.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

Układ paliwowy - Modifikacje gaźnika.

Chakus - 2015-05-28, 21:08
Temat postu: Modifikacje gaźnika.
Witam, zostalem zmuszony powrocic do "seryjnego" gaźnika. Moj maluch ma przeznaczenie rajdowe i ma podkrecony silniczek. Potrzebuje jakies info na temat modifikacji gaznika aby osiagnac lepsze osiagi. Jestem kompletnie zielony w gaznikach hehe. Od czego zaczac modyfikowac? co robic? Moze jest jakis poradnik?
Majonez - 2015-05-28, 22:54

A co się stało z poprzednim ? Najważniejsze to dobór dysz, zazwyczaj przy podkręconym silniku są dobierane pod konkretne modyfikacje, reszta to zabawa z dyfuzorem i polerką gardzieli itp. Na początek musisz doprowadzić seryjny gaźnik do dobrego stanu ( dokładnie wymyć i wyregulować, ośka nie może mieć luzu itd.)

Tu masz trochę informacji
http://free.of.pl/s/smutnygizd/?id=6
http://www.emitu.piwko.pl/gaznik.htm

Adi. - 2015-05-28, 23:15

Chakus, Ale pamiętaj, nie rób wszystkiego tak jak w tych poradnikach wyżej, nie skracaj dyfuzora od dołu.
Majonez - 2015-05-29, 12:50

Adi dlaczego ? Właściwe to jakie negatywne skutki daje skrócenie dyfuzora od dołu ?
Adi. - 2015-05-29, 15:43

Majonez, Bo nie bardzo widzę sens skracania od dołu. Z resztą wystarczy, że nie twierdze tak tylko ja, bo twierdzi tak wiele innych lepiej znających sie na gaźnikach osób, min. Głodny. Nawet Mazik tego nie robił. W ogóle nie wiem skąd się wziął ten patent, nie ma go nigdzie opisanego, a to co jest w sieci, to zwykłe kopiuj wklej. Ale skrócenie dyfuzora, to tylko jedna z bardzo wielu przeróbek, które można wykonać w tym gaźniku. Jednak u mnie w seryjnym motorze, jakoś zbyt dużych efektów to nie dało, przynajmniej ja nic nie odczułem.
Sam od dołu nie skracałem, ale podobno problemy po gwałtownym naciśnięciu gazu, ale ręki za to sobie uciąć nie dam.

Majonez - 2015-05-29, 16:08

Mi chodzi właśnie o konkretny przykład sprawdzony w praktyce, bo każdy pisze że się nie skraca itp. a ja chciałbym wiedzieć dlaczego. duży wpływ na to mogą mieć inne modyfikacje więc najlepiej niech się wypowie ktoś kto to stosował .
Hanss - 2015-05-29, 16:25

Miałem ten patent zastosowany u siebie w gaźniku oraz u kilku innych osób którym robiłem gaźniki i ani ja ani cała reszta nie zauważyliśmy żeby coś się działo niedobrego w porównaniu do seryjnego gaźnika.Aktualnie Grześ śmiga na przerobionym gaźniku w którym dyfuzor jest skrócony od dołu bodajże 2 lub 3 mm plus zastosowany jeszcze jeden patent który według "znawców" pogarsza pracę silnika i jakoś nic mu się nie dzieje auto normalnie odpala,wkręca się na obroty na poszczególnych biegach bez żadnego wysiłku nie to co było na seryjnym gaźniku.
Chakus - 2015-05-29, 20:19

a jakie dysze polecacie do takiej dynamicznej jazdy lecz z umiarem? (chodzi o spalanie). I kwesita aby to wspolgralo z moimi modami.
Majonez - 2015-05-29, 21:27

Hanss a więc jednak, sam teraz modzę dyfuzor więc sprawdzę to organoleptycznie, a możesz napisać jaki to patent "pogarszający" pracę silnika :) ? Chakus, Najlepiej napisz co masz pomodzone.
loony - 2015-05-29, 21:43

U siebie miałem kiedyś gaźnik na max dyszach powietrza i paliwa, wypolerowana gardziel, pomodzony dyfuzor i jeszcze kupę innych pierdół (gość mi robił na zamówienie, to co umie z gaźnikiem :D ), ale problem był z sensownym ustawieniem pływaka. W silniku wtedy miałem przerobiony dolot (rozwiercony) oraz wydech z mniejszymi oporami. Na trasie palił jakieś 10-12 litrów - na trzecim biegu ze spokojem szedł 100kmh i palił kapcia na asfalcie. W mieście spalanie 15 litrów.
Po kilkuset kilometrach wsadziłem oryginalny gaźnik i dałem sobie spokój z takimi przeróbkami :P

Hiszpan - 2015-05-30, 01:06

Patent na skrócenie dyfuzora od dołu jest opisany gdzieś w necie, żeby to zrozumieć trzeba sobie przeciąć jakiś stary gaźnik, przyłorzyć dyfuzor i zobaczyć jaka jest odległość między środkową częścią zwężki a końcem dyfuzora. Tak samo skrócenie go nie powoduję dławienia się czy czego innego, jedynie jak zastosujemy przeróbki ekonomiczne które zaburzają mieszankę ale objawy będą występowały jedynie po przejściu z układu B. Jałowego na tryb główny. Dysze główna dobiera się pod średnicę zwężki venturiego, (23)mm (23,5)mm, z obliczeń wychodzi mi dysza 115, 117. (24)mm 119 najmniejsza itd. Mogę przygotować gaźnik do serii jak i do sportowej jazdy za flaszkę tylko potrzebna dobra baza i parę Litrów paliwa na testy :mrgreen:
Piotrek Oława - 2015-05-30, 10:40

loony, to niezły fachura ten gość co Ci gaźnik robił. no ale tak najlepiej wszystko dać MAX a później to tylko MAX chu..nia wychodzi z tego.

Zasada raczej znana,na początku nie ruszamy dysz powietrza,zaczynamy od samych paliwowych.
Hiszpan, sam widzisz,ludzie Ci którzy nie mają pojęcia o gaźniku mylą pojecia. Dal nich MODY to MODY nie ważne czy w stronę ekonomiki jazdy czy osiągów.

Chakus - 2015-05-30, 14:59

mody mam opisane w dziale nasze zelaza, Kwestia taka ze maluszek jest garazowany i tak, czasem do pracy nim pojade sobie przepalic go wiec moze mi palic nawet te 10-13l po miescie, kupilem juz seryjny gaznik webera rozkrecilem go wyczyscilem i teraz zaczne polerowac to co trzeba i bede jeszcze rozgladal sie za dyszami, myslalem nad 130. seryjna to 90 czy 110?
Hanss - 2015-05-30, 15:11

Jak paliwa to 115 i 117 seryjnie wychodziły.
Chakus - 2015-05-30, 15:59

to jaka proponujecie wstawic?
zolo - 2015-05-30, 18:42

Tu nie ma co proponować. Tu trzeba samemu przetestować pare dysz i zobaczyc na jakiej silnik najlepiej jedzie.
Adi. - 2015-05-30, 19:00

Od siebie mogę zaproponować poszukanie gaźnika z elx, z końcówką 300. Są najmłodsze, więc stosunkowo najlepiej znaleźć dobrą bazę, gdzie nawet ośki nadwymiarowej nie będzie trzeba dawać, no i obiło mi sie o uszy, że otwory układu przejściowego są takie same jak w pierwszych 650, czyli w imb5, ale nie mogę nigdzie znaleźć jakiej dokładnie wielkości są te otwory, więc nie jestem tego w 100% pewny.
Grzes - 2015-05-30, 19:45

Ja jako modelarz mam wiertła różnej średnicy, to rozwierciłem seryjną dysze wiertłem 1,3mm, czyli zrobiła się 130 i póki co jest git. Wkręca się dobrze, nie gaśnie, nie dławi go. Jedynie brakuje go powyżej 6tys., ale to może przez seryjny dolot, przez co za mało powietrza dostaje. Czekam na dolot od weglara i będę dalej próbował. Rurka jest teraz włożona chyba f74.
zolo - 2015-05-30, 22:08

Grzes to przez f74. To nie jest rurka na wysokie obroty
Hiszpan - 2015-05-31, 01:43

Adi., otwory obejść są identycze w każdym gaźniku, oprócz IMB5.
Adi. - 2015-05-31, 10:02

Hiszpan, No właśnie, czyli w końcu jakie, bo wszyscy twierdzą, że otwory miały 70 90 110, znalazłem jakąś tabelkę z dokładnymi danymi na temat trzech typów gaźnika, tam te otwory miały mieć rozmiar 70 80 100, czyli oprócz imb5 jakie były rozmiary tych otworów?
Hiszpan - 2015-05-31, 22:11

W książce pisze, że 70, 90, 110 mają wszystkie gaźniki wersji IMB i S1a, oprócz IMB 5 - Ma większe. W jedym modelu jest jeszcze inny (lepszy) dyfuzor. Ogólnie starsze gaźniki czyli IMB 5, 10, 12 - Są lepiej odlane, maja idealnie zgrany otwór studzienki rurki emulsyjnej z kanałem dyfuzora i mniejszy uskok w gardzieli.
Chakus - 2015-06-11, 22:58

tak jak radziliscie i jak czytalem gaznik juz przeszedl polerke razem z dyfuzorem lecz go nie skracalem i nie kombinowalem z nim, zostalo mi dobrac dysze, lecz niemoge nigdzie znalezc dysz. mialem wsadzona 115 i powietrza 190 chce zostawic 190 powietrza a paliwa cos na 120-125 wsadzic i rurke f8 lub f74.
Grzes - 2015-06-12, 16:14

Dysze paliwa rozwierć wiertłem 1,2mm(ja osobiście mam rozwierconą wiertłem 1,3mm, czyli dysza 130) Rurkę f8 robi się lutując 2 ostatnie naprzeciwległe dziurki w rurce 101.


Chakus - 2015-06-14, 14:16

czy dajac dysze 120 + polerka gaznika i rurke f8 bedzie mozna odczuwac jakies lepsze osiagi? czy to tylko poprawi specyfikacje pracy silnika.
tekaj - 2015-11-03, 11:02

Nie chciałem zakładać nowego tematu , dlatego zapytam tutaj.
Posiadam malucha z przerobionym silnikiem - auto wyłącznie do kjs. Głowica planowana 6 mm, sportowy wałek (niestety nie wiem jaki, część zmian nie była robiona przeze mnie). Zabrałem się za rozkręcenie gaźnika, ponieważ występował problem przerywania na wysokich obrotach (układ zapłonowy sprawny).
Wsadzone dysze to 190 powietrze, rurka emulsyjna f8 (teoretycznie dobrze sprawująca się na wysokich obrotach) i dysza paliwa 115 z podejrzeniem rozwiercania.
Sugerujecie jakieś zmiany, ewentualnie inna rurka emulsyjna?

r3mix - 2017-03-02, 19:02

Zamówiłem dysze, chciałem 180 powietrza i 125 paliwa, ale okazało się, że mają tylko 170, albo 190. Wziąłem 170 i tutaj rodzi się pytanie: czy da się złożyć jakiś sensowny gaźnik z taką małą dyszą powietrza (170), czy lepiej od razu rozwiercić ją na 180?

(Jeżeli ma to znaczenie, to cały gaźnik zrobiony według powszechnych książkowych schematów z rurką f8, głowica -3mm z obrobionymi kanałami, luźniejszy wydech, zamach ~5kg, przerobiony dolot, wałek Halczyńskiego 290)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group