OBR FSO Cianowice! |
Autor |
Wiadomość |
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2016-11-06, 10:58
|
|
|
Pacjent MR89 znów,po blisko roku ma transplantację serca.Obecny pod maską od lutego 1.4 Rover,mimo że nie wykazywał żadnych oznak HGF-u czy innych bolączek,został usunięty.Zaplanowałem montaż jednostki 1.6 16V,która trafiła do mnie z widocznego na zdjęciu rozbitka:
Kupiłem totalnie goły słupek - totalnie,jak widać....
Zadadniczo to samo aluminium z rozrządem,wszelkie łapy,rurki,mocowania,termostat a nawet pokrywę rozrządu i zaworową musiałem przezbroić z mojego 1.4.
Jutro zasuwam po wtryski z oplowskiego 2.0 i zaczynam poszukiwania kompa od 1.6 K16,tyle że bez immo.Nie znam dokładnej,odczuwalnej różnicy w pracy na kompach 1.4 vs 1.6,ale mając oba u siebie chętnie je porównam
Wczoraj do późna zajmowałem się przezbrajaniem i portingiem kolektorów,aby uzyskać jak najlepszy efekt przy przekładce.Montaż w komorze planuję klasycznie na dzień wolny od pracy,czyli 11.11
Jakby ktoś w swoim K16 miał HGF,to chętnie sprzedam tani,sprawny słupek 1.4 |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
GrzesiekS
Dołączył: 13 Cze 2013 Posty: 128 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2016-11-06, 11:51
|
|
|
No nieźle... Mnie przy HGF kilka osób namawiało na zmiane słupka na 1.6 ale jakoś wolałem zostać tradycjonalistą. Zapisuje się przy okazji na przejażdżkę na prawym fotelu jesli to nie problem |
|
|
|
|
Magneto94
Wieczny kawaler...
Wiek: 30 Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 154 Skąd: mazury
|
Wysłany: 2016-11-06, 20:33
|
|
|
jak wygląda sprawa środkowego drążka w wąskim zawiasie? ile za słupek 1.4? |
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2016-11-07, 12:53
|
|
|
Jak to jest, że silniki serii K mają takie problemy z UPG?
Z czego to wynika?
Problem z chłodzeniem? Niedrożność kanałów w głowicy? Za mało wydajny układ chłodzenia czy jak? |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
Rocky
Wiek: 27 Dołączył: 28 Lip 2012 Posty: 1056 Skąd: TST
|
Wysłany: 2016-11-07, 16:53
|
|
|
ignac2004, Konstrukcja silnika Na szczęście,w Roverach po 2002 roku bodaj stosowali nowy typ termostatu,eliminujący problem HGFa |
_________________ Rocky Garage(Facebook) Zapraszam
Polski Fiat 126p '79 "kundel"
ZRR Komar 2330 '71
Fiat 126el'96 "Elefant"
FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI 16v'97
Toyota Corolla E12 1.8 T-Sport '02 "Karolina"
Były:
Fiat Uno 1.4'92 "Funiak" vel. "Łunolot"
VW Passat B3 Variant 1.8'89 R.I.P.
"Czy świat bardzo się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy, wkurwieni?" Jonasz Kofta |
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 749 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2016-11-07, 17:29
|
|
|
Wykonanie z gównianego materiału po prostu.Blok alu,głowica alu i do tego pół metrowe szpilki skręcające to do kupy.Jeden drugi raz nie pomodlisz się przy odpalaniu,parę sekund za krótko zagrzejesz i gotowe.Akurat robię teraz uszczelkę w takim roverku 214 |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2016-11-13, 08:39
|
|
|
Problem wynika po części z jakości zastosowanych materiałów,ale też leży w samej konstrukcji,czyli plastrowej budowie silnika.
K16 pełną szczelność i tolerancję pasowania osiąga dopiero przy optymalnej temperaturze pracy,co jest równoznaczne z koniecznością bardzo delikatnego obchodzenia się z tym silnikiem zarówno na zimno,jak i w momencie,gdy motor nawet w niewielkim stopniu przekroczy dopuszczalną temperaturę pracy - stąd konieczna,niespotykana pośród silników OHV,dbałość o układ chłodzenia - stan pompy,pracę termostatu czy idealny poziom chłodziwa w układzie.
Mógłbym napisać książkę do spółki z mechanikami,których zatruwałem pytaniami o doświadczenia i zasady obsługi silnika K16.Każdy potwierdza,że skutkiem takiej a nie innej konstrukcji,klasyczny HGF jest czymś regularnym,jak w innym aucie wymiana rozrządu - robi się to średnio co 50-80kkm,warunkując jakością stosowanych części i reżimu technologicznego zastosowanego do naprawy usterki - dokładność,czystość itepe.
Mój nowy motor jeszcze wisi na łańcuchu,mam nadzieję że w tygodniu znajdę chwilę i bratnią duszę do pomocy,żeby samemu nie wkurwiać się z celowaniem wałkiem do tarczy sprzęgłowej
P.S - słupek 250zł
P.S2 - drążek środkowy stosuje się po prostu od K16,układy kierownicze nie uległy zmianie przy przejściu na szerokie zawieszenie. |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2017-06-14, 19:52
|
|
|
Centoventisei sięga coraz dalej i odważniej,od soboty dłubiemy sobie takiego oto jegomościa,który z racji pochodzenia otrzymał dźwięczne imię Jewgenij Na załączonym obrazku Wowo spawa wahacz,aby wóz mógł się przemieszczać po placu
Kozak urodzony w 1972,od zawsze wierny jednej rodzinie ze Śląska.Odstawiony w niełasce (umarło hydrosprzęgło) w 1995,przestał nie niepokojony do 2017.Wyrwany ze snu,po trzech kwadransach od odpuszczenia lawety,napompowaniu kół i zasilenia z butelki,odpalił robiąc niesamowity jazgot - juz wiem,czemu w PRL-u nazywali go z japońskiego - masahuku
Plany? Handel z FreddieM,forumowo-zaporowym pionierem,moze uda się sklecić go mechanicznie i odstawić ambitnemu blacharzowi.Podłoga,progi i błotniki są do wymiany,na szczęście karoseryjne tajle pozyskałem razem z autem.
Aktualnie nie mam nic pilniejszego na garażu,więc w wolnych chwilach będę dłubał i uczył się cyrylicy
KUPIE WSZYSTKO CO MA WASZ SĄSIAD/DZIADEK/WUJEK/OJCIEC (niepotrzebne skreślić) do tego dziecka kurwy i szatana Wiem,małe szanse,ale może komuś w piwnicy zalegają jakieś zapasy do Zaza? |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
T_NIK
ziomy rezerwy
Dołączył: 06 Lip 2010 Posty: 1243 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
|
|
|
|
Kubica
ziomy rezerwy Carus kierownicy
Wiek: 30 Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 556 Skąd: Puławy/Wrocław
|
Wysłany: 2017-06-14, 20:43
|
|
|
Daj znać jak go ogarniesz Przyjadę z Wrocka do Cianowic między innymi po to, żeby się tym karnąć |
_________________ Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada |
|
|
|
|
Budzik
ziomy rezerwy MENAGO
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 1870 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2017-06-17, 12:45
|
|
|
Szukałem krajowej sztuki w dobrym stanie,ale uszaty nie występują już w naturze.Ta sztuka wbrew pozorom wymaga podstawowej,prostej blacharki i przeglądu mechaniki,bo przebieg ma rzeczywiście niewielki.Oczywiście największe wyzwanie to naprawa hamulców i sprzęgła,bo części,które przez lata postoju zniszczył płyn hamulcowy,niełatwo dostać w Polsce |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
|