Kundelek ST 1978 |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek Oława
Piotrek Oława
Wiek: 44 Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 507 Skąd: Oława
|
Wysłany: 2017-12-29, 21:24
|
|
|
polecam 42/82 bardzo fajne wałki |
|
|
|
|
Knight_in_fire
Wiek: 33 Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 121 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-01-04, 17:20
|
|
|
91cinek10 z Gorlic ma tłoki i wałek z 700ki i wtrysk. Ma konto na Youtubie. |
|
|
|
|
buczek21
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 238 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-01-21, 01:14
|
|
|
Styczeń...
Blok,cylindry,tłoki leżą juz 3 tydzien u szlifierza...
Ma się za nie "za chwile" zabrać,zobaczymy ile ta "chwila"potrwa...
Piździ to robie rzeczy które nie koniecznie wymagają siedzenia w garażu..
Zregenerowane trójkąty...
Nowe uszczelki,uchwyty szyb,prowadnice szyb.
Z ramki usunięta rdza,zapebzpieczoen epoxydem,na koniec minią..
Przepolerowane alu,przepolreowane szyby.
Szyby sklejone z zawiasem klejem UV..
Robie też korbowody...
Tulejki pod sworzeń z CC700 wstawione,zrobione nacięcie w główce jak w oryginale.
Znajomy tokarz podtoczył mi niepotrzebny materiał w stopce,i splanował główkę o 4,5mm,żeby główka weszła w tłok z luzem..
Reszta to już ręczna praca,szlifowanie,polerowanie i wyważenie główka/stopa i wytarowanie ich między sobą.Zrobiłem sobie przyrząd do wyważania statycznego..I trochę zabawy będzie.Ale chce cąły układ wyważyć do 1g..
Wpał i się robi też przy okazji gaźnik weber 30 dgf 7/750 z CC700+czapka z bisa..
Czapeczkę będzie jeszcze troche przespawać...zeby pasowała.
Zle przynajmniej obejdzie się bez jakiś "rur z kibla",tony taśmy izolacyjnej,czy innych wynalazków ..
I powoli sobie dłubie..
Pytanie o podpowiedź.., żeby wymienić w tym gaźniku dysze,to troche zabawy jest..A nie jak w 28 IMB-4 śrubki z dekla i podmianka..
Chcę w miarę +- trafić z dyszami pod pojemność 774cm...
Czy zostawiać oryginalne z 700cm,i próbnować na tym odpalać..czy od razu zwiększyć dysze o 10-15 jednostek?
Wiem że i tak to wszytko w praniu,i bedzie troche prób i błędów..
Ale jakoś ten silnik trzeba odpalić... |
|
|
|
|
Piotrek Oława
Piotrek Oława
Wiek: 44 Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 507 Skąd: Oława
|
Wysłany: 2018-01-21, 10:54
|
|
|
do odpalenie wystarczy seria |
|
|
|
|
M.O.S_Racing
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 76 Skąd: Mikolów-Bojszowy
|
Wysłany: 2018-01-21, 12:30
|
|
|
Czemu nie obtoczyles główek korby tak jak zrobiłeś w stopach? |
_________________ -------------RACING ENGINE TECHNOLOGY---------- |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-01-21, 17:47
|
|
|
Jakie dasz rurki emulsyjne? Te z cc f74 czy moze inne?
Ja powoli tez przymierzam sie do gaznika z cc i myslalem o zalozeniu szczelinowek z tym ze jednej mi brakuje
Kolektor zamawiasz z wloch czy dorabiasz/przerabiasz ten z cc? |
|
|
|
|
buczek21
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 238 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-01-21, 22:23
|
|
|
M.O.S_Racing,
Główki zrobię,albo powiem zrobiłem już z ręki,na szlifierce..
Mojemu tokarzowi co chce z dołem dość łatwo wytłumaczyłem, i załapał...Z "górą" jakoś nie mogł skumać co chce,ile materiału zebrać..Tak że wolałem nie dawać mu aż tak wolnej ręki..
Piter7391,
Z gaźnikiem sam nie wiem jak na razie...
Dlatego zadałem pytanie
Ogólnie jest dość duża dysporporcja miedzy pierwszym/drugim przelotem...I wg mnie trzeba taką dysporporcje zachować..
Bo dyfuzory są różne i to dość znacznie 4,5/2,5 paliwo tak samo 115 i 95...Oryginalne rurki są F-90..Taka F74 tylko z 3 otworkami mniej...
Będe kombinował poprostu z czasem..Bo rurek to mam dość sporo od F74,po szczelinówki,F101,F8..Tak samo dysze..
Jedyna kłopotliwa rzecz,to zeby wyciągnąc dysze..trzeba dość mocno zdemontować ten gaźnik..TO niestety nie 28 IMB,4 szrubki,czapka z głowy..
Co do kolektora przyjedzie z włoch..w jednej paczce z paroma jeszcze gratami,ale to marzec/kwiecien..
Teraz chce skonczyć rzeczy w które nie musze wkładać $$$ |
|
|
|
|
giannini
126GPS Replika
Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-22, 23:43
|
|
|
A mnie wytłumacz po co Ci te surowe odlewy cylindrów ???
Jak rozumiem są to nieobrobione cylindry od 650 , czyli odlew wykonany pod roztoczenie na 77 mm. Ok poniżej użebrowania, możesz zrobić średnicę zewnętrzną (tą która wchodzi w blok) większą niż fabrycznie obrobiony cylinder do 650. Ale na pozostałej długości cylindra na wysokości żeber , po roztoczeniu na 80 mm , będzie taka sama cienka ścianka jak przy roztoczeniu pierwszego z brzegu cylindra od 650. A pierdolenia się z obróbką co niemiara.
Kup u Włocha cylindry 79,50 , 80,00 czy 82,00 , których odlewy są przygotowane do rozwiertu nawet na 85,00.
Dla mnie robienie tych cylindrów z twoich zdjęć na 80,00 , to pomyłka. |
|
|
|
|
buczek21
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 238 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-01-23, 00:43
|
|
|
giannini,
Plan był taki..
Chciałem mieć cylindry z jednego materiału,a nie tulejować/prasować serie pod 80mm
Odlewy kupiłem w miarę normalnych pieniądzach..
Tokarza,który wstępnie miał to obrobić,mam za free....
A to chłop co nie takie rzeczy robił,tak że mam pewność ze by wyciągnął "osie" z tych klocków..Pozostało by tylko oddać szlifierzowi do obróbki końcowej..
Ale poszedłem z tym do szlifierza i powiedział "prawie" to samo co Ty napisałeś..
Tak że zostawiłem mu do roboty seryjne cylindy+ tuleje...
A klocki trafią na półkę z innymi gratami |
|
|
|
|
buczek21
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 238 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-03-13, 23:19
|
|
|
Mały UP....
Kolega wygrzebał ostatnio fotki jak kupił kundelka w 2008...
Fotki swieżo po ostatnim w jego zyciu przeglądu
Bite 10 lat...
I jak kundlić to z klasą...
Boczki z alcantary,pod fotele
Sklejka 4mm/pianka 5mm/alcantara...
Otwory na klameczki,kieszenie cuda wianki zostaną docięte już na drzwiach..
Plamy na dole z kleju,pozniej to juz wyschneło..i nie ma śladu po tym
Gaźnik gotowy,poskładany..
Czapka z bisa' jakimś magicznym sposobem obróciła się o 90 stopni w strone dolotu w 126..
Wrócił blok po rozwiercie,cylindry wciskane z renault,góra cylindrów wyplanowana i zabielona,żeby uszczelka z miedziuszki ładnie siadła.Luz zrobione jest na 0,14...
No i na końcu popis umiejętności i wiedzy M.O.S_Racing
Wszytko pasowane..nowe panewki główne,lekko podszlifowane czopy korbowe-bo nie trzymały wymiaru,dobrane panewki korbowodowe,szlifowane otwory panewek korbowodów..Bo moj tokarz za mocno chwycił je w kły torarki i zrobił z nich jajko
I osłona z wyjściem na chłodnice..
Mi zostało tylko popracować na wagą korbowodów,i je wyważyć...
Tak samo wytarować jeszcze tłoki,sworznie..
I można powoli to składać w całość..brakuje jeszcze paru gratów.. |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1301 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
buczek21
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 238 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-03-14, 00:22
|
|
|
774cm |
|
|
|
|
Floorian
Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 35 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 2018-03-14, 09:29
|
|
|
buczek21, Czym polerowałeś aluminiowe "słupki" w trójkątach szyb? |
|
|
|
|
buczek21
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 238 Skąd: Bytom
|
|
|
|
|
M.O.S_Racing
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 76 Skąd: Mikolów-Bojszowy
|
Wysłany: 2018-03-17, 19:30
|
|
|
buczek21 napisał/a: | No i na końcu popis umiejętności i wiedzy M.O.S_Racing |
Ty mnie zaś Tak nie zachwalaj,tylko pomierzylem co i jak..
A że sobie lubię pogadać to inna sprawa🙂 |
_________________ -------------RACING ENGINE TECHNOLOGY---------- |
|
|
|
|
|