Poradnik Wymiany sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
Marko1992
Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 99 Skąd: M-ce
|
Wysłany: 2017-03-08, 22:30 Poradnik Wymiany sprzęgła
|
|
|
Postanowiłem zebrać wszystko do kupy i rozwiać raz na zawsze wątpliwości związane z wymianą sprzęgła na z tłumikiem drgań.
Co potrzeba:
- klucze oczkowe: 10, 13, 17
- Klucz dynamometryczny (opcjonalnie)
- śrubokręty
- cokolwiek do podłożenia pod silnik/skrzynię
- podnośnik hydrauliczny
- imbus 12 (do wymiany oleju w skrzyni)
Pierwszym krokiem będzie wyciągniecie silnika, Wyciąganie silnika i skrzyni
Jak już mamy skrzynie i silnik osobno odkręcamy 6 śrub kluczem 10 docisk sprzęgła.
Jeśli zdecydujemy się na wymianę sprzęgła na Bisowskie czekają na nas małe niespodzianki
tarcza 126p /Bis model tarczy AD26 26116/STA 16.005
Jeśli posiadamy model inny niż el czeka nas wymiana koła zamachowego.
1.Jak widać na poniższym zdjęciu mamy tu tarczę z modelu FL 90'
a tu z Eleganta
koło zamachowe z eleganta ma większe wyżłobienie przez co tarcza z tłumikiem drgań wejdzie bez problemu, z modelu FL i niżej nie podejdzie gdyż przeszkadzają nity na tarczy sprzęgła.
Ogólnie zamach z eleganta jest jakby odchudzony "nie miałem wagi ale czuć jak się podnosi"
tu jeszcze zdjęcie z boku Elegant / FL
2.Blokujemy wał silnika i przystępujemy do wymiany koła zamachowego, Odkręcamy 6 śrub kluczem nasadowym 13, i podmieniamy. "jak mamy już zdjęty zamach warto sprawdzić stan uszczelniacza jeżeli jest mokro to wymieniamy " warto też wymienić uszczelkę,
3.Montujemy koło zamachowe przykręcając śruby na krzyż (w książce napisane jest by dokręcić je momentem 34 Nm).
4. Kolejnym krokiem będzie wymiana docisku , tu docisk z FL '90 Kożuchów
a tu LUK LUK 116006410, 7686540 z 700
i znowu ten sam schemat do kożuchowa nie podejdzie tarcza z tłumikiem, gdyż będzie nam wadzić, Sprawdzałem w sklepie Statima i wymiary są podobne do LUK-a
5.Przykręcamy docisk do koła. jeśli nie mamy pod ręką wałka sprzęgła to można ustawić na oko. Ja po prostu ustawiłem i powolutku zakładałem skrzynie by wszystko się dopasowało.
6. Teraz należy wymienić łożysko oporowe, wyciągamy spinki, wymieniamy, smarujemy, zakładamy nowe łożysko i wciskamy spinki.
Warto też zajrzeć do skrzyni tu mamy opisane. |
|
|
|
|
giannini
126GPS Replika
Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-09, 19:56
|
|
|
Bo żeby pasowało P&P , nie kupuje się tego wynalazku z 3 sprężynami. Albo tarcza od BISA z 6 małymi sprężynami , albo tarcza od CC700 z 4 sprężynami. Pasują do każdego koła zamachowego. |
|
|
|
|
ikarusenon
Człowiek simson
Wiek: 25 Dołączył: 10 Mar 2014 Posty: 411 Skąd: Ostrowy nad Okszą
|
Wysłany: 2017-03-09, 20:05
|
|
|
A docisk Kożuchowa podejdzie do tarczy z cc? |
|
|
|
|
Marko1992
Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 99 Skąd: M-ce
|
Wysłany: 2017-03-09, 21:59
|
|
|
giannini, Mialem tarcze od cc700 i uwierz ze do kożuchowa nie podeszła.
ikarusenon, No właśnie kupiłem tarcze od cc i chciałem zostawic kożucha ale docisk jest za wąski. |
|
|
|
|
Majonez
Wiek: 29 Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 932 Skąd: Wielkopolska (PCT)
|
Wysłany: 2017-03-10, 00:20
|
|
|
A docisk z cc nie podejdzie do malucha ? Wtedy nie byłoby problemu z tarczą . |
_________________
|
|
|
|
|
giannini
126GPS Replika
Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-10, 09:56
|
|
|
Marko Może tarcze różnych producentów różnią się nieznacznie konstrukcją i stąd problem. Ja zakładałem już kilkukrotnie z CC i Bisa i nie było nigdy problemu z przyleganiem tarczy do koła , ani docisku. Pewnie miałem szczęście. Ostatnio nawet "wynalazek" tureckiej firmy MAPA i też jest ok. Notabene u siebie mam zamontowana tarczę od Bisa tej samej firmy + standardowy docisk Kożuchów od FL126 i działa super. A nie ma lekko, bo jest 47 KM i 64Nm i skrzynia 5
Majonez Docisk z CC pasuje na kołki i otwory P&P. Problem może pojawić się po zamontowaniu skrzyni. Zakładałem raz taki kpl i docisk był za wysoki , trzeba było lekko podszlifować użebrowanie wewnątrz dzwonu , bo zahaczał i nie dało się obrócić silnikiem. Problem pewnie też zależny od producenta docisku , już nie pamiętam co zakładałem , ale po małej modyfikacji sprzęgło przeżyło malucha. |
|
|
|
|
fakir
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-15, 23:29
|
|
|
A co nam daje wymiana tarczy na tą z tłumikiem drgań? |
_________________ Fiat 126el 96' |
|
|
|
|
hacki
ziomy rezerwy
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 894 Skąd: wiem, że paczysz?
|
Wysłany: 2017-03-16, 06:40
|
|
|
samo w nazwie pisze co daje |
_________________ I spojrzał Pan na pracę Naszą... i był zadowolony, zapytał o nasze zarobki... usiadł i zapłakał |
|
|
|
|
Majonez
Wiek: 29 Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 932 Skąd: Wielkopolska (PCT)
|
Wysłany: 2017-03-17, 01:36
|
|
|
A jak jest z jakością dzisiejszych wyrobów ? W przypadku statima dużo jest opinii że docisk jest kijowy, sprzęgło działa 0-1 itp. Na serio myślę nad zamontowaniem kompletu z cc 700 ale czy z nim nie będzie tego samego problemu ? Dostępny jest zestaw statimu, srl w podobnej cenie oraz najdroższy luk i valeo . Czy te tańsze się do czegoś nadają a droższe warte swojej ceny ? |
_________________
|
|
|
|
|
fakir
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-24, 05:06
|
|
|
Czy taki komplet podejdzie mi do eleganta? http://allegro.pl/sprzegl...6691946106.html
Czy tylko sama tarcza, a docisk muszę dokupić taki jak powinien być od eleganta?
Tak się składa, że szykuje mi się wymiana sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko) chciałbym wymienić komplet i wpakować tarcze z tłumikiem drgań.
Czy moglibyście polecić jakiś gotowy komplet który podejdzie bez problemu do eleganta? |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2017-03-24, 15:25
|
|
|
Ja wlasnie skompletowalem sobie zestaw luk-a, za moim zdaniem dobra cene 205zl, kupilem tarcze sprzegla od cc700 docisk od 126p i lozysko oporowe 126p. Caly zestaw pasuje i do kola zamachowego i do dzwona skrzyni biegow. |
|
|
|
|
fakir
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-24, 17:50
|
|
|
Piter7391 napisał/a: | Ja wlasnie skompletowalem sobie zestaw luk-a, za moim zdaniem dobra cene 205zl, kupilem tarcze sprzegla od cc700 docisk od 126p i lozysko oporowe 126p. Caly zestaw pasuje i do kola zamachowego i do dzwona skrzyni biegow. |
możesz mi podesłać linki do tych które kupiłeś? kupowales z allegro? |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2017-03-24, 23:58
|
|
|
Czesci kupowalem w normalnym sklepie motoryzacyjnym, tylko nie jako komplet tylko kazdy element z osobna, na allegro znalazlem tylko lozysko i tarcze ale drozej niz w sklepie:
http://www.allegro.pl/Sho...item=6761658917
http://www.allegro.pl/Sho...item=5037846507
Przejedz sie po paru sklepach czy hurtowniach i pewnie beda mieli albo na stanie albo do zamowienia, jesli nie to ewentulanie moge u siebie w sklepie moge zamowic i Ci wyslac. |
|
|
|
|
hacki
ziomy rezerwy
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 894 Skąd: wiem, że paczysz?
|
Wysłany: 2017-04-05, 14:06
|
|
|
jak ktoś szuka to mam:
docisk + tarcza ale tylko do eleganta (z powodów j/w) tarcza wydaje sie bardziej masywna
do wszystkich 126p tarcza + docisk
docisk kożuchów + tarcza valeo 6 sprężyn
nówexy |
_________________ I spojrzał Pan na pracę Naszą... i był zadowolony, zapytał o nasze zarobki... usiadł i zapłakał |
|
|
|
|
fakir
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-04-13, 20:09
|
|
|
Cześć, zamontowalem sprzęgło LUKa, tarcza od cc700 i docisk od 126p. Wydaje mi się że sprzęgło pracuje w trybie zero jedynkowym, tzn da się jechać na pół sprzegle, ale trzeba wyczucia, i generalnie aby ruszyć łagodnie też trzeba wyczucia, czy też tak macie?
Ew. Co można z tym fantem zrobić? |
_________________ Fiat 126el 96' |
|
|
|
|
|