Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

Swap - Silnik + skrzynia Bis / CC700 w FL / EL

dawid_zet - 2019-05-28, 13:25
Temat postu: Silnik + skrzynia Bis / CC700 w FL / EL
Witam

Nie mogę zebrać się za modyfikacje mojego FL, ponieważ dalej nie wiem jak to zrobić, żeby zrobić to raz, a porządnie dając przy tym dobry efekt mechaniczny jak i wizualny dla diagnosty przy przeglądzie.

Także, jak w temacie:

1. Jak bardzo różni się mocowanie silnika FL i Bis'a? Nie mogę znaleźć na ten temat wyczerpujących informacji w sieci. Wiem tylko, że buda Bis'a jest wzmocniona, ale nikt dokładnych różnic nie opisuje oprócz faktu istnienia podłużnic (albo google nie umie tego wyszukać :) ). Zapewne kształt komory jest trochę inny, i dojdzie kwestia mocowania wielu elementów, np. chłodnicy, ale można to jakoś ładnie wkomponować nad silnikiem skoro mamy tam miejsce, a silnik był by niższy.

2. Na temat mocowania skrzyni biegów FL vs Bis artykuł znalazłem, i to dość ładny. Można także przerobić skrzynię FL na Bis'a o ile ta w skrócie jest w miarę nowa rocznikowo i mocowania z Bis'a podejdą, a także przerobimy przekłożenie z 8/39 na 9/39 o ile to jest wszystko, co trzeba wiedzieć.

Teraz przejdźmy do dalszej części zagadnienia.

3. Znalazłem instrukcję krok po kroku jak zamontować skrzynię CC700 w maluchu, trochę jest przy tym zabawy, jest kilka opcji przeróbki, ale temat nie jest jakiś arcytrudny i w niewielkich pieniądzach można to ogarnąć. A temat skrzyni poruszyłem, gdyż:

4. Silnik CC700 kręci się w drugą stronę, ale poza kilkoma zmianami jest jednostką bliźniaczą z Bis'em. W zamian ma moc wyjściową 31 km. Tak więc odpowiedziawszy na pytanie nr. 2 - pytanie nr. 4 składa się z 2 części, i brzmi:

- Jak dostosować silnik CC700 do pracy w poziomie. Tzn. czy uda się go nam zamocować pod kątem 90' do skrzyni CC oraz jak z kwestią smarowania itp. Czy zmiany konstrukcyjne względem Bis'a są odwracalne bez poważnych ingerencji w silnik? Silniki CC są tańsze, i nie kombinujemy przy, jakby nie patrzeć, zabytkowej konstrukcji, która może przydać się komuś w odbudowie prawdziwego Bis'a.

- Czy łatwiejsze nie będzie po prostu wzięcie, niestety już nie taniego silnika z Bis'a i zrobienie go na moc CC przy użyciu podzespołów z CC? Takie tematy też widziałem, ale często były poruszane mało rzeczowo.

Jareg - 2019-05-28, 14:32

Mieszkam w okolicy, zawsze wiedziałem że w chrzanowie niektórzy biorą srogie piguły ale nie wiedziałem że aż tak :shock: :lol2:
Anzel - 2019-05-28, 14:37

Zmarnowałem 4min mojego życia,próbując przeczytać pierwszy post ze zrozumieniem.Teraz zmarnuję 23s żeby napisać tą podpowiedź.

Zmień dilera lub bierz pół porcji.

szaleniec1 - 2019-05-28, 23:08

noo powiem stary masz.........poważne zwarcie w mózgu :facepalm:
Adi. - 2019-05-29, 16:45

Swap dla jednego konia, chłodnica nad silnik. Dobry plan!
CZESIO1958 - 2019-05-29, 17:08

Krótko takie coś wg większości nie ma sensu 😝
Lepiej kup sobie Bisa .

michals - 2019-05-29, 19:09

Z tych wszystkich pomysłów (chyba) najszybciej będzie przełożyć silnik wraz z skrzynią z CC700, chociaż to i tak level wyżej jak odrestaurowanie Bis-a

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group