Silnik dławi się na ssaniu |
Autor |
Wiadomość |
Majonez
Wiek: 29 Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 932 Skąd: Wielkopolska (PCT)
|
Wysłany: 2016-09-21, 01:04
|
|
|
A jak z reakcją na gaz jak jest już nagrzany i chodzi bez ssania ? Może wystarczy wyregulować skład mieszanki. Jak wciśniesz mu na ciepłym bez ssania gaz, gwałtownie do oporu to zgaśnie czy nie ? |
_________________
|
|
|
|
|
Bingo
Wiek: 52 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 193 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2016-09-21, 09:54
|
|
|
Jak jest ciepły to nie ma żadnych problemów z dławieniem się. Może to być kwestia regulacji mieszanki? Powinna być uboższa czy bogatsza? |
|
|
|
|
Majonez
Wiek: 29 Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 932 Skąd: Wielkopolska (PCT)
|
Wysłany: 2016-09-21, 18:09
|
|
|
Skład mieszanki ustawia się na rozgrzanym silniku, najlepiej po przejechaniu parę km. Trzeba go ustawić w taki sposób aby po gwałtownym dodaniu gazu tak jak na filmie https://www.youtube.com/watch?v=do8ro-PC70w silnik jak najlepiej wkręcał się na obroty i nie gasł ani po wejściu na nie ani przy schodzeniu z nich. |
_________________
|
|
|
|
|
Piotrek Oława
Piotrek Oława
Wiek: 44 Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 507 Skąd: Oława
|
Wysłany: 2016-09-21, 19:58
|
|
|
Silnik maluchowski ma się dławić na ssaniu jak jest nie nagrzany i to jest norma. Tak ma być i tyle w temacie. Mowa o zdrowym i sprawnym silniku.
To jest taki typ gaźnika.... a nie mpi |
|
|
|
|
Bingo
Wiek: 52 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 193 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2016-09-21, 21:02
|
|
|
Piotrek Oława, jesli by tak było, jak mówisz to raz by się dławił, a raz nie. Mój poprzedni maluch nie miał takiego problemu i na ssaniu mogłem spokojnie ruszać. Tutaj muszę odczekać, aż będzie można zdjąć mu ssanie. |
|
|
|
|
Majonez
Wiek: 29 Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 932 Skąd: Wielkopolska (PCT)
|
Wysłany: 2016-09-21, 22:07
|
|
|
Spróbuj jeszcze wyregulować zawory i sprawdź świece, ich stan i odstęp elektrod.
Piotrek Oława napisał/a: | Silnik maluchowski ma się dławić na ssaniu jak jest nie nagrzany i to jest norma | Owszem, ale mimo wszystko nie może się aż tak dławić na full ssaniu że dodanie choć odrobiny gazu jest niemożliwe . |
_________________
|
|
|
|
|
Bingo
Wiek: 52 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 193 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2016-09-21, 22:15
|
|
|
Majonez, a nie jest to może problem gaźnika? |
|
|
|
|
Majonez
Wiek: 29 Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 932 Skąd: Wielkopolska (PCT)
|
Wysłany: 2016-09-21, 22:20
|
|
|
Ciężko stwierdzić, najpierw najlepiej byłoby sprawdzić te najprostsze rzeczy i przeprowadzić regulacje , chyba że masz 2 na podmianę. Regulowałeś skład mieszanki jak ci napisałem ? |
_________________
|
|
|
|
|
Bingo
Wiek: 52 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 193 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2016-09-22, 14:55
|
|
|
Regulowałem, ale nic to nie dało... |
|
|
|
|
macio644
macio644
Dołączył: 24 Maj 2016 Posty: 7 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-11-01, 22:01
|
|
|
Sprawdź, czy pływak nie nabiera paliwa, Sprawdź zawór iglicowy. Ustaw poziom paliwa na 8mm. Przy okazji wrzuć nowe uszczelki pod gaźnikiem. Jak będziesz miał gaźnik na stole wykręć dysze i przedmuchaj kanały sprężonym powietrzem. Po skręceniu wszystkiego wkręć śrubę regulacji składu do końca i odkręć o dwa i pół obrotu, uruchom silnik i nagrzej a następnie przystąp do regulacji. Skręć obroty silnika do najniższych przy których silnik pracuje w miarę równomiernie. Następnie wykręć śrubę regulacji składu mieszanki o kilka obrotów a następnie zacznij ją wkręcać bardzo powoli obserwując pracę silnika jak silnik się zakołysze na powrót ją odkręć o pół obrotu do jego stabilnej pracy. Skoryguj obroty biegu jałowego. W ten sposób masz prawidłowo ustawiony gaźnik. Na ciepło powinien zapalać na dotyk. Sprawdź po wszystkim czy problem ustąpił na ssaniu. |
_________________ ZFA zomo '84, Happy End 644 |
|
|
|
|
Kubago102
Dołączył: 22 Lut 2017 Posty: 25 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-02-22, 01:57
|
|
|
Witam.
Mój maluszek to elx. Mam takie objawy że jak po stoi chwile zimny na ssaniu to zaczyna sam sobie zmieniać obroty. Tak jakby sam dodaje gazu i odpuszcza i tak w koło. Czy to normalne? |
|
|
|
|
norek
Wiek: 62 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 654 Skąd: src
|
Wysłany: 2017-02-22, 10:22
|
|
|
Nie ,tak nie może być ,silnik musi pracować równo . |
_________________
|
|
|
|
|
Kubago102
Dołączył: 22 Lut 2017 Posty: 25 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-02-22, 12:24
|
|
|
To w takim razie gdzie szukać przyczyny? Samochod dopiero kupiłem. |
|
|
|
|
norek
Wiek: 62 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 654 Skąd: src
|
Wysłany: 2017-02-22, 13:08
|
|
|
Gaźnik wyczyścić ,wyregulować , może być luz na osi przepustnicy , uszczelka pod gaźnikiem może puszczać lewe powietrze , zawory wyregulować , świece sprawdzić ,wyczyścić . |
_________________
|
|
|
|
|
Kubago102
Dołączył: 22 Lut 2017 Posty: 25 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-02-22, 22:04
|
|
|
Świece i kable WN nowe na poprzednim zestawie działało tak samo. Gaźnik czysty. Lewe powietrze chyba tez odpada bo jak zdejmę tłumik szmerów rozkręce silnik na wysokie obroty i zatkam dopływ powietrza do gaźnika to samochód normalnie gaśnie. Jedyne co mnie martwi to przepustnica ponieważ nie odbija chyba to wina sprężynek bo chodzi z oporem. Elektrodysza też pyka po podaniu prądu z aku. |
|
|
|
|
|