Planowanie głowicy - kiedy jest niezbędne? |
Autor |
Wiadomość |
hiob
Dołączył: 17 Sty 2013 Posty: 146 Skąd: Charlotte, NC, USA
|
Wysłany: 2013-09-23, 14:07 Planowanie głowicy - kiedy jest niezbędne?
|
|
|
Jak sprawdzić w amatorskich warunkach, w garażu, czy zdjęta głowica wymaga planowania? Chodzi o naprawę - wymianę wydmuchanej uszczelki, nie o zwiększanie osiągów. |
_________________
|
|
|
|
|
hacki
ziomy rezerwy
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 894 Skąd: wiem, że paczysz?
|
Wysłany: 2013-09-23, 14:27
|
|
|
Głowice trzeba zawsze planować przy demontażu głowicy czy wymianie uszczelki |
_________________ I spojrzał Pan na pracę Naszą... i był zadowolony, zapytał o nasze zarobki... usiadł i zapłakał |
|
|
|
|
hiob
Dołączył: 17 Sty 2013 Posty: 146 Skąd: Charlotte, NC, USA
|
Wysłany: 2013-09-23, 14:35
|
|
|
No jasne, ale wielu rzeczy, które trzeba robić, nie robimy.
Ja głowicy w garażu papierem ściernym nie splanuję, więc jakby się dało, wolałbym tej konieczności uniknąć. |
_________________
|
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2013-09-23, 15:03
|
|
|
Wystarczy położyć głowicę na szklanej tafli (zwykła szyba ).Wtedy jesteś w stanie wstępnie ocenić,czy głowica jest odkształcona i wymaga równania płaszczyzny.
Zwykle praktykuje się profilaktyczne szlifowanie na poziomie 0,1mm aby usunąć mikrowżery i pozostałości starej uszczelki.Zebranie takiej ilości materiału w seryjnej głowicy absolutnie nie stanowi problemu,aczkolwiek przy takiej obróbce pokusiłbym się o nieco większy plan,nawet rzędu 2mm |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
głodny
ziomy rezerwy Yoda nanoplexu
Wiek: 34 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 3113 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2013-09-23, 15:46
|
|
|
W USA warsztatów tym zajmujących powinno być na pęczki. Nie ma tam nic pod ręką ? |
|
|
|
|
bombel126
Wiek: 34 Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 336 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 2013-09-23, 18:31
|
|
|
w maluchu glowica jest na tyle mala ze przewaznie nie wymaga planowania, no chyba ze silnik byl konkretnie przegrzany |
|
|
|
|
Amil112
Kierownik CKP
Wiek: 29 Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 63 Skąd: Głuchów [RLA]
|
Wysłany: 2013-09-23, 21:06
|
|
|
Głowice można też planować, aby zwiększyć moc motoru. Sam miałem przyjemność ciachać pewnie ze 2mm takiemu młodemu "tjunerowi", bo chciał sobie maluszka poprawić i zwiększyć mu kompresję. Natomiast tak jak ktoś wcześniej wspomniał, jak ściągasz głowice i np. zmieniasz uszczelkę to planowanie jest niezbędne, bo chodzi bardziej o jej wyrównanie - a to są wysokości rzędu dziesiętnych części milimetra. Tak mocniej to trzeba "kosić" od 1,5 mm w góre. |
|
|
|
|
fakir
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-29, 07:37
|
|
|
Witam, a ja tak z innej beczki. Głowicę dałem do planowania, ile warto ją ciachnac? I jak sprawdzić czy już nie była planowana?
Chciałbym trochę poprawić osiągi malucha, ale bez większych zmian jak np wałek rozrządu.
2mm? |
_________________ Fiat 126el 96' |
|
|
|
|
M.O.S_Racing
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 76 Skąd: Mikolów-Bojszowy
|
Wysłany: 2017-03-29, 08:25
|
|
|
Seryjna wysokość głowicy to 88.0, zmierz swoją i będziesz miał odpowiedź |
_________________ -------------RACING ENGINE TECHNOLOGY---------- |
|
|
|
|
Grzes
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 1234 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-03-29, 19:08
|
|
|
Ale też nie oczekuj cudów po samym planowaniu. |
|
|
|
|
głodny
ziomy rezerwy Yoda nanoplexu
Wiek: 34 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 3113 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-03-29, 21:02
|
|
|
Jest nawet wzór jakich "cudów" można oczekiwać po konkretnym planowaniu |
|
|
|
|
fakir
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-30, 12:55
|
|
|
OK, dzięki za odpowiedzi, czapa poszła do skubnięcia 2,5mm, uszczelkę dam 0,5mm miedzianą.
I miedziane podkładki pod cylindry, mają chyba 0.1-0.2mm, widziałem że ich nie było, czy fabrycznie wkładali jakieś uszczelki między blok a cylindry? |
_________________ Fiat 126el 96' |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2726 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2017-03-30, 13:19
|
|
|
Tak wkładali. |
_________________
|
|
|
|
|
fakir
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-04-09, 17:56
|
|
|
Witajcie, złożyłem silnik po planowaniu głowicy o 2,5mm, dałem także miedzianą uszczelkę 0,5mm i wymieniłem komplet pierścieni tłokowych.
Przejechałem kilka kilometrów, i zmierzyłem ciśnienie sprężania, wynosi ono 14bar na letnim silniku. Silnik ładnie wkręca się na obroty, wydaje mi się że jest "żywszy" zwłaszcza z niskich obrotów, ale może być to zasługą dołożonej aluminiowej podstawki pod gaźnik.
Czy po takich modyfikacjach i przy 14bar'ach ciśnienia na tłokach trzeba przestawiać zapłon? Lub wprowadzać jakieś inne modyfikacje, aby nie przegrzać silnika lub aby nie wystąpiło spalanie stukowe?
Świeczki wypalają się na kolor kawy z mlekiem, czyli jest ok
Silnik mam w wersji EL na zielonym nanoplexie. |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
|