Łożyska tył |
Autor |
Wiadomość |
Driver308
Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 49 Skąd: zk
|
Wysłany: 2018-11-08, 20:16 Łożyska tył
|
|
|
Witam, wymieniłem dziś łożysko tył, zrobiłem wszystko jak w poradniku, wszystko fajnie ale łożyska są strasznie głośne jak by były stare, może macie jakieś złote rady. |
|
|
|
|
damiancn
damiancn
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 292 Skąd: cieszyn
|
Wysłany: 2018-11-08, 20:21
|
|
|
pod dokreceniu i skasowaniu luzu trzeba troche cofnac,zeby jakis luz jednak tam byl |
|
|
|
|
damiancn
damiancn
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 292 Skąd: cieszyn
|
Wysłany: 2018-11-08, 20:24
|
|
|
nie wiadomo jak bierznia na piascie,sama wymiana lozysk to polowa sukcesu,najlepiej wymienic komplet,lozyska i piasta,wtedy chodzi jak zloto |
|
|
|
|
Driver308
Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 49 Skąd: zk
|
Wysłany: 2018-11-08, 20:51
|
|
|
Spróbuje popuscic nakretke, ale jak dokrecilem na maksa żeby wykasowac luz to było czuć jak koło troche ma luz Góra dół, może źle osadzilem łożyska, kurna jeszcze raz trzeba będzie odkręcić, może robić wszystko w tym aucie ale zawieszenia nie nawidze robic |
|
|
|
|
norek
Wiek: 62 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 655 Skąd: src
|
Wysłany: 2018-11-08, 21:46
|
|
|
Nakrętka powinna być dokręcona na maksa ,być może to tulejka między łożyskami jest powodem blokowania łożysk ;powinna być nowa o odpowiednim wymiarze . |
_________________
|
|
|
|
|
Driver308
Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 49 Skąd: zk
|
Wysłany: 2018-11-08, 22:53
|
|
|
Jutro będę patrzył, wydaje się że to prosta wymiana i po sprawie, ale chyba wiem co to będzie. |
|
|
|
|
ywel84
Dołączył: 01 Kwi 2017 Posty: 39 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-11-09, 09:39
|
|
|
Z tego co pamiętam to tulejka jest jednorazowa. Jak się dokręca nakrętkę na maksa to tuleja zgniata się.
Jak wymieniałem u siebie to do dokręcenia musiałem używać dość sporej siły, dałem przedłużkę na klucz.
Jeśli czujesz, że masz luz, ale łożysko jest głośne to może spróbuj dokręcić mocniej. |
|
|
|
|
Driver308
Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 49 Skąd: zk
|
Wysłany: 2018-11-09, 18:30
|
|
|
Ok zrobilem, musiałem założyć nowe łożyska, te co założyłem uszkodziłysię, to od wewnętrznej strony, nie wiem dlaczego chyba za mocno dokręcilem i pojechałem trochę na tym i dlatego były głośne, a luz był bo bieżnia śnie była dobita, ale teraz też jest trochę luzu ale chyba nic z tym nie zrobie, zauważyłem że z jednej strony bieżnia lekko się wbila, chyba jest wyrobione, w przyszłości trzeba pomyśleć o nowej piascie i tym co łożyska tam siedzą. |
|
|
|
|
damiancn
damiancn
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 292 Skąd: cieszyn
|
Wysłany: 2018-11-09, 18:59
|
|
|
to ze tam jest luz to jest normalne bo tam luz byc musi,ale maly,nowa piasta ma fabrycznie wprasowane bierznie z potwornie twardego materialu,chyba nawet twardszego od stali na lozyska,mam piasty nowe ale tez czekam z wymiana az sie stare rozleca |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 629 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2018-11-10, 18:15
|
|
|
Driver308 napisał/a: | Ok zrobilem, musiałem założyć nowe łożyska, te co założyłem uszkodziłysię, to od wewnętrznej strony, nie wiem dlaczego chyba za mocno dokręcilem i pojechałem trochę na tym i dlatego były głośne, a luz był bo bieżnia śnie była dobita, ale teraz też jest trochę luzu ale chyba nic z tym nie zrobie, zauważyłem że z jednej strony bieżnia lekko się wbila, chyba jest wyrobione, w przyszłości trzeba pomyśleć o nowej piascie i tym co łożyska tam siedzą. |
trochę nie kumam - wymieniłeś same łożyska bez bieżni?
Jeśli tak to nowe łożyska ze straż bieżnią potrafią uszkodzić się w 200km.
Co do luzu to musi być nieznaczny chociażby ze względu na rozszerzalność cieplną. |
|
|
|
|
Driver308
Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 49 Skąd: zk
|
Wysłany: 2018-11-10, 19:37
|
|
|
Wymieniłem bieżnie na nowe, łożyska i uszczelniacze , pojechałem przetestować i chodziły strasznie głośno, prawdopodobnie dlatego że dokręcilem je jak debil i nie popuscilem nakretki, późnej jak już zluzowalem nakretke było za puzno bo łożysko sie już uszkodzilo, wiedziałem że trzeba zluzowac nakretke jak się dokręci na maksa no ale posłuchałem poradnika i wyszło jak wyszło, nie ważne jest zrobione. |
|
|
|
|
Gregortech
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 391 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2018-11-22, 17:22
|
|
|
Driver308, Tuleja rozprężna jest jednorazowego użytku i nie ma czegoś takiego jak ,,luzowanie,, nakrętki jak w kołach przednich, za mocno dokręciłeś, rozbierasz wszystko i wkładasz nową tuleje. Aby to zrobić poprawnie przy dokręcaniu nakrętki co chwile kontrolujesz luz, jeżeli za mocno dociągniesz łożysko padnie prędzej czy później. |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 629 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2018-11-22, 20:03
|
|
|
Gregortech napisał/a: | Driver308, Tuleja rozprężna jest jednorazowego użytku i nie ma czegoś takiego jak ,,luzowanie,, nakrętki jak w kołach przednich, za mocno dokręciłeś, rozbierasz wszystko i wkładasz nową tuleje. Aby to zrobić poprawnie przy dokręcaniu nakrętki co chwile kontrolujesz luz, jeżeli za mocno dociągniesz łożysko padnie prędzej czy później. |
To jest teoria z książki...
W praktyce regulacja luzu na łożyskach tylnych jest mniej krytyczna niż z przodu; po prostu trochę luzu musi być i będzie jeździło latami. |
|
|
|
|
damiancn
damiancn
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 292 Skąd: cieszyn
|
Wysłany: 2018-11-22, 20:33
|
|
|
wlasnie teoria,tuleja mniej wiecej stabilizuje lozysko,stara szkola mowi zeby na nowym zestawie dokrecic do oporu a potem cofnac zeby zrobic luz,tak czy siak luz wystepuje i musi byc,jezeli zrobimy na ciasno to grozi to zatarciem a luz i tak samoistnie sie utworzy |
|
|
|
|
Gregortech
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 391 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2018-11-22, 20:43
|
|
|
michals, Luz na łożyskach piasty tylnej musi być lecz nie miedzy przegubem, dystansem, bieżnią wewnętrzną łożyska , tuleja rozprężną i bieżnią wewnętrzną łożyska. Te wszystkie elementy powinny być ściśnięte ze sobą i bez luzu. |
|
|
|
|
|