.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

Nasze żelaza - Kundelek ST 1978

buczek21 - 2016-08-13, 23:40
Temat postu: Kundelek ST 1978
Witam wszystkich.
Po 10 latach wracam do 126 p.. :mrgreen:
Fiat 126 p ST rok 1978..
Trochę historii tego dziadka.Od nowości jeden właściciel, w 2010 kupili go moi znajomi,troszkę nim pojeździli.Rozebrali.. stał tak 6 lat w garażu..
Od wczoraj moj :mrgreen:
Laweta znajomego... i sru do siebie..


Rozładowane..






Dzisiaj posortowane i popakowane graty w pudła do zostaje,co leci...





Ogólnie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony stanem blachy..Auto stało 6 lat w lekko przeciekającym dachem...Całe auto jest zapaćkane smaropodobnym zabezpieczeniem.
Do wymiany są jedynie progi zewnętrzne wyspawanie małych dziurek w przednich nadkolach,i wymiana lewego tylnego poszycia nadkola.Coś było tam szpachlowane.I podłoga po stronie pasażera pod nogami,ale to już spowodowane kapiącą wodą z dachy garażu.Cała najważniejsza reszta:mocowania zawieszenia,wzmocnienia,bagażnik,podszybia..Tip top.

Z smaczków które już mam do niego...to trochę już tego jest..
-Licznik do 130+obrotomierz mera,
-mała podsufitka,
-klapa bambino,
-chromowane ramki świateł,
-ręczny gaz..oldschool'owy tempomat

Co do planów...cała masa :lol2:
Jak na razie atak na blachę i obspawanie całej budy a później poleci.

CZESIO1958 - 2016-08-13, 23:53

To nie Sruuu
Tylko zaje. . . ST
Trzymam kciuki :D

buczek21 - 2016-09-27, 23:20

Żeby nie było ze jedne post i koniec :lol:
Buda rozebrana do zera..postawiona na kozły.
Powoli mecze temat blachy..i wyganiania rudej z budy.
Jak na 38 lat to nie ma źle.
Idzie powoli bo mam czas głownie tylko przez weekend i to wieczorami..
Projekt ewidentnie wieczorowy 8)
Każda rdza wyszlifowana do zera+novol 340 i na koniec chwilowo akryl...
Prawy przód bez jakiś dużych ognisk rdzy..
Wymieniony próg zewnętrzy+poszycie błotnika...



Lewy przód zdecydowanie gorzej..czekam jak na razie nadkole zewnętrze..bo nie ma co zamykać tego w takim stanie..I muszę wyciąć całe nadkole dla pewności i wstawić nowe..

Ogarnięta jeszcze tylna półka,bagażnik..


Został mi do przejrzenia i zrobienia cały tył..
Podłoga,mocowania zawieszenia za w BDB stanie tak że tam nie mam co ruszać...
Na koniec i tak obspawana zostanie jeszcze cała buda w newralgicznych miejscach..

Pytanie mam do Was..czy przednie podszybie w wersji ST i EL...się czymś różni??
Mam całe podszybie z EL'a chyba.....
A mam dość skorodowane miejsca odpływów z podszybia i mocowania spryskiwaczy...
I nie wiem czy wymieniać całość,czy sztukować i wspawywać tylko kawałki..


Macioo - 2016-09-27, 23:27

Ja bym sztukowal, blacharskie elementy nigdy nie trzymają w pełni wymiarów - a podszybie łączy kilka sąsiadujących elementów - i przeważnie ciężko je wspawać jak należy.
Rocky - 2016-09-28, 00:22

Podszybie od ST różni się od podszybia FL/EL brakiem przetłoczeń w rowku,na który zachodzi klapa bagażnika ;) Poza tym,są takie same ;)
lukio - 2016-09-28, 10:16

Rocky, tak ale w pierwszej serii tu powinno być ok
T_NIK - 2016-09-28, 11:39

lukio napisał/a:
Rocky, tak ale w pierwszej serii tu powinno być ok


Mam ST rocznik 79 podszybie bez przetłoczenie na sto procent oryginalne więc jeszcze takie powinno być w 78

Hanss - 2016-09-28, 13:29

Jak w moim maluchu poleciało podszybie to znajomy blacharz (gość który zjadł zęby na maluchach) mówił mi że jeśli chodzi o przednie podszybie to gdy nie mamy oryginału to trzeba łatać to co jest ile się tylko da,te nowe ciężko zgrać tak by pasowały i by to było potem szczelne ;)
buczek21 - 2016-09-28, 13:35

Przekonaliście mnie Panowie...sztukuję te podszybie,z tyłem zrobię tak samo.. :P
Po drugie jak wspominasz Hanss spasowanie musi być idealne żeby nie ciekło z uszczelek.
Mam tylko lekko skorodowane te miejsca odpływów..
A jak już robie po całości całą blachę to nie chce takich min zostawiać..
Sztukujemy :lol2:

dizzyx - 2016-09-28, 15:17

Hanss napisał/a:
Jak w moim maluchu poleciało podszybie to znajomy blacharz (gość który zjadł zęby na maluchach) mówił mi że jeśli chodzi o przednie podszybie to gdy nie mamy oryginału to trzeba łatać to co jest ile się tylko da,te nowe ciężko zgrać tak by pasowały i by to było potem szczelne

Błagam Cię, przy współczesnych zamiennikach to w tym samochodzie dotyczy się wszystkich blach. Pewnie innych samochodów też to dotyczy, ale ja miałem styczność w 126p.
U mnie było tak - przód ustawiony i wymierzony, jest ok. Wstawiamy klapę nówka sztuka zamiennik z Włoch i... zonk, ZA KRÓTKA i ZA WĄSKA po gdzieś 1,5 cm z każdej strony.
Wstawiamy błotnik zamiennik współcześnie klepany i... zonk, ten z kolei ZA DŁUGI.

I żeby nie było że jednak przód krzywy - kupiłem błotnik "ze starych zapasów" nówkę i pasuje idealnie. Tak samo maska przednia - kupiłem używkę i leżała jak z tego auta.

buczek21 - 2016-09-28, 15:42

dizzyx,
Z tym sie zgodze w 100%...
Mam przednie błotniki,tylne poszycia z "starych zapasów"..i grubość blachy jak i wymiary się zgadzają..
Przykładam na "sucho" i wszytko ładnie się zgrywa..
Kupiłen progi, te podszybia czy reperaturki łuków..I nie dość że blacha cieńka jak papier...to zero trzymania się wymiarów,czy nawet kształtu. :roll:

Hanss - 2016-09-28, 15:43

Zależy jaki ten zamiennik a to że coś jest z Włoch nie znaczy że będzie od razu lepsze bo tam i tu potrafią zrobić na odpierdol ;)
Rocky - 2016-09-28, 16:15

lukio, Tu Cię muszę zmartwić,bo we wszystkich ST tak jest ;) Nie ważne,czy pierwsza czy druga seria ;) Ja też mam ST z 79 roku,i też mam podszybie bez przetłoczenia(ale będę je zmieniał,bo nie ma co w nim ratować,a w nowym przetłoczenia w rowku zostaną przeklepane do płaskiej blachy) ;)
lukio - 2016-09-28, 18:55

Rocky, Dobra już mnie do edukowali :D
lukio - 2016-09-28, 18:55

Rocky, Dobra już mnie do edukowali :D
Talar - 2016-09-28, 20:09

A ja za to mam 85 i także brak przetłoczenia, podszybie fabryczne. ;p
buczek21 - 2016-10-03, 00:02

Znowu lekko do przodu z tematem... :mrgreen:
Lewy przód okazał się nie tak malinowy jak prawy..
Zewnętrze nadkole zaatakowała ruda szmata :evil:

Nadkole zamówione..czekam na kuriera..jeszcze przy okazji wpadną trójkąty gdzie montuje się kierunkowskazy...
Wycięty lewy tył...Był szpachlowany..w jednym miejscu było ponad 1cm szpachli i ciulato pomalowany..Ewidentnie coś musiało spaść na auto poprzedniemu właścicielowi...
Tak samo szpachlowany był narożnik nad lampą..
Wycinam wszystko..
Do pospawania wyszły jeszcze doły nadkoli,ale to pikolo sprawa..


Cała reszta BDB...
Poszycie z starych zapasów..


Trzyma wymiary o dziwo :lol2:
Zaspawana dziura po antenie..


No i teraz...czekam na fale hejtu i kubły gó**na :lol2:
Docelowe felgi...
ATS phonedials

Mam dwa komplety 5,5 i 6 cali..
Skończę blachę,zacznę robić zawias.. i wtedy się okaże czy wejdzie/nie wejdzie..dystanse..czy jakieś inne kombinacje :roll:
Opony 165/55/13 do tego wpadną jeszcze..

Depsu95 - 2016-10-03, 10:25

bierz 6j mam u siebie takie opony na 6j i nic nie trze
buczek21 - 2016-10-05, 01:50

Pytanie...
Jest opcja dostania tej półki silnika zaznaczonej na fotce osobno w handlu??
Czy tylko w komplecie z prawym wewnętrznym nadkolem?

ernesttraczyk - 2016-10-05, 07:06

A ja nie będę hejtował o felgi, wręcz przeciwnie. Telefony to jedne z najfajniejszych felg :E
dizzyx - 2016-10-05, 18:04

buczek21, normalnie idzie tę blachę dokupić. Kupiłem jakiś czas temu za grosze na MotoWeteranie w Łodzi.
Grzes - 2016-10-05, 18:40

da się, swego czasu były na allegro po 40zł.
buczek21 - 2016-10-06, 00:44

Panowie..
A można prosić o jakiegoś linka ewentualnie?
Szukam już 2 dzień na "aledrogo" i nie potrafię tego ustrzelić :roll:

Produdi - 2016-10-06, 09:00

Wygoogluj motozbyt MEKS Łódź/Aleksandrów . Mają po 15zł sztuka.
Na allegro też mają sklep.

zolwik - 2016-10-06, 09:10

Takie fele miale kiedys w gulfie :lol2:
Dawno takich nie widziałem

buczek21 - 2016-10-10, 01:15

Produdi napisał/a:
Wygoogluj motozbyt MEKS Łódź/Aleksandrów . Mają po 15zł sztuka.
Na allegro też mają sklep.

Dzwoniłem pytałem..
Sprzedawca twierdzi ze nie ma tego elementu u siebie :roll:
Tak że dalej stoje z robotą jak widły z gnoju :lol2:

Jak ktoś wie gdzie można wyrwać te półkę albo jak to "nazwać" na allegro..to mile widziane podpowiedzi :roll:
Ja jakoś trafić tego nie potrafię..nawet jak wpisuje nr części z katalogu fiata 126.. :evil:

Tasok - 2016-10-10, 18:03

http://allegro.pl/nadkole...6553859899.html

http://allegro.pl/nadkole...6543150694.html

Niecała minuta szukania. Jeżeli lecisz z robotą to kupuj z całym nadkolem. Samą półkę bardzo ciężko trafić.

buczek21 - 2016-10-20, 20:12

Tasok,
Dziękuje za namiary...z znalezieniem nadkola+póleczki.. tez nie miałem problemu 8)
Na tyle ogarniam net i aledrogo..
Ale szukam samej półki,bo nadkola są zdrowe jak dzwon..
I kolejne pytanie...
Czy tuleje gumowo-metalowe w zwrotnicy i resorze są takie same/zastepcze?
Czy różnią się długością czy średnicą na śrubę?

lukio - 2016-10-20, 21:06

polecam wybrać się na złom od ręki i orginał :E
buczek21 - 2016-10-31, 01:24

Mały postęp prac..
Wyspawane mam 70% budy..
Zostało mi tylko przednie lewe nadkole i powalczyć z komorą silnika...




Wszystko zostaje zabezpieczone Fertan'em..

Na to później idzie podkład reaktywny..i jak są to profile zamknięte to farba antykorozyjna..poprostu "minia",a na zewnętrze blachy podkład akrylowy..
Dopiero na tak przygotowane warstwy bedzie szpachlowane..
I mała zagadka na dzisiaj...Co to jest i gdzie to powinno być..
Wypadło mi podczas rozkręcania rozrusznika z elektromagnesem..
Kawałek gumki 1,5x1,5cm
Gdzie to powinno się znajdować w tym rozruszniku.?!?!?!

lukio - 2016-10-31, 02:28

to jest taka osłona tej dzwigni popychającej bendiks wchodzi pomiędzy środkową obydowę a przednia
godzilla - 2016-11-29, 21:15

Szacun za włożoną prace, ciekawy jestem dalszego postępu prac
buczek21 - 2016-11-30, 00:03

Idzie powoli do przodu..
Oficjalnie można powiedzieć ze blacha prawie skończona..Zostały mi tylko do stawienia te małe elementy przy słupkach "A" w które mocuje się kierunkowskazy..
Ale to zrobię jak przednie nadkola będą w pokładzie reaktywnym..Bo pod tym lubi się zbierać woda+syf i korodować..
Z rzeczy wymienionych-ogarnietych:
-wymienione 2 poszycia:2 przednie+1 tył
-wymieniony prawy próg+otworzenie wzmocnienia przy słupku "B",
-wyspawane podszybia przód i tył
-wyspawane wzmocnienie tylnego prawego nadkola,
-załatane 2 małe dziurki w podłodze, i jedna w lewym progu
-załatane małe dziurki w nadkolach,
-wyszlifowana rdza z całość..
Ogólnie na budzie nie ma teraz ani grama rudej szmaty. 8) :luj:
Położyłem przez weekend fertan na wszystkie odsłonięte blachy..i sobie pracuje.
W kolejny weekend wymyje resztki fertanu, i położę podkład reaktywny+podkład akrylowy..Zabezpieczę profile woskiem,i pozamykam otwory techniczne..
I wsio jak na razie z budą...szpachlowanie,podkłady..i lakierowanie zostawiam sobie na wiosnę.
Drzwi są w stanie BDB, tylna klapa i maska mają po purchlu jednym..ale to ogarnę na wiosnę przed malowaniem..bo to szybki strzał bedzie.
Przez zimę chcę ogarnąć zawieszenie,hamulce i układ kierowniczy..Tak żeby do lutego-marca stało to już o własnych siłach..i dało się przepchnąć :lol2:
I ewentualnie coś z silnikiem zacząć działac..ale to oczywiscie wszytko zależy od budżetu..














azbest - 2016-11-30, 08:56

Czym zmywasz Fertan przed malowaniem?
buczek21 - 2016-11-30, 11:16

azbest napisał/a:
Czym zmywasz Fertan przed malowaniem?

Zgodnie z tym co zaleca producent..Wodą,ja używam destylowanej..Bo maj taką pod ręką.
Suszę element,przemywam zmywaczem i od razu leci podkład reaktywny..

buczek21 - 2016-12-25, 11:16

Święta..to jest czas na mała aktualizację..
Oficjalnie spawanie/remontowanie budy zakończone...
Położona masa uszczelniająca na pędzel jak w oryginale+zabezpieczone wszystkie miejsca ingerencji podkładem akrylowym.






Jako że zimno w garażu..
To zrobiłem inne rzeczy które nie wymagają siedzenia w garażu..
-zregenerowany rozrusznik..nowy wirnik,bendix,automat,szczotki..wymalowana obudowa
-zregenerowany alternator..nowe łożyska,stojan,wirnik,szczotki.Muszę tylko kupić nowy mostek prostowniczy i go wlutować..

Robię też na spokojnie w domu 2 gaźniczki..z kosza wziąłem 2 takei wg mnie które mają największy potencjał....standardowe modyfikacje...
Rozwiercone ośki do 6,3-dla pewności żeby nie było luzów.Spiłowane w prześwicie do 5,7-5,8mm.Podcięte przepustnice..rozpylacze, polerowane wszytko..
Ogólnie standard.Zostało mi tylko wyprostowanie i wyszlifowanie płaszczyzn styku na stole traserskim,przemycie wydmuchanie i podkładanie tego wszystkiego..
Dysze będą dobierane już pod silnik..Bo mam z 10-15 dysz 115/120 to będzie z czego rozwiercać :lol2:






Dodatkowo wpadła jeszcze szczelinówka od ZOLO


Z planów na styczeń..to poskładanie całego zawieszenia..żeby góra do marca stało to już na własnych kołach.

buczek21 - 2017-03-09, 00:47

I tak tego nikt nie czyta :lol2:
Lekki poślizg...bo niby marzec i miało to stać na kołach,ale jeszcze troszkę brakuje..
Felgi wymalowane i schną,całkiem nowe opony 165/55/13 leżą..tylko to poskładać
Do połowy marca będzie przymiarka czy i jakie dystanse są potrzebne żeby ładnie to spasować...korekty i tak będą jak auto będzie jeździło i się wszytko ułoży...
Na jakieś 90% wszytko i tak będzie na szpilkach+nakrętkach z forda :lol2:

Zawieszenie+układ kierowniczy+hamulce skończone..Brakuje jedynie przewodu centralnego,który założę po malowaniu budy..
Jak na razie same nadkola zakonserwowane
Wór nowych podkładek i nakrętek..graty.. składamy:


Układ kierowniczy...
Nowa listwa+adapter od Macioo
Dla potomnych..jak chcecie na 100% miec idealnie wywiercony otwór to pod śrubą mocowania.To pod śrubą na tym krawędzi skrzewanej powinna być wnęka po zgrzewie...Trzeba w sam środek tego wgłębienia atakować pierwszym wiertłem 8)


Kupić muszę jeszcze tylko krótsze końcówki bo seryjne są lekko za długie i pewno braknie gwintu do regulacji..
Przednie zawieszenie..
Wszystko nowe od tarczy kotwicznej,wahacza,amortyzator tylny 8) resor sklepany na 10cm,cylinderki,szczeki textar'a,adaptery wahacza od Macioo ,nowe łożyska,regenerowane zwrotnice..śruby,nakrętki..cylinderki hamulcowe rozebrane i przesmarowane pastą.



Zawieszenie tył..
Używane,wypiaskowane i pomalowane wahacze,wymienione wszystkie tulejki,tacze kotwiczne,łożyska,szczeki...po śrubki w cylinderkach..spokój na parę lat.
Amortyzatory zalane 10W,sprężyny cięte na "pałę" o 3/4 zwoja..Docelowo chce sobie coś progresywnego kupić..Ale to już na sam koniec jak auto będzie stało i miało swoją masę,a nie taka skorupa jak teraz..




Wyrwałem jeszcze w kubły Recaro.. jakaś stara wersja pole position...rurowa konstrukcja+regulowane lędzwia..
Jak na razie wylądowały na strychu,czy skończą w 126 na 100% jeszcze nie wiem..
Szukam jeszcze czegoś bardziej z "epoki"..bo te recaro to taki przełom 80/90 lat.. trochę za młode :lol2: Wymiarowo jak Bimarco C..czyli wejść wejdzie....





Teraz do ogarnięcia szpilki..dystanse..żeby to w końcu stało o swoich siłach :lol2:

ScreeNDorifto - 2017-03-09, 07:17

Te recaro sa zajebiste bez kitu :o Powodzenia w dalszych pracach!
Pozdro :)

Macioo - 2017-03-14, 14:04

Klasa to wszystko zaczyna wygladac. Z koncowkami tez sie spotkalem, ze braklo regulacji - prawdopodobnie zamienniki nie sa gwintowane az tak gleboko. A fotele u siebie mam niemal ze identyczne, u mnie przelotki sa brzydsze - ale funkcjonalnie to samo - i zwazywszy na klaustrofobiczne wnetrze malucha, sa fajna alternatywa dla bimarco.
buczek21 - 2017-03-14, 23:42

Macioo,
Powiedz mi w jaki sposób masz rozwiązane szyny to tych kubłów??
Oryginalny stelaż seryjnych foteli+spawanie jakiś płaskowników/kątowników?
Czy jakieś adaptery??
Pytam bo chce u siebie zrobić w miarę coś z regulacją..
Góra-dół/i pochylenie fotela..

Macioo - 2017-03-15, 07:26

Gora dół u mnie pozostawiłem bez regulacji, ale przy odrobinie modyfikacji powinno udac sie zaadoptowac szyny od jakiegos GMa -np. Corsa b miala dosc prosty system regulacji, przy relatywnie niewielkich gabarytach. Ja mam to zrobione na profilu aluminiowym 150x50 plus szyny recaro przerobione z fałweja bodajze.
buczek21 - 2017-03-19, 23:43

Powiedzmy że się ciepło zrobiło to coś tam się ruszyło..
Felgi poszły do szkiełkowania..
Pomalowałem z pistoletu...Baza+Klar..
Pewno proszkowo by lakier był bardziej wytrzymały..Ale to i tak sezonowe auto..
Ats'y 2 sztuki 5,5 cala i 2 6 cali
Opony Imperial Ecodriver 165/55/13..nówki z stycznia 2017..



Tak siedzi w tyłu 6 cali et 38...
Bo gdzieś czytałem że się nie mieści..




Od wahacza z 1cm...od rantu nadkola z 4 mm..
Tak że obyło się bez klepania,zaginania nadkoli itd..
Z przodu pewno jak zawsze trzeba będzie dogiąć końce rantów żeby nie tarło..
No i koza od pół roku w końcu stoi o własnych siłach..

Krzywo bo krzywo.. :lol2:
Ale oficjalnie zawieszenie+hamulce w 95% poskładane..
Został tylko montaż pompy+przewodu centralnego...ale to po malowaniu zrobię
Wpadły jeszcze 2 kierownice..
Jemi monza 320

I monte...300

Jedna i druga trafi do obszycia i monza dostanie polerkę ramion..
Teraz z powodu..średniej pogody i temperatur do szpachlowania/malowania..
Dłubie sobie instalacje elektryczną do tego auta.

Budzik - 2017-03-20, 01:01

Bardzo dobre koło, będzie pasować 8)
banasiewicz02 - 2017-03-20, 21:10

wszyscy robio remontujo te maluchy,co to się dzieje :o


:lol2:
nie no spoko,dobrze,że się dzieje :E

buczek21 - 2017-04-09, 18:27

leciutko do przodu...
Kompletna wiązka z ELX'a.. why?
Bo to wg mnie jedyne sensowne rozwiązanie żeby mieć:
-normalne swiatła...
-nie strzelające bezpieczniki z gów** powodu,czy zmiany pogody
:lol2:
Wiązka cała przejrzana.. pozmieniane piny w liczniku pod kapliczkę,przedłużone kable do przełączników,
Wszystko co chciałem ekstra:pompa paliwa elekt..przez przekaźnik,wiązki pod obrotomierz,czujniki ciśnienia i temp oleju,napinacze pasów i cała instalacja pod kostki ISO radia...co trzeba pociągnięte przez dodatkowe bezpieczniki,dorobione kostki..wszytko zaizolowane materiałową taśmą,i wtyczki zakonserwowane "kontaktem"...Tak ze liczę na spokój z elektryką w tym aucie..


Bo to przynajmniej zawsze było dla mnie najgorsze w poprzednim maluchu...instalacja elekt..i palące się bezpiczniki z byle powodu,żarzące wskaźniki..czy problemy w masą w tylnych lampach..
Zregenerowany licznik..wymalowana obudowa,nowa szybka z plexi..

2 Mery...jedne sprawny na 100% drugi.. sam nie wiem skończę auto to podepnę i pewno wymienię szybe i pójdzie do ludzi

Lusterko Vitaloni...dorwane za smieszny pieniądz
Chrom w bdb stanie..

Włoski zamek do klapy..

I wpadła druga kierownica monza 30cm..
W jednej i drugiej wypolerowałem ramiona...muszę jeszcze mniejszą pozbawić tej nieszczęsnej dermy,czy czym to jest obszyte..I obszyje je perforowaną czarną skórą..
I tak do szczęścia bym potrzebował z 4 monz..wszytskiego co produkowali 3 ramiennego :lol2:



Teraz koniec zabawy...trzeba to w końcu pomalować.. :roll:
I jak na razie wiem na 100% co będzie do szarego podkładu :lol2:

Poźniej się waham czy zostawić go w "zółtym piaskowym"...czy rosso scuro
Bo żadne groszkowe..jasno błękitne odcienie niebieskiego nie wchodzą w grę..
Chce coś z okresu kiedy go klepali czyli 77-80...

buczek21 - 2017-07-08, 21:36

Lekko drgnęło...
Zrobiły się "tjuningowe" :lol2: pedały..

W maju z nudów i małej temperatury..gdzie bywało w porywach z +10 stopni..czyli nie bardzo temp do malowania..
Wyspawał "Pachoń z książki"... muszę jeszcze dospawać jakąś stylową końcóweczkę,ale to już na koniec..Ogólnie to potrzeba z 3 tłumiki do zrobienia jednego...Bo potrzeba tych samych odcinków rur,z jednego nie do końca pasują,niezależnie jak się to potnie,czy pomyśli..No chyba że ktoś ma giętarkę do rur pod ręką.To inna bajka...


Tłumik pospawany,i wszystkie spawy zabezpieczone,czy bardziej dla pewności uszczelnione pastą do tłumików..


Auto w lipcu w końcu trawiło w podkład...








Teraz się szlifuje....szpachluje na ideał..
W następnym tygodniu wyleje na niego jeszcze jedną warstwę podkładu na rzadko...I szlifuje pod lakier już na spokojnie..
Wpadła jeszcze jedna jemi monza..Ta której najbardziej szukałem..

buczek21 - 2017-08-02, 01:47

kolejne drgnięcie...
Cała buda została przeszlifowana papierami..kończyłem 800 na wodę..


No i wylany lakier...Został taki jak był 246 Giallo Tufo...
Najpierw zrobiłem komory,bo nie mam aż takiej wprawy w malowaniu żeby całość robić od strzału...Później szło poszycie zewnętrzne.



No i całość..




Niestety względu na wielkość garażu nie mogę pomalować klap,drzwi itd od razu.Bo poprostu nie miał bym gdzie ich rozwiesić..Tak że teraz robię sobie miejsce i chce zmontować budę..Przez co bedzie miejsce w kącie gdzie stoją graty,dywany,itd..Wcisnąć ją w kąt i malować dalej..
Wygłuszyłem matami bitumicznymi cały środek,na to przyjdzie jeszcze filc na całość,i pod tylną kanapę mata kauczukowa..Dach też zostanie przejechany tymi matami..
Kolor był na ostatnim miejscu..stąd taki a nie inny :lol2: :roll:


No i powoli składam wszytko do kupy..
Instalacja elektryczna:




Mam dwa pytania....
-Do czego jest ten gruby długi niebieski kabel zakończony wtyczką..Jest to jedyny taki gruby kabel w całej wiązce..?
-ma ktoś może jakies zdjęcie..albo w stanie jest podpowiedzieć jak przeciągnąć linki,przewód hamulcowy,kabel do rozrucznika przez tunel..Głównie chodzi mi co ma przejść przez którą dziurę w tym końcu tunelu środkowego..Bo nigdzie nie potrafię znaleść żadnego info.. :x

CZESIO1958 - 2017-08-02, 08:51

Ładnie 😎
ScreeNDorifto - 2017-08-04, 11:07

Pięknie to wygląda! Widać kupę czasu i pracy włożone w fiacika ale po zdjęciach wydaje mi się ze warto, a jak będzie juz jeździł to już w ogóle :twisted: :twisted:
Pozdrawiam :D

sr99 - 2017-08-05, 20:25

Wszystko to pięknie wygląda i duży plus że sam ogarniasz od mechaniki przez blacharkę i lakier :) To Ty miałeś kiedyś 127 które trafiło później do Poznania ?
buczek21 - 2017-08-06, 00:13

sr99 napisał/a:
Wszystko to pięknie wygląda i duży plus że sam ogarniasz od mechaniki przez blacharkę i lakier :) To Ty miałeś kiedyś 127 które trafiło później do Poznania ?

Jeśli Ci chodzi o taką białą MK2.. to tak...

Za moich czasów była biała...w poznaniu zrobiła się błękitna+ więcej mocy..

Jeżdzi jeszcze po Poznaniu?Czy trafiła na żyletki?

Do dzisiaj żałuję,że ją sprzedałem.. ale 10 lat temu to byłem na troche innym etapie zycia,niż dzisiaj..

sr99 - 2017-08-06, 15:46

2 lata temu został sprzedany dalej, wymagał już remontu.
buczek21 - 2017-08-08, 00:09

2 pytania...
Instalacja z EL'a
Kładę elektrykę i jak każdemu porządnemu mechanikowi...Zostają "zbędne" rzeczy :lol2:
Mi został jeden kabelek.... :evil:
Niebieski,gruby kabel...Wychodzi spod 5 bezpiecznika,zakończony "żeńską" wsuwką..
Gdzie tego dziada mam podpiąć.. :facepalm:

Przełącznik świateł?



Druga sprawa...Ręczny gaz vel tempomat...W jaki sposób był zabezpieczany pancerz linki w mocowaniu?Podejrzewam ze jakąś okrągłą zawleczką..Tylko jak ona wygląda?Jest w czym zamienna?

buczek21 - 2017-08-31, 00:21

Sierpień się kończy..to trochę się zmieniło..
Skończona komora silnika...
Wszytko porobione na nowych gratach:
-pociągnięta cała instalacja,
-wszystkie potrzebne linki,
-zamontowany bak i wyciągnięte wszystkie przewody do komory.Przewody wzmacnianie z oplotem..nie te seryjne "rurki do akwarium". Które twardnieją w miesiąc,a pękają w najmniej oczekiwanym momencie.
Zostało tylko zamontować i podpiąć elektryczną pompę paliwa i zaworek zwrotny..

Bagażnik też ogarnięty.Wszytko tak naprawdę już zamontowane:mechanizm wycieraczek,zbiorniczek na płyn hamulcowy i spryskiwaczy..Ogólnie tylko jeszcze musze kupić wykładzinę..I Finito.

Środek..
Na całość prócz mat bitumicznych,został położony jeszcze filc 1cm..


Dywaniki zostały wyprane ekstrakcyjnie...
I powoli się składa...wnętrze.




Do końca następnego tygodnia opanuje podsuftkę,bo się robią pałąki i szyje materiał..
Będzie pełna podsufitka aż po słupki..
Wtedy dopiero wrzucę kanapę,drugi fotel,i przykręcę drugi fotel,wstawię resztę szyb..

buczek21 - 2017-09-14, 14:15

Środek w 95% skończony...
Do zrobienia zostało:
-przykręcić fotel kierowcy...ale to zrobię po regulacji lewarka..
-wyregulować pasy,
-pozakładać pompkę spryskiwacza,

Zrobiłem pełną podsufitkę...szukałem ori ale nie do trafienia,a jak już to szmaty nic nie warte..
Kremowy perforowany skaj zachodzi do końca słupków+obszyte słoneczniki..
Podkładana na 4 pałąkach,tak że nic nie powinno wisieć..
Pod spodem mata bitumiczna+ filc 1cm..







Macioo - 2017-09-15, 08:37

Bardzo schludnie to zaczyna wygladac. Te fotele jako jedne z nielicznych w maluchu pozwalają na zmiane biegow i zaciaganie recznego bez potrzeby rozwalania sobie palców ;)
ScreeNDorifto - 2017-09-30, 12:11

Wygląda naprawdę piękne. Ile m2 filcu i maty bitumicznej poszło na wyłożenie wnętrza ? Jedyne co mi nie pasuje to ta kierownica ale to kwestia gustu..

Trzymam kciuki za dalszy postęp prac ale już jest bliżej niż dalej ;]

Pozdrawiam :D

buczek21 - 2017-09-30, 14:13

Filcu miałem 7 metrów...zostało mi z 1-1,2m w rolce jeszcze..
Wyłożona jest cała podłoga,półka,wyklejone boczki,tylne słupki no i dach..
Z matą podobnie..
Tak że wg mnie z 6m2 max 6,5m2 materiału potrzeba na całego malucha..
Filc jest na allegro po 9zł/metr
Do tego z 3 litry butampremu :lol2:
Mata wygłuszająca,to u mnie najzwyklejsza mata dekarska,tylko taka grubsza..
Działa tak samo jak te maty bitumiczne w kosmicznych cenach z allegro..
Wyrwałem 2 rolki szerokości 30cm z olx'a po 60zł/rolka..w rolce jest 10m2..
Ale wykleje tym jeszcze drzwi..Jak już bedzie tak daleko.

buczek21 - 2017-10-23, 00:40

Lekko do przodu...
Ogarnięta i pomalowana belka..

No i moja długa walka z tylną klapą..."przejściówka bambino"...
Jak ją przywiozłem z autem,nie wyglądała tragicznie..Pare kwiatków rdzy,i wylądowała w magazynie..

Teraz miałem czas to się za nią wziąłem :roll:
Okazało się że ktoś już dawno temu ją reanimował, tona szpachli,i kitu w każdym miejscu,wstawione poprzez lutowanie miedzą rogów klapy na dole..Śrubokręt właził na wylot gdzie tylko trafiem..


Najpierw chciałem ratować co się da,i wstawiać wzmocnenia z innej klapy,ale nie było do czego spawać..Tak że profanacja pełnym pyskiem...
Przespawane to było trzeba,grunt reaktywny gdzie trzeba było,podkład,szpachlowanie,podkład...i malowanie.









Teraz walczę z maską,i to by było na tyle malowania w tym roku..Do wiosny musze ogarnąć porządne drzwi,bo te moje się średnio nadają do czegokolwiek..

buczek21 - 2017-12-03, 21:35

Lekko do przodu..
Ciepło było..to robiłem ile tylko czas pozwolił.
W listopadzie ogarnąłem przednia klapę..
Troche spawania,i jedna wstawka po boku była.






Pod koniec listopada chwyciłem się jeszcze za drzwi..
Rozebrane do golasa,musze kupic prowadnice szyb długa/krótka i wstwić nowe prowadnice flatnerek..Mechanizmy podnoszenia widać nowe były,zamki,klameczki BDB stan..
Dziury były w lewych i prawych,wstawki porobione...podkład,szpachel..i szlifuje..
Chciałem szukać jakiś w lepszym stanie,ale wszytko co oglądałem to były albo w gorszym stanie moje,albo z przetłoczeniami z FL'a...Albo "jedyna takie" za 900zł/szt.





Malowanie zostaje już na wiosnę..
Buda stoi na swoich kołach w 80% skończona zmontowana...



Przez zimę chcę ogarnąć temat silnika.. :roll: Jak na razie zbieram fanty do tego wynalazku

CZESIO1958 - 2017-12-03, 21:36

No to solidnie drgnęło 😈
azbest - 2017-12-03, 21:50

Fajne felgi, jakie to?
buczek21 - 2017-12-03, 22:15

azbest napisał/a:
Fajne felgi, jakie to?


ATS 60312

Najwięcej tego jezdziło na Golf'ach/Jetta'ch MK1/MK2..

azbest - 2017-12-03, 22:47

senkju
buczek21 - 2017-12-27, 22:59

Zima w pełni..to nie za bardzo siedzę w garażu i dłubie...
Z blachy zostały mi tylko drzwi..jak na razie są wyszpachlowane, na wiosnę podkład i malowanie.
Teraz regeneruje szyby/flatnerki.Nowe mocowania szyby,prowadnice,klameczki..
Prowadnice szyb,klamki,zamki..Tak żeby po pomalowaniu poskładanie tego zajeło mi max 1-2 dni..
Kompletuje też graty do silnika..
Docelowo ma być 774cm pojemnosci+inne cuda na kiju... :roll:
Większej pojemności nie chcę jakoś robić..bo stosując tłoki 82mm mozna zrobić 802cm,ale to już w bloku podparcie cylindrów jest dla mnie za małe,po drugie masa układu też lekko za duża.Wiem latało parę takich motorów,nic się nie urywało..Ale ja mam lekkie obawy :lol2:
Udało mi się już kupic parę gratów pod ten motor..
Wał korbowy o skoku 76mm:

Surowe odlewy cylindrów..miałem w planach tulejować oryginalne cylindry..Ale trafiły się odlewy,tak że obejdzie się bez tego:



Korbowody 120mm,kute,czop korbowy pod nominalne panewki z 126,główka o średnicy 22mm,bedzie tulejka pod sworzeń z CC700cm,i wg mnie najwazniejsze natrysk na denka tłoka jak w seryjnej korbie.Na włoskich forach piszą że po obróbce da się zejść na 400-430g/sztuka..Zobaczymy.


Jak ktoś zainteresowany takimi korbami,bede miał parę na sprzedaź..
Tłoki CC700,selekcja A


Lekki rozrząd:

Alu wiatrak:

Wałek...i tutaj jak na razie sam nie wiem jeszcze..
Mam kupione przez przypadek Ireco 5/kopia 555 kałuży,albo może kupie 385 świątka..Zobacze jeszcze..
W styczniu wiozę graty do szlifierza żeby powiekszyć otwory w bloku,obrobić cylindry.
Wyważe sobie też układ korbowy,zeby zejść delikatnie z wagą poniżej seryjnego,i wyważyć układ względem siebie.

Zostanie mi tylko sciagniecie miski,pokrywy,i wyjścia pod chłodnice oleju z włoch..Ale to tylko "Klik" i w tydzien fanty są u mnie.

Głowice bedzie na wiekszych zaworach,i wszytko co się normalnie wykonuje,porting,zgranie kolanek itd...Ile zostanie przyplanowana..to jeszcze się okaże,ale to tak samo temat do ogarniecia w krótkim czasie.Nie robię jeszcze nic w tym celu,bo poluje na jakiegoś całego trupa z bambino..kwadratowa głowica+oblachowanie..
Jak mi się nic nie uda wyrwać,zostanie mała głowica+oblachowanie pod nią.

Jedyna dylemat to zasilanie,dobór gaźnika..
Szukałem w miarę prostych konstrukcji jak np: Weber 32/30 IBA..ale to nie osiągalne na PL rynku..

Tak że jeśli ktoś ma jakieś podpowiedzi jaki gaźnik można by wstawić to zapraszam...
Ja szukałem czegoś naprawdę prostego,bez miliona podcisnień,pompek przyspieszających,itd..
Mogę też na chama zrobić rozwiert seryjnego gaźnika pod 24-25mm zwężkę..ale to już ostateczność.I przynajmniej wg mnie straci się cały "dół" silnika..

głodny - 2017-12-28, 20:20

Olaboga nanoplex w ST Spłoniesz w piekle


:lol2:


Co do gaźnika to najprostszym i najbardziej dostępnym będzie Fos z cc700

Majonez - 2017-12-28, 22:00

Zapowiada się ciekawie :) .
buczek21 - 2017-12-28, 22:49

głodny,
Zycie.... :lol2: Gdzieś skończyć trzeba...
Tych co zakładają chromy do FL'a albo EL'a czeka to samo miejsce..

Wiesz może czy ten FOS ma przelew, albo zwał jak zwał powrót do baku??
Z tego co widzę to nie..Bo powrót jest zrobiony na pompie paliwa..

A ja nie dość że nanoplexa,to jeszcze chce montować to:


I potrzebuje czegoś co ma powrót/przelew jak zywkły 28IMB

A webery z Bis'a/CC700?
-Panda Weber 30 DGF 1/150
-BIS: Weber 30 DGF 3/150
-CC700: Weber 30 DGF 7/750

Tam przynajmniej widzę pozaślepiane bo pozaślepiane,ale kanały przed zaworkiem iglicowym,gdzie jest szansa wstawić rurkę i powrót gotowy?

Grzes - 2017-12-28, 23:03

Z tych 3 gaźników czikieta ma chyba chyba największe gardziele. A zdjęcie coś nie działa :)
evil1 - 2017-12-29, 08:34

Kiedyś miałem gaźnik od Pandy właśnie bez powrotu i śmigało na pompce elektrycznej. Wystarczy przed wejściem do gaźnika dać trójnik ze zwężką na powrocie, jak iglicowy zamknie to nadmiar paliwa wraca trójnikiem.
Bardzo fajne graty zgromadziłeś. Z tym brakiem dołu jednak bym się nie martwił bo skokiem i zwiększeniem pojemności bardzo poprawisz dół.
Jakie pasowanie planujesz tłok/cylinder? Nie sugeruj się 80-79.94= 0.06 bo to trochę ciasno jak na powietrzaka.

buczek21 - 2017-12-29, 10:04

evil1,
Wiem.. tym pasowaniem to się od początku nie sugerowałem...
Chcę zrobić 0,1-0,15...chodź i tak nie wiem czy nie za mało będzie.
Tyle robili na tulejowanych zestawach 700cm ludzie kiedyś,z tego co wyczytałem na forum F&F, za starych dobrych czasów..
Po drugie te cylindry powinny troche lepiej oddawać temp,niż tulejowany zestaw?
Po trzecie zostaje mi 1mm-1,5mm(zależnie czy wrzuce miedziane podkładki pod cylindry) ,gdzie tłok nie będzie dochodził do GMP..to według teorii też powinno obniżyć temperaturę w górnej części tłoka...

Na pierścienach tak samo największy luz "książkowy" jaki jest w instrukcji do 126.

Ty w tej swojej mocnej R2,miałeś 3 szlif,czy tłoki 80mm?

Z trójnikiem przed gaźnikiem-dzięki za pomysł ;)

evil1 - 2017-12-29, 10:53

Dla powietrzaka o takiej średnicy 0,15 może być nawet za dużo. W rallycrossie w latach 80 650tki robili na 0,12 by nie docierać silnika, tylko od razu ogień, tu z racji większej średnicy cylindra 0,1-0,12 brzmi rozsądnie, ale poszukałbym analogii przy silnikach od garbusa przygotowywanych do sportu.
Tulejowane zestawy miały problem z różną rozszerzalnością cieplną korpusu i tulei i stąd się przegrzewały albo pękały, ale surowych wtedy nie było.
Tą temperaturą się aż tak nie przejmuj, ciepło się robi jak zaczynasz iść w wysokie obroty. Podkładki pod cylindry mogą się przydać przy stopniu sprężania bo tu dość sporo podskoczy więc wstrzymaj się też z planowaniem głowicy.
Ja miałem kiedyś 700 na rozwiercie serii cylindra, ale ścianka wchodząca w blok to kartka papieru, długo nie pojeździło.
Najwięcej narzeźbiłem się w 3cim szlifie 650tki bo też klasa pojemnościowa wtedy była do 662. Miałem też te kilkanaście lat temu przygodę z 800tką , ale z racji braku fachowców blok stracił osiowość po spawaniu a nikt tego nie umiał wyosiować więc nawet nie udało mi się odpalić tego silnika. Blok służy za grill do dziś :E

Piter7391 - 2017-12-29, 11:04

U siebie w 700setce mam pasowanie 0,09 , cylindry tulejowane, tloki selekcja B z CC, pierscienie poloneza z chromowanym pierscieniem, luzy na pierscieniach takie jak CC.Przy pierwszych 30km robilem max 3 kilometrowe odcinki, tak wrazie co, pozniej juz jezdzilem normalnie. Mam juz zrobione 3tys. Km nigdy mi sie nie przegrzal ani nie przytarl, trzyma kompresje a spalanie oleju wychodzi ksiazkowe dla 650tki. Silnik mam na walku 385 jeszcze nie przefazowanym, wiec powyzej 4tys. Nie ma sensu krecic, a od 2tys. Obr/min mam 45Nm.
buczek21 - 2017-12-29, 12:20

evil1,
Przez problemy z osiowaniem bloku pod 800cm,u mnie ten pomysł padł w przedbiegach...
Spawacza alu mam dobrego,ale czy blok sie nie zwichruje od tego nikt mi gwarancji nie da..
Z pasowaniem dzięki za podpowiedz..0,1-0,11,ale to jeszcze i tak skonsultuję z szlifierzem który z tego co mowił budowął kiedyś silniki własnie do RC.

Z głowicą,czy bardziej stopniem sprężania też mam swiadomość.musze sobie to policzyć..
Mam też 2 rodzaje głowic wannienkową(starą)/i tą zwykłą z EL'a..
Policze objętość tych komór i sie wtedy bedę zastanawiał..co lepsze.
Bo i tak w konkretną głowicę wlecą wieksze zawory,nowe gniazda,itd..

Osobę która mi wykona miedzianą uszczelkę pod 80mm też juz mam,a z tego co mowił to ma blachy od 0,5 po 2mm.Tak że tutaj też jest pole manerwu.

Piter7391,
Tobie też dziękuję za info,czy to tutaj czy na priva..

Dzięki Tobie kupiłem te same pierścionki do tego zestawu...

Na 385 miałem 650 poskładaną 10 lat temu..i szukałem czegoś "innego" do tego silnika...
Chodź przez tyle lat wybór wałków do 126 spadł prawie do zera :lol2:

Piter7391 - 2017-12-29, 12:57

buczek21 napisał/a:
Na 385 miałem 650 poskładaną 10 lat temu..i szukałem czegoś "innego" do tego silnika...
Chodź przez tyle lat wybór wałków do 126 spadł prawie do zera :lol2:


Szczerze to i ja pomału zastanawiam się nad zmianą wałka, od razu za tym pójdzie inny gaźnik i większe zawory, bo zostawiłem seryjne, no i większy plan głowicy bo jest tylko -2.

Pogadaj z Giannini w swojej 700 ma założony jakiś włoski wałek, może on będzie dobry, jestem jeszcze ciekaw tego wałka abarth od świątka i 555, jak by na nich sprawował się taki silnik.

Piotrek Oława - 2017-12-29, 21:24

polecam 42/82 bardzo fajne wałki
Knight_in_fire - 2018-01-04, 17:20

91cinek10 z Gorlic ma tłoki i wałek z 700ki i wtrysk. Ma konto na Youtubie.
buczek21 - 2018-01-21, 01:14

Styczeń...
Blok,cylindry,tłoki leżą juz 3 tydzien u szlifierza...
Ma się za nie "za chwile" zabrać,zobaczymy ile ta "chwila"potrwa... :lol2:

Piździ to robie rzeczy które nie koniecznie wymagają siedzenia w garażu..
Zregenerowane trójkąty...
Nowe uszczelki,uchwyty szyb,prowadnice szyb.
Z ramki usunięta rdza,zapebzpieczoen epoxydem,na koniec minią..
Przepolerowane alu,przepolreowane szyby.
Szyby sklejone z zawiasem klejem UV..


Robie też korbowody...
Tulejki pod sworzeń z CC700 wstawione,zrobione nacięcie w główce jak w oryginale.
Znajomy tokarz podtoczył mi niepotrzebny materiał w stopce,i splanował główkę o 4,5mm,żeby główka weszła w tłok z luzem..


Reszta to już ręczna praca,szlifowanie,polerowanie i wyważenie główka/stopa i wytarowanie ich między sobą.Zrobiłem sobie przyrząd do wyważania statycznego..I trochę zabawy będzie.Ale chce cąły układ wyważyć do 1g..
Wpał i się robi też przy okazji gaźnik weber 30 dgf 7/750 z CC700+czapka z bisa..
Czapeczkę będzie jeszcze troche przespawać...zeby pasowała.
Zle przynajmniej obejdzie się bez jakiś "rur z kibla",tony taśmy izolacyjnej,czy innych wynalazków ..
I powoli sobie dłubie..










Pytanie o podpowiedź.., żeby wymienić w tym gaźniku dysze,to troche zabawy jest..A nie jak w 28 IMB-4 śrubki z dekla i podmianka..
Chcę w miarę +- trafić z dyszami pod pojemność 774cm...
Czy zostawiać oryginalne z 700cm,i próbnować na tym odpalać..czy od razu zwiększyć dysze o 10-15 jednostek?
Wiem że i tak to wszytko w praniu,i bedzie troche prób i błędów..
Ale jakoś ten silnik trzeba odpalić... :lol2:

Piotrek Oława - 2018-01-21, 10:54

do odpalenie wystarczy seria :)
M.O.S_Racing - 2018-01-21, 12:30

Czemu nie obtoczyles główek korby tak jak zrobiłeś w stopach?
Piter7391 - 2018-01-21, 17:47

Jakie dasz rurki emulsyjne? Te z cc f74 czy moze inne?
Ja powoli tez przymierzam sie do gaznika z cc i myslalem o zalozeniu szczelinowek z tym ze jednej mi brakuje :P
Kolektor zamawiasz z wloch czy dorabiasz/przerabiasz ten z cc?

buczek21 - 2018-01-21, 22:23

M.O.S_Racing,
Główki zrobię,albo powiem zrobiłem już z ręki,na szlifierce..
Mojemu tokarzowi co chce z dołem dość łatwo wytłumaczyłem, i załapał...Z "górą" jakoś nie mogł skumać co chce,ile materiału zebrać..Tak że wolałem nie dawać mu aż tak wolnej ręki..
Piter7391,
Z gaźnikiem sam nie wiem jak na razie...
Dlatego zadałem pytanie :lol2:
Ogólnie jest dość duża dysporporcja miedzy pierwszym/drugim przelotem...I wg mnie trzeba taką dysporporcje zachować..
Bo dyfuzory są różne i to dość znacznie 4,5/2,5 paliwo tak samo 115 i 95...Oryginalne rurki są F-90..Taka F74 tylko z 3 otworkami mniej...
Będe kombinował poprostu z czasem..Bo rurek to mam dość sporo od F74,po szczelinówki,F101,F8..Tak samo dysze..
Jedyna kłopotliwa rzecz,to zeby wyciągnąc dysze..trzeba dość mocno zdemontować ten gaźnik..TO niestety nie 28 IMB,4 szrubki,czapka z głowy..

Co do kolektora przyjedzie z włoch..w jednej paczce z paroma jeszcze gratami,ale to marzec/kwiecien..
Teraz chce skonczyć rzeczy w które nie musze wkładać $$$

giannini - 2018-01-22, 23:43

A mnie wytłumacz po co Ci te surowe odlewy cylindrów ???
Jak rozumiem są to nieobrobione cylindry od 650 , czyli odlew wykonany pod roztoczenie na 77 mm. Ok poniżej użebrowania, możesz zrobić średnicę zewnętrzną (tą która wchodzi w blok) większą niż fabrycznie obrobiony cylinder do 650. Ale na pozostałej długości cylindra na wysokości żeber , po roztoczeniu na 80 mm , będzie taka sama cienka ścianka jak przy roztoczeniu pierwszego z brzegu cylindra od 650. A pierdolenia się z obróbką co niemiara.
Kup u Włocha cylindry 79,50 , 80,00 czy 82,00 , których odlewy są przygotowane do rozwiertu nawet na 85,00.
Dla mnie robienie tych cylindrów z twoich zdjęć na 80,00 , to pomyłka.

buczek21 - 2018-01-23, 00:43

giannini,
Plan był taki..
Chciałem mieć cylindry z jednego materiału,a nie tulejować/prasować serie pod 80mm

Odlewy kupiłem w miarę normalnych pieniądzach..
Tokarza,który wstępnie miał to obrobić,mam za free....
A to chłop co nie takie rzeczy robił,tak że mam pewność ze by wyciągnął "osie" z tych klocków..Pozostało by tylko oddać szlifierzowi do obróbki końcowej..

Ale poszedłem z tym do szlifierza i powiedział "prawie" to samo co Ty napisałeś..

Tak że zostawiłem mu do roboty seryjne cylindy+ tuleje...

A klocki trafią na półkę z innymi gratami :P

buczek21 - 2018-03-13, 23:19

Mały UP....
Kolega wygrzebał ostatnio fotki jak kupił kundelka w 2008...
Fotki swieżo po ostatnim w jego zyciu przeglądu :lol2:
Bite 10 lat...



I jak kundlić to z klasą...
Boczki z alcantary,pod fotele :lol2:
Sklejka 4mm/pianka 5mm/alcantara...
Otwory na klameczki,kieszenie cuda wianki zostaną docięte już na drzwiach..

Plamy na dole z kleju,pozniej to juz wyschneło..i nie ma śladu po tym

Gaźnik gotowy,poskładany..
Czapka z bisa' jakimś magicznym sposobem obróciła się o 90 stopni w strone dolotu w 126..




Wrócił blok po rozwiercie,cylindry wciskane z renault,góra cylindrów wyplanowana i zabielona,żeby uszczelka z miedziuszki ładnie siadła.Luz zrobione jest na 0,14...




No i na końcu popis umiejętności i wiedzy M.O.S_Racing
Wszytko pasowane..nowe panewki główne,lekko podszlifowane czopy korbowe-bo nie trzymały wymiaru,dobrane panewki korbowodowe,szlifowane otwory panewek korbowodów..Bo moj tokarz za mocno chwycił je w kły torarki i zrobił z nich jajko :roll:






I osłona z wyjściem na chłodnice..



Mi zostało tylko popracować na wagą korbowodów,i je wyważyć...
Tak samo wytarować jeszcze tłoki,sworznie..
I można powoli to składać w całość..brakuje jeszcze paru gratów..

zolo - 2018-03-14, 00:11

To teraz ile to będzie miało pojemności?
buczek21 - 2018-03-14, 00:22

774cm
Floorian - 2018-03-14, 09:29

buczek21, Czym polerowałeś aluminiowe "słupki" w trójkątach szyb?
buczek21 - 2018-03-14, 10:45

Floorian,
Tym co każde inne aluminium od parunastu lat...
Autosolem..
http://allegro.pl/autosol...6732944509.html

M.O.S_Racing - 2018-03-17, 19:30

buczek21 napisał/a:
No i na końcu popis umiejętności i wiedzy M.O.S_Racing


Ty mnie zaś Tak nie zachwalaj,tylko pomierzylem co i jak..
A że sobie lubię pogadać to inna sprawa🙂

buczek21 - 2018-03-22, 23:17

W tym tygodniu wpadła jeszcze taka kwadratowa łeb.. :roll:


Są jeszcze krótkie osłony popychaczy..

Na tym będzie czarowana głowica,do kundla..Zero pęknięć między zaworami,gwinty wszytskie bdb,jedna szpilka się tylko ukreciła,ale to temat i tak do ogarnięcia..

Cała reszta tego silnika to szrot,stało to z 10 ostatnich lat pod wiatą,a wcześniej słuzyło komus do napędzania jakiegos traktorka-sam'a...
Zapieczone popychacze wałka,i pierścienie na 2 cylindrze..Reszte rozbiorę przez weekend,i pewno 99% trafi na złom :P

Chodz za 100zł sie opłacało brac całość jak stoi :lol2:

Jak by ktoś miał oblachowanie pod bambino to zapraszam na priv...Stan obojętny,ważne zeby było bez dziur,i w miarę proste blachy..

CZESIO1958 - 2018-03-23, 06:41

Ooo😁
Sam bym kupił i zreanimował 😈
Tych silników nigdy zbyt wiele nie było

zolo - 2018-03-23, 18:46

Za 100 to i w ciemno sie opłaca brac. Zobacz czy jeszcze nie masz pęknięcia miedzy zaworem ssącym a otworem swiecy. Te glowice miedzy zaworami to raczej nie pękają tylko między zaworem a świecą.
buczek21 - 2018-05-26, 23:54

Z 2 miesiące nic nie wrzucałem :lol2:
Drzwi ogarnięte...
Pomalowałem je w kwietniu,poźniej kupiłem nowe mechanizmy otwierania szyb,nowe prowadnice szyb,zamki..ogólnie wszyskie możliwe mechanizmy łacznie z klamkami,śrubkami są nowe..Moj poprzedni maluch cały czas kojarzy mi się z dramatem przeciekania szyb,urwanych linek..i każdej innej możliwej klęski związanej z drzwiami..tak ze wszytko nowe






Wpadło jeszcze troszkę miedziuszki od "Kreft'a"
-uszczelka głowicy 0,3mm pod 80mm
-pierścinie pod cylindy na 80mm
-uszczelki kolanek..




Moduł APE 20FF


Olej na docierkę..


Znaczki przód/tył....Tylko mam pytanie czy one były tak na "żywca" montowane,czy były jeszcze takie gumowe podkładki pod nie....Pytam..Bo kundla dostałem bez znaczków jakichkolwiek :lol2:

Blok silnika będzie pomalowany farbą VHT....
Na próbe juz zrobiłem dekiel rozrządu..wyszedł sztos


Do połowy czerwca chce zamontować i wyregulować drzwi,klapę przednią...I porządnie wyciąć lakier na lusterko,i na koniec zostanie położony SI3D... zostało mi z 20ml z innego auta,tak że na malucha 2 warstwy na bogato :lol2:


Pózniej juz tylko składanie motorowni....

Magic_sc - 2018-05-27, 07:49

Mam taka głowice kwadratowa nowa ☺ ostatnio przegladalem zapasy i wpadła mi w ręce.
Co to są za ciekawe uszczelki??

buczek21 - 2018-08-20, 02:03

Lekki zastój :lol2:
Ale coś dziabnięte...
Zabawa z budą na ostatniej prostej..

Cały lakier przejechany papierem 1500,z ręki :E Najbardziej nienawidzona przez mnie robota..Jest to 4 auto które "papierkowałem"..i ostatnie...
Usunięta cała mora,skórka pomarańczy itd..wycięte wszytko do zera..
Kartkami poznaczone skazy lakieru..

Później 3 etapowa korekta...










Fotki bez ściemniania :lol2: Wszytko wymyte IPĄ..jak należy przed fotkami..
A nie sciemnione z pozostawioną pastą :lol2:
W tym tygodniu czekam na chwilkę czasu,i lekki spadek temp do 22-25 stopni..i kłade ceramike :P

danielewicz - 2018-08-20, 10:55

Przeczytane od początku, ładną drogę przeszedłeś od kupna, fajnie się patrzy na twoją robotę.
Czekam aż w końcu wyjedzie na ulicę, mocno kibicuję.

buczek21 - 2018-09-15, 23:30

Lekko do przodu...
Ceramika położona już miesiąc temu :lol2:


Od tamtego czasu bawiłem się w same czyste prace..
Montaże końcowe znaczków,lamp,zderzaków
Lekkie przeboje miałem z elektryką,a głównie z podpięciem awaryjnych świateł.Przełącznik z poloneza na 6 pinów,a instalacja z EL'a 5 wsuwek,do tego zero schematu z El'a....Ale ogarnięte. Wszytko co ma świecić swieci,co ma migać miga..klakson działa :lol2:
Buda oficjalnie skończona w 99%.Została mi tylko polerka przedniej szyby.Bo ma rysy z wycieraczek..I jeszcze dokręcenie kierownicy,zalanie układu hamlucowego,czy ustawienie jakiejś zbierzności.Zeby się dokulać na geometrie,i przegląd..Ale to już na wiosnę :mrgreen:





Wpadła dojazdówka 13 z pandziory..stan idealny.Tak ze zapas już też jest...



Z tego przez zimę zostanie ulepione mocowanie skrzyni biegów..Tylko jeszcze kawał rury i 60, troche profila,blachy..i będzie "prawie" jak z bisa :lol2:


Teraz startuje powoli z silnikiem..

Piter7391 - 2018-09-16, 09:13

Malacz juz sie fajnie prezentuje, czekam na relacje ze skladania motorowni ;)
Czym bedziesz polerowal szybe? Bo ja tez mam troche rysek a szyba z zielonym paskiem wiec nie chce jej wymieniac.
Poduchy skrzyni skrzyno z Vaga widze, ja oddalem swoje bisowskie do regeneracji, beda teraz pelne, ale z takiej mieszanki gumy zeby charakterystyka byla zblizona do oryginalu.
Jak bys potrzebowal wymiarow kolyski z bisa lub jakos foto dokladnych to daj znac.

buczek21 - 2018-09-16, 10:49

Piter7391,
Szyby..tym co zawsze :E
Biały tlenek ceru+woda do tego pad filcowy 80mm i jechano...
I bez sraczki..bo można poczytać internetowych myslicieli jak to soczewki można porobić,czy inne cuda.
Szyby to nie lakier,cholernie twardy materiał...Ciężko sie to poleruje zeby był jakiś efekt.
I wszytko trzeba porządnie zabezpieczyć...Bo jak tlenek wejdzie w uszczelki to masakra..

Jak możesz zwymiaruj mi te kołyskę..tak +-...Będę wdzięczny.
Poduszki mi zwymiarował borixon...tak że bym miał komplet 8)
Tylko odpalać spawarę :lol2:

borixon - 2018-09-16, 14:06

Ciesze się , że mogłem pomóc fajny projekt bardzo mi się podoba dbanie o szczegóły . ;)
Majonez - 2018-09-16, 21:21

Ciekawe jak ci wyjdzie polerowanie, sam chciałem spróbować ale się właśnie naczytałem że może wyjść lipa i w nocy będzie mocno widać odkształcenia.
buczek21 - 2018-10-08, 00:10

Szyba ogarnięta..
Jakoś nie robiłem fotek..bo wg mnie nie ma czego :roll:
Polerka+filcowe pady 120,na rantach 80mm,trochę wody tlenek ceru rozrobiony na "papkę" i czasu na polerkę.


Zabrałem się za silnik....w końcu.
Całość została oszpilkowana szpilkami 8.8,wszytskie wkręcone na klej..
Przytnę je pod śruby na samym koncu.

Zamontowany wał na pasowanych panewkach,nowe śruby,nowe podkładki.Wszytko podociągane na odpowiedni moment.


Musiałem powycinać "okienka" w cylindrach żeby wał miał się jak minąć..


No i się mija :lol2: na styk...


Teraz muszę tylko dobrać luzy na zamkach pierścieni...


I stąd moje pytanie...
Chce luz zrobić maxymalne dla nominału wg ksiązki...
Czy większe?
Ktoś już pewno przerabiał ten temat..stąd prośba o pomoc ..
Bo nie chce mieć za ciasno,zeby mi sie nie zatarła..Z drugiej znowu za luźno,zeby całe ciśnienie spieprzało przez pierścienie,czy żarło oleju...

I THX dla T_NIK za naklejki!! 8)

T_NIK - 2018-10-08, 09:06

buczek21 napisał/a:


I THX dla T_NIK za naklejki!! 8)


Fajnie walczysz z tym autem :) dlatego naklejki dobrze że trafiły w Twoje ręce :)

Ciasteczkowy - 2018-10-08, 19:16

kibicuje do finału ;)
Piter7391 - 2018-10-08, 19:53

Mój temat z pytaniem o luzy na pierscieniach.
http://forum.rezerwa126p....ghlight=#486007
U mnie luzy na pierscianich byly tak po środku każdego z przedziałów.

buczek21 - 2018-10-08, 21:12

Piter7391,
THX!!!!!! 8)

buczek21 - 2018-12-15, 21:53

Coś się ruszyło..
Chodz idzie jak krew z nosa,mam masę innych zajęć ostatnio :>
Ciśnienie zerowe,auto i tak ma wyjechac dopiero na wiosnę...

Mam juz pomontowane korby z tłokami,porobione luzy na zamkach pierścieni.




Zrobiony króciec odpowietrzenia skrzyni korbowej..


Odebrane koło zamachowe...wyważone..+- 5kg..




Zamontowane lusterko...ostatnia rzecz która mi została z "budy"..


Z powodu ceny poduszek i łay sprzyni biegów z BIS-a która osiąga powoli cen jak za 1kg złota...
Wyspawały się "januszowe mocowania"
-poduszka wachacza z VAG'a-14zł
-łączenie wydechu średnicy 64mm,cięte na 2 -15zł
-śruby M14 - 3zł
-kątowniku do mocowania okien :lol2: -5zł
-trochę kątownika z złomu...
..Możliwość regulacji w 3 osiach...Jak na razie skrzynia jest mocowana tylko na 2 sruby,zobacze jak się to będzie sprawować.Jak będzie lipa,dorobi się mocowanie na drugą srubę...




danielewicz - 2018-12-16, 03:41

Brawo za inwencję. Zrób fotkę jak skrzynia na tym leży.
Piter7391 - 2018-12-16, 10:00

Fajnie sie te poduchy zapowiadaja i tez czekam na fotki jak to lezy na skrzyni.
buczek21 - 2019-09-22, 00:05

Długo nic nie pisałem...
Powody dwa,...
-mały problem zrobieniem głowicy..co mnie blokuje w 100%-nie da sie bez tego spasować obudowy,malować obudowy itd...bagno..
-inne różne czaso-marnowanie niż budowa tego kundla,
Tak że za dużo sie nie działo,ale do grudnia musi to już jezdzić żebym nie płacił 1K przez zjebane zmiany przepisów... :/
Zrobiłem sobie drugi wydech,chodz auto jeszczeni nie zostało nigdy nie odpalone...ale dwa wydechy już są :lol2: :facepalm:
Zachciało się swojej lavazz'y druciarskiej.. :lol2:
Gaśnica 2kg, rury 40mm i 60mm,kolanka,redukcje,spręzynki...Koszt całkowity 100zł..
Gaśnica z złomu,rury,kolanka dogiął mi kolega z zakładu gdzie robią wydechy,wkład został mi z przerabiania tłumików z dailycara...Tak że budżetowa lavazza...
I zeby nie było ze długości rur z pizdy,wszytko liczone żeby wstawało porządnie od 3,5 tyś w górę....
Pasuje wszystko bez potrzeby cięcia belek,półek..nawet wejdzie ta blacha którą seryjnie montuje się nad tłumikiem..Gasnica pasuje pod standardowe mocowania-tylko musze je dla pewności lekko obstawać,żeby mi to nie popękało..
Tłumik to typowy przelot- teoretycznie zazwyczaj tak są zbudowane środkowe tłumiki w seriach...

















Piter7391 - 2019-09-22, 12:02

Wygląda zajefajnie, profi robota :lubieto: , nagraj jakiś filmik jak to gada.
zolo - 2019-09-22, 13:32

Tez jestem ciekaw dźwięku
kamil4737 - 2019-09-22, 17:33

buczek21 napisał/a:

Tak że za dużo sie nie działo,ale do grudnia musi to już jezdzić żebym nie płacił 1K przez zjebane zmiany przepisów... :/


Mylisz się. Sam studiowałem ten temat ponieważ mam ten sam problem co ty. Jednak na szczęście prawo nie działa wstecz. Zresztą sam obejrzyj ten materiał.
https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/rejestracja-samochodu-30-dni-lub-nawet-1000-zlotych-zmiany-od-2020-roku,965888.html

buczek21 - 2019-10-06, 23:16

Ostatnia prosta..no może przedostatnia bo trzeba jeszcze zalać hamulce,ustawić jakoś w miarę geometrie... :lol2:
Kleci się w koncu motor...
Moj głowny hamulcowy-Głowica... :roll:
Zawory 37/32mm więcej nie wejdzie w te łeb bez mimośrodu..
Splanowana 3mm,zaspawane gwizdki,poszerzone kanały,zabielona góra,nowe zamki,uszczelniacze na ssących,nowe gwinty pod kolanka..



Koło zamachowe 5kg



Miedzucha 0,3mm,Wyrównane mam powierzchnie bloku pod cylindy,górę cylindów..tak ze nei powinno być jakiś dziwnych akcji..

Uszczelki też mam dorabiane z sylikonu 5 i 2mm..Bo jak przypomne sobie te korkowe osiadające oryginalne.. to wiem ze na nich by zaczeło się pocić juz w garażu..

Osłony obcięte z starym patentem z mufki miedzianej..do tego uszczeliki z robura..Polecam..bo to nie ma prawa się rozciec...twarde jak beton.


Na tym dzisiaj staneło..


Piter7391 - 2019-10-07, 17:05

Zapowiada się bardzo fajna motorownia :D
Nie chciał byś zrobić głowicy od mojej motorowni? :twisted:

Ciekawy jestem tych silikonowych uszczelek, ja miałem dorabianą na zamówiebie uszczelkę z zawulkanizowanego korka i była naprawdę dobra wytrzymala spokojnie 3-3,5 tys. A potem rozebralem silnik.
Uszczelniacze od robura pasują p&p? Do dostania w rolniczym czy trzeba w necie szukać?

zolo - 2019-10-07, 18:47

Fajnie fajnie. A wymieniles oringi z tych malych osłonek w glowicy bo one zawsze ciekną.
buczek21 - 2019-10-07, 19:39

Piter7391,
Tą głowice ja tez nie robiłem sam...Brak parku maszynowego na takie rzeczy :roll: No i umiejetności nawet jak by był..
Uszczelki z Robura P&P....Idealne średnice osłon i gniazd w bloku/głowicy..Twarda guma..
Polecam.Jak coś to są uszczelniacze do ROBURA LD - LO..
Kupione online na allegro od chłopa co handluje czesciami do Roburów,Multicara,Fortschritt'a
U mnie brak roliczych niestety,a w zwykłych to na hasło "uszczelki do robura" albo były kocie mordy,albo smiech prosto do ryja...Jak coś one są do ROBURA LD-LO
Tak że w moim przypadku zdecydowanie on-line..
Ten patent gdzieś tutaj na forum podłapałem..
Ale serio polecam,na sucho zdecydowanie lepiej to wyglada,niż te seryjne kondony...
zolo,
Powiem tak...nie wymieniałem..
Silnik był wyciągnięty z traktora samoróby,czy jakiegoś ruraka.. bo cały był zarzygany olejem,słomą,trawą..
O dziwo własnie te rurki od góry nie byłuy zarzygane jak reszta..Wymyłem i zalałem nafta..nie ciekło..Dlatego olałem temat..
Zobaczymy jak to bedzie się zachowywać jak dostanie temperatury...
Przy okazji jest do dostania to wogóle? w sensie tych oringi? czy tylko dorabiania/pasowanie z czegoś...

zolo - 2019-10-07, 19:59

Oringi dobierasz, bodajże średnica wew. 22, grubość ścianki 2 lub 2,5 już nie pamiętam
Hanss - 2019-10-07, 22:01

buczek21 napisał/a:

Zawory 37/32mm więcej nie wejdzie w te łeb bez mimośrodu..

Wejdzie,mam 39/32 na ssących z pn-a diesla i jest na styk ;)

buczek21 - 2019-10-07, 22:24

Hanss napisał/a:
buczek21 napisał/a:

Zawory 37/32mm więcej nie wejdzie w te łeb bez mimośrodu..

Wejdzie,mam 39/32 na ssących z pn-a diesla i jest na styk ;)

W zwykłej głowicy.. pewno.. w tej nie bardzo..
Tutaj ograniczają rurki z świec..większy gwint niż w serii... :P

buczek21 - 2019-11-08, 00:11

Silnik w miarę sklecony...



Podstawka pod gaźnik..



I wsadzony... spięty z budą..Wisi to od strony skrzyni na tych moich poduszkach..Ale wg mnie może być za sztywno..zobacze jak to odpale..Najwyżej bedę starał się przekręcić poduszki w ich miękką oś działania..Bo teraz mam obrócone tak że blokuje oś góra-dół i przód-tył..





Prawilny komin.. :lol2:


Z rzeczy do zrobienia do konca to:
-pomontowanie chłodnicy oleju,podstawki pod filtr z termostatem i dobranie/dokupienie węży
-podpiecie odpowietrzenia silnika,
-dorobienie pokrywki filtra powietrza i wymyślenie jakiegoś filtra powietrza,
-dokupienie rury łaczacej bude z obudową silnika,
-odpowietrzenie hamulcy i w miarę zbierzność zeby dojechać na geometrie i przeglad..

Do końca tego roku chce odpalić tego dziada :lol2: :lol2: Po 3 latach grzebania :P

Piter7391 - 2019-11-08, 08:18

Zacna motorownia jak i cała maszyna, z niecierpliwością czekam na odpalenie tego potworka :D
harry37 - 2019-11-09, 03:45

Bardzo dobra robota :)
Gdzie można zanabyć taką podstawkę pod gaźnik ?

buczek21 - 2019-11-09, 08:56

harry37 napisał/a:
Bardzo dobra robota :)
Gdzie można zanabyć taką podstawkę pod gaźnik ?

Jedna osoba sprzedaje na FB..
Wypatrzyłem go z rok temu jak wrzucał oferty na FB....

Profi robota,idealny spas...naprawdę profi robota na CNC...
Miałem w łapach takie podstawke z włoch...i to była krzywa kupa w porównaniu do tego co on robi..
Jak chcesz to Ci na privie podeśle kontakt...
250zł z wysyłką... drogo/tanio.. nie komentuje..dla mnie się liczy wykonanie.

szaleniec1 - 2019-11-11, 23:32

pod jaki gaznik ta podstawka jest?bo mnie terz ciekawi taki mod z innym gaznikiem
kamil4737 - 2019-12-17, 09:31

Jak tam postępy?
buczek21 - 2019-12-18, 01:14

szaleniec1,
Pod wszytsko co było ewolucją Webera DGF,czy też jego polskiego klona FOS'a...30S2H
Panda 30,Bis ,CC700..
kamil4737,
Postępy :lol2: coś tam sie robiło..Chodz nie ukrywam że ostatni miesiąc bardziej musiałem robić inne rzeczy niż kończyć tego malca..
-hamulce odpowietrzone, powinno to w miarę hamować :lol:
-odpowietrzenie podpięte,]
-rura łącząca silnik z budą kupiona,]
-podpięty gaźnik pod węże paliwowe,linka ssania dorobiona, cięgno przepustnicy też..
-dorobiony filtr powietrza z gąbki filtracyjnej z motocykli+olej do filtrów+doorobione mocowanie..Wygląda to jak prawie tuningowy stożek :lol2: Wszytko spasowało do oryginalnej obudowy,musiałem tylko dokupić kolanko 75mm i troche rury..
-zamotowana chłodnica oleju,podstawka pod filtr,termostat tez jest..

Zostało mi tylko dokupic nuple,węże pod chłodnice i zrobić w miarę zbieżność na kije+linkę,żeby to w miarę doejchało na prawdziwą zbieżność,i przegląd..

No i najważniejsze odpalić to :lol2: :lol2:




Przy okazji fotki tym moich drut poduszek skrzyni...Bo ktoś kiedyś chciał to widzieć jak to siedzi...





Na sucho biegi wchodzą jak na zwykłych poduchach..
Jest sztywno,poduszki są obrócone w stosunku do siebie o 90 stopni,tak że jedna blokuje ruch przód-tył,druga góra-dół..
Zobaczymy jak się to odpali,żeby było sztywno ale nie tak żeby przenosiło drgania na budę..
Jak się dokładało 3 poduszkę do zwykłego mocowania...

No i dalej mam problem z jedym kablem wychodzącym z skrzynki bezpieczników...
Instalacja EL..Kabel niebieski najgrubszy z wszyskich wychodzących z pod skrzynki,zakończony "damską" wsuwką....i jest dość długi z 1-1,2m..
Wchodzi w gniazdo bezpieczników F6,i jest na jednym grzebieniu z wszyskimi w rzędzie czyli F6-E5-D4...wszystkie są koloru niebieskiego.
I jak go podepnę do plusa-to świecą długie światła...nawet jak nie mam przekreconego zapłonu...

Jak go nie mam podpiętego do niczego-to długie światła też działają,ale z pająka normalnie włączane..

Tak że jak by ktoś miał sensową odpowiedz gdzi eten kurewny kabel mam wpiąć to zapraszam z pomysłami :facepalm:

TDS-ik - 2019-12-20, 12:12

buczek21, a nie jest to przypadkiem kabelek od kontrolki zapalonych świateł ?
buczek21 - 2019-12-20, 13:04

TDS-ik,
Spróbuje...
Ja sie sugerowałem kolorem i grubością..
Bo to najgrubszy kabel który wychodzi z skrzynki..
A na schemacie z EL-ELX,a nie moge go znaleść..

buczek21 - 2020-01-05, 00:46

Mam pytanie do ludzi co mają powyciągany układ smarowania na zewnątrz...
W sensie jakies chłodnice oleju,filtry...ITD..

Chodzi mi o węże.
Czy musi być wyłacznie teflon w oplocie..Czyli węże w cenie "kosmos-srogo z dupy"...Gdzie na moje potrzeby musze wyrzygać z 300-400zł za komple :lol2: :lol2:

Czy można przydziadować i skręcić to na w miarę dostępnych wężach zakuwanych typowo hydraulicznych..Czyli mają do 360 barów,temp -40/+120 stopni pracy...Na chama zainwestuje w podwójny oplot..One mają zazwyczaj przepustowość 30l./min..

Wszystkie wyjścia mam poprzerabiane na jeden standard M16,x1,5 i takie węże zamkną mi się max w cenie 100zł za komplet..

Piter7391 - 2020-01-05, 08:29

To gdzie chcesz tą chłodnice założyć z przodu pod zderzakiem? :E
Jeszcze układ mam nie założony ale mi z zakuciem na teflonie powiedzieli ok 250 ziko, chłodnica będzie po prawej stronie na przeciwko baku.
Z tymi przewodami to są różne opinie bo te hydrauliczne, ciśnieniowym parametrem odpowiadają ale podobno to 120 stopni jest tylko temperaturą chwilową jaką mogą mieć, ale czy coś się stanie z nimi tego nie wiadomo, u mnie w okolicy koleszka jeździ na tych przewodach z koparki już któryś sezon i nie słuszałem żeby się coś złego działo.

Kudłaty156 - 2020-01-10, 17:51

Wielki szacun nie mogę się doczekać efektów końcowych! Ciekaw jestem jak to będzie się napędzać :) No i chłodnica z filterkiem naprawdę wygląda profi.
zolo - 2020-01-15, 08:49

Co do przewodów teflonowych to są dwa rodzaje: karbowane i gładkie.
Karbowane są bardziej elastyczne, łatwiej je się układa, są droższe, stawiają troszkę większy opór cieczy. Moim zdaniem do malucha lepiej się nadają bo silnik się telepie.
Za to gładkie są sztywne, tańsze, stawiają mniejszy opór niż karbowane.
Jeśli ktoś chce mieć teflon to ja bym polecał przynajmniej ten jeden przewód karbowany który idzie od pompy do filtra.

buczek21 - 2020-01-30, 13:47

Kolejna rzecz... która jak na razie mnie rozjebała..a to niby takie proste 5 kabli :mrgreen:
Przycisk awaryjnych świateł nie chce mi funkcjonować należycie..
-cała istalacja EL,wszytko działa prócz właśnie awaryjek,
-Przełącznik 6 pinów..nie mam pewnosci że dobry,kupiłem na allegro "niby awaryjne ST",ale znowu jak patrze na google na przełącznik z EL'a to on ma 4 piny..


-kable z instalacji 5 sztuk-nie mam pewności że wszytskie poprawne,bo wiązkę którą kupiłem,była w lekkim bałaganie.
Kolory:
-czerwony,
-niebieski z czarnym paskiem-spięte dwa w jedną wsówke-pojawia się na nim 12V po przekręceniu stacyjki,
-fioletowy-dwa przewody wpiete w jedną wsówkę-permanentne 12V
-niebieski z czerownym paskiem,jak podaje na niego 12V to świeci mi się lampka awaryjek-czyli podejrzewam że to sterowanie przerywacza,i świecą sie wszyskie kierunki,ale nie migają.
-fioletowy,


Jak to spiąć zeby działało poprawnie... :facepalm:
Jak na razie obstawiam dwie rzeczy:
-zły przełącznik,
-swoje nie ogarniecie..hehe

Jareg - 2020-01-30, 14:55

Mogę Ci tylko powiedzieć, że z tymi awaryjnymi jest pojebane :E
Jak zmieniłem wiązkę w FL na eleganta, to jak założyłem przełącznik awaryjnych z FL do nowej wiązki to po naciśnięciu zamiast awaryjek załączało mi zapłon :E

zolo - 2020-01-30, 14:57

Ja tez kiedys dwa dni spędziłem na rozkminianiu świateł awaryjnych i kierunkowskazów które były tylko na jednym przerywaczu (jeden przerywacz sterował kierunkami i awaryjnymi) z tym ze to byl fiat 131. Tez tam byla niezla rzeźnia bo mialem do wyboru dwa rozne przelaczniki swiatel awaryjnych.
buczek21 - 2020-01-30, 15:29

Jareg,
U mnie jest to samo.. Jak zepnę na chama wszystkie 5 kabli razem to jest dyskoteka na światłach, ale mogę zakręcić rozrusznikiem... Rozdzielę nie ma 12V na czerwonym kablu z elektromagnesu na rozruszniku...
zolo,
Tutaj jest dokładnie ta sama bajka, bo kierunki i awaryjne są na jednym przekaźnik-sterowaniu...

zolo - 2020-01-30, 15:56

z tego co pamiętam to chyba mi jednego stałego plusa brakowało, bo przeciez awaryjne musza sie włączać niezależnie od włączonej czy wyłączonej stacyjki.
Quake96 - 2020-01-30, 23:04

Ja tylko powiem, że same włączniki awaryjnych w FLu i ELu się różnią. Któryś ma jeden pin więcej, nie pamiętam teraz który. Jak zmieniałem klawisze przy liczniku na elegantowskie to sam środek włącznika musiałem zostawić z FLa.
buczek21 - 2020-02-20, 20:10

Chłodnica podpięta,lekki cyrk był z wężami..ale w końcu są..
Wszystko spięte w całość..


Zostało mi tylko podpięcie nanoplexu...
I pytanie czy między modułem a radiatorem była jakaś pasta w oryginale,coś ala pasta do procesorów?Czy zero czegokolwiek moduł na radiator i wsio?

No i mam mały problem z rozrusznikiem...bo jak dostanie plus na bendix to kręci cały czas niezależnie czy później się ten plus na bendix odetnie..gdzies jest chyba przebicie..Albo jakieś inne pomysły.. :roll:

CZESIO1958 - 2020-02-20, 20:27

Coś z automatem.
Piter7391 - 2020-02-20, 20:42

Kurde ale to wygląda, super robota ;)
Między modułem a radiatorem jest pasta przewodząca taka jak do procesorów i jest jej dość sporo rozmazane.

buczek21 - 2020-02-27, 21:15

No i co mam pisac.....Morda mi się cieszy 8)
Suka odpaliła od pierwszego strzału.... po 3 latach remontu,i kupienia auta w kartonach..
Ładowanie zgasło,ciśnienie oleju też tak że jest dobrze...
Trzeba to tylko teraz zacząć regulować i minimum u mnie z 2-3 h pochodzi sobie na spokojnych obrotach żeby się lekko zagrzał i dotarł..
Silnikiem trzepie,bo przednie poduszki są zablokowane z 2 osiach- przekręcone o 90 stopni, muszę się tym pobawić..żeby tak silnik nie skakał,bo jak na razie jest za sztywno zdecydowanie..
No i piszczy tylna poducha o belkę.
Tłumik fajnie brzmi, palić pali,nie wybuchło...Tak że jest jak na razie GUT :lol2:
Nagrywane telefonem,tak że brak 4K,i dzwięku z imax'a

https://youtu.be/4GwuAT83058

zolo - 2020-02-27, 21:35

Fajnie buczy.
Kudłaty156 - 2020-02-29, 18:15

Fajnie, że już chodzi, czekam teraz na filmik z jazdy z wyregulowanym gaźnikiem bo ciekaw jestem jak się to będzie zbierało na obroty przy tej konfiguracji :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group