.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

Fiat 126 BIS - bis chodzi jak wibrator co zrobic

markuc4592 - 2016-02-25, 12:32
Temat postu: bis chodzi jak wibrator co zrobic
witajcie mam pytanie kupilem z pol roku temu bisa stoi i czeka na remont bo zajmuje sie innym autem ale od czasu do czasu przy nim grzebie i jakis czas temu uruchomilem silnik uklad zaplonowy gaznik itp wszystko ustawione no ale chodzi jak wibrator trzesie nim z racji tego ze nie wiem co sie dzialo z nim wczesniej i kupilem nie odpalajacego podejrzewam ze uklad nie jest wywazony albo zle poskladany moze wal z 650 kolo zamachowe zle zalozone czy cos i z tu moje pytanie jak sprawdzic czy wszystko pochodzi z bisa i gdzie wywazyc taki uklad jak cos czy w pierwszym lepszym zakladzie co robia szlify itd to zrobia ?
grzesiol - 2016-02-25, 13:54

Może chodzi na jeden cylinder i rzuca silnikiem?

Wujek który był pracownikiem krakowskiego Polmozbytu mówił, że jak BIS przyjeżdżał na wymianę uszczelniacza wału korbowego od strony koła zamachowego to wszyscy mechanicy uciekali. :lol2:
Możliwe też, że ktoś wymieniał właśnie ten simmering i nie założył koła zamachowego na znak. Wału z 650tki z tego co pamiętam, nie da się założyć bo przy obrocie oparłby się o wystające tuleje cylindrowe.
Koło zamachowe łatwo poznać po nawierconych sporych otworach z jednej strony. Tam jest przy dzwonie skrzyni biegów taka blaszka którą można odkręcić i zobaczyć do środka dzwonu. Nie pamiętam już czy będzie coś tam dokładnie widać, dawno już nie grzebałem przy swoim BISie. :E
Jeżeli to faktycznie wina koła zamachowego to nie pozostaje Ci nic innego jak wyciągnąć skrzynie i zobaczyć jak to tam wygląda.
Myślę, że nie ma sensu wozić seryjnego układu korbowo-tłokowego do wyważania, dobrze poskładany musi chodzić tak jak trzeba. ;)

markuc4592 - 2016-02-25, 15:25

no pytam orientacyjnie kupilem i nie zagladalem wiec pytam na co zwrocic uwage a chodzi napewno na dwoch poznal bym ta prace na jednym poprostu trzesie sie jak go zdemontuje wszystko sie okaze
grzesiol - 2016-02-25, 19:49

W takim razie na sam początek najlepiej sprawdzić ustawienie koła zamachowego. Zrzuć skrzynię lub wyciągnij silnik, jak wolisz. W BISie łatwiej jednak jest zrzucić skrzynię. Następnie należy ustawić tłoki w GMP. W tym celu należy ustawić znak na kole pasowym tak by pokrywał się z trzecią, największą wypustką na pokrywie. Wtedy znak na kole zamachowym ( nawiercony otwór nieprzelotowy o średnicy około 8mm ) powinien być w miejscu rozrusznika.
Jeżeli tam nie leży problem dawaj znać, będziemy myśleć dalej. ;)

ATi - 2016-02-25, 21:33

Wsadź tam koleżanki do tego bisa, te wibrację im się spodobają :D

Pierwsze co to bym sprawdził koło zamachowe i pasowe. A i ten znacznik jest koloru czerwonego. ;)

grzesiol - 2016-02-25, 21:51

ATi napisał/a:
Wsadź tam koleżanki do tego bisa, te wibrację im się spodobają :D

Pierwsze co to bym sprawdził koło zamachowe i pasowe. A i ten znacznik jest koloru czerwonego. ;)


To u mnie już lakier musiał się złuszczyć i została sam "otworek". :)

Krzysztof0430 - 2016-02-25, 21:59

grzesiol napisał/a:
jak BIS przyjeżdżał na wymianę uszczelniacza wału korbowego od strony koła zamachowego to wszyscy mechanicy uciekali.
nie dziwię się im :E

Na bank będzie źle ustawione koło zamachowe. W innym BISie też przerabiałem jak ktoś źle założył zamach i był masaż pleców.

Karol - 2016-02-28, 17:19

Czy te znaczniki na kole zamachowym (to ustawienie co grzesiol podał) występuje tez w zwykłym 650?
maluch_bis - 2016-02-28, 22:00

nie
Karol - 2016-02-29, 00:19

No ale w książce jest napisane, że jest otwór nieprzelotowy, odległy od środka koła 112mm, średnica fi 5mm otworu i ma być ustawiony u góry gdy tłoki są w górnych położeniach. Stąd pytam, że nie jeden silnik dziewiczy rozkręcałem i nigdy te znaki się nie pokrywały z tym co napisałem. Aktualnie składam silnik i nie wiem czy złożyć "tak jak było" czy "jak książka pisze"...
giannini - 2016-02-29, 01:46

Karol napisał/a:
Czy te znaczniki na kole zamachowym (to ustawienie co grzesiol podał) występuje tez w zwykłym 650?

Oczywiście , że występuje i powinno być tak jak wyczytałeś w książce. Może jakiś "szpenio" zdejmował koło zamachowe do wymiany uszczelniacza i przykręcił inaczej. Otwory są symetrycznie , więc można je założyć w 6 położeniach. Tu masz zdjęcie znacznika dość mocno pomalowanego.

Karol - 2016-03-01, 19:33

ok, dzięki wielkie :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group