|
.::Rezerwa 126p::. BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI |
|
Swap - Problem z odpaleniem 1.2 8V Immo?
jaxon - 2017-02-21, 08:06 Temat postu: Problem z odpaleniem 1.2 8V Immo? Witam
Jestem w trakcie odpalania 1.2 8V w malcu i gdzieś coś nie bangla. Nie mam prądu na wtyczkach idących do cewki. Po przekręceniu zapłonu słychać cyknięcie kompa, pojawia się napięcie na wtyczkach od wtrysków, pompa paliwa pracuje, a do cewek nie dochodzi. Podejrzewałem czujnik położenia wału, ale wymieniłem na inny i dalej to samo. Przegrzebałem internet i wychodzi, że może być coś z ECU. Kupiłem go razem z silnikiem i tak naprawdę nie wiem czy jest sprawny. Immo niby zdjęty. I teraz pytanie... co dalej? Czy jak immo byłby źle zdjęty (czyli wcale) to prąd by dochodził do wtrysków? Jakieś sugestie gdzie i czego szukać?
Bardzo proszę o jakieś rady, bo ręce mi już opadają.
Pozdrawiam
evil1 - 2017-02-21, 08:31
Przekaźnik podwójny sprawdź, cewki i wtryski są na tym samym obwodzie. Albo sprawdź kable idące od cewek do przekaźnika podwójnego. Czy po włączeniu zapłonu pompa paliwa pracuje przez kilka sekund a potem się wyłącza?
jaxon - 2017-02-21, 09:01
Przekaźnik podwójny to ten duży? Tzw zdalny? Pompa pracuje kilka sekund potem się wyłącza, tak jak moim zdaniem być powinno.
evil1 - 2017-02-21, 09:24
Czyli immo zdjęte poprawnie:) Przekaźnik to taka kostka prostokątna najczęściej białego koloru. Tu masz co prawda schemat SPI ale one się praktycznie nie różnią bo wtryski są zmostkowane i nadal steruje nimi jeden sygnał.
http://i64.tinypic.com/2ev9en9.jpg
jaxon - 2017-02-21, 21:57
Zwycięstwo. Jest prąd. Iskra. I silnik odpalił. Problemem były przewody. Z jakiegoś powodu w nowej nieużywanej wiązce nie bylo styku. Przekaznik sprawny. Dzieki wielkie evil1 za podpowiedzi.
|
|