.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Obniżenie maluszka
Autor Wiadomość
Macioo 


Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 262
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-13, 20:49   

Tak, odboj nawet nalezy ciachnac w polowie. Amortyzatory tylne jak najbardziej da sie zamontowac na przodzie, trzeba jedynie gumki dobrac odpowiednie, bo seryjne tylne sa nieco za duze.
 
     
xander18 


Wiek: 35
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 38
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-02-13, 20:59   

Ma to sens na seryjnym resorze? Jak widac po linku kolegi zmienia to zawieszenie maluszka, ale czy obcięcie odboi pomoże na syndrom podskakiwania i braku resorowalności?
_________________
Nie sztuka zabić muche przednią szyba, sztuka zrobić to boczna!!
 
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-13, 23:45   

Nie wiem jak na seryjnym resorze ale na klepanym tylne amorki jak najbardziej mają prawo bytu. Ja mam z dołożonym piórem, odwróconymi mocowaniami i sklepany na 13.5cm a do tego właśnie tylne amorki KYB zwykłe olejowe. Na przednich amortyzatorach to nie miało racji bytu bo strasznie dobijało na wybojach.
Co do seryjnego resoru to dla mnie raczej bez sensu zakładać tylne amorki, seria to seria, mody to mody.
 
     
Piran98 
Bartek


Wiek: 26
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 40
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-02-22, 15:02   

Resor na 4cm+dołożone największe pióro.Wsadzone na przód nowe amorki kyba tylnie. Tył -1,5springa,wsadzone po dwie gumy usztywniające ale dorzucę jeszcze po jednej ,bo półoś czasem puknie o rozrusznik. Ale chyba wyjmę to dołożone pióro lub jakieś inne ,bo resor nie chce się ułożyć tak jak trzeba czyli nie chce zejść nisko przód.Tył za bardzo siedzi w porównaniu z przodem i słabo to wygląda. Jak mi się uda przód obniżyć odjęciem pióra to zostawię ,a jak nie to kupię nowe springi i utnę z 1-1,1/4 zwoja. Jest fajnie i sztywno. Od dokładki mam z 11cm ?

[img=http://www33.zippysh...ile.html][/img]
 
     
Ciasteczkowy 
less is more


Wiek: 38
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 305
Skąd: PZ / Buk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-02-22, 16:04   

co w takim razie na tyl?tylko te gumy usztywniajace,a jakie amorki na tyl?

ktos eksperymetowal z czyms?
 
     
Grzes 


Wiek: 33
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 1234
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-02-22, 18:54   

Gazówki z bravy są trochę za długie. Do serii by były git. Najprościej to chyba hipole zrobić. A jak masz dojście, do zakładu, lub sprzętu(spawarka) to skrócić amory.
 
     
Loq94 


Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 98
Skąd: Poznań okolice
Wysłany: 2017-02-23, 21:20   

Nówki KYB z tyłu, sprężyny skrócone tylko 2/3 zwoju, a buja... Ciężko coś z**bać przy robieniu hipoli? Bo tylko to mi jeszcze doskwiera przy zawieszeniu. Skracania chyba bym się nie podjął.

BTW. Dostałem resor od śnieżka, trzeba uważać przy składaniu zamówienia bo nie dostałem tak wysokiego jak chciałem, ale szczęśliwie wyszło i tak świetnie. Tak więc moje szczęście. Polecam, jakby ktoś chciał się pobawić w obniżanie.
_________________
http://rezerwa126p.pl/for...p=437408#437408
 
 
     
buczek21 

Wiek: 42
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 238
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-02-23, 22:13   

Z mojej strony...
Typowe "hipole" wg mnie przesadny beton..szczególnie na typowe śmiganie po mieście..
Szczególnie z ciętą seryjną sprężyna.

Ja teraz sobie zalałem tylne olejem 10W...Castrol do amortyzatorów motocyklowych..
Są normy jak w oleju silnikowym 5W/10W/15W/20W...

Po obejrzeniu norm branżowych seryjnego oleju z amortyzatorów fiata 126,i poczytaniu trochę o lepkości tego oleju w temp 20-50 stopni..Wychodzi on gdzieś w granicach dzisiejszego 0W-2,5W

Ja zalałem swoje amorki teraz 10W..i powiem że są o jakieś 50-40% twardsze niż seria...
Ale normalnie pracują,a nie jak zalane hipolem..Gdzie można zamiast amortyzatora wkręcić kawał pręta...taka sama fizyka działania :roll:

Teoretycznie jeszcze za zmianą gęstości powinna iść zmiana wielkości zaworków w amorku..Ale to bez cięcia na pół nierealne..

Optymalnym wyjściem było by dorwanie amortyzatorów z początku produkcji..tych rozkręcanych..Ale to już 15 lat temu było nie dostępne jak ja się zaczałem bawić w maluchy..A gdzie dopiero teraz :lol2:

Z mojej strony zamawiał ktoś te progresywne sprężyny z "Śnieżki"?
 
     
r3mix 


Wiek: 26
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 912
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-02-23, 22:17   

W sensie, że od nich?
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=22056
Też się przymierzam do zakupu jakichś twardszych sprężyn.
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
 
     
buczek21 

Wiek: 42
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 238
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-02-23, 22:42   

r3mix,
Tak od nich....
Nie pytałem jeszcze dokładnie o cenę "progresywnych"..ale wg mnie 70-80zł/szt+wysyłka..akceptowalna stawka.

Szczególnie ze mnie irytuje w obciętych to że one z wahaczem to później się stykają na jakiś 2 cm powierzchni..A reszta i tak żyje swoim życiem.
A tak masz dogiętą normalnie sprężynę gdzie styka się całą powierzchnią roboczą czy to z wachaczem,czy budą...

U mnie w okolicy jest "szpec" od resorów to zrobi wszytko..Ale sprężyn mi nie chce dogiąć..
 
     
Loq94 


Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 98
Skąd: Poznań okolice
Wysłany: 2017-02-24, 13:29   

Tylko uważajcie jak zamawiacie! Lepiej 3 razy spytać, ale być pewnym!

Buczek, dzięki za podpowiedzi, jeszcze będę musiał nad tym pomyśleć, może się pobawię. A jak będziesz zamawiać te sprężyny, to daj znać jakie zamówiłeś i jak to siedzi.
_________________
http://rezerwa126p.pl/for...p=437408#437408
 
 
     
Piran98 
Bartek


Wiek: 26
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 40
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-02-28, 17:59   

U mnie wyszło to tak.
http://www91.zippyshare.com/v/bzsizoMd/file.html
http://www91.zippyshare.com/v/f8kf6YF8/file.html
Temat do zamknięcia.
 
     
Loq94 


Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 98
Skąd: Poznań okolice
Wysłany: 2017-04-17, 23:21   

Wreszcie zrzuciłem zdjęcia z telefonu :P
Resor od śnieżka, krótko po założeniu, zamówione chyba było 15cm, przyszło tyle co na drugim zdjęciu, ponoć tak miało być. Nie wiem, jak oni to liczą, ale mi podpasiło. W bagażniku to co zwykle + 2 akumulator 60Ah, walizeczka narzędziowa.



_________________
http://rezerwa126p.pl/for...p=437408#437408
 
 
     
r3mix 


Wiek: 26
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 912
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-04-19, 15:53   

Sprężyny też od Śnieżka?
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
 
     
Loq94 


Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 98
Skąd: Poznań okolice
Wysłany: 2017-04-19, 19:22   

Sprężyny tylko skracane o 1/3 zwoju, z próbą doginania :) Wszystko u mnie w temacie z podpisu jest :)
_________________
http://rezerwa126p.pl/for...p=437408#437408
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 17