.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Słabe hamulce po wymianie cylinderków i szczęk
Autor Wiadomość
mm1234 
mm1234


Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 16
Skąd: zd wola
Wysłany: 2017-05-15, 15:02   

nie grubsza jest na dole

ewidentnie szczęki są za daleko od bębna , jak zaciągnę ręczny że auto lekko hamuje to pedał robi się twardy od prawie połowy , co nie zmienia faktu że dalej gównianie hamuje i nie ma szans na zablokowanie kół

powiedziałbym że bębny do wymiany tylko czemu w takim razie na starych szczękach których prawie nie było to hamowało ?
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2017-05-15, 15:55   

Hmm, to samo co u mnie, ale skoro sprężynki masz OK, to może samoregulatory do kitu? To nie jest skomplikowany układ - bęben zużywa się najwolniej więc bym go nie podejrzewał, ale zmierzyć nie zaszkodzi. Jak samoregulator nie będzie trzymał, to szczęka wraca i jedno wciśnięcie pedału hamulca nie wystarcza żeby dopchnąć ją do bębna. Cylinderków nie pomieszałeś? Z przodu i z tyłu są inne.
_________________
 
     
mm1234 
mm1234


Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 16
Skąd: zd wola
Wysłany: 2017-05-15, 16:09   

samoregulator to jest rozumiem to
http://ikm.wz.cz/data/parts/126p_reghamst01.jpg

i to jest w szczęce hamulcowej ? też mi się wydaje że to nie trzyma , stare szczęki były dosłownie milimetr od bębna aż bęben ciężko schodził ( nie miał rantu ) a nowe są tak daleko że przednie prawe koło w ogóle nie hamuje prawie bo szczęki na jeden raz nie wysuną się na tyle żeby w ogóle mocno docisnąć do bębna .....

i stare były prawie do blachy zdarte a nowe są grube i są kilometr od bębna :|

te samoregulatory się jakoś reguluje ? one są nowe , razem ze szczękami były.....
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2017-05-15, 16:15   

Tak, to jest to.

Ich się nie reguluje, bo to są SAMOregulatory :) Powinny się ustawiać same. Możesz spróbować sobie śrubokrętem ustawić szczęki tak, żeby bęben wchodził z lekkim oporem (po prostu odepchnąć szczękę), aczkolwiek moim zdaniem jest to zbyteczne.

Jeśli powciskasz pedał i szczęki znowu się cofną, no to znaczy że samoregulatory nie trzymają.

Jakiej firmy masz szczęki? Jeśli nie wyrzuciłeś starych, to możesz zrobić podmiankę i zobaczyć czy na starych będziesz miał hamulce.
_________________
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2017-05-16, 02:14   

Pan_Waclaw napisał/a:
Cylinderków nie pomieszałeś? Z przodu i z tyłu są inne.

Cylinderki nie mają wpływu-ja miałem z tyłu przednie i hamowało normalnie :)


Z tego co piszesz raczej problem z samoregulatorami i słabymi jakościowo okładzinami
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2723
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-05-16, 06:47   

Szczęki nowe i bym do nich wsadził regulatory ze starych
Bo te nowe mogą być nie tego jeżeli tak się dzieje
_________________

 
     
Grzes 


Wiek: 33
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 1234
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-05-16, 19:10   

nanab napisał/a:
Pan_Waclaw napisał/a:
Cylinderków nie pomieszałeś? Z przodu i z tyłu są inne.

Cylinderki nie mają wpływu-ja miałem z tyłu przednie i hamowało normalnie :)


Z tego co piszesz raczej problem z samoregulatorami i słabymi jakościowo okładzinami


Ale mógł założyć tylny na przód, co raczej mało prawdopodobne, ale ja już kiedyś taki kpl zwrotnic kupiłem i potem miałem małe zaskoczenie, czemu tak słabo hamuje.
 
     
mm1234 
mm1234


Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 16
Skąd: zd wola
Wysłany: 2017-05-21, 13:46   

dzięki za porady , coś ostatnio mało czasu mam :/

Cytat:
Jeśli powciskasz pedał i szczęki znowu się cofną, no to znaczy że samoregulatory nie trzymają.


czyli rozchylić je na siłe śrubokrętem bez bębna powciskać pedał i nie powinny się cofnąć bardziej niż do pozycji w jakiej je ustawiłem śrubokrętem ?

a czy ten bolec na którym siedzą samoregulatory może mieć wpływ że ma już za małą średnicę wskutek czyszczenia z rdzy ? i dlatego samoregulatory nie trzymają ? jest to do kupienia ?

w przednich kołach te bolce były dosyć mocno zardzewiałe to je wyczyściłem papierem ściernym do gołego metalu i teraz się zastanawiam czy przez to że zmniejszyłem ich średnicę , nie działają samoregulatory bo jest za duży luz

Cytat:
Szczęki nowe i bym do nich wsadził regulatory ze starych


tak spróbuje w tym tygodniu , tylko jeszcze nie wiem jak to zdjąć ze szczęk :)
ogólnie po jakiś 250 km ciut poprawił się ręczny ( nic nie grzebałem tylko jeździłem ) już blokuje koła na piachu przy niewielkiej prędkości , ale roboczy dalej tragedia a szykuje autko pod przegląd i muszę to ogarnąć , w tym tygodniu będe miał trochę czasu to pokombinuje

czym się różnią cylinderki przód od tył ? długością cylinderka ? ja nie patrzyłem kupiłem samko bodajrze , szczęki są tomex , jak pisało front to front , rear to rear było fabrycznie zapakowane , zaklejone w foli chyba że ktoś się pomylił przy pakowaniu........

aha przez jakieś 300km od montażu nowych szczęk nie ubyło płynu więc wycieki odpadają....
 
     
norek 


Wiek: 62
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 653
Skąd: src
Wysłany: 2017-05-21, 21:09   

Szczęki hamulcowe Fomar ,cylinderki Delphi , po wymianie kompletu maluszek staje w miejscu po naciśnięciu hamulca .
Cylinderki przód mają większą średnicę .
_________________

 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2017-05-22, 16:09   

250km bez hamulców, niezły z Ciebie kaskader...

Trzpieni, na których siedzą szczęki osobno nie kupisz, to jest element tarczy kotwicznej. Ale tego bym raczej nie obstawiał, tam musi być lekki luz, przynajmniej u mnie jest i wszystko działa.

Cylinderki przód/tył różnią się wielkością, tak jak napisał norek.

Jeśli kogoś do ciekawi - u mnie są cylinderki Delphi, szczęki Metelli i hamulce są jak brzytwa. Podobno najlepsze są Ferodo, ale szkoda mi było cebulionów na nie :P
_________________
 
     
mm1234 
mm1234


Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 16
Skąd: zd wola
Wysłany: 2017-05-27, 10:56   

Pan_Waclaw napisał/a:
250km bez hamulców, niezły z Ciebie kaskader...



z czego 180 w takim zestawie
https://s20.postimg.org/735pglk2l/przycipa.jpg
bardziej mocy brakowało niż hamulca , pod wiadukty nad autostradami pod wiatr to czasem była 2 i podłoga i modlitwa żeby górka się skończyła albo przestało wiać :mrgreen:

wiecie u mnie to nie jest traktowane jak zabytek że stoi pod plandeką czy w garażu i nawoskowane czeka na słoneczny dzień żeby ten raz w miechu przewietrzyć jadąc na zlot u mnie to jest normalny samochód użytkowy , wozi quady motóry na przyczepce , narzędzia , silniki samochodowe i skrzynie (bez przedniego fotela pasażera to i v8 nim przewieziesz :D ) holuje buggy z avatara jak buggy się zgruzuje , czy quada więc offroadu konkretnie dostaje też :mrgreen:

i jest w tym zajebisty , jedyne co mnie w nim wkurwia to że gnije i w paru miejscach jest już nieciekawie i trzeba będzie się nim zająć bo kolejnej zimy może nie przeżyć , no i

i musi jeździć bo innego auta nie ma , skuter robię remont więc też chwilowo odpada ...

ogólnie nie do końca bez hamulca bo cały czas się to minimalnie poprawia , ostatnio byłem w szoku bo przy niskiej prędkości na mokrym asfalcie roboczy któreś koło zablokował :mrgreen:
mniemam że jedno bo postawiło mnie lekko bokiem , ale wcześniej takich akcji nie było , nie wiem ile przejechane od wymiany bo licznik nie działa ale na oko znając trasy którymi jeżdżę to 500-600 km ale dalej jest tragedia w sumie chodź coraz lepiej

samoregulatory z tego co wyczytałem są zakuwane i nie da się ich wymienić ,,samych'' w chałupniczych warunkach -tylko ze szczękami , w jakimś tam starszym typie były bodajrze na segery i wtedy....swoje 15 min oglądałem i na moje nie da się samych samoregulatorów przełożyć w chałupniczych warunkach ale może się mylę ....

tutaj jest temat z innego forum ( nie wiem czy wolno linkować ? ) o niskiej jakości szczęk i samoregulatorów i ludzie mają identyczne problemy jak ja , teraz kwestia czy szukać ,, dobrych szczęk'' czy np spróbować sprężyny lekko rozgiąć ?
http://www.terytorium126p...zęki-hamulcowe/
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2017-05-27, 13:02   

Samoregulatory w nowym typie to jednorazówki, nie zdejmuje się ich
Pan_Waclaw napisał/a:

Trzpieni, na których siedzą szczęki osobno nie kupisz, to jest element tarczy kotwicznej. Ale tego bym raczej nie obstawiał, tam musi być lekki luz, przynajmniej u mnie jest i wszystko działa.

Musi być luz, bo samoregulator sam się nie cofnie(chyba że zepsuty, wtedy cofnie się do końca). Luz na trzpieniu to właśnie odległość między szczęką a bębnem przy puszczonym hamulcu.
mm1234 napisał/a:

wiecie u mnie to nie jest traktowane jak zabytek że stoi pod plandeką czy w garażu i nawoskowane czeka na słoneczny dzień żeby ten raz w miechu przewietrzyć jadąc na zlot u mnie to jest normalny samochód użytkowy

WQ dzisiejszych czasach gdzie byle kaszel to "kult obrso bambino unikat retro prl" mógłbyś kupić sobie cc za 600zł, a tego sprzedać za 1600 :D

Żeby sprawdzić samoregulatory możesz spróbować ze zdjętym bębnem rozchylić szczęki(np wciskając hamulec, ale uważając żeby nie wypadł żaden tłoczek) i sprawdzić czy sprężyna cofnie je do końca, czy zaprą się na samoregulatorach.
 
     
mm1234 
mm1234


Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 16
Skąd: zd wola
Wysłany: 2017-05-27, 20:30   

Cytat:
Żeby sprawdzić samoregulatory możesz spróbować ze zdjętym bębnem rozchylić szczęki


no chciałem dzis to zrobić ale pokonał mnie brak klucza 12 żeby odkręcić bęben :( mieszkam w bloku jeden warsztat mam 5 km od domu drugi 15 km , obecnie wszystkie narzędzia mam 5 km od domu bo skuter się robi :mrgreen:

jutro podjadę do kumpla spróbuje zobaczyć czy się cofają ....

Cytat:
(np wciskając hamulec, ale uważając żeby nie wypadł żaden tłoczek)


no właśnie i tu mi się przypomniało coś dziwnego
Jak pierwszy raz to odpowietrzyłem to dziwne było że przednie prawe koło w ogóle nie hamowało mimo że pedał był twardy i nie szło go wdepnąć do podłogi( ja 2 nogami zaparłem się o pedał który stwardniał w połowie ruchu , a kumpel mówił że bęben się luźno kręci zero oporu ) -zdjęliśmy bęben i w przednim prawym kole nie da się doprowadzić do sytuacji w której wystrzeli tłoczek co jest dosyć dziwne szczęki wyjdą do pewnego momentu i możesz deptać pedał ile chcesz ale na tyle żeby tłoczek wystrzelił nie doprowadzisz .....

może w pompie działa tylko jedna sekcja np tył i tam jest jakieś ciśnienie stąd pedał twardnieje a przód nic nie pompuje ?

Cytat:
WQ dzisiejszych czasach gdzie byle kaszel to "kult obrso bambino unikat retro prl" mógłbyś kupić sobie cc za 600zł, a tego sprzedać za 1600 :D

akurat to mnie boli :mrgreen: wolałem jak cytrynkę się kupowało za 200 zł i tyrało całe wakacje :mrgreen: no ale to najtańszy w utrzymaniu tylni napęd :D
 
     
apap 


Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: Wałcz
Wysłany: 2017-06-18, 16:04   

Witam,
Wrócę do otwartego tematu dotyczącego słabych hamulców, bo sam właśnie go w swoim malcu "zamknąłem". Podobnie jak co niektórzy wymieniłem w układzie hamulcowym "prawie wszystko" - szczęki, sprężyny, pompę, przewody gumowe i miedziane, nawet tarcze kotwiczne. Po złożeniu całości hamulce brały ciut nad podłogą i to nie najlepiej. Odpowietrzałem kilka razy, walczyłem z samoregulatorami, sprężynami i...nic. W końcu tak na zdrowy rozsądek ( pompa musi wykonywać zbyt duży ruch / szczęki do bębnów) - zdjąłem stare bębny i pomierzyłem średnicę wewnętrzną. Warto pamiętać że max. średnica to 186,82mm. U mnie było na każdym bębnie 1 do 1,5 mm więcej. Kupiłem nowe bębny i po założeniu okazało się, że hamulec bierze zaraz po naciśnięciu a maluch gryzie asfalt.. :mrgreen: Zwracajcie uwagę na bębny a nie tylko na szczęki.
_________________
Fiat 126 p Elx 1999
 
     
mm1234 
mm1234


Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 16
Skąd: zd wola
Wysłany: 2017-06-23, 18:44   

wygrałem :luj: :luj: :luj:

Wymieniłem pompę , milion razy odpowietrzał wciąż nic

w końcu doszedłem że szczęki są za daleko bo samoregulatory nie trzymają , a ponieważ nie mam kasy spróbuje drut patentu i założę odwrotnie sprężynki bo tą co miałem na dole jest grubsza i pewnie silniejsza ale i dłuższa więc szczęki mniej się będą wracać po hamowaniu .....

i teraz mam we wszystkich 4 kołach tak
GRUBSZA , dłuższa sprężynka na górze przy cylinderku
cieńsza krótsza na dole

Pedał jest twardy od połowy skoku , na suchym asfalcie nie zablokuje kół ale wszystko z tylniej półki ląduje na przedniej szybie :mrgreen: na piachu blokuje przód bez problemu ......

minus jest taki że nie wiem czy od walki z źle założonymi sprężynami czy wada fabryczna posikały się wszystkie 4 tłoczki z dwóch już dosyć mocno się leje i płynu ubywa i trzeba dolewać :cry:

w sumie obecny set to
pompa delphi nowa , cylinderki samko , szczęki tomex , bębny zostały stare , rozpieraki do ręcznego jakieś noname , bębny zostały stare stąd może pewnie nie są tak ostre hample jak być powinny , aczkolwiek szczęki przez tą długą jazdę bez hamulców się w ogóle nie dotarły bo źle założone sprężyny prawie uniemożliwiały im styk z bębnem dlatego hamulec był taki słaby ......

pompę wymieniłem niepotrzebnie :P w szoku jestem bo mimo że przewody były stalowe to jedyny przewód który mi się nie odkręcił to od przedniegfo prawego koła i skończyło się na ucięciu , odkręceniu nasadką i dałem nowy miedziany , reszta się odkręciła płaskim kluczem i dokręciła to pierwszy samochód w historii jaki naprawiam w którym tak się stało :D w tico wszystko ciąłem w subaru co miałem też w kumplowej astrze także próba ruszenia płaskim robiło się kółko i trzeba było ciąć i nasadkę nabijać a tu nawet odpowietrzniki z starych cylinderków się udało odkręcić :shock: ten samochód pod tym względem jest magiczny , mam go rok i może 3 śruby mi się urwały ? mały fiat przetrwa jeszcze tysiąc lat :luj:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15