.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

Elektryka - elektroniczny przerywacz zapłonu

robert83 - 2024-03-22, 22:32
Temat postu: elektroniczny przerywacz zapłonu
Cześć wszystkim!

Jestem szczęśliwym posiadaczem fiata 500r, zatem wszystko to co w 126p.

W autku jest przerywacz mechaniczny i cewka zapłonowa jednobiegunowa. Montaż elektronicznego przerywacza jest bezproblemowy ale niestety na tym auto nie odpala. Czerwony przewód podłączamy do +12V z cewki i tu nie ma problemu. Czarny przewód jednak powinien pójść według danych w instrukcji jako albo - (minus) albo sygnał na cewkę.

Skoro mam cewkę jednobiegunową to teoretycznie powinienem zainstalować dwubiegunową. Wtedy rozumiem palec rozdzielacza będzie zbędny - podobnie jak kopułka.

Czy ktoś może mi podpowiedzieć co dokładnie muszę zainstalować aby uruchomić ten system?

Pozdrawiam Robert.

Suchy2 - 2024-03-23, 11:21

Może rozrysuj problem, to coś poradzimy. I daj zdjęcia auta w odpowiednim dziale, wszyscy chętnie zobaczą poprzednika Malucha.
robert83 - 2024-03-24, 11:03

Cześć

W załączeniu wrzucam prosty schemat jak to ma wyglądać. U mnie jest pojedyncza cewka z dwoma podejściami 1 i 16. Rozumiem, że 1 to jest ujemny, a 16 to jest biegun dodatni. Standardowo mam podłączoną cewkę w ten sposób, że do bieguna 16 dochodzi mi +12V po stacyjce, a na biegunie 1 mam podłączony przewód do kondensatora. (o dziwo tam też jest +12V).

Nie mierzyłem oporności cewki, a podobno musi być powyżej 1,5 Ohm.

Teraz jak montuje elektorniczny przerywacz i podłączam czerwony przewód do bieguna 16, a czarny do bieguna 1 to niestety nie mam iskry i auto nie odpala...

fotki są czysto poglądowe:

instalacja przerywacza

Schemat

zolo - 2024-03-25, 00:06

Masz podłączone dobrze (czerwony plus na cewce, czarny "minus" na cewce). Jeśli masz kondensator przy aparacie to go zdemontuj. Na pewno po zamontowaniu takiego przerywacza trzeba na nowo ustawić zapłon używając lampy stroboskopowej. Rodzaj cewki czy to jedno czy dwu biegunowa nie ma znaczenia tak samo jej oporność. https://www.youtube.com/watch?v=Q5CaiPJ08Uk
robert83 - 2024-03-26, 16:58

No właśnie problem w tym, że po takim podłączeniu systemu w ogóle nie mam iskry i auto nie odpala…
zolo - 2024-03-27, 20:37

to znaczy ze jest uszkodzone
Daniel22 - 2024-03-29, 23:32

A dobra jest szczelina powietrzna pomiędzy elementami wirującymi?
robert83 - 2024-04-09, 18:07

Ok, problem rozwiązany. Uszkodzony był moduł elektronicznego zapłonu. Kolejny działa bez zarzutu.

Zapłon ustawiony i wszystko chyba ok. Jest jednak problem z odpaleniem na ciepłym silniku ale to chyba inny już topic.

Daniel22 - 2024-04-24, 13:07

robert83 napisał/a:
Jest jednak problem z odpaleniem na ciepłym silniku ale to chyba inny już topic.


Sprawdź luzy zaworowe, czy nie są za ciasne.

robert83 - 2024-04-24, 18:16

Uszkodzony moduł to jedno ale luzy zaworowe też były źle ustawione. O ile ssące miały 0.20 to wydechowe ustawiona niemalże na zero. Ustawione na 0.25 i wszystko pracuje jak należy.

Dzięki za pomoc


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group