Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

Nasze pojazdy z epoki - Volkswagen Passat B3 1.8 1991

Seba126 - 2019-05-02, 19:28
Temat postu: Volkswagen Passat B3 1.8 1991
Witam, przedstawiam naszego klasyka sprowadzonego z Niemiec bezpośrednio od 1 właściciela (ur. 1935). Samochód posiada znikomy i oryginalny przebieg 79 500 !!! Pierwsza rejestracja to 15.01 1991 r. Na całym aucie znajduje się wciąż oryginalny lakier, nie nosi żadnych śladów korozji, jest w świetnej kondycji, mechanicznie również idealnie. Wygląda jakby przed chwilą wyjechał z fabryki. Wersja to CL, więc bez szału, ale tutaj zdecydowanie ważniejszy jest ogólny stan. Volkswagen jest oczywiście cały czas garażowany pod kocem :D Silnik to benzynowe 1.8 na wtrysku jednopunktowym (RP), skrzynia 5-cio biegowy manual. VW posiada wszystkie faktury zakupu, ubezpieczenia, książkę serwisową, instrukcję oraz wiele innych papierów i książek.

































Z powodu kupna Malucha Passacik musi opuścić garaż, bo szkoda żeby byli upchani. Auto jest w pełni opłacone (koszt rejestracji 256 zł), posiada oczywiście polski przegląd, który przeszedł wzorowo. Jakby ktoś był zainteresowany kupnem tego pięknego klasyka to zapraszam :) Nie wymaga żadnego wkładu finansowego, a na pewno sprawi wiele radości. Oczywiście nie jestem nastawiony na sprzedaż, trafi się ktoś odpowiedni to puszczę, na dzień dzisiejszy cieszę się nim :o

r3mix - 2019-05-02, 21:09

Tak samo wyposażony jak mój - bieda do potęgi :)
Brzydki, ale wdzięczny samochód. Do katowania na co dzień idealny.
Z ciekawości: ile dałeś? Mój był za bodajże 350€, a ja dałem za niego 2000zł (co prawda z dużo większym przebiegiem). I zauważyłem, że przez dwa lata ceny zbytnio nie wzrosły. Auta z czasów, gdy kupowałem swojego dalej stoją wystawione za 5 tysięcy. Jeszcze mało kto patrzy na B3 jako na klasyka ;)

Seba126 - 2019-05-03, 07:11

Całe szczęście te woły robocze z Polski powoli się kończą i zostają tylko same z importu, których cena oscyluje nawet do 10 tys (i więcej) z racji stanu. Myślę, że dobre egzemplarze mogą już być klasykami :) Co do ceny była to jedna z największych okazji, bowiem dziadek miał już 84 lata i nie jeździł, a Passat stał w garażu i daliśmy 2800 zł razem z transportem :D Potem doszła jeszcze nowa podsufitka za 300 zł (niestety typowa bolączka tego modelu). Nawet oleju i filtrów nie trzeba było zmieniać, bo były świeże.
Maverin21 - 2019-05-03, 10:44

To dziadek co nim jeździł strzelał do naszych na wojnie 😀
CZESIO1958 - 2019-05-03, 11:00

Maverin21 napisał/a:
To dziadek co nim jeździł strzelał do naszych na wojnie 😀

Weź przestań 😝

Paweł M-11 - 2019-05-03, 12:28

Seba126 napisał/a:
Myślę, że dobre egzemplarze mogą już być klasykami :)


Wybacz ale nie widzę i nie wiem czy kiedykolwiek zobaczę w tym samochodzie klasyka. Jadąc 15 lat temu nawet na jakiś lokalny mniejszy zlot, można było zobaczyć na nim naprawdę zabytkowe samochody (40-50 letnie i więcej, o 125p nawet nie było mowy). Czas leci, ale nie przesadzajmy żeby normalne auto użytkowe z lat 90-tych było już klasykiem, zabytkiem czy bóg wie czym. Fajny ciekawy egzemplarz Paska jakich już niewiele (chociaż nie takie cuda jeszcze się chowają) ale nie popadajmy w skrajność. Niektóre auta po prostu klasykami nigdy nie będą, chyba że dla ludzi którzy twierdzą że "jak moje audi 80 b3 ma 30 lat to to zabytek już". Sam mam niespełna 40 letnią Skodę i jak ktoś zaczyna temat, żebym rejestrował ją na żółte blachy bo to już zabytek zwyczajnie go ucinam, zwykłe stare auto do normalnej jazdy na codzień gdy tylko nie sypią solą. Nie chodzi mi o to, żeby nie korzystać z obecnych zniżek czy przywilejów na takie samochody, no ale jednak trochę zdrowego podejścia, bo niedługo jadąc obejrzeć stare samochody będziemy Seicento z pierwszych roczników oglądać bo skończyło 25 lat :P

Seba126 - 2019-05-03, 12:47

Paweł M-11 napisał/a:
Seba126 napisał/a:
Myślę, że dobre egzemplarze mogą już być klasykami :)


Wybacz ale nie widzę i nie wiem czy kiedykolwiek zobaczę w tym samochodzie klasyka. Jadąc 15 lat temu nawet na jakiś lokalny mniejszy zlot, można było zobaczyć na nim naprawdę zabytkowe samochody (40-50 letnie i więcej, o 125p nawet nie było mowy). Czas leci, ale nie przesadzajmy żeby normalne auto użytkowe z lat 90-tych było już klasykiem, zabytkiem czy bóg wie czym. Fajny ciekawy egzemplarz Paska jakich już niewiele (chociaż nie takie cuda jeszcze się chowają) ale nie popadajmy w skrajność. Niektóre auta po prostu klasykami nigdy nie będą, chyba że dla ludzi którzy twierdzą że "jak moje audi 80 b3 ma 30 lat to to zabytek już". Sam mam niespełna 40 letnią Skodę i jak ktoś zaczyna temat, żebym rejestrował ją na żółte blachy bo to już zabytek zwyczajnie go ucinam, zwykłe stare auto do normalnej jazdy na codzień gdy tylko nie sypią solą.


Ale masz prawo do rejestracji na zabytek jak najbardziej. Co do klasyków to np. Fiaty 126P mimo, że niektóre są sporo młodsze są według niektórych klasykami.

Paweł M-11 - 2019-05-03, 12:50

Maluch w naszej pamięci czy historii miał spore znaczenie w prawie każdej dziedzinie życia przez dziesięciolecia, stąd moim zdaniem jest inaczej traktowany nawet przy tych młodszych rocznikach. A taki Passat... No ten Pan starszy co go sprzedał pewnie na niego nie narzekał, jest w ładnym stanie. Ale coś poza tym? Nie chodzi o to, żeby ujmować Twojemu Volkswagenowi, jest świetny i ciekawy na swój sposób. Jeśli są na niego konesuerzy - też fajnie. Ale zwyczajnie nie jest to auto, które zapisało się gdziekolwiek w historii, oprócz tego że to niezła prosta konstrukcja jakich już nie robią.
Hanss - 2019-05-03, 12:55

Poczekaj 2 lata i zobaczysz passata B5 na żółtych :D
danielewicz - 2019-05-03, 13:30

Nie trzeba czekać ;)
Ładny egzemplarz ale faktycznie długo jeszcze nikt nie spojrzy na niego jak na klasyka...
Tak przy okazji, ta kierownica trochę wytarta...

Seba126 - 2019-05-03, 13:36

Kierownica jest właśnie gładziutka :D
danielewicz - 2019-05-03, 13:39

No właśnie :mrgreen:
r3mix - 2019-05-03, 14:59

Seba126 napisał/a:
cena oscyluje nawet do 10 tys (i więcej) z racji stanu. .

Może jakieś VR6 albo full opcja na rynek amerykański, a nie goły CL. Gadałem z właścicielem takiej VRki, kupił ją rok temu, wyszła go około 8000zł. Stan igła, dobrze wyposażony, 180tys. przebiegu, zero rdzy.
Cały czas obserwuję rynek i dalej stoją na olxie Passaty w super stanie po 5000zł, które były na sprzedaż jak kupowałem swojego (jesień 2016) i wciąż nie ma na nie chętnych.

Rocky - 2019-05-05, 19:01

Ciekawe,zadbane sztuki B3 mogą już powoli wchodzić w półświatek Youngtimerów. Ale typowych wersji nadal jest dużo. To nie np. Calibra,Astra GSI czy Kadett E,gdzie sporo sztuk już wyginęło,a niedobitki zaczynają być doceniane.
Seba126 - 2019-08-04, 10:32

Efekt nudy :mrgreen:


Seba126 - 2019-08-04, 19:09

Mam jeszcze fotkę z Niemiec, dokładnie z Duisburga, czyli tam skąd pochodzi. Nie jest to z posesji właściciela, tylko z parkingu :D


jacekwoj3 - 2019-08-04, 21:36

Paweł M-11 napisał/a:
Maluch w naszej pamięci czy historii miał spore znaczenie w prawie każdej dziedzinie życia przez dziesięciolecia, stąd moim zdaniem jest inaczej traktowany nawet przy tych młodszych rocznikach. A taki Passat... No ten Pan starszy co go sprzedał pewnie na niego nie narzekał, jest w ładnym stanie. Ale coś poza tym? Nie chodzi o to, żeby ujmować Twojemu Volkswagenowi, jest świetny i ciekawy na swój sposób. Jeśli są na niego konesuerzy - też fajnie. Ale zwyczajnie nie jest to auto, które zapisało się gdziekolwiek w historii, oprócz tego że to niezła prosta konstrukcja jakich już nie robią.


Taki Passacik to pełnoprawny młody klasyk przykład http://www.gieldaklasykow...0-pln-wymiarki/ . Klasyk , a pojazd zabytkowy to nie to samo !!! W latach 90 taki Passat był obiektem westchnień i marzeń potem zakurzonym wołem roboczym . Teraz w dobrym kolekcjonerskim stanie ( podkreślam słowo kolekcjonerskim ) jego wartość zaczyna powoli rosnąć .

Seba126 - 2019-08-05, 09:08

Otóż to :) Widzę kolega z okolic Przemyśla, ja z Radymna :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group