|
.::Rezerwa 126p::. BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI |
|
Elektryka - Regeneracja przełącznika zespolonego
kanka211 - 2021-10-16, 07:41 Temat postu: Regeneracja przełącznika zespolonego Witam, posiadam fiata z 84 roku i padł w nim przełącznik zespolony, a dokładniej szaroczerwony kabel od świateł mijania. Stało się to zapewne przez brak przekaźnika pod żarówki h4. Rozbierał ktoś kiedyś taki przełącznik żeby naprawić "przejście" w przełączniku na ten kabel? Jak coś to porównywałem z innym nowym z epoki i tam wszystko działa dlatego wiadomo ze to wina spalenia przełącznika.
michals - 2021-10-16, 20:23
Ten przewód odpadł? czy po prostu nie działa? Jeśli druga opcja to prawdopodobnie pod wpływem prądu styk wtopił się w plastik.
kanka211 - 2021-10-17, 12:20
Przestał działać i pytanie czy idzie rozebrać cały pająk i go naprawić?
michals - 2021-10-17, 12:25
Tak jest to możliwe.
Zdejmujesz kierownicę, potem rozpinasz kostki w bagażniku a następnie przez otwór w osłonie pod kierownicą popuszczasz opaskę trzymającą przełączniki.
Poszczególne sekcje przełączników są nitowane więc trzeba je delikatnie rozwiercić, a potem zastąpić śrubkami.
Jeżeli padła sekcja przełącznika świateł z powodu wtopienia się styków to ciężko będzie przywrócić kształt.
kanka211 - 2021-10-17, 17:49
Trzeba było zdjąć cały pająk i porozwiercać nity, następnie nagrzałem lutownicą wtopiony pin i wstawiłem na swoje miejsce. Zepsuty też był przycisk (stycznik) w środku pająka co zwiera pin od zielonego kabla i mostkuje go z pinem z szaro czerwonym kablem. Musiałem nagrzać blaszkę i wydusić z plastiku oraz uformować poprzedni kształt. Jak narazie tą część mam naprawioną i rozebralem pająk na pojedyncze sekcje bo muszę wymienić malutkie dźwigienki schowane pod dźwignia kierunkowskazów odpowoadajace za wyłączanie ich po przekręceniu kierownicą. Czyli muszę poszukać jakiś dobry pająk żeby go zepsuć i wstawić część do swojego pająka taki urok ST i nietypowych części
|
|