Polski Fiat 126p 650GT 1988r. |
Autor |
Wiadomość |
Majonez
Wiek: 29 Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 932 Skąd: Wielkopolska (PCT)
|
Wysłany: 2015-03-30, 16:22
|
|
|
r3mix napisał/a: | ,,tłumika drgań strugi mieszanki". |
Tłumik szmerów ssania, a to dziwne bo powinien go mieć, poprzedni właściciel pewnie zmienił na rurkę z 600, tłumik też masz raczej oryginalny, z tego co pamiętam to duża puszka wyszła nieco później.
interflug napisał/a: |
przy prądnicy jedyną zaletą jej posiadania jest możliwość pochwalenia się włącznikiem i zieloną kontrolką
|
A to ciekawe, takie bajery to chyba tylko z deską ST, w mojej rodzinnej przejściówce '88 z deską FL na prądnicy nie było czegoś takiego, możesz rozwinąć temat ? |
_________________
|
|
|
|
|
mtts
Weteran
Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 1310 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-03-30, 16:36
|
|
|
Miał na myśli to, że ogrzewana tylna szyba i prądnica nie za bardzo lubią ze sobą współpracować. |
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-04-11, 18:49
|
|
|
Małe mycie i przewietrzenie
Mam dwa pytania co do licznika:
-czy nie powinien mieć zielonego paska do 80km/h?
-licznik baaardzo mocno skacze przy niskich prędkościach. Wlałem trochę oleju do linki, ale niewiele to dało. Czy mogę coś jeszcze zrobić, czy muszę wymienić linkę? |
|
|
|
|
Majonez
Wiek: 29 Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 932 Skąd: Wielkopolska (PCT)
|
Wysłany: 2015-04-11, 19:35
|
|
|
W tym roczniku zielonego paska jeszcze nie było, co do skakania to norma , skora linka nie jest ukręcona to po co ją wymieniać? To nic nie da, możesz spróbować dokręcić pancerz w liczniku i zwłaszcza przy ślimaku skrzyni biegów, może trochę się poprawi. |
_________________
|
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
|
|
|
|
danielewicz
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 597 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2015-04-11, 20:59
|
|
|
Zaczniesz jeździć to trochę przestanie skakać, zwłaszcza że przesmarowałeś. U mnie też latała ale w miarę przejechanych kilometrów się uspokoiła |
_________________ Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
Fiat 126p 1979 |
|
|
|
|
Wacha
Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 48 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2015-04-12, 00:21
|
|
|
danielewicz napisał/a: | Zaczniesz jeździć to trochę przestanie skakać, zwłaszcza że przesmarowałeś. U mnie też latała ale w miarę przejechanych kilometrów się uspokoiła |
U mnie było podobnie. Na początku skakał jak opętany ale dość szybko się uspokoił. Ciekawe czemu tak... |
_________________ 126p 1992 FL |
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
|
|
|
|
despero95
Alex
Wiek: 29 Dołączył: 29 Mar 2015 Posty: 5 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2015-04-12, 13:16
|
|
|
r3mix napisał/a: |
Swoją drogą, to jak tak na niego patrzę, to jest to chyba najuboższa wersja, jaka mogła mi się trafić :
-brak ogrzewanej tylnej szyby,
-brak dmuchawy,
-brak uchylnych tylnych szyb,
-brak radia (już zamontowane),
-brak gniazda zapalniczki (też już jest),
-wąskie wloty,
-wąskie zderzaki,
-przełącznik zespolony na kierownicy starego typu,
-podzespoły silnika ze starszego modelu,
-pasy bez napinacza.
Jedyne ,,rarytasy" to chyba tylko nowsza deska rozdzielcza z licznikiem i kierownicą, oraz odpalanie z kluczyka. Chyba jakoś będę sobie musiał dać radę bez tych różnych udogodnień |
Mam tego samego (kolor, rocznik, silnik itp.). Aczkolwiek z racji, że mój dziadek był urzędnikiem państwowym (proszę nie katujcie mnie za to, że był komuchem - on to on, a z resztą było minęło), to mój mały ma praktycznie wszystko o czym wspomniałeś - choć nie które atrakcje do naprawy. Mam:
-ogrzewanej tylnej szyby - nie działa, ale to pewnie te nieszczęsne kabelki nawaliły,
-dmuchawę,
-radio,
-gniazdko zapalniczki.
Co do radia, to leży w garażu zakurzone i nie podłączone, bo pomysłowy Dobromir je wyjął i jak patrzę na tą wiązkę kabli tam to nie mam pomysłu jak je podłączyć i podejrzewam, że brakuje tam jakiejś wtyczki. Antena była domyślnie zamontowana właśnie z prawej strony przedniego zderzaka - i w cale nie przeszkadzała przy otwieraniu klapy. Jedyne czym Twój jest lepszy od mojego, to to, że mój odpala się na linkę (z którą miałem problemy swego czasu, ale sam to naprawiłem). Co do jego zakupu, to ten konkretnie model który ja mam, miał iść na eksport (przez to pewnie twój jest taki zubożony), a dodatkowo pracownicy Fiata dostali zadanie specjalnie dla mojego dziadka, zakonserwować tego malucha ~ przez co teraz w upalne dni muszę jakimś alkoholem wycierać zacieki z smaru wypływające spod klapy ;/ ;/ ;/. Pod tym tematem dołączę niżej dwa zdjęcia mojego małego |
|
|
|
|
despero95
Alex
Wiek: 29 Dołączył: 29 Mar 2015 Posty: 5 Skąd: Bytom
|
|
|
|
|
Paweł M-11
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 240 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2015-04-12, 14:53
|
|
|
Zrób osobny temat o nim |
Ostatnio zmieniony przez Paweł M-11 2018-11-01, 13:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-06-17, 18:51
|
|
|
Maluch żyje i ma się dobrze. Nareszcie wyjechałem nim na drogi Ostatnio zmieniłem mu olej silnikowy oraz olej ze skrzyni.
Wczoraj jadę sobie prostą, asfaltową drogą i nagle zaczął dziwnie podskakiwać. Okazało się, że tylna, lewa opona już się lekko zużyła po 28 latach Musiałem założyć zapas.
|
Ostatnio zmieniony przez r3mix 2015-12-16, 20:05, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Czerwony126p
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-17, 19:14
|
|
|
Ściana |
|
|
|
|
Kris
Wiek: 29 Dołączył: 31 Maj 2014 Posty: 30 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2015-06-17, 19:42
|
|
|
na mocne drgania wskazówki w liczniku pomaga najzywklejszy smar w skrzyni i przy wejściu w licznik nałóż dość obficie smaru i drgania powinny być stłumione |
|
|
|
|
|