|
.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI
|
Mitsubishi Colt |
Autor |
Wiadomość |
HarrySWP
O!
Wiek: 33 Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 926 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-20, 16:39 Mitsubishi Colt
|
|
|
Co tu dużo opowiadać, początek serii - 96 rok sprowadzony z Niemiec 5 lat temu. Kupiony od znajomego za śmieszne pieniądze, naprawdę doinwestowany i sprawdzony.
Swego czasu byłem wpatrzony w auta naszych zachodnich sąsiadów, ale po przejażdżkach paroma autami z lat 90tych troszkę się zraziłem. Możliwe, że to kwestia aut którymi jeździłem, możliwe, że ich stanu, nie mniej jednak wg. mnie ich wykończenie jest w porównaniu do Japończyków kiepskie.
Faktem jest na pewno to, że moce silników w porównaniu do Niemców są bardzo słabe.
Nie mniej jednak, jak to mówią "każda myszka swój ogonek chwali" i tu trochę prawdy pewnie jest.
Colcik ma silnik 1.3 12v o mocy 75KM - niby mało, ale wystarczająco dużo do żwawego poruszania się po mieście.
Stety albo niestety jest to kompletny golas, bez elektrycznych bajerów, choć 2x airbag i SRS jest.
Mówię stety, bo po 1: autko jest dzięki temu ładnych kilkanaście jak nie kilkadziesiąt kg lżejsze, a po 2: naprawy mogę wykonać podstawowymi narzędziami w kilkanaście minut pod blokiem.
Przebieg przy kupnie to 278 tys. obecnie nabiłem dychę i odpukać jest niezawodny (profilaktycznie kupiłem nowy akumulator na zimę, żeby nie mieć przykrych niespodzianek).
Silnik jest bardzo żwawy i jak to japoniec - kręci się i ciągnie spokojnie do 6-8 tys. obr.
Spalanie też wygląda nie najgorzej, bo w mieście można zejść do 6.5 - 7l. a w trasie do 6. Górną granicą w mieście jest 12-13 litrów przy ciągłym kręceniu do czerwonego pola.
W środku jest przestronny i nawet z tyłu można spokojnie podróżować nawet w czwórkę w dłuższe trasy. Niestety piętą achillesową jest bagażnik i choć mam rozpórkę która trochę miejsca mi zabiera, to i tak miejsca jest naprawdę niewiele.
No i kolejna przykra sprawa to blacharka: choć podłoga jest o dziwo cała to rogi progów tylnych, maski, klapy - tam ruda często gości w wielu egzemplarzach.
Plany wobec auta są niesprecyzowane - na pewno jest to auto do codziennego użytku i podejrzewam, że zostanie u mnie na długo dopóki nie kupię czegoś mocniejszego (rozważam kupno Galanta za jakiś czas).
I choć jest to auto na co dzień, chciałbym okazjonalnie wystartować nim w jakimś kajtku, bo w 3 klasie mam naprawdę niewielu seryjnych konkurentów.
Obecnie wsadzone są rozpórki kielichów górne, czekam na termin montażu rozpórki dolnej przedniej + alu płyta, a na lato dojdzie rozpórka dolna na tył. O ile starczy kasy, to zmianie ulegnie dolot i sprężyny usztywniające. I to tyle, bo nie widzę sensu ładować więcej pieniędzy w auto niż to warte.
Parę zdjęć podglądowych z jesieni, zaraz po kupnie:
|
|
|
|
|
Funner
Wiek: 29 Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 191 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2013-02-20, 19:22
|
|
|
Niewielu konkurentów w klasie w kajtkach z 1,3 i 75km? Swift GTi połyka dolotem i wypluwa wydechem |
|
|
|
|
HarrySWP
O!
Wiek: 33 Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 926 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-20, 19:45
|
|
|
To seryjni konkurenci na szybko:
- Suzuki Swift Gti (1.3 - 101KM)
- Citroen AX Sport (1.3 - 95KM)
- Peugeot 205 Rallye (1.3 - 103KM)
- Toyota Starlet III (1.3 - 82KM)
- Fiat Punto 2 Sporting (1.3 - 80KM)
Mało kto chce katować takie auta na kajtkach a Swiftów Gti też nie ma na pęczki.
Więc w porównaniu z CC Sporting i innymi Polówkami, Golfami itd, Colt nie wypada wcale kiepsko..
Zresztą nie ma co porównywać mocy, bo w kajtkach nie często przekracza się setkę, więc weź pod uwagę chociażby przyśpieszenie czy zwrotność.
Na coltmanii jest przykład C50 z seryjnym 1.3 12v który po wybebeszeniu i usztywnieniu stawał nie raz na podium w swojej klasie. |
Ostatnio zmieniony przez HarrySWP 2013-02-20, 19:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Funner
Wiek: 29 Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 191 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2013-02-20, 19:50
|
|
|
Sam startuję i wiem, że się da, Swiftem 1.0 zdarza się sklepać innego Swifta, ale GTi, także wiem, że moc tutaj nie zawsze jest najważniejsza Dużo zależy od charakterystyki tras jakie masz u siebie, no i konkurencji wg regulaminu kjs na 2013, z tego co się orientuję klasa 1 jest do 1400, z civicami z reguły jest najciężej |
|
|
|
|
HarrySWP
O!
Wiek: 33 Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 926 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-20, 20:13
|
|
|
No jeśli klasa będzie do 1.4 to będzie ciut gorzej bo tu wpadną ogólnodostępne civici i crx'y z D14A1 (90KM).
Masz może gdzieś pod ręką ten regulamin?
Bo myślałem, że klasy będą się przedstawiać mniej więcej tak:
klasa 1: markowa 652 ccm (maluchy)
klasa 2: do 903 ccm
klasa 3: powyżej 903 ccm do 1300 ccm
klasa 4: powyżej 1300 ccm do 1600 ccm
klasa 5: powyżej 1600 ccm
Chociaż podchodzę do tego z dystansem i dla fanu - szkoda mi auta na jazdę na maxa i dla kilku sekund ryzyka skasowania fury. Podobnie jak mam znikome szanse z konkurencją z klatkami, sportowymi zawiasami/heblami i kompletami opon na odpowiednią nawierzchnię.
Choć jak to mówią nie tylko sprzęt się liczy ale i umiejętności, więc liczę na to, że nie skończę na końcu stawki. |
_________________ Auto, podobnie jak kobieta, jest wizytówką prawdziwego mężczyzny, dlatego dbaj o nie najlepiej jak potrafisz... |
|
|
|
|
seba650
ziomy rezerwy LPG.
Wiek: 31 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 810 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2013-02-20, 20:14
|
|
|
HarrySWP napisał/a: | - Fiat Punto 2 Sporting (1.3 - 80KM) |
1.2
Autko zupełnie nie dla mnie, ja to już tylko diesle.
Kolega miał corolle 1.3 75km i fajnie to chodziło |
_________________
|
|
|
|
|
Funner
Wiek: 29 Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 191 Skąd: Goleniów
|
|
|
|
|
HarrySWP
O!
Wiek: 33 Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 926 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-20, 20:38
|
|
|
seba650 napisał/a: | ja to już tylko diesle. |
Ostatnio z dieslem miałem do czynienia x lat temu i wtedy cieszyłem się tylko z tego, że jeździł, więc nie mam pojęcia o "przyjemności" z jazdy dieslem.
Funner, Właśnie przeglądam i na 14 stronie (ppkt. 3.6) mam puste pola a wg. pkt. 3.6.2, klasy zatwierdza ZSS indywidualnie dla każdego konkursu wg. zapisanych załóg.
Chyba, że źle patrzę, to sorry. |
_________________ Auto, podobnie jak kobieta, jest wizytówką prawdziwego mężczyzny, dlatego dbaj o nie najlepiej jak potrafisz... |
|
|
|
|
|
Rusztowania
Szalunki
|