.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Sens podgrzewania kolektora ssącego.
Autor Wiadomość
Krzysztof0430 


Wiek: 28
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2015-07-28, 19:26   Sens podgrzewania kolektora ssącego.

Przy okazji kompletowania części do nowego silnika się zastanawiam jaki jest sens podgrzewania kolektora ssącego gorącym płynem z układu chłodzenia. Oprócz tego, że na wolnych obrotach paliwo pewnie zdąży odparować przed dotarciem do zaworów i spaliny będą trochę czystsze. Tylko czy na wyższych obrotach mieszanka podawana przez gaźnik zdąży całkowicie odparować?

Według tego co mnie się wydaje to podgrzewany kolektor ssący podnosi temp. mieszanki i równocześnie powietrza w dolocie co moim zdaniem jest to efekt niepożądany. Ciepłe powietrze to mniejsza gęstość powietrza w mieszance. Zatykając dopływ gorącej cieczy do kolektora ssącego i izolując go od wysokiej temperatury z zewnątrz i od głowicy wydaje mi się, że pomoże to w pewnym stopniu na podniesienie mocy i momentu silnika.
_________________
 
 
     
fazi123 

Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: kielce
Wysłany: 2015-07-29, 10:11   

Witam
Nie zapominaj także o chłodzeniu poprzez kolektor kanałów w głowicy , zaworów i zarazem przepływu czynnika chłodzącego w obiegu silnika.
Tak że sama nawet budowa głowicy 126 chłodzonego powietrzenm wymuszała na konstruktorach wykonanie żeberek , a bisowska tego nie posiada.
 
     
Krzysztof0430 


Wiek: 28
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2015-07-29, 17:22   

fazi123 napisał/a:
Tak że sama nawet budowa głowicy 126 chłodzonego powietrzenm wymuszała na konstruktorach wykonanie żeberek
tylko, że każda głowica w silniku chłodzonym powietrzem będzie posiadać użebrowanie. Chyba takie rozwiązanie wykonali przez to, że silnik z BISa się wywodzi z 650.

O funkcji chłodzenia kanałów w głowicy to nie pomyślałem bo w innych silnikach samochodowych się nie spotkałem żeby kolektor ssący był podgrzewany.

W takim razie jak nie można zablokować przepływu cieczy przez kolektor ssący to myślałem nad zastosowaniem powłoki jako barierę termiczną wewnątrz kolektora ssącego w celu ograniczenia podgrzewania przez płyn chłodzący mieszanki.
_________________
 
 
     
ATi 
Moderator
Bis 714


Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1672
Skąd: Żory
Wysłany: 2015-07-29, 21:32   

Krzysztof0430, moim zdaniem przepływająca mieszanka przez podgrzany kolektor przy wyższych obrotach nie wzrośnie nawet o 1°C.
Ja w celu izolacji gaźnika od temperatury zastosuje uszczelki wycięte z teflonu pod podstawkę i pomiędzy nią, a gaźnikiem.
O wiele ważniejszym problemem jest dolot, jeśli doprowadzisz zimne powietrze to będzie dobrze i wystarczy. ;)
 
     
fazi123 

Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: kielce
Wysłany: 2015-07-30, 06:28   

O funkcji chłodzenia kanałów w głowicy to nie pomyślałem bo w innych silnikach samochodowych się nie spotkałem żeby kolektor ssący był podgrzewany.

i tu sie mylisz prawie wszystkie z większym naciskiem na wszystkie benzynki , gażniki i wtryski 1 punkty miały na 100 % podgrzewany kolektor ssący.
a silniki z wielopunktem tą funkcję spełniają przez chłodzenie głowicy ( samej)
 
     
Piotrek Oława 
Piotrek Oława

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 507
Skąd: Oława
Wysłany: 2015-07-30, 12:44   

fazi123, zgadza się. Tu przykład lubianych silników FIRE chętnie wkładanych do maluszka. Wszystkie mają mały obieg w kolektorze.
 
     
voytas 


Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 102
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-07-31, 09:22   

Podgrzewanie kolektora było stosowane w wielu silnikach głównie w celu ułatwienia odparowania paliwa przy niskich temperaturach (zimą).

W niektórych autach stosowane było także elektryczne podgrzewanie kolektora (silnik M102 montowany w Mercedesach). Z podgrzewania zrezygnowano w momencie zmiany układu zasilania z gaźnika na wtrysk wielopunktowy (w tym wypadku K-Jetronic).
_________________
http://www.malusie.pl - koszulki i bodziaki dla dzieciaków
był: Polski Fiat 126 BIS 1991r.
był: Polski Fiat 126p 1984r.
 
     
ramzes92 

Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 259
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2015-07-31, 10:57   

Krzysiek, olej tą powłokę, tam masz takie prędkości przepływu, że mieszanka się nie ma szans zagrzać na jakichkolwiek obrotach
Co innego gdybyś grzał paliwo (pompka-gaźnik) to bym izolował :)
_________________
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15