.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

Wersje maluchów - Fiat 126p NP "Ryjek"

CZESIO1958 - 2010-06-08, 19:56

Pracująć w Tyskim FSM,(1979-1981) na magazynie wyrobów gotowych miałem okazję kilkarazy przejechać się NP.
Byl to pojazd słuzbowy w kolorze hmmm żółto brązowym.
Odczucia ??
Tak jakoś "dziwnie" się prowadził w stosunku do normalnych maluchów.
Polegało to na tym że odnosilem wrażenie ze skreca z opóźnieniem.
Osiągi tez nie były powalające a nawet ciut gorsze od normalnych .
Samochód na pewno był cięższy

Kubson - 2010-06-08, 19:57

być może ten o którym mówisz jest teraz na stronie. :mrgreen:
CZESIO1958 - 2010-06-08, 20:04

Nie ten kolorek :mrgreen:
FreddieM - 2010-06-09, 18:36


















Czyzby to właśnie ten tuningowany?













Żródlo: polskie-auta.pl, motoretro.org.pl , 126fan.pl, google.pl

Co Wy na to żeby spróbować ustalić poszczególne modele i ich ilość? Może ktoś dorzuci jeszcze jakieś zdjęcia.

Dzepet - 2010-06-09, 19:32

powiedzcie mi jak dokładnie jest z tym tuningowanym ryjkiem? Bo ploty niosą że jest to przeróbka, inni ze oryginał poulepszany itd.
CZESIO1958 - 2010-06-09, 19:57

Jak przebudowali orginala to straszn dupki i tyle
Ile tych wózków powstało ?? kilka czy kilkanascie i jeszcze ktoś go zmasakrował.
Jeżeli przerobili normalnego to im odpuszczam

Kubson - 2010-10-29, 21:55

CZESIO1958, niestety to był oryginał.
Onomato - 2010-10-29, 22:01

Tylko że miał dupe Bisa :shock:
Kubson - 2010-10-29, 22:04

Onomato, takie też były...
CHMIELU - 2012-03-13, 10:01

http://www.youtube.com/watch?v=ph19Yv9r69Y 40 sekunda jedzie tuningowy ryjek
CHMIELU - 2012-03-13, 10:08

http://www.youtube.com/wa...feature=related a tutaj na końcówce filmu
FreddieM - 2012-03-13, 10:17

Nie ma nigdzie zdjęć z tego zlotu?
Przynajmniej żyje i ma się dobrze :P Ciekaw jestem jaki ma tył.

CHMIELU - 2012-03-13, 10:24



Uploaded with ImageShack.us

za 500setą stoi

frank - 2012-03-13, 16:57

ten to w ogóle zrobiony na BISie, więc każdy inny... Ciekawi mnie tylko czy tamten od Nurka na pewno jest ori czy to nie jakaś wydumka kogoś kto chce zarobić. No ale skąd miałby ten przód? :roll:
FreddieM - 2012-03-13, 17:38

No właśnie wygląda jak na Bisie a bisy wchodziły dopiero w 87 roku, a nad Ryjkiem skończone prace przed Beskidem (83rok). Wloty tez ma z FL - może był remontowany.

Co do nurkowego to jest prototyp na 100 tylko pytanie czy potem Ci studenci nie wydumali tego tyłu dodatkowo :roll:

Aron - 2012-03-13, 20:59

O tym tuningowanym był kiedyś artykuł w czasopiśmie auto dziś i jutro. Jak znajdę chwilkę to przeskanuję.
głodny - 2012-03-13, 21:13

Ten z klapą od bisa był na zlocie pojazdów zabytkowych w Sosnowcu.
frank - 2012-03-13, 21:21

Prototypy generalnie były klepane z tego co było na stanie, więc aż taka wydumka jaką jest Nurkowy ryjek jest totalnie dziwna.

Mogło być przecież tak że typ kupił resztki ryjka i dospawał przód do własnej konstrukcji...

CHMIELU - 2012-03-13, 22:01

trzeba przesłać fotkę do bosmala z zapytaniem :mrgreen:
Aron - 2012-03-13, 22:06

Oni już pewnie sami nie wiedzą, ew. materiały zniszczone/leżą gdzieś w kącie.
CHMIELU - 2012-03-13, 22:13

napisać że mam zamiar go kupić i potrzebuje ich weryfikacji czy to faktycznie ich prototyp czy nie ..a jak nie to do gościa wysłać tego mejla i sie utrze brodę handlarzowi trochę :lol:
frank - 2012-03-13, 22:13

Pozdro z odpowiedzią od Bosmala... Przerabiane kilka razy.
razor34 - 2012-03-13, 22:46

http://polskie-auta.pl/stara/126p-long.htm
Tu jest trochę fotek :)

frank - 2012-03-13, 22:57

http://polskie-auta.pl/stara/126long1.jpg tylna boczna szyba jakaś taka większa od zwykłej maluchowskiej, czy mi się wydaje?
głodny - 2012-03-13, 22:59

Nie wydaje ci się, był wydłużony dopiero za przednimi drzwiami.
Zwróć uwagę na długość tej plastikowej listwy na błotniku.

frank - 2012-03-13, 23:04

nonono. Początkowo myślałem że to w ogóle szyby drzwiowe z eleganta, ale nie te lata :P
Zuraw - 2012-12-02, 19:18

frank napisał/a:
Pozdro z odpowiedzią od Bosmala... Przerabiane kilka razy.


Bez przesady. Kilka lat temu dzwonilem do nich odnosnie planow wersji Kombi i nie bylo jakichs wiekszych problemow z tematem.

ptaku - 2012-12-04, 23:19

Delmutowi normalnie odpisywali za pytania o Cabrio
Knight_in_fire - 2015-06-14, 20:28

http://moto.onet.pl/aktua...na-aukcji/z564g - aukcja z 2012 r. Stan sprzedaży - nieznany.

Jest z Bielska, stan:



Czyli dwa lub trzy są prywatne. Ciekawe. Jak podaje serwis petrolheads.pl, któremu udało się dotrzeć do pewnych szczegółowych informacji, samochód ten powstał jako praca dyplomowa studentów, a w dalszej kolejności trafił do dyrektora jednej ze śląskich kopalń "w uznaniu zasług" i w końcu znalazł się na "zielonej trawce". Według tych informacji obecny właściciel po zakupie auta i chwili "grzebania" pod maską uruchomił auto i dojechał nim do domu. Później trafił w krzaki. Tył ma podobny do wersji wydłużonej.

Knight_in_fire - 2015-06-14, 22:35







A tutaj Ryjek w pełnej okazałości. Kupiony został w 1984 r. z Bomisu. Właścicielem jest p. Jamróz, który w 1991 r. przebudował podczas remontu w nim klapę na bisowską i silnik na 704 ccm.

Knight_in_fire - 2015-11-30, 22:24



Oj, żeby kiedyś tak forumowicze zrobili po replice Ryjka... :)

Czerwony126p - 2015-11-30, 23:25

Cytat:
Oj, żeby tak forumowicze zrobili po replice Ryjka

Już lecę :E

:luj:

malan126 - 2015-12-02, 22:17

Wstyd mi sie przyznać ale mam znajomego który wraz z kumplami skatowali ryjka i wyjebali na złom.To było w czasach jak malucha można było kupic za 50zł i za podobną cene go gdzieś wychaczyli.. Ponoć gdzieś została im jeszcze maska :roll: .
Knight_in_fire - 2015-12-14, 16:44

malan126 napisał/a:
Wstyd mi sie przyznać ale mam znajomego który wraz z kumplami skatowali ryjka i wyjebali na złom.To było w czasach jak malucha można było kupic za 50zł i za podobną cene go gdzieś wychaczyli.. Ponoć gdzieś została im jeszcze maska :roll: .



Jak katować, to eleganta, ELe to w 80% rdza

jak się o nie nie dba. :E

Przykra sprawa. Czemu go nie wziąłeś wtedy?

Weź maskę, może ci się kiedyś przyda do porównania. Pofoć, jak możesz. Ciekawe, czy facet żałuje, że go wtedy przerobił na żyletki, widząc dziś pęd spekulacyjny na maluchy.

Teraz obczaiłem wymiary podłogi z CC i w porównaniu z NPekiem ma 95 mm większą szerokość, NPek ma 1392 mm, CC ma 1487, Panda I - 1460, chyba w tych pierwszych wersjach. Także macie info na przyszłość, spróbuję coś jeszcze sprawdzać co do NP co jakiś czas.
Co do długości samochodów - NPek miał 3224 mm, Cinquecento 3 mm dłuższe.

Knight_in_fire - 2018-11-03, 12:23

Że jeszcze ktoś nie zbudował NPeka na ramie Cinquecento...

------------

A tak przy okazji: ktoś miał okazję się karnąć tym żółtym z Białegostoku?

danielewicz - 2018-11-03, 13:24

Może dlatego że "cienias" nie ma ramy...
Maverin21 - 2018-11-03, 18:20

Czesio1958 czemu tak krótko w fsm pracowałeś? Coś nie tak było s tej firmie ?
CZESIO1958 - 2018-11-03, 20:14

Dwa lata i miesiąc 😈
Odrabiałem wojsko 😝
Godzinę jazdy autobusem w jedną stronę
Poszukałem roboty bliżej

Knight_in_fire - 2018-11-06, 11:41

danielewicz napisał/a:
Może dlatego że "cienias" nie ma ramy...


Ale płytę podłogową.

Majonez - 2018-11-06, 18:24

Co ci da płyta podłogowa? Cienias jest dłuższy, szerszy i wyższy, ma większy rozstaw osi i różni się praktycznie wszystkim, jak zamierzasz to pożenić z budą malucha ? Do repliki np trzeba by przespawać cały przód z kolumnami mcpersona, to wymaga dokładnych wyliczeń, przeróbek, potem weź to zespawaj żeby nie było odstępstw między jedną a drugą stroną i żeby dało się ustawić geometrię. Że o dopasowaniu zespołu napędowego, układu kierowniczego i hamulcowego nie wspomnę . To jest bardzo skomplikowana robota, to praktycznie budowanie auta na nowo niemalże od podstaw .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group