Żarówki H4 z mocowaniem R2 |
Autor |
Wiadomość |
addybek1
Wiek: 27 Dołączył: 04 Lip 2017 Posty: 13 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2018-01-11, 13:06 Żarówki H4 z mocowaniem R2
|
|
|
Witam, zakupiłem ostatnio żarówki H4 60/55W z mocowaniem R2. Czy mogę je bez problemu użytkować w moim maluszku z 1984 z reflektorami Zelmotu ? |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2726 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2018-01-11, 14:27
|
|
|
Raczej tak.
One były przewidziane do reflektorów ze szkłem H4 ale stare mocowania żarówki
Pomyśl o przekaźnikach. |
_________________
|
|
|
|
|
addybek1
Wiek: 27 Dołączył: 04 Lip 2017 Posty: 13 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2018-01-11, 14:43
|
|
|
CZESIO1958 napisał/a: | Raczej tak.
One były przewidziane do reflektorów ze szkłem H4 ale stare mocowania żarówki
Pomyśl o przekaźnikach. |
Czyli mam zamontować przekażnik pomiedzy lampę a przełącznik? Jaki przekaźnik najlepiej wybrać? |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2726 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2018-01-11, 14:59
|
|
|
Sorry cienki jestem w elektryce
Może ktoś bardziej kompetentny się wypowie |
_________________
|
|
|
|
|
Kubica
ziomy rezerwy Carus kierownicy
Wiek: 30 Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 556 Skąd: Puławy/Wrocław
|
Wysłany: 2018-01-11, 15:04
|
|
|
addybek1, są gotowce plug&play: http://allegro.pl/fiat-12...d2-6c3be5bbb2d8
Wszystko gotowe na wsuwkach, montaż bez lutowania. Wpinasz się do plusa po zapłonie w bezpiecznikach, plusa od świateł, pomiędzy kostki pająka i dodatkowo masę - najlepiej gdzieś koło mechanizmu wycieraczek to zamontować. Śmiga jak ta lala, światła świecą bardzo jasno. Montaż zajmuje może 10min |
_________________ Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada |
|
|
|
|
dieludolfs
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 319 Skąd: CALifornia
|
Wysłany: 2018-01-11, 17:19
|
|
|
Czy reflektor przypadkiem nie musi mieć homologacji na H4?
Kubica napisał/a: | Wpinasz się do plusa po zapłonie w bezpiecznikach |
Osobiście radzę wpiąć się bezpośrednio pod akumulator, odciążamy wtedy fabryczną instalacje elektryczną |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2018-01-11, 20:46
|
|
|
Różnica w tych żarówkach jest taka, że R2 ma żarnik długich w poprzek, a halogen R2 wzdłuż. Mijania wyglądają i działają podobnie, na zasadzie przysłony.
Istotny jest też rozkład prążków (ryflowanie) na szkle reflektora. |
|
|
|
|
Lukasz1116
Dołączył: 17 Lip 2017 Posty: 16 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-03-17, 22:17
|
|
|
Witam ma taki problem kupiłem ostatnio do mojego FL a zestaw przekaźników https://sklep.regmot.com.pl/m/zestaw-przekaznikow-wiazka-do-reflektorow-h-4-fiat,3,14128,817 wszystko ładnie pasuje wpina się to w białą wtyczkę z zestawu przełączników przy kierownicy minus na masę na silniczku z wycieraczek i plus czyli zasilanie zgodnie z instrukcją pod pierwszy bezpiecznik ten od oświetlenia wewnętrznego i klaksonu. Wszystko poskładane no i próba działa światła mijania świeca długie świeca i postanowiłem jeszcze blysnac długimi i w tym momencie przepalil mi się ten bezpiecznik 8A pod który wpiolem zasilanie no więc na próbę założyłem 16A i ok trzyma ale okazuje się ze podczas przytrzymania błysku długimi na światłach mijania bezpiecznik strasznie się grzeje i zestaw kabli do stacyjki tez ciepły. Nie dało mi to spokoju i zmiezylem miernikiem na tym bezpieczniku i tak na światłach mijania ok. 10A na długich ok 11 A a na mijania i na trzymaniu błysku 15A a przy fabrycznym podłączeniu swiatel czyli bez tych przekaznikow na tym bezpieczniku jest ok 3A niezależnie od rodzaju swiatel. Moje pytanie jest takie czy zostawić te przekaźniki czy wywalić je w cholerę albo może podpiac je w inne miejsce ostatecznie nie jeździ się na swiatlach mijania trzymając błysk długich ale i tak niepokoji mnie to że na samych mijania i tak jest większy prąd na tym bezpieczniki. |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-03-17, 22:27
|
|
|
Lukasz1116 napisał/a: | Witam ma taki problem kupiłem ostatnio do mojego FL a zestaw przekaźników https://sklep.regmot.com.pl/m/zestaw-przekaznikow-wiazka-do-reflektorow-h-4-fiat,3,14128,817 wszystko ładnie pasuje wpina się to w białą wtyczkę z zestawu przełączników przy kierownicy minus na masę na silniczku z wycieraczek i plus czyli zasilanie zgodnie z instrukcją pod pierwszy bezpiecznik ten od oświetlenia wewnętrznego i klaksonu. Wszystko poskładane no i próba działa światła mijania świeca długie świeca i postanowiłem jeszcze blysnac długimi i w tym momencie przepalil mi się ten bezpiecznik 8A pod który wpiolem zasilanie no więc na próbę założyłem 16A i ok trzyma ale okazuje się ze podczas przytrzymania błysku długimi na światłach mijania bezpiecznik strasznie się grzeje i zestaw kabli do stacyjki tez ciepły. Nie dało mi to spokoju i zmiezylem miernikiem na tym bezpieczniku i tak na światłach mijania ok. 10A na długich ok 11 A a na mijania i na trzymaniu błysku 15A a przy fabrycznym podłączeniu swiatel czyli bez tych przekaznikow na tym bezpieczniku jest ok 3A niezależnie od rodzaju swiatel. Moje pytanie jest takie czy zostawić te przekaźniki czy wywalić je w cholerę albo może podpiac je w inne miejsce ostatecznie nie jeździ się na swiatlach mijania trzymając błysk długich ale i tak niepokoji mnie to że na samych mijania i tak jest większy prąd na tym bezpieczniki. |
Posprawdzaj wszystkie styki bo moze byc gdzies problem, moze masz podpiete jeszcze dodatkowe odbiorniki jak radio zapalniczka,
Ja mam w St ten zestaw i wszystko gra, kolega ma w flu i mial problem tylko gdy mial powlaczane duzo odbiornikow, elektryk mu doradzil zeby dac 16A bezpiecznik, ale u niego nie ma problemu z grzaniem sie instalacji. |
|
|
|
|
Adi.
Wiek: 25 Dołączył: 10 Sie 2012 Posty: 2545 Skąd: Łęknica
|
Wysłany: 2018-03-17, 22:33
|
|
|
Najlepiej plus podciągnij prosto z akumulatora z osobnym bezpiecznikiem. |
_________________ 126p FL in Progress |
|
|
|
|
|