Rodzaj przekładni kierowniczej w Townie |
Autor |
Wiadomość |
krzychoo
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 88 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-03-05, 20:03 Rodzaj przekładni kierowniczej w Townie
|
|
|
Panie i Panowie. Taka sprawa jest. Byłem przekonany, że od czasów późnego FL-a, FSM (a później Fiat) montował do maluchów przekładnie zębatkową. Wczoraj pojechałem na SKP, żeby skontrolować stan zawieszenia po zimie. Wszystko jest git, wyszedł mi jedynie luz na gałkach drążków. Zszedłem do kanału, popatrzyłem jak to wygląda, dziś zaglądam do książki Klimeckiego i Zembowicza i na ile pamiętam jak to wszystko wyglądało, wychodzi na to, że mam przekładnię ślimakową. To jak to jest? To usprawnienie zostało porzucone i do Elegantów pakowano stare przekładnie? |
_________________ jest 126p '93 Rosso Corsa
był 126 '98 Rosso Ercolano
http://www.forzaitalia.pl |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2017-03-05, 20:06 Re: Rodzaj przekładni kierowniczej w Townie
|
|
|
krzychoo napisał/a: | To jak to jest? To usprawnienie zostało porzucone i do Elegantów pakowano stare przekładnie? |
Tak jak to zazwyczaj w Polsce bywa leprze zastapiono spowrotem gorszym, maglownica wystepowala chyba do konca 91 roku a pozniej powrocono do starego rozwiazania. |
|
|
|
|
krzychoo
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 88 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-03-05, 20:09
|
|
|
Jest chyba jeszcze gorzej, bo doczytałem teraz w charakterystyce technicznej EL-a, że występowały oba typy przekładni. Ktoś wie od czego to zależało? Do Standarda ślimak a do SX zębatka? Czy była to opcja? Czy losowanie? Czy do ślimakowej wrócono w ELX? Tyle pytań, tyle pytań! |
_________________ jest 126p '93 Rosso Corsa
był 126 '98 Rosso Ercolano
http://www.forzaitalia.pl |
|
|
|
|
Michu
Moderator
Wiek: 28 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3850 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2017-03-05, 20:19
|
|
|
Elegant nigdy nie posiadał zębatkowej przekładni kierowniczej. |
|
|
|
|
krzychoo
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 88 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-03-05, 20:29
|
|
|
Michu napisał/a: | Elegant nigdy nie posiadał zębatkowej przekładni kierowniczej. |
Czyli książka Klimeckiego i Zembowicza wprowadza w błąd? Bo tak jak pisałem wcześniej, w tabeli z danymi w rozdziale o 126 el, napisano, że dostępne były obie przekładnie. |
_________________ jest 126p '93 Rosso Corsa
był 126 '98 Rosso Ercolano
http://www.forzaitalia.pl |
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-03-05, 20:58
|
|
|
Jeżeli piszą w niej w odniesieniu do elegantów to tak, wprowadza w błąd. Nigdy jeszcze nie widziałem eleganta z maglownicą fabrycznie zamontowaną. Tylko BISy i niektóre FLe. |
|
|
|
|
krzychoo
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 88 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-03-05, 21:06
|
|
|
Tak właśnie jest napisane w rozdziale dotyczącym 126 el. Czyli jest błąd. Dzięki za wyjaśnienie! |
_________________ jest 126p '93 Rosso Corsa
był 126 '98 Rosso Ercolano
http://www.forzaitalia.pl |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2017-03-05, 23:28
|
|
|
grzesiol napisał/a: | Jeżeli piszą w niej w odniesieniu do elegantów to tak, wprowadza w błąd. Nigdy jeszcze nie widziałem eleganta z maglownicą fabrycznie zamontowaną. Tylko BISy i niektóre FLe. |
No i maluchy zagraniczne np. Silver Delmuta ma maglownicę, a przecież to 1979 rok |
_________________
|
|
|
|
|
krzychoo
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 88 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-03-06, 01:49
|
|
|
Teraz jeszcze znalazłem oficjalną informację prasową Fiat Auto Poland dotyczącą wprowadzenia 126 el i tam jest napisane już tylko o przekładni ślimakowej. Czyli możemy być w miarę pewni, że Klimecki/Zembowicz mają błąd w rozdziale o 126 el. |
_________________ jest 126p '93 Rosso Corsa
był 126 '98 Rosso Ercolano
http://www.forzaitalia.pl |
|
|
|
|
lubelak.nl
Mi to VOLVO....
Wiek: 38 Dołączył: 28 Paź 2015 Posty: 321 Skąd: noord brabant
|
Wysłany: 2017-03-06, 08:01
|
|
|
Magle występowały w exportowych elegantach. Czasem odrzuty exportowe trafiały na rynek krajowy stąd zębatki w ELach. Nie jestem pewien ale maglownice były jako opcja w BOSMALACH po 94r. |
_________________ Łoś w Maluchu..... |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2726 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2017-03-06, 08:31
|
|
|
Co do Bosmali to zgadza się
Ogólnie misz masz
Były też angliki ST na maglownicy |
_________________
|
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2017-03-06, 10:16
|
|
|
lubelak.nl napisał/a: | Magle występowały w exportowych elegantach. Czasem odrzuty exportowe trafiały na rynek krajowy stąd zębatki w ELach. Nie jestem pewien ale maglownice były jako opcja w BOSMALACH po 94r. |
EL był eksportowany gdziekolwiek?? |
_________________
|
|
|
|
|
lubelak.nl
Mi to VOLVO....
Wiek: 38 Dołączył: 28 Paź 2015 Posty: 321 Skąd: noord brabant
|
Wysłany: 2017-03-06, 11:45
|
|
|
Oczywiście, Holandia, Belgia, Włochy i gdzieś podobno do Afryki |
_________________ Łoś w Maluchu..... |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2017-03-06, 12:45
|
|
|
Pan_Waclaw napisał/a: | grzesiol napisał/a: | Jeżeli piszą w niej w odniesieniu do elegantów to tak, wprowadza w błąd. Nigdy jeszcze nie widziałem eleganta z maglownicą fabrycznie zamontowaną. Tylko BISy i niektóre FLe. |
No i maluchy zagraniczne np. Silver Delmuta ma maglownicę, a przecież to 1979 rok |
Bo wloskie maluchy prawie zawsze byly na wypasie, moze oprocz pierwszych rocznikow. Polskie 126 tez byly by tak od 73r. Gdyby nie oszczedzanie na wykupie licencji. Rozmawialem ostatnio z wykladowka z uczelni ktory w tamtym okresie pracowal w chyba w zelmocie i mowil ze byla mozliwosc wykupienia takiej licencji, ze produkowalibysmy maluchy palone z kluczyka i odrazu alternatorem, pewnie do tego byl by wlasnie magiel i regulowane oslony popychaczy. A podobno alternatory ktore my wprowadzilismy do produkcji to przerobiony alternator z jakiegos zagranicznego ciagnika czy silnika do ciagnikow. Ale sa to tylko uslyszane info. Wiec nie wiem czy to prawda. |
|
|
|
|
|