepsza iskra. |
Faktycznie jest coś takiego w niektórych wersjach Malucha. Mostkuje przewód oporowy na czas rozruchu przez diodę do przewodu startera.
Do barku iskry nie ma większego znaczenia (no chyba że powoduje ciągłe zwarcie do masy).
Cewka musi być wpięta w obwód. Tj. przez cewkę musi popłynąć prąd z jednej strony od stacyjki z drugiej strony dalej przez przerywacz do masy. |
|
|
|
|
madgaitomek
magdaitomek
Wiek: 42 Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 28 Skąd: google
|
Wysłany: 2018-12-01, 20:52
|
|
|
musze isc od cewki po kablu i pokolei sprawdzac co i jak.patrzac od strony stacyjki wychodzi niebieski kabel i wchodzi do kostki a z niej ida juz dwa kable jeden na bezpieczniki ten gruszy a drugi wchodzi do tablicy z zegarami.nie rozbieralem tego jeszcze wiecie dokladnie gdzie idzie ten kabel i po co?
gdzieki za podpowiedz o tym kablu z cewki do rozrusznika.
jak tylko dojde do tego co mi nie fafa to dam znac . pozdrawiam wszystkich pomocnych |
|
|
|
|
madgaitomek
magdaitomek
Wiek: 42 Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 28 Skąd: google
|
Wysłany: 2018-12-02, 19:32
|
|
|
zrobione.Okazało się, że poprzedni właściciel zamontował sobie ukryty przełącznik odcinaj,acy dopływ prądu do cewki o czym mnie nie poinformował przy sprzedaży. Czego to ludzie nie zrobią, żeby zabezpieczyc swoje autko przed kradzieżą . Idąc po kablu doszedłem do przełącznika i tam nie było przejścia , usunełem i jest iskra .
Ok iskra jest, apłon ustawiony książkowo ale nie pali co mam sprawdzić dalej.? Pomysły? Sugestnie? Podpowiedzi? |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2018-12-03, 08:29
|
|
|
Stara reguła: do pracy silnika potrzebne są: mieszanka, iskra i kompresja
Iskra jest, sprawdz pozostałe. |
|
|
|
|
|