bis chodzi jak wibrator co zrobic |
Autor |
Wiadomość |
markuc4592
Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 7 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2016-02-25, 12:32 bis chodzi jak wibrator co zrobic
|
|
|
witajcie mam pytanie kupilem z pol roku temu bisa stoi i czeka na remont bo zajmuje sie innym autem ale od czasu do czasu przy nim grzebie i jakis czas temu uruchomilem silnik uklad zaplonowy gaznik itp wszystko ustawione no ale chodzi jak wibrator trzesie nim z racji tego ze nie wiem co sie dzialo z nim wczesniej i kupilem nie odpalajacego podejrzewam ze uklad nie jest wywazony albo zle poskladany moze wal z 650 kolo zamachowe zle zalozone czy cos i z tu moje pytanie jak sprawdzic czy wszystko pochodzi z bisa i gdzie wywazyc taki uklad jak cos czy w pierwszym lepszym zakladzie co robia szlify itd to zrobia ? |
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-25, 13:54
|
|
|
Może chodzi na jeden cylinder i rzuca silnikiem?
Wujek który był pracownikiem krakowskiego Polmozbytu mówił, że jak BIS przyjeżdżał na wymianę uszczelniacza wału korbowego od strony koła zamachowego to wszyscy mechanicy uciekali.
Możliwe też, że ktoś wymieniał właśnie ten simmering i nie założył koła zamachowego na znak. Wału z 650tki z tego co pamiętam, nie da się założyć bo przy obrocie oparłby się o wystające tuleje cylindrowe.
Koło zamachowe łatwo poznać po nawierconych sporych otworach z jednej strony. Tam jest przy dzwonie skrzyni biegów taka blaszka którą można odkręcić i zobaczyć do środka dzwonu. Nie pamiętam już czy będzie coś tam dokładnie widać, dawno już nie grzebałem przy swoim BISie.
Jeżeli to faktycznie wina koła zamachowego to nie pozostaje Ci nic innego jak wyciągnąć skrzynie i zobaczyć jak to tam wygląda.
Myślę, że nie ma sensu wozić seryjnego układu korbowo-tłokowego do wyważania, dobrze poskładany musi chodzić tak jak trzeba. |
|
|
|
|
markuc4592
Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 7 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2016-02-25, 15:25
|
|
|
no pytam orientacyjnie kupilem i nie zagladalem wiec pytam na co zwrocic uwage a chodzi napewno na dwoch poznal bym ta prace na jednym poprostu trzesie sie jak go zdemontuje wszystko sie okaze |
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-25, 19:49
|
|
|
W takim razie na sam początek najlepiej sprawdzić ustawienie koła zamachowego. Zrzuć skrzynię lub wyciągnij silnik, jak wolisz. W BISie łatwiej jednak jest zrzucić skrzynię. Następnie należy ustawić tłoki w GMP. W tym celu należy ustawić znak na kole pasowym tak by pokrywał się z trzecią, największą wypustką na pokrywie. Wtedy znak na kole zamachowym ( nawiercony otwór nieprzelotowy o średnicy około 8mm ) powinien być w miejscu rozrusznika.
Jeżeli tam nie leży problem dawaj znać, będziemy myśleć dalej. |
|
|
|
|
ATi
Moderator Bis 714
Wiek: 29 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1672 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2016-02-25, 21:33
|
|
|
Wsadź tam koleżanki do tego bisa, te wibrację im się spodobają
Pierwsze co to bym sprawdził koło zamachowe i pasowe. A i ten znacznik jest koloru czerwonego. |
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-25, 21:51
|
|
|
ATi napisał/a: | Wsadź tam koleżanki do tego bisa, te wibrację im się spodobają
Pierwsze co to bym sprawdził koło zamachowe i pasowe. A i ten znacznik jest koloru czerwonego. |
To u mnie już lakier musiał się złuszczyć i została sam "otworek". |
|
|
|
|
Krzysztof0430
Wiek: 28 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1487 Skąd: Mizerów [SPS]
|
Wysłany: 2016-02-25, 21:59
|
|
|
grzesiol napisał/a: | jak BIS przyjeżdżał na wymianę uszczelniacza wału korbowego od strony koła zamachowego to wszyscy mechanicy uciekali. | nie dziwię się im
Na bank będzie źle ustawione koło zamachowe. W innym BISie też przerabiałem jak ktoś źle założył zamach i był masaż pleców. |
_________________
|
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
|
|
|
|
maluch_bis
Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-02-28, 22:00
|
|
|
nie |
_________________ Nowe części do 126p, jesteś zainteresowany? Pisz PW lub tel. 537 311 566 |
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: 2016-02-29, 00:19
|
|
|
No ale w książce jest napisane, że jest otwór nieprzelotowy, odległy od środka koła 112mm, średnica fi 5mm otworu i ma być ustawiony u góry gdy tłoki są w górnych położeniach. Stąd pytam, że nie jeden silnik dziewiczy rozkręcałem i nigdy te znaki się nie pokrywały z tym co napisałem. Aktualnie składam silnik i nie wiem czy złożyć "tak jak było" czy "jak książka pisze"... |
_________________ Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89' |
|
|
|
|
giannini
126GPS Replika
Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-29, 01:46
|
|
|
Karol napisał/a: | Czy te znaczniki na kole zamachowym (to ustawienie co grzesiol podał) występuje tez w zwykłym 650? |
Oczywiście , że występuje i powinno być tak jak wyczytałeś w książce. Może jakiś "szpenio" zdejmował koło zamachowe do wymiany uszczelniacza i przykręcił inaczej. Otwory są symetrycznie , więc można je założyć w 6 położeniach. Tu masz zdjęcie znacznika dość mocno pomalowanego.
|
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
|
|
|
|
|