.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Planowanie głowicy - kiedy jest niezbędne?
Autor Wiadomość
fakir 


Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-10, 04:51   

Czymś charakterystycznym będzie się objawiać spalanie stukowe?bo rozumiem że to zazwyczaj nieregularne stuki przy obciążeniu silnika.
Pozdr.
_________________
Fiat 126el 96'
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2017-04-10, 09:24   

To takie grzechotanie / stukanie zaworów, takie metaliczne jakby coś wpadło do cylindra. Występuje najczęściej (łatwo to usłyszeć) na rozgrzanym silniku w trakcie podjazdów pod wzniesienia na 3/4 biegu (gdy się dodaje gazu)
Dłuższa jazda skutkuje zniszczeniem silnika.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
fakir 


Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-10, 12:31   

A co robić jeśli będzie spalanie stukowe?
_________________
Fiat 126el 96'
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2017-04-10, 12:38   

Zmniejszyć kąt wyprzedzenia zapłonu lub dać więcej paliwa albo jedno i drugie.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
MArcin91 

Wiek: 32
Dołączył: 10 Maj 2014
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-10, 19:00   

albo przejść z paliwa pb95 na pb98 :>
 
     
fakir 


Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-11, 05:18   

Jak na razie na pb95 nie słychać podejrzanych stukow, sprawdziłem na różnych obrotach przy maksymalnie otwartej przepustnicy obciążając dodatkowo ręcznym hamulcem.
Zobaczymy jak będzie przy wyższych temperaturach otoczenia
 
     
fakir 


Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-04, 17:20   

zolo napisał/a:
Zmniejszyć kąt wyprzedzenia zapłonu lub dać więcej paliwa albo jedno i drugie.

a co masz na myśli pisząc dać więcej paliwa? podejrzewam że masz na myśli aby zmienić dyszę, Tylko którą i na jaką? Dyszę główną?jakieś sugestie?
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2017-05-04, 17:36   

Zmienia sie dysze paliwa i powietrza. A na jaką? To trzeba sobie samemu potestować.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2019-08-12, 14:15   

Żeby nie zakładać nowego tematu...

Akurat zakład szlif/planowanie zamknięty jest do końca wakacji, a muszę zrobić silnik do końca tego tygodnia. Przebieg 74tyś. km. Uszczelkę wydmuchało po jednej stronie. Głowica równa. "pisze" po papierze ściernym całą płaszczyzną. Myślę założyć na miedzianej uszczelce 0,35.

Inna opcja to planowanie (raczej wygładzenie) na taśmówce.
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2019-08-12, 15:00   

Jak chcesz zakładać miedz to głowica musi być idealnie równa. Sprawdź tez czy cylindry względem siebie tez są równo bo z wiekiem mogą siadać nierówno i bedzie trzeba wyrównać blok pod cylindrami.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2019-08-15, 13:21   

Dzięki za pomoc.
Znalazłem inny zakład, silnik już poskladany. Zakład ten prowadzą mega zapaleńcy. Np.wykonali głowicę z większymi mimosrodowymi zaworami i rozwiertem na 2 doloty.
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2019-08-15, 13:38   

michals napisał/a:
Dzięki za pomoc.
Zakład ten prowadzą mega zapaleńcy. Np.wykonali głowicę z większymi mimosrodowymi zaworami i rozwiertem na 2 doloty.


Podaj namiary może skorzystam z ich usług
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16