Zastava 750 67' |
Autor |
Wiadomość |
Krychoo
Dołączył: 06 Sty 2015 Posty: 125 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-01-25, 20:59 Zastava 750 67'
|
|
|
Witam, mam do zaprezentowania auto z 1967 roku, trochę podobne do małego fiata:). Jest to pierwszy samochód mojego taty który sam składał od śrubki jeszcze przed uzyskaniem prawa jazdy, po jego kadencji jeździła nią moja mama, a w końcu ja zrobiłem prawo jazdy i doszedłem do wniosku ze nie warto pakować kasy w zakup auta.
Tak padła decyzja o uruchomieniu sprzętu jako iż błotniki były na nowo wstawione i poprawione był plan wyszpachlowania przodu i pomalowania tylko części ale wyszło jak wyszło od dziurki do dziurki itp całe auto otrzymało nową farbę pod kolor starej smile.png
Następnie zająłem się:
-mocowaniami foteli
-wydrapania nadkoli z konserwacji i wymalowaniu cortaninem, podkładem i barankiem:)
-znalazłem uszczelki do szyb bo dedykowane ciężko dostać a ceny małe nie są na szczęście dopasowałem w sklepie rolniczym z metrażu smile.png
-montaż lamp, zderzaków, haka, lusterek i wiele wiele innych
-wycięcie nowej wykładziny z materiału w metrażu oczywiście bo ori również droga na uczniowską kieszeń xD
-i znowu wszystkie graty do środka pakować
-konserwacja
Jazda na przegląd i powoli zaczynało się jeżdżenie ale wiadomo coś zawsze wyjdzie tak więc dalej poszło:
-wymiana oleju wiadomo
-rozebranie zacisków regeneracja itp plus nowe przewody gumowe i jeden dorobiony miedziany bo się ukręcił x)
-rozebranie pompy hamulcowej i modyfikacja (wcześniej tata już zamontował pompę od ursusa ale miała ona swoisty zaworek temu płyn się nie cofał)
-wspawanie na nowo mocowania resora bo jak to i w maluchu bywało się zdarzyło urywać [xD]
-wycieczka do szopy w poszukiwaniu amorka do przodu, pomalować i montować, pasuje od 126p
Czym różni się od serii (na pewno wszystkiego nie wymienię ) :
-Tacze, zwrotnice na przodzie od 850 sport zaciski 125p lub polonez
-tylne bębny od malana
-kolumna kierownica 126p
-kierownica, przełączniki, stacyjka 126p
-siedzenia przednie E30
-dźwignia ręcznego 126p
-guma lewarka biegów CC
-sprzęgło hybryda 126p i CC
-półka tylna hand made by tata
-pokrowce szyte chyba przez dziadka jeszcze kiedyś xD
-poszerzone tylne nadkola
-tylne felgi poszerzona stal od kanta, przód niestety cc + dystans 10mm, bo ori się nie mieszczą na zaciski a w nadkolu mało miejsca jest happy.png
-wywietrznik od nyski
-przednie reflektory od 125p
-zmieniłem radio na znalezione w piwnicy odtwarzające CD xD i dołożyłem dwa mniejsze tonsile w obudowach jeszcze z PRL na tyle zostały trójdrożne no name
-dołożyłem gniazdo zapalniczki i półkę/schowek na tunel środkowy od 126p
Na pewno jest jeszcze wiele wiele rzeczy o których zapomniałem
Oczywiście autko ma 750ccm, 4 cylindry LC, 27KM, 4b z niesynchronizowaną jedynką
W międzyczasie trochę się zmieniało, czyli :
-obrotomierz
-radio Sony CDX-A360 z mazdy która poszła do "żyda" x)
-zmienione głośniki na tyle bo do starych naleciało opiłków obecnie są 4 kanałowe w zasadzie 3 bo tej jeden to taka blaszka xD
-pieseł na tylnej półce
-przymiarka alusków, które trafiły się po taniości
-zakupiłem szpilki i nakrętki
-dystanse puki co z bębnów starych ale przynajmniej za darmo ~18mm na stronę
Na przodzie 135/70 markgum x) jeździłem chwile na 155/70 nie ocierało nic nawet był dużo mniej podsterowny, ale w koleinach nosiło
Na tyle początkowo 175/70 yokohamy miąłem dać ale po przymiarce wpadły te 155/70
-wyciągnąłem fotele, rozebrałem, poprzekładałem, pospawałem itp. itd. czego wynikiem jest o wiele wygodniejsze miejsce za kierownicą i rączka od oparcia od strony tunelu xD
-Potem padł alternator, no to szybko do piwnicy drugi z Boscha założony. Niestety jak to zwykle bywa kto się śpieszy ten robi dwa razy okazało się że diody padły, znowu wyciąganie, sprawdzania. Z magneti marelli (wczesniej w aucie był, padł wirnik) oraz boscha poskładałem jeden sprawny. Uchachany że coś się udało montuje i jeb szpilka gwint zgubiła x|
Dodatkowo przy szukaniu alternatora znalazłem dwa halogeny dalokosiężne nie używane chromowane made in germany firmy nie pamiętam coś na G xD
-Musiałem tez pogonić chromowane wycieraczki na rzecz nowych czarnych niestety ale wycierających o wiele lepiej Alca'ek
Wiem że trochę o chaotycznie napisane
Link do galerii |
|
|
|
|
Czerwony126p
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-25, 21:08
|
|
|
Witam kolegę z Trt
Wciąż chętnie odkupię lusterka |
|
|
|
|
Mateusz9510
EL
Wiek: 25 Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 627 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
|
|
|
|
Tasok
Wiek: 32 Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 2887 Skąd: Głowienka
|
Wysłany: 2015-01-25, 22:18
|
|
|
suicide doors czyli na nasze kuro łapki Marzą mi się takie w maluchu |
|
|
|
|
Aron
Wiek: 34 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 2470 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-01-25, 22:24
|
|
|
Tasok, no to już customuj |
_________________ Pasja 126p |
|
|
|
|
Piotrek Oława
Piotrek Oława
Wiek: 44 Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 507 Skąd: Oława
|
Wysłany: 2015-01-25, 22:47
|
|
|
Fajna,kiedyś takową posiadałem.
903 z marabelli pasuje p&p i masz 40kM.
Teraz żałuję że sprzedałem. |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2726 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2015-01-26, 06:34
|
|
|
Zastawa da się lubić |
_________________
|
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-01-26, 07:04
|
|
|
Fajna! |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
Słowian
ZOMOwiec
Wiek: 38 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 22 Skąd: Pless O.-S.
|
Wysłany: 2015-01-26, 07:34
|
|
|
Wow! Chętnie przyjadę do BB go osobiście obejrzeć! Nie ukrywam, że po cichu sam się zastanawiam nad zakupem tego modelu co prawda żona jeszcze nie wie, ale dowie się, jak Zastava już będzie stała na podjeździe |
_________________ |
|
|
|
|
Krychoo
Dołączył: 06 Sty 2015 Posty: 125 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-01-26, 14:52
|
|
|
Czerwony126p napisał/a: | Witam kolegę z Trt
Wciąż chętnie odkupię lusterka |
A ja dalej nie pojmuje czemu ktoś by chciał kupić stare wypłowiałe lusterka od malucha x) ale ze wszystkim można się dogadać
Gdybym miał inne jakieś chromowane, niestety nie mam xD montowane na rynienkę znów nie pasują bo drzwi haczą
Piotrek Oława napisał/a: | Fajna,kiedyś takową posiadałem.
903 z marabelli pasuje p&p i masz 40kM.
Teraz żałuję że sprzedałem. |
Mam silnik 903 stoi w garażu i czeka od Ibizy I gen. ponoć 44kM
Nie miałeś problemów z grzaniem się tego silniczka i czy miałeś seryjne przełożenie wentylatora?
Słowian napisał/a: | Wow! Chętnie przyjadę do BB go osobiście obejrzeć! Nie ukrywam, że po cichu sam się zastanawiam nad zakupem tego modelu co prawda żona jeszcze nie wie, ale dowie się, jak Zastava już będzie stała na podjeździe |
Zapraszam i powodzenia w poszukiwaniu egzemplarza
Zapomniałem napisać że ostatnio zakupiłem halogeny przewciwmgielne wesem (za 50zł myślę że się opłacało ), kierownicę Mone Carlo (dwu ramienną 35cm,skóra na -4, bez przycisku niestety ale za to za 40zł), żarówki H4, dywaniki uniwersalne. |
|
|
|
|
Piotrek Oława
Piotrek Oława
Wiek: 44 Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 507 Skąd: Oława
|
Wysłany: 2015-01-26, 15:05
|
|
|
Krychoo,żadnych problemów. Wstawiasz na dole w chłodnicy włącznik i montujesz wentylator elektryczny i po sprawie.
Trzeba delikatnie przerobić króciec wychodzący z głowicy w celu dopasowania do ori chłodnicy. Lekko wydech trzeba poprawić.
Kłopotliwe będzie zamykanie klapy ale to kwestia przyzwyczajenia. |
|
|
|
|
Krychoo
Dołączył: 06 Sty 2015 Posty: 125 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-01-26, 15:39
|
|
|
Ja miałem koncepcje zostawić ori. pompę i wentylator zmienić koło na alternatorze Słyszałem od ARCHICAR że elektryczne wentylatory lubią się palić przez o że chodzą cały czas. Myślałem również nad dodatkową elektryczną pompą wody. Na klapę mam pomysł przerobie ją tak aby można było ją zamykać cięgnem z wnętrza (nie mam termostatu).
Od czego miałeś wentylator ?
Mam gdzie działać, dziadek jest tokarzem tata mechanik więc rade dam ogólnie narzędzia są tylko czasu brak xD
W czerwcu będę robił porządki "za garażem" (2 szopy itp.) może coś znajdę ciekawego jeszcze xD ostatnio jak szukałem resora do mnie znalazłem chyba ze 3 resory od 126p xD |
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2015-01-26, 15:44
|
|
|
Krychoo napisał/a: | Jest to pierwszy samochód mojego taty który sam składał od śrubki jeszcze przed uzyskaniem prawa jazdy |
I to jest piękna rzecz - miec pierwsze auto rodziców
Krychoo napisał/a: | wymalowaniu cortaninem |
To nie był dobry pomysł...
Ale ogólnie miałeś super bazę do roboty Czy przeróbki typu kolumna kierownicy, kierownice, dziwne tylne ranty nadkoli (rzeźbione) to rzeczy zrobione przez tate czy już za Twojej kadencji?
Bo o hamulce czy zawieszanie nie pytam, bo to pasuje od właśnie tych samochodów i jest dużym usprawnieniem (koszty i dostepność) w porównaniu do oryginalnych części
Gratuluje Ci samochodu jeździć taka zastavką na codzien to musi być czysta przyjemność
PS. Dobrze widze tam w tle multiple600? Co z nią? |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
Krychoo
Dołączył: 06 Sty 2015 Posty: 125 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-01-26, 16:00
|
|
|
Blacharsko to auto dużo odstaje od oryginału ja poza drapaniem malowaniem itp. nie robiłem nic wszystkie przeróbki za czasów taty gdy nic nie było i wszystko się kombinowało xD Do oryginału też nie wracam bo są inne priorytety do zrobienia, zostanie jakie jest a i szkoda zmieniać taką historię
FreddieM napisał/a: | Krychoo napisał/a: | wymalowaniu cortaninem |
To nie był dobry pomysł...
|
Zobaczymy co z tego wyjdzie lepiej tak niż żeby nic nie było zrobione
tak o multipla 600 szuka nowego właściciela |
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2015-01-26, 16:22
|
|
|
Krychoo napisał/a: | zostanie jakie jest a i szkoda zmieniać taką historię |
Pewnie Nie wszystko musi byc w 100% oryginalne.
Odezwij się jak możesz do mnie na PW, bo ja nie mogę do Ciebie wysłać a mam kilka pytań bo też mam Zastavke |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
|