.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Pali cewkę
Autor Wiadomość
gajowwy 

Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 6
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-01-10, 11:44   Pali cewkę

Witam. Jestem w posiadaniu Baggiego skleconego z podzespołów eleganta. Mam problem z palącą się cewką. Zapłon typu Nanoplex, z wymienioną kompletną wiązką - myślałem że gdzieś jest zwarcie, ale to nie to.
W alternatorze wymieniłem kondensator, ale też upaliło cewkę. Doszedłem (po paru upalonych cewkach) że winny najprawdopodobniej jest sam alternator, bo po jego odłączeniu cewka pracuje normalnie i się nie pali. Na wolnych obrotach ładowanie mam normalne, na wyższych boje sie sprawdzać bo już 3 cewki upaliłem, została mi ostatnia (późno doszedłem że to jednak alternator). Jakieś pomysły czemu tak się dzieje? Winne wysokie napięcie ładowania czy np uszkodzony kondensator (choć w sumie go wymieniałem). Jeśli wysokie napięcie uszkadza cewkę to czemu nie uszkodzi np nanoplexu? Jakieś pomysły, bo metoda prób i błędów jest dość kosztowna - cewki po 40zł. Może gdzieś przebicie jakieś? Albo gwałtowne skoki na alternatorze?
_________________
buggy
 
     
norek 


Wiek: 62
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 654
Skąd: src
Wysłany: 2017-01-10, 14:51   

Ile czasu wytrzymuje cewka , tak od razu się pali?, czy jednak ileś tam kilometrów da się przejechać .Cewka zrobi się gorąca ?
_________________

 
     
gajowwy 

Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 6
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-01-10, 18:01   

Pali po kilku minutach pracy silnika. Raczej się nie nagrzewa zbytnio. Nie śmierdzi itp. A czy możliwe, że jak kondensator puszcza w instalację jakieś impulsy wysokiego napięcia co załatwia cewkę?
_________________
buggy
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2017-01-10, 18:41   

Kondensator nie jest potrzebny do działania alternatora (mozesz go wyrzucić o ile nie masz radia). Mozliwe ze alternator podaje za duze napiecie na cala instalacje i pierwsze co pada to cewka. Sprawdz napiecie na alternatorze i akumulatorze.. Profilaktycznie mozesz podnmienic regulator napięcia przed następnym uruchomieniem silnika.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
norek 


Wiek: 62
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 654
Skąd: src
Wysłany: 2017-01-10, 18:51   

Kondensator to nie , prędzej takie impulsy potrafi zrobić przekaźnik ,dlatego w obwód cewki przekaźnika włącza się diodę .
Dokładnie sprawdź podłączenie cewki ,zgodnie ze schematem .
_________________

 
     
gajowwy 

Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 6
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-01-10, 18:59   

O jakim obwodzie "cewki przekaźnika" mówisz? Zasadniczo w instalacji nie mam żadnych przekaźników. To jest tylko czysta wiązka nanoplexu (nanoplex + cewka + czujnik położenia wału + czujnik podciśnienia). Nie ma tam żadnych przekaźników. Instalacja jest poprawna bo wszystko działa, ale przy odłączonym od instalacji alternatorze (przewód ładowania). Wcześniej jak był podłączony uwalało po chwili cewkę.
_________________
buggy
 
     
norek 


Wiek: 62
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 654
Skąd: src
Wysłany: 2017-01-10, 19:19   

W instalacji eleganta był zastosowane 2 przekaźniki świateł mijania -drogowe ,ale jak nie masz to odpada .
sprawdź napięcie ładowania alternatora.tak pisze kolega zolo
_________________

 
     
banasiewicz02 
ziomy rezerwy
Towarzysz Bananov :]


Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 1615
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2017-01-10, 21:12   

Masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze i napięcie ładowania osiąga bardzo wysoke wartości. Sam nanoplex pracuje nawet na napięciu podchodzącym pod 20v ale cewka zapłonowa zwłaszcza transformatorowa takich wysokich napięć nie lubi i się przebija. Ogarnij ładowanie i bedziesz miał problem z głowy.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
 
 
     
gajowwy 

Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 6
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-01-22, 15:08   

Wymieniłem regulator, szczotkotrzymacz, poprawiłem masę itp no i jak na razie odpukać wszystko chodzi jak trzeba. Dzięki chłopaki za pomoc.
_________________
buggy
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 15