.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Zastava 750 67'
Autor Wiadomość
Krychoo 


Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 125
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-01-25, 20:59   Zastava 750 67'

Witam, mam do zaprezentowania auto z 1967 roku, trochę podobne do małego fiata:). Jest to pierwszy samochód mojego taty który sam składał od śrubki jeszcze przed uzyskaniem prawa jazdy, po jego kadencji jeździła nią moja mama, a w końcu ja zrobiłem prawo jazdy i doszedłem do wniosku ze nie warto pakować kasy w zakup auta.
Tak padła decyzja o uruchomieniu sprzętu jako iż błotniki były na nowo wstawione i poprawione był plan wyszpachlowania przodu i pomalowania tylko części ale wyszło jak wyszło od dziurki do dziurki itp całe auto otrzymało nową farbę pod kolor starej smile.png
Następnie zająłem się:
-mocowaniami foteli
-wydrapania nadkoli z konserwacji i wymalowaniu cortaninem, podkładem i barankiem:)
-znalazłem uszczelki do szyb bo dedykowane ciężko dostać a ceny małe nie są na szczęście dopasowałem w sklepie rolniczym z metrażu smile.png
-montaż lamp, zderzaków, haka, lusterek i wiele wiele innych
-wycięcie nowej wykładziny z materiału w metrażu oczywiście bo ori również droga na uczniowską kieszeń xD
-i znowu wszystkie graty do środka pakować
-konserwacja









Jazda na przegląd i powoli zaczynało się jeżdżenie ale wiadomo coś zawsze wyjdzie tak więc dalej poszło:

-wymiana oleju wiadomo
-rozebranie zacisków regeneracja itp plus nowe przewody gumowe i jeden dorobiony miedziany bo się ukręcił x)
-rozebranie pompy hamulcowej i modyfikacja (wcześniej tata już zamontował pompę od ursusa ale miała ona swoisty zaworek temu płyn się nie cofał)
-wspawanie na nowo mocowania resora bo jak to i w maluchu bywało się zdarzyło urywać [xD]
-wycieczka do szopy w poszukiwaniu amorka do przodu, pomalować i montować, pasuje od 126p




Czym różni się od serii (na pewno wszystkiego nie wymienię ) :
-Tacze, zwrotnice na przodzie od 850 sport zaciski 125p lub polonez
-tylne bębny od malana
-kolumna kierownica 126p
-kierownica, przełączniki, stacyjka 126p
-siedzenia przednie E30
-dźwignia ręcznego 126p
-guma lewarka biegów CC
-sprzęgło hybryda 126p i CC
-półka tylna hand made by tata
-pokrowce szyte chyba przez dziadka jeszcze kiedyś xD
-poszerzone tylne nadkola
-tylne felgi poszerzona stal od kanta, przód niestety cc + dystans 10mm, bo ori się nie mieszczą na zaciski a w nadkolu mało miejsca jest happy.png
-wywietrznik od nyski
-przednie reflektory od 125p

-zmieniłem radio na znalezione w piwnicy odtwarzające CD xD i dołożyłem dwa mniejsze tonsile w obudowach jeszcze z PRL na tyle zostały trójdrożne no name
-dołożyłem gniazdo zapalniczki i półkę/schowek na tunel środkowy od 126p


Na pewno jest jeszcze wiele wiele rzeczy o których zapomniałem

Oczywiście autko ma 750ccm, 4 cylindry LC, 27KM, 4b z niesynchronizowaną jedynką

W międzyczasie trochę się zmieniało, czyli :

-obrotomierz
-radio Sony CDX-A360 z mazdy która poszła do "żyda" x)
-zmienione głośniki na tyle bo do starych naleciało opiłków obecnie są 4 kanałowe w zasadzie 3 bo tej jeden to taka blaszka xD
-pieseł na tylnej półce :)
-przymiarka alusków, które trafiły się po taniości
-zakupiłem szpilki i nakrętki
-dystanse puki co z bębnów starych ale przynajmniej za darmo :D ~18mm na stronę
Na przodzie 135/70 markgum x) jeździłem chwile na 155/70 nie ocierało nic nawet był dużo mniej podsterowny, ale w koleinach nosiło :/
Na tyle początkowo 175/70 yokohamy miąłem dać ale po przymiarce wpadły te 155/70
-wyciągnąłem fotele, rozebrałem, poprzekładałem, pospawałem itp. itd. czego wynikiem jest o wiele wygodniejsze miejsce za kierownicą i rączka od oparcia od strony tunelu xD

-Potem padł alternator, no to szybko do piwnicy drugi z Boscha założony. Niestety jak to zwykle bywa kto się śpieszy ten robi dwa razy okazało się że diody padły, znowu wyciąganie, sprawdzania. Z magneti marelli (wczesniej w aucie był, padł wirnik) oraz boscha poskładałem jeden sprawny. Uchachany że coś się udało montuje i jeb szpilka gwint zgubiła x|
Dodatkowo przy szukaniu alternatora znalazłem dwa halogeny dalokosiężne nie używane chromowane made in germany firmy nie pamiętam coś na G xD

-Musiałem tez pogonić chromowane wycieraczki na rzecz nowych czarnych niestety ale wycierających o wiele lepiej Alca'ek

Wiem że trochę o chaotycznie napisane :)


Link do galerii
 
     
Czerwony126p 

Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2015-01-25, 21:08   

Witam kolegę z Trt
Wciąż chętnie odkupię lusterka :luj:
 
     
Mateusz9510 
EL


Wiek: 25
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 627
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2015-01-25, 21:11   

Fajna jest ! :>
_________________
Mały, ale Wariat
 
     
Tasok 


Wiek: 32
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 2887
Skąd: Głowienka
Wysłany: 2015-01-25, 22:18   

suicide doors czyli na nasze kuro łapki :E Marzą mi się takie w maluchu :twisted:
 
 
     
Aron 

Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 2470
Skąd: Łódź
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2015-01-25, 22:24   

Tasok, no to już customuj :twisted:
_________________
Pasja 126p
 
     
Piotrek Oława 
Piotrek Oława

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 507
Skąd: Oława
Wysłany: 2015-01-25, 22:47   

Fajna,kiedyś takową posiadałem.
903 z marabelli pasuje p&p i masz 40kM.
Teraz żałuję że sprzedałem.
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2723
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2015-01-26, 06:34   

Zastawa da się lubić :D
_________________

 
     
ignac2004 
Moderator
warsztatowy


Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Tychy
Wysłany: 2015-01-26, 07:04   

Fajna!
_________________
Facebook.com/ignacsworkshop



126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ :twisted:
 
 
     
Słowian 
ZOMOwiec


Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 22
Skąd: Pless O.-S.
Wysłany: 2015-01-26, 07:34   

Wow! Chętnie przyjadę do BB go osobiście obejrzeć! Nie ukrywam, że po cichu sam się zastanawiam nad zakupem tego modelu :) co prawda żona jeszcze nie wie, ale dowie się, jak Zastava już będzie stała na podjeździe :P
_________________
:)
 
     
Krychoo 


Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 125
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-01-26, 14:52   

Czerwony126p napisał/a:
Witam kolegę z Trt
Wciąż chętnie odkupię lusterka :luj:


A ja dalej nie pojmuje czemu ktoś by chciał kupić stare wypłowiałe lusterka od malucha x) ale ze wszystkim można się dogadać ;)
Gdybym miał inne jakieś chromowane, niestety nie mam xD montowane na rynienkę znów nie pasują bo drzwi haczą

Piotrek Oława napisał/a:
Fajna,kiedyś takową posiadałem.
903 z marabelli pasuje p&p i masz 40kM.
Teraz żałuję że sprzedałem.


Mam silnik 903 ;) stoi w garażu i czeka :P od Ibizy I gen. ponoć 44kM :P
Nie miałeś problemów z grzaniem się tego silniczka i czy miałeś seryjne przełożenie wentylatora?

Słowian napisał/a:
Wow! Chętnie przyjadę do BB go osobiście obejrzeć! Nie ukrywam, że po cichu sam się zastanawiam nad zakupem tego modelu :) co prawda żona jeszcze nie wie, ale dowie się, jak Zastava już będzie stała na podjeździe :P


Zapraszam ;) i powodzenia w poszukiwaniu egzemplarza :)

Zapomniałem napisać że ostatnio zakupiłem halogeny przewciwmgielne wesem (za 50zł myślę że się opłacało :P ), kierownicę Mone Carlo (dwu ramienną 35cm,skóra na -4, bez przycisku niestety ale za to za 40zł), żarówki H4, dywaniki uniwersalne.
 
     
Piotrek Oława 
Piotrek Oława

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 507
Skąd: Oława
Wysłany: 2015-01-26, 15:05   

Krychoo,żadnych problemów. Wstawiasz na dole w chłodnicy włącznik i montujesz wentylator elektryczny i po sprawie.
Trzeba delikatnie przerobić króciec wychodzący z głowicy w celu dopasowania do ori chłodnicy. Lekko wydech trzeba poprawić.
Kłopotliwe będzie zamykanie klapy ale to kwestia przyzwyczajenia.
 
     
Krychoo 


Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 125
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-01-26, 15:39   

Ja miałem koncepcje zostawić ori. pompę i wentylator zmienić koło na alternatorze :) Słyszałem od ARCHICAR że elektryczne wentylatory lubią się palić przez o że chodzą cały czas. Myślałem również nad dodatkową elektryczną pompą wody. Na klapę mam pomysł przerobie ją tak aby można było ją zamykać cięgnem z wnętrza (nie mam termostatu).
Od czego miałeś wentylator ?
Mam gdzie działać, dziadek jest tokarzem tata mechanik więc rade dam :P ogólnie narzędzia są tylko czasu brak xD

W czerwcu będę robił porządki "za garażem" (2 szopy itp.) może coś znajdę ciekawego jeszcze xD ostatnio jak szukałem resora do mnie znalazłem chyba ze 3 resory od 126p xD
 
     
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-01-26, 15:44   

Krychoo napisał/a:
Jest to pierwszy samochód mojego taty który sam składał od śrubki jeszcze przed uzyskaniem prawa jazdy

I to jest piękna rzecz - miec pierwsze auto rodziców :)

Krychoo napisał/a:
wymalowaniu cortaninem

To nie był dobry pomysł...

Ale ogólnie miałeś super bazę do roboty :) Czy przeróbki typu kolumna kierownicy, kierownice, dziwne tylne ranty nadkoli (rzeźbione) to rzeczy zrobione przez tate czy już za Twojej kadencji? :P
Bo o hamulce czy zawieszanie nie pytam, bo to pasuje od właśnie tych samochodów i jest dużym usprawnieniem (koszty i dostepność) w porównaniu do oryginalnych części :)

Gratuluje Ci samochodu jeździć taka zastavką na codzien to musi być czysta przyjemność :)

PS. Dobrze widze tam w tle multiple600? :) Co z nią?
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
Krychoo 


Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 125
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-01-26, 16:00   

Blacharsko to auto dużo odstaje od oryginału ;) ja poza drapaniem malowaniem itp. nie robiłem nic wszystkie przeróbki za czasów taty gdy nic nie było i wszystko się kombinowało xD Do oryginału też nie wracam bo są inne priorytety do zrobienia, zostanie jakie jest a i szkoda zmieniać taką historię :)

FreddieM napisał/a:
Krychoo napisał/a:
wymalowaniu cortaninem

To nie był dobry pomysł...


Zobaczymy co z tego wyjdzie lepiej tak niż żeby nic nie było zrobione :E

tak o multipla 600 szuka nowego właściciela ;)
 
     
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-01-26, 16:22   

Krychoo napisał/a:
zostanie jakie jest a i szkoda zmieniać taką historię :)

Pewnie :) Nie wszystko musi byc w 100% oryginalne.

Odezwij się jak możesz do mnie na PW, bo ja nie mogę do Ciebie wysłać a mam kilka pytań bo też mam Zastavke :D
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 17