Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

Nasze dupowozy - '99 Peugeot 306 - Daily

ScreeNDorifto - 2017-11-02, 14:09
Temat postu: '99 Peugeot 306 - Daily
Z racji tego że 306'tka pojawiła się w temacie maluszka postanowiłem po dłuższym czasie na założenie tematu w tym dziale.. Na początku trochę historii..

Peugeota 306 chciałem tak naprawdę już dawno dawno.. zawsze mi się to auto podobało. Rodzice zawsze wspominali złotą 306 w której byłem wożony jako mały brzdąc.

Historia tego egzemplarza jest w sumie dość standardowa. Wiadome już było że boba nie uda się skończyć na czas no i szkoda go byłoby męczyć jazdą na co dzień więc po 18 podjeliśmy decyzję o kupnie czegoś do tłuczenia się daily. W sumie to szukałem raczej mniejszego auta typu 106/saxo ale nie było nic wartego uwagi. Trafiłem na ogłoszenie z inna 306. która stała za Kielcami. Na zdjęciach ideał 1.6, 98r , klima, 4 szyby w prądzie i ciekawa tapicerka.. pech chciał że auto okazało się szrotem. Zgniła podłoga pod kierowcą, obcierki rysy,połamane spryskiwacze ale handlarz sie upierał, że jest dobrze i że nigdzie nie był malowany itd.. odpuściliśmy sobie temat i w drodze powrotnej na postoju przejżeliśmy znany portal aukcyjny i znaleźliśmy ją -
99 rok, niestety tylko 1.4 no i brak wypasów. Ale za to podłoga i progi ma na swoim miejscu, czego nie można było powiedzieć o tamtej, fakt był robiony błotnik (do poprawy z resztą) oraz połamany tylny zderzak. Po przejażdżce i dogadaniu ceny auto było już moje :luj: :luj:

Podczas powrotu


No i na podwórku


W drodzę do sklepu straciliśmy biegi, okazało się, że pękło mocowanie cięgna więc tymczasowo cięgno było zamontowane na trytytki :lol2: :lol2:


Następnego dnia pojechaliśmy do dziadka pochwalić się nabytkiem :lol2:



No i nowe mocowanie


Nowe kluczyki razem z centralką..


Usunęliśmy stare kable od wzmacniacza bo i tak nie zamierzam mieć puchy.. oraz nowe radio Pioneera :D


Potem pojechalismy do tomaszowa po felgi i żeby obszyć kierownice oraz mieszek ale udało się tylko z jednym..


Potem wziąłem się za czyszczenie wnetrza. Wpadła również oryginalna półka z głośnikami na tył.



Był nawet spocik z 106 kolegi..



Swoją drogą 106 to bardzo przyjemne auto, ale niestety jego egzeplarz nie jest do końca idealny a szkoda..

Trip do Sochaczewa po felgi 15, na 14 trafiły zimówki..




Powrót..


No i w garażu


I w całej okazałości



Niestety nie trafiłem do garażu i obtarłem przedni zderzak :facepalm: :facepalm: :facepalm:


Nowy błotnik i przygotowania do blacharki..



Odświeżyłem mocowanie i hak..


Profesjonalne stanowisko :lol2: :lol2:


No i jedziemy do wujka..


Nowe blachy


I porówanie
Przed i po



Zderzak


Wewnętrzny błotnik (nie był lakierowany, ja go tylko czarnym sprayem zamaskowałem w ramach konserwacji, te smarki to masa uszczelniająca jbc ;) )


I już poskładane :luj:


Akurat w tym samym dniu co wujek oddał auto odebrałem prawko wiec nastepnego dnia mały trip do kolegi ;)

Zarąbałem koledze również czarne blaszki do przymiarki ;]

I patent na "cupholder"


Potem zrobiłem heble (tarcze trw + klocki delphi póki co dają rade)


No i śmieszki garażowe..


Wieczorne wojaże


I przyszedł czas żeby umyć brudasa (czekałem z tym aż się lakier utwardzi)


I już po



Odświeżyłem komorę

Tu przed


Mam jeszcze sporo zdjęć ale nie będę tutaj robił spamu zbędnego.. dużo moich znajomych mimo hejotwania Peugeota doszli do wniosku że jest dość spoko autem i wygodnie sie w nim jeździ (jako pasażer :lol2: :lol2: )

No i jak auto wygląda obecnie (zrobiony hak i odmalowane mocowanie haka które raziło cholernie..) Uprzedzając pytania auto pewnie miało dzwona przodem stąd pofalowana maska ale czego się spodziewać od takiego auta..




Na razie to tyle (i tak dość okroiłem historię samochodu..)

Reszta zdjęć na moim flickr.. https://www.flickr.com/ph...157679427460434

Przepraszam za długi post..
Pozdrawiam :D

CZESIO1958 - 2017-11-02, 16:26

No Peugeot da się lubić 😁
Nawet z tym silnikiem 1.4 😈
Ale rozwaliłeś mnie normalnie tym że nie trafiłeś do garażu
No masakra po prostu :luj:

ScreeNDorifto - 2017-11-02, 18:28

CZESIO1958, Haha no niestety tak bywa a, że tam troche niżej sie siedzi i jakoś za blisko podjechałem sam nie wiem :( moze kiedyś doczeka sie malowania albo wymiany na zderzak od ph3 z okragłymi halogenami.. A co do 1.4 to fakt tylko 75km przy tej masie 1030kg ale prawie 160 zapięte w 3 osoby no chyba ze wieje to tylko 150 i to ciężko :lol2: :lol2:
CZESIO1958 - 2017-11-02, 19:13

1.4 dawał radę w 405 😈
Ten by się też w garaż nie wpasował 😅

ScreeNDorifto - 2017-11-02, 20:26

CZESIO1958, o 405 to juz w ogóle a ja chciałem kupić poloneza haha 😂 ale to kwestia przyzwyczajenia bo Partnerem rodziców bez problemu.. 405 1.4 na gaźniku miałeś ? Mógłbyś powiedzieć coś więcej na jej temat ? Pozdrawiam :]
Paweł M-11 - 2017-11-02, 21:54

Całkiem zgrabnie to wygląda na alusach ;)
lubelak.nl - 2017-11-03, 05:41

Ładne poliftowe 306. Jako pierwsze autko miałem przedliftowe 306 z 1.4 B+G, jedyny mankament jaki wystepował we "francuzach" to tylka belka skrętna która nie lubi polskich dróg i sterownik immobilizera (klawiatura do kodów) który lubił się zacinać.

Jeszcze pytanie odnośnie blacharki, peugeoty poliftowe nie miały przypadkiem ocynkowanej budy? Jeśli tak, to po wymianie błotnika musisz zrobić z tym porządek bo rdza łakomie zacznie "zadgryzać" budę.

CZESIO1958 - 2017-11-03, 06:50

405 miałem i na gaźniku i na wtrysku
I stare i po liffcie
Wszystkie 5 biegów bo były 4 składane w Lublinie
Wygodne były i tyle

lubelak.nl - 2017-11-03, 09:11

Wujo miał lubelską 405ke rok 1994 (salonowo 1995) w 1.6 na 5 biegach.
CZESIO1958 - 2017-11-03, 09:20

No 1.6 to inna bajka
Miałem też 1.8 ten to zapier........ 😂

ignac2004 - 2017-11-03, 09:21

Płażo z tamtych lat mają coś w sobie :)
ScreeNDorifto - 2017-11-03, 11:38

lubelak.nl, Miały. Podobno było tak że ph1 był w pełnym ocynku a ph2 w połówkowym. W biedniejszych wersjach było tak że z lewej strony nie montowali pełnego nadkola plastikowego i tam zbierał się brud i syf i dlatego gniło, ktoś już to robił ale nie zrobił tego profesjonalnie (dał nowy błotnik na zewnatrz i zaszpachlował a w środku dalej gniło i zamiast go przyspawać przyklejony był na jakąś mase..) i kwiatki wyszły.. mim tego że założył już pełne nadkole.. Teraz jest wyciętę wszystko i wstawione oraz zakonserwowane od środka więc nie obawiam się, ale nie ukrywam że prawdopodobnie będę musiał wziąść sie za konserwacje podłogi. Jakiś majster wygiął próg ale już jest poprawione i nie powinno być żadnych niespodzianek.. No i w komorze jest troche syfu ale żeby zrobić to porządnie trzeba wywalić silnik a na razie nie mam funduszy i czasu. Na szczęście belka była regenerowana 2 lata temu i póki co się trzyma. A tak to bez problemów (no oprócz chińskiego aku i umierającego alternatora.. ale i to już poprawione :D )

CZESIO1958,
lubelak.nl, Panowie to 405 były składane w Polsce ? :o

ignac2004, Faktycznie te nowe już mnie tak nie kręcą, kolejny etap to albo mocniejsza 306 albo 205 która jest moim pierdzielonym marzeniem..

lubelak.nl - 2017-11-03, 12:05

ScreeNDorifto, były składane od 1995/końcówka 1994 chyba do końca produkcji, bo z tego co się orientuję, Lubelska fabryka nie dostała angażu na model 406.
CZESIO1958, rzekomo, że skrzynie "czwórki" pierwotnie pochodziły z dużo mniejszych i lżejszych 205, i zapewne chodziło o ograniczenia kosztów produkcji.

ignac2004 - 2017-11-03, 13:08

Mi się strasznie podoba 205 GTI albo w ostateczności CTI, o T16 nie wspominam ;)
ScreeNDorifto - 2017-11-03, 13:37

ignac2004, GTI to odległe marzenie albo jakas 205 w konkretnej wersji typu Green czy coś, a t16 to juz nawet gdybym w totka wygrał to nie wiem czy bym mógł sobie na nia pozwolić haha 😢
lubelak.nl - 2017-11-03, 14:35

T16 to wersja LE_MANSE? Tam chyba było 2.0 i jakoś 200KM , sportowe zawieszenie itd.
ScreeNDorifto - 2017-11-03, 16:18

lubelak.nl, Wersja le mans to była po prostu wersja wyposazenia 205'tki gti i ona miała 1.9 i charakteryzowała ją niebieski kolor i drewniane akcenty w środku (kiera i gałka) ,309 i 405 tez miały wersje le mans. T16 była przygotowana pod grupę b, silnik z tego co słyszałem 1.8t i w drogowej wersji miała 200 pare kucy.
Pan_Waclaw - 2017-11-03, 19:40

Mnie się w 306 bardzo podoba wnętrze, ale sama bryła jakoś nie. Wygląda jak napompowane 106 i sprawia wrażenie małego, taniego samochodu, mimo że to już właściwie klasa średnia. Brakuje mu w stylistyce jakiegoś "pazura", no ale to tylko moje zdanie :) Twój egzemplarz wygląda na fajny i zadbany, mam nadzieje, ze będzie się dobrze sprawował :)
ScreeNDorifto - 2017-11-03, 20:10

Pan_Waclaw, Wiadomo każdy ma swoje gusta. Można narzekać na wygłuszenie chociażby ale nie wiem jak jest w lepszych/bogatszych egzemplarzach.
Dzięki wielkie ;)

Tasok - 2017-11-05, 11:55

306 ładnie wygląda mimo lat, świetnie wygląda na 16 i profilu opony poniżej 50 i sportowym zawieszeniu. A wujaszek jeszcze miał dokładki na zderzaki i progi, obłędnie to auto wyglądało.
ScreeNDorifto - 2017-11-07, 17:18

Tasok, W sumie nie ukrywam, że obniżona 306 wygląda naprawdę spoko, ale niestety mam niekorzystny układ z Tatą i to maluch jest do robienia "głupich rzeczy" z samochodami :lol2: :lol2: :lol2: (czyt gleba). Zobaczymy może kiedyś..

A póki co znowu umarł alternator.. tym razem diody się spaliły, ale teraz mają go dokładnie sprawdzić, żeby się nie wkur**ac znowu.. aczkolwiek to nie jest ich wina bo samochód ładował normalnie..

Tutaj na szerokiej stali, chyba 15 4x8j


A tutaj mój absolutny top 306 (nie mam pojęcia czemu to auto aż tak mi siedzi..) Tutaj już na 16 (przód 7.5j, tył 9j.)

ScreeNDorifto - 2018-02-05, 18:48

Za dużo się nie zmieniło wiec dorzucę jeszcze kilka starych zdjęć z prac..

Rozgałęźnik, aby podłączyć wideo-rejestrator


Podłączony na stałe do gniazda zapalniczki, po drodze dałem jeszcze gniazdo z bezpiecznikiem
20A w razie wu. Kable zostały pochowane w słupku i podsufitce i jest bajka :)

Wymienione podświetlenie


Hamulce z przodu (tarcze trw + klocki delphi) trochę zabawy było (źle założone zawleczki i jedna pierdzielona śruba..)


Montaż haka (najlepszy czujnik cofania :lol2: :lol2: )


Teraz trochę bardziej aktualne sprawy

Śnieżek spadł w końcu to wleciały zimówki..


No i wróciliśmy do "punktu wyjścia.."


Oczywiście musiały być "drifty"



Tak to wpadły nowe głośniki bo stare wyzionęły ducha

Tył



Przód


Szału nie ma ale ogólnie jest o wiele lepiej niż było na serii :luj:

Ogólnie plan na wiosnę to naprawa obrotomierza,wymiana oleju,filtrów,wymiana prawego łożyska w amortyzatorze i ewentualna kosmetyka (listwy,lusterka,poprawa konserwacji pod zapasem), resztę czas pokaże i zweryfikuje budżet..

Pozdrawiam :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group