Pali cewkę |
Autor |
Wiadomość |
gajowwy
Dołączył: 10 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2017-01-10, 11:44 Pali cewkę
|
|
|
Witam. Jestem w posiadaniu Baggiego skleconego z podzespołów eleganta. Mam problem z palącą się cewką. Zapłon typu Nanoplex, z wymienioną kompletną wiązką - myślałem że gdzieś jest zwarcie, ale to nie to.
W alternatorze wymieniłem kondensator, ale też upaliło cewkę. Doszedłem (po paru upalonych cewkach) że winny najprawdopodobniej jest sam alternator, bo po jego odłączeniu cewka pracuje normalnie i się nie pali. Na wolnych obrotach ładowanie mam normalne, na wyższych boje sie sprawdzać bo już 3 cewki upaliłem, została mi ostatnia (późno doszedłem że to jednak alternator). Jakieś pomysły czemu tak się dzieje? Winne wysokie napięcie ładowania czy np uszkodzony kondensator (choć w sumie go wymieniałem). Jeśli wysokie napięcie uszkadza cewkę to czemu nie uszkodzi np nanoplexu? Jakieś pomysły, bo metoda prób i błędów jest dość kosztowna - cewki po 40zł. Może gdzieś przebicie jakieś? Albo gwałtowne skoki na alternatorze? |
_________________ buggy |
|
|
|
|
norek
Wiek: 62 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 654 Skąd: src
|
Wysłany: 2017-01-10, 14:51
|
|
|
Ile czasu wytrzymuje cewka , tak od razu się pali?, czy jednak ileś tam kilometrów da się przejechać .Cewka zrobi się gorąca ? |
_________________
|
|
|
|
|
gajowwy
Dołączył: 10 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2017-01-10, 18:01
|
|
|
Pali po kilku minutach pracy silnika. Raczej się nie nagrzewa zbytnio. Nie śmierdzi itp. A czy możliwe, że jak kondensator puszcza w instalację jakieś impulsy wysokiego napięcia co załatwia cewkę? |
_________________ buggy |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2017-01-10, 18:41
|
|
|
Kondensator nie jest potrzebny do działania alternatora (mozesz go wyrzucić o ile nie masz radia). Mozliwe ze alternator podaje za duze napiecie na cala instalacje i pierwsze co pada to cewka. Sprawdz napiecie na alternatorze i akumulatorze.. Profilaktycznie mozesz podnmienic regulator napięcia przed następnym uruchomieniem silnika. |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
norek
Wiek: 62 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 654 Skąd: src
|
Wysłany: 2017-01-10, 18:51
|
|
|
Kondensator to nie , prędzej takie impulsy potrafi zrobić przekaźnik ,dlatego w obwód cewki przekaźnika włącza się diodę .
Dokładnie sprawdź podłączenie cewki ,zgodnie ze schematem . |
_________________
|
|
|
|
|
gajowwy
Dołączył: 10 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2017-01-10, 18:59
|
|
|
O jakim obwodzie "cewki przekaźnika" mówisz? Zasadniczo w instalacji nie mam żadnych przekaźników. To jest tylko czysta wiązka nanoplexu (nanoplex + cewka + czujnik położenia wału + czujnik podciśnienia). Nie ma tam żadnych przekaźników. Instalacja jest poprawna bo wszystko działa, ale przy odłączonym od instalacji alternatorze (przewód ładowania). Wcześniej jak był podłączony uwalało po chwili cewkę. |
_________________ buggy |
|
|
|
|
norek
Wiek: 62 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 654 Skąd: src
|
Wysłany: 2017-01-10, 19:19
|
|
|
W instalacji eleganta był zastosowane 2 przekaźniki świateł mijania -drogowe ,ale jak nie masz to odpada .
sprawdź napięcie ładowania alternatora.tak pisze kolega zolo |
_________________
|
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2017-01-10, 21:12
|
|
|
Masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze i napięcie ładowania osiąga bardzo wysoke wartości. Sam nanoplex pracuje nawet na napięciu podchodzącym pod 20v ale cewka zapłonowa zwłaszcza transformatorowa takich wysokich napięć nie lubi i się przebija. Ogarnij ładowanie i bedziesz miał problem z głowy. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
gajowwy
Dołączył: 10 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2017-01-22, 15:08
|
|
|
Wymieniłem regulator, szczotkotrzymacz, poprawiłem masę itp no i jak na razie odpukać wszystko chodzi jak trzeba. Dzięki chłopaki za pomoc. |
_________________ buggy |
|
|
|
|
|