.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Odbija przy gaszeniu
Autor Wiadomość
fakir 


Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-21, 22:22   Odbija przy gaszeniu

Cześć, zauważyłem że przy gaszeniu mojego malca czasem mu odbije - tzn. przekręci parę razy wałem po wyłączeniu zapłonu. Luzy zaworowe wyregulowałem, ponieważ nie były w normach (ssące na 0,05-0,10 a wydechowe na 0,40-0,45), świeczki nowe i nadal czasem zdarzy się odbić, a czasem normalnie gaśnie.
Czy to powód do niepokojeń?

Malec to EL 96rok.
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2017-03-21, 22:53   

fakir napisał/a:
Czy to powód do niepokojeń?

Raczej nie. U mnie to się zdarza losowo tzn. potrafi nie występować przez bardzo długi czas, a potem wrócić. Nie wiem od czego to zależy.

W ogóle silnik dobrze chodzi?? Jeśli nie masz z nim innych problemów, to bym się tym zjawiskiem zupełnie nie przejmował.

Przy gaźniku coś było kombinowane?? Jest elektrodysza?
_________________
 
     
fakir 


Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-21, 23:26   

Silnik dobrze chodzi, 105-110kmh wyciągnie bez problemu na płaskim w 1 os.
Lecz, ciśnienie sprężania mierzyłem, 10 bar na jednym garze odnotowałem, na drugim 7,5 bar.
Pomiar wykonałem świeżo po regulacji luzów zaworowych które były po za normami, może się gniazda zaworowe uklepią, druga sprawa taka że akumulator nie był pierwszej świeżości, będę miał naładowany akku, to pomiar wykonam drugi raz.

Pomiar ciśnienia sprężania wykonuje się na zimnym? bo chyba są dwie szkoły...

Elektrodysza jest, nie wiem czy nie ma obciętęgo trzpienia, jeszcze tak głęboko się nie zagłębiałem, na dniach będzie wytargany silnik, w celu sprawdzenia co jest ze sprzęgłem bo czasem się ślizga, i osłony gumowe półosiek są do zmiany, to w wolnym czasie w oczekiwaniu za częściami zajmę się gaźnikiem ;)
_________________
Fiat 126el 96'
 
     
Majonez 


Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 932
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2017-03-22, 00:26   

Elektrodysza ma właśnie zapobiec samozapłonowi po wyłączeniu zapłonu. Być może na głowicy zebrało się dużo nagaru, po zakończonej jeździe mocno nagrzany dopala się z resztkami benzyny i silniki jeszcze się przekręci parę razy .
_________________
 
     
fakir 


Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-22, 04:43   

Słyszałem, że ułamuje się trzpień elektrodyszy w celu uniknięcia zatrzymania silnika w przypadku jej awarii.
_________________
Fiat 126el 96'
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2017-03-22, 10:17   

fakir, to prawda tzn. sama elektrodysza raczej się nie psuje, ale często są problemy z jej podłączeniem (luźny konektor, przetarty przewód itd.). Tak więc jeśli masz ułamany ten bolec, to możesz założyć sprawną elektrodyszę i zobaczyć czy wyeliminujesz samozapłon :)

fakir napisał/a:
Pomiar ciśnienia sprężania wykonuje się na zimnym? bo chyba są dwie szkoły...

Z tego co ja pamiętam z zajęć i jak podpowiada mi moja logika, to mierzy się na ciepłym, kiedy wszystkie części są już do siebie dopasowane i silnik powinien osiągać swoją maksymalną moc. Akumulator koniecznie musi kręcić jak dziki + podczas mierzenia otwierasz całkowicie przepustnicę.
_________________
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 666
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2017-03-22, 10:40   

Mój łapał samozapłon jak miałem trącony kabelek od elektrodyszy :)
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
fakir 


Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-22, 10:56   

Tak, gaz do dechy wdusilem.

Jakie powinno być ciśnienie sprężania w zdrowym silniku?
 
     
norek 


Wiek: 62
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 654
Skąd: src
Wysłany: 2017-03-22, 12:37   

W książce napisano 11,75 bar dla silnika nowego lub po kapitalnym remoncie .Dolna granica 9,7 bar
Możesz zrobić próbę olejową , przez otwór świecy wlewasz strzykawką trochę oleju robisz pomiar ciśnienia ,Jeżeli po wlaniu oleju ciśnienie się nie zwiększy to problem leży po stronie głowicy ;zawory wypalone ,uszczelka itd .Jeżeli ciśnienie zwiększy po wlaniu oleju zużyte cylindry, tłoki,pierścienie .
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 16