.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

Fiat 126 BIS - BIS, sprzêg³o, remonty

KRZYSIU - 2013-08-17, 09:34
Temat postu: BIS, sprzêg³o, remonty
Witam. Pierwsza sprawa - W moim szatanie pad³o mi sprzêg³o. S³ysza³em od mechanika ¿e to bêdzie kupa roboty, ¿e silnik trzeba wyj±æ itp. Co Wy na to? Czy mia³ kto¶ z tym do czynienia?
Druga sprawa - mam ochotê wyremontowaæ swojego BIS-a, do ogarniêcia wszystko, blacharka, mechanika, wnêtrze itp. Ogólny remont. Znacie kogo¶ na ¦l±sku kto zajmuje siê takimi renowacjami? I jakie koszta siê z tym wi±¿±? Pozdro :)

Tasok - 2013-08-17, 10:13

Zadzwoñ do wró¿ki, ona bêdzie na pewno wiedzia³a :roll:

Bez zdjêæ i jakiego¶ opisu to siê ca³e gówno dowiesz, z tego co napisa³e¶ to mogê Ci podaæ przedzia³ cenowy 2-8 ty¶ z³. Pasuje? Chcesz konkretnej odpowiedzi? To zadaj tak pytanie, konkrety, zdjêcia, usterki, wady wtedy kto¶ co¶ powie. A i nazwij temat jak Bóg przykaza³ bo za chuja nie wiadomo o co chodzi! :roll:

KRZYSIU - 2013-08-17, 14:45

Jak nie wiesz o co chodzi to najlepiej wróæ siê do podstawówki. Pasuje mi odpowied¼ 2-8 ty¶, jednak¿e nie by³o to moje jedyne pytanie. :twisted:
LOBUZ88 - 2013-08-17, 14:49

tak, do wymiany sprzêg³a trzeba wyj±c silnik, tak kupa roboty - generalnie siê nie op³aca robiæ
Szopen - 2013-08-18, 01:53

ale to bis, nie op³aca siê robiæ. Zaraz Ci wydmucha UPG i po ptokach.
KRZYSIU - 2013-08-18, 14:55

No to inne pytanie w zwi±zku z tym ¿e jak twierdzicie nie op³aca siê robiæ, to co z nim zrobiæ? :>
Nikita - 2013-08-18, 15:29

Szopen napisa³/a:
ale to bis, nie op³aca siê robiæ. Zaraz Ci wydmucha UPG i po ptokach.


oplaca sie oplaca

co to niby ma znaczyc ze jak bis to nie oplaca sie robic bo co bo bylo go malo???

bo ludzie mowili ze awaryjny???

a podniesc reke kto wie jak sie z bisem obslugiwac???

a kto takowego mial???

rownie dobrze moge powiedziec ze jak ktos chce bosmala wyremontowac to nie bo to bosmal i zaraz dach sparcieje

o masakra ale mi cisnienie podniesliscie ale juz spoko teraz tak co do pytan z tematu

sprzeglo jest sporo roboty ale nie wiecej niz zmiana sprzegla w kazdym innym aucie

a remont bisa piekna rzecz dbaj o niego i ratuj bo jest ich naprawde malo

w razie pytan mozesz do mnie pisac bezposrednio chwile mialem bisa i wiec co i jak

jak bede z opoznieniem odpisywal to sie nie zrazaj poprostu jestem w trasie i rzadko mam internet

ai jeszcze jedna rada zamontuj sobie guziczek uruchamiajacy wentylator i nieliczac zimy to jezdzij z wlaczonym wentylatorem caly czas to nie bezie probleow typu

Szopen napisa³/a:
wydmucha UPG i po ptokach.



tyle z mojej strony jak cos to dzisiaj jesszcze jestem do polnocy dostepny :D

Domage - 2013-08-18, 16:03

ja bym sprzeda³.
Na forum napewno znajdzie siê samobójca który go kupi.

Nikita - 2013-08-18, 17:08

jakby nie to ze dopiero kupilem fla to ja bym bardzo chetnie wziol bisek jest naprawde badzo wdziecznym autkiem jak sie o niego dba i wiele potrafi :D

nie sprzedawaj zrob wszystko co jest do zrobienia wiem ze to bedzie kosztowac i bedzie wymagalo troche czasu ale odwdzieczy ci sie z nawiazka i bardzo szybko docenisz jego wszystkie zalety

ATi - 2013-08-18, 18:53

Porz±dny remont ka¿dego silnika wi±¿e siê z kosztami.
Ostatnio nowy blok do bisa mo¿na by³o kupiæ za 250 z³.
Dok³adnych cen nie znam, ale mogê Ci powiedzieæ co ja mia³em robione.
-szlif wa³u i jego wywa¿enie,
-nowe t³oki 2szlif,
-panewki wszystkie nowe,
-regeneracja g³owicy, nowe gniazda , prowadnicê i zawory plus planowanie,
-wa³ek rozrz±du po regeneracji, z powodu zu¿ytej krzywki pompy paliwa,
-reperaturka pompy wody,
i parê innych drobiazgów.
Cena to zale¿y gdzie to bêdziesz robi³, lepiej do³o¿yæ kasy i zrobiæ to porz±dnie.

Szopen - 2013-08-18, 20:57

Nikita napisa³/a:
a podniesc reke kto wie jak sie z bisem obslugiwac???

Ty na pewno nie ...
Nikita napisa³/a:
ai jeszcze jedna rada zamontuj sobie guziczek uruchamiajacy wentylator i nieliczac zimy to jezdzij z wlaczonym wentylatorem caly czas to nie bezie probleow typu



LOBUZ88 - 2013-08-18, 21:00

:lol2: :lol2: :lol2:
Nikita - 2013-08-18, 21:12

Szopen,

podpowiadam koledze jak najszybciej zapobiegac przegrzaniu silnika sam mialem bisa troche czasu i wiem ze problemy z temperatura wystepuja w bisie bardzo czesto

pozatym co mialo znaczyc

Szopen napisa³/a:
Ty na pewno nie ..


nie znasz kogos ani jego historii czym jezdzil i z czym mial problemy to nie rzucaj takich glupich haselek

LOBUZ88 - 2013-08-18, 21:20

Nikita, chodzi nam o to ¿e Bis w rêkach osoby która z pierdo³ami je¼dzi do mechanika (bo czym¶ takim jest wymiana sprzêg³a w Malcu) nie ogarnia mechaniki w podstawowym choæby stopniu prêdzej czy pó¼niej skoñczy na z³omie albo na portalu tablica.pl w dziale uszkodzone. Bis to jest mo¿na powiedzieæ "Maluch specjalnej troski" i od strony mechanicznej albo wymaga remontu od podstaw, albo szczegó³owego dbania o niego je¿eli jest w dobrym stanie....
Szopen - 2013-08-18, 21:44

Nikita napisa³/a:
podpowiadam koledze jak najszybciej zapobiegac przegrzaniu silnika sam mialem bisa troche czasu i wiem ze problemy z temperatura wystepuja w bisie bardzo czesto


Je¿eli wszystko jest zrobione tak jak powinno byæ, to ¿adne problemy z temperatur± nie wystêpuj±.

@LOBUZ88

+1 :)

Nikita - 2013-08-18, 21:51

dobrze powiedziane jezeli jest zrobione ale wnioskuje po dosc ubogiej wypowiedzi zakladajacego temat ze nie jest skoro szykuje sie do beneralnego remontu a i z drugiej strony uklad chlodzenia w bisie nie nalezy do zbyt efektywnych przykladem jest blacha oslaniajaca od strony kola po jej sciagnieciu juz lepiej sobie bisik radzi :D
ATi - 2013-08-18, 22:44

BIS ma wystarczaj±cy uk³ad ch³odzenia. Mój BIS ma przebieg 157 ty¶. Km i nigdy siê nie przegrza³. By³o jedno prawdopodobieñstwo przegrzania, gdy urwa³ siê dolny w±¿.
Ale raczej by³o wszystko w porz±dku, je¿eli przed remontem czyli przy ponad 150 tysiêcy kilometrów wskazówka prêdko¶ciomierza wskazywa³a 130 km/h.
Je¿eli wszystko dzia³a tak jak powinno, problemów silnik Bisa nie sprawia.
I to nie s± bajki wyssane z palca, tylko jest to auto które tata zna od nowo¶ci.

Nikita - 2013-08-19, 06:45

LOBUZ88, no tu masz racje nie zrozumielismy sie poprostu wczesniej no bo jakby nie patrzec to ( zacytuje tutaj kolege z innego forum co mi napisal tak pare lat temu)

"bis uczy kombinowania bo nie wszystko do niego znajdziesz na internecie"

ale do tego faktycznie trzeba miec chociaz minimalna wiedze mechanika :D

ATi no ja mialem troche problemow z termostatem i zbiorniczkiem wyrownawczym wiec wiem jak potrafi byc to uciazliwe :D

ale jak sie z tym uporalem to fakt nie bylo sie do czego doczepic a i spalanie bylo piekne 5 litrow po miescie to byl max :D

KRZYSIU - 2013-08-19, 10:25

LOBUZ88 - we¼ siê zdecyduj...

LOBUZ88 napisa³/a:
tak, do wymiany sprzêg³a trzeba wyj±c silnik, tak kupa roboty - generalnie siê nie op³aca robiæ

LOBUZ88 napisa³/a:
Nikita, chodzi nam o to ¿e Bis w rêkach osoby która z pierdo³ami je¼dzi do mechanika (bo czym¶ takim jest wymiana sprzêg³a w Malcu)


Niestety nie jestem wszechwiedz±cy i z mechanik± mam niewiele wspólnego ale to chyba nie musi byæ przeszkod± w posiadaniu takiego auta. Jakby¶ mia³ jak±¶ M Power za 500ty¶. to robi³by¶ sam??

Szopen napisa³/a:
ale to bis, nie op³aca siê robiæ. Zaraz Ci wydmucha UPG i po ptokach.


Tacy z Was mi³o¶nicy ¿e wg. Was lepiej jest go oddaæ na z³om... :facepalm:
S± tu jacy¶ prawdziwi mi³o¶nicy :?:

Trochê pieniêdzy ju¿ w niego w³o¿y³em wiêc na pewno nie op³aca siê go z³omowaæ...
Je¿eli cena przekroczy moje oczekiwania to nie wykluczam mo¿liwo¶ci sprzeda¿y...
Tylko nie wiem ile móg³bym dostaæ, bo na pewno nie tyle, ile ju¿ do tej pory mnie kosztowa³... :/

Michu - 2013-08-19, 10:48

KRZYSIU, a nie mówi³em Ci ¿e bêdziesz mia³ z nim cyrki? Do posiadania BISa trzeba mieæ dobr± wiedzê mechaniczn± a przede wszystkim ¿elazn± cierpliwo¶æ i jaja ze stali by nie baæ siê tym je¼dziæ.
Delmut - 2013-08-19, 10:50

KRZYSIU napisa³/a:
Tacy z Was mi³o¶nicy ¿e wg. Was lepiej jest go oddaæ na z³om... :facepalm:
S± tu jacy¶ prawdziwi mi³o¶nicy :?:

Zaczynasz mnie powoli irytowaæ...
Zadajesz g³upie pytania to odpowiedzi te¿ s± g³upie...

Zastanów siê ciutek nad swoim pytaniem:
KRZYSIU napisa³/a:
Witam. Pierwsza sprawa - W moim szatanie pad³o mi sprzêg³o. S³ysza³em od mechanika ¿e to bêdzie kupa roboty, ¿e silnik trzeba wyj±æ itp. Co Wy na to? Czy mia³ kto¶ z tym do czynienia?

Nie wiem która czê¶æ pytania jest g³upsza... To o wyci±gania silnika do wymiany sprzêg³a czy mo¿e ta o czynieniu ze sprzêg³em.

Na forum 126p pytasz czy kto¶ wymienia³ sprzêg³o?? Dobre!!
Pierwsza czê¶æ te¿ zabawna. Chcia³by¶ to sprzêg³o wymieniaæ przez rurê wydechow±?? Chyba tylko ginekolog Ci tutaj pomo¿e...

A pytanie nr dwa:
KRZYSIU napisa³/a:
Druga sprawa - mam ochotê wyremontowaæ swojego BIS-a, do ogarniêcia wszystko, blacharka, mechanika, wnêtrze itp. Ogólny remont. Znacie kogo¶ na ¦l±sku kto zajmuje siê takimi renowacjami? I jakie koszta siê z tym wi±¿±? Pozdro :)

Sk±d mamy wiedzieæ ile mo¿e kosztowaæ naprawa Twojego BIS skoro nawet fotki nie da³e¶?? Sorry, ale ¿aden z naszych forumowych Maæków nie jest wró¿bit± i Ci kwoty nie wywró¿y.

Na Rezerwie zawsze znajdziesz chêtnych do pomocy, ale ¿eby pomoc otrzymaæ nale¿y zadawaæ pytania w sposób sensowny, inaczej zostaniesz potraktowany jak troll.

Zrób temat o swoim BISie, wrzuæ foty i wtedy chêtnie Ci pomo¿emy

KRZYSIU - 2013-08-19, 11:32

Michu napisa³/a:
KRZYSIU, a nie mówi³em Ci ¿e bêdziesz mia³ z nim cyrki?


Mówi³e¶ Michu, mówi³e¶, ale nie wiedzia³em ¿e takie jaja bêd± na tym forum...
Moje pierwsze pytania zada³em poniewa¿ spotykam siê z tak± sytuacj± po raz pierwszy, je¶li chodzi o mechanikê to jestem jak Wy to mówicie nobem czy trollem... Jeden chuj... Chcia³em siê po prostu upewniæ tutaj czy to rzeczywi¶cie prawda, mo¿e uzyskaæ od Was jakie¶ dodatkowe informacje na ten temat,
Delmut napisa³/a:
Na Rezerwie zawsze znajdziesz chêtnych do pomocy
a jak na razie to tylko jedziecie po mnie za to ¿e nie znam siê na mechanice...

Delmut napisa³/a:
Sk±d mamy wiedzieæ ile mo¿e kosztowaæ naprawa Twojego BIS skoro nawet fotki nie da³e¶?? Sorry, ale ¿aden z naszych forumowych Maæków nie jest wró¿bit± i Ci kwoty nie wywró¿y.


Ju¿ siê wypowiedzia³em na ten temat i uzyska³em satysfakcjonuj±c± mnie odpowied¼... :roll: Dziêkujê.

Mateusz126FSM - 2013-08-19, 11:40

KRZYSIU, a wiesz co to http://sjp.pwn.pl/slownik/2574878/ ?
Sam wczoraj Bisa kupi³em i widzê ile pracy mnie czeka

KRZYSIU - 2013-08-19, 11:43

Mateusz126FSM, przestraszy³em siê ¿e mówi± na powa¿nie...
Mateusz126FSM - 2013-08-19, 11:53

Cz³owieku.. logicznie.. logicznie pomy¶l i popatrz ile bisów na ulicy widzisz i czy jest sens remontowaæ... jak by ich by³o jak mrówek ¿e na ka¿dym podwórku stoi to faktycznie nie by³o by sensu ich remontowaæ, ale jest ich MA£O i ka¿dego warto remontowaæ.
I nie polecam Ci jakich¶ mechaników bo zrobi± fuszerkê "bo to tylko maluch" i bêdzie tak o jako¶ zrobione. Je¶li nie masz zielonego pojêcia to przegrzeb forum na wszystkie strony, analizuj, dopytuj je¶li nie jeste¶ pewien.. i faktycznie zadawaj sensowne pytania, bo jak kto¶ widzi takie pytanie z d* wziête to sarkazm automatycznie siê w³±cza..
I w³asny wk³ad w pracê siê liczy bo to przynosi satysfakcjê.

KRZYSIU - 2013-08-19, 12:00

Wiêc w³a¶nie chcia³em ¿eby kto¶ mi poleci³ gdzie mogê wykonaæ remont... Mo¿e jest kto¶ taki kto nie robi³ sam i móg³by co¶ poleciæ... Albo kto¶ kto by siê tego podj±³... :oops:
Delmut - 2013-08-19, 12:13

KRZYSIU napisa³/a:
Mówi³e¶ Michu, mówi³e¶, ale nie wiedzia³em ¿e takie jaja bêd± na tym forum...

Powtórzê Ci raz jeszcze!! Jaja sprowokowa³e¶ sam!!

I dalej bêdê trzyma³ siê wersji, ¿e nic nie wiesz. Samochód mo¿e byæ ca³kiem prze¿arty rdz± i wtedy nawet osiem ko³a nie starczy!!
Je¿eli masz do wymiany pod³ogê i progi to ju¿ strzela tysiak!!
Dochodzi jeszcze brak wiedzy. Je¿eli siê nie znasz, a remont bêdzie do¶æ rozleg³y to znaj±c podej¶cie fachowców do 126p efekt koñcowy bêdzie wieliczkowy...

Drug± kwesti± jest to jakie masz plany do auta. Ma byæ full seria czy tuning??
Je¿eli full seria to rób je¿eli ten samochód jest fajn± baz±, ale je¿eli tuning to nie ma sensu!!
KRZYSIU napisa³/a:
Wiêc w³a¶nie chcia³em ¿eby kto¶ mi poleci³ gdzie mogê wykonaæ remont... Mo¿e jest kto¶ taki kto nie robi³ sam i móg³by co¶ poleciæ... Albo kto¶ kto by siê tego podj±³... :oops:

Mogê Ci poleciæ dobry zak³ad, ale... znowu pojawia siê problem wiedzy. Sam przyznajesz, ¿e jej nie masz, a warsztat nie bêdzie czeka³ w nieskoñczono¶æ a¿ znajdziesz element do BISa.

Zaproponujê Ci po raz kolejny wrzucenie zdjêæ. Jest na forum kilku fachowców je¶li chodzi o spawanie. Maj± oni do¶æ rozlegl± wiedzê nt. 126p i kitu Ci nie wcisn±, ale roboty bez zdjêæ auta nie wezm±!!

kaszlak_maniak - 2013-08-19, 14:18

Do wymiany sprzêg³a nie trzeba wyci±gaæ silnika. :mrgreen: Wystarczy kana³ i mo¿na od spodu wyci±gn±æ sam± skrzyniê biegów. :E O ile w 650tce o wiele przyjemniej jest wywaliæ z auta ca³y zespó³ napêdowy, o tyle w BISie lepiej wyjmowaæ sam± skrzyniê. Odpada zabawa z rozbieraniem ch³odzenia, z reszt± ogólnie jest przy tym nieco wiêcej roboty ni¿ w zwyk³ym maluchu. W BISie za to dostêp do takich rzeczy jak rozrusznik, jest od spodu lepszy z racji innego kszta³tu dzwonu (jest tam zwyczajnie wiêcej miejsca). Jedyn± wad± takiego rozwi±zania jest, ¿e trzeba w³o¿yæ sporo wysi³ku by trafiæ ciê¿k± skrzyni± biegów trzymaj±c j± rêkoma nad g³ow± z powrotem na swoje miejsce. Ale jest to do zrobienia...
KRZYSIU - 2013-08-19, 14:28

No proszê... Co¶ nowego ;)
Delmut - 2013-08-19, 14:29

KRZYSIU napisa³/a:
No proszê... Co¶ nowego ;)

Osobi¶cie nie polecam. Skrzynia troszkê wa¿y

Mateusz126FSM - 2013-08-19, 14:32

kaszlak_maniak, mo¿na te¿ podnie¶æ nie co ty³ Bisa na podno¶nikach wsadziæ skrzyniê pod niego i opuszczaj±c Bisa celowaæ skrzyni± która na ¿abie bêdzie spoczywaæ i nie trzeba rêkoma d¼wigaæ. Ale za to tu wchodzi w grê pe³zanie pod samochodem.
Delmut - 2013-08-19, 14:42

Dobra, nie oszukujmy siê...
Facet pisze, ¿e nie jest w stanie tego zrobiæ sam. Rozumiem, te¿ nie potrafiê wymieniæ sprzêg³a - na razie.

Rady w stylu, mo¿na w kanale wymieniæ albo unie¶æ ty³ niewiele wnosz± bo auto i tak wyl±duje u mechanika lub u kogo¶, kto i tak zrobi po swojemu.

Na miejscu kolegi wymontowa³bym ca³y zespó³ napêdowy i przy okazji, ¿e mam silnik na pod³odze zrobi³bym pe³ny przegl±d i powymienia³ wszystko co wygl±da na zagro¿one. Przy takim podej¶ciu jest szansa na to, ¿e nie spotkaj± go przygody podobne do tych, które mia³ Natt na majówce

Mateusz126FSM - 2013-08-19, 15:10

Delmut, dobra rada. i dobre by by³o ¿eby kto¶ obeznany obejrza³, wys³ucha³ ten silnik wiêc tak jak ju¿ nie raz wspominane fotki lub nagrania s± potrzebne
ATi - 2013-08-19, 15:46

Silnik wyjmowa³em w Bisie dwa miesi±ce temu.
Godzina roboty, a wszystko masz na zewn±trz, przy okazji przeczy¶cisz i posprawdzasz uk³ad ch³odzenia.

grzesiol - 2013-08-20, 02:00

Silnik wyci±gn±æ to tak jak pisze, ATi, oko³o 1h pracy.
Ale, je¿eli kolega pisze, ¿e BIS do remontu to ja bym wyci±gn±³ skrzynie i silnik i zrobi³ wszystko porz±dnie za jednym razem.
Niestety, wci±¿ nie wiemy w jakim jest stanie blacharskim bo byæ mo¿e nie warto jest cokolwiek przy nim d³ubaæ.

A co do kwestii samego sprzêg³a to ¿yczê powodzenia przy szukaniu tarczy sprzêg³owej do BISa. :mrgreen:

KRZYSIU - 2013-08-20, 05:40

Allegro
lub zregenerowaæ... :twisted:

kaszlak_maniak - 2013-08-20, 06:42

Statima siê nie kupuje...
grzesiol - 2013-08-20, 13:17

potwierdzam, STATIMa siê nie kupuje!
Ja siê wszystkiego pozby³em, tarcza nie pasuje, sprê¿yny w docisku s± tak twarde, ¿e peda³ chodzi ciê¿ko jak w Ursusie a ³o¿ysko oporowe huczy po 800km jak fabryczne po 60tys i pêka obudowa po 10tys km. Ogólnie, Z£OM!
Wkurwi³em siê, wsiad³em w auto, poje¼dzi³em trochê i znalaz³em kilka fabrycznych tarcz, jedn± nówkê i trzy u¿ywki, da siê? Da.

A co do regeneracji to czy da siê zregenerowaæ t³umiki drgañ skrêtnych w tarczy sprzêg³owej?

g³odny - 2013-08-20, 14:46

Da siê wszystko, nawet docisk zregenerowaæ. S± nawet firmy które oryginalne sprzêg³a na sportowe przerabiaj±.
Mateusz126FSM - 2013-08-20, 16:42

g³odny, ile taka us³uga mo¿e kosztowaæ ?
g³odny - 2013-08-20, 16:52

http://lmgtfy.com/?q=Rege...z%C4%99g%C5%82a
Michu - 2013-08-20, 19:01

:lubieto:
grzesiol - 2013-08-21, 14:04

Wiedzia³em, ¿e przebijaj± ok³adziny ale nie wiedzia³em, ¿e i równie¿ mog± zregenerowaæ t³umiki drgañ skrêtnych. ;)
Mateusz126FSM - 2013-08-22, 11:27

Masakra... z g³upa kupi³em Satima bo musia³em sprawdziæ czy faktycznie takie ujowe...
skrêci³em wszystko w ca³o¶æ, przejecha³em 2 kilometry i tarcza siê ROZSYPA£A !.. za piernika nie polecam nikomu Satima !!

kaszlak_maniak - 2013-08-22, 11:36

Oho, widzê statim bije nowe rekordy.
Mateusz23maw - 2013-08-22, 11:36

Ja przejechalem na nim 5tys i ma sie dobrze, a zdarza sie ze okrutnie jest traktowane.
Tasok - 2013-08-22, 14:00

kaszlak_maniak napisa³/a:
Oho, widzê statim bije nowe rekordy.


Wyznacza nowe standardy. :roll:
Przyznam ¿e sam mam Statima, dzia³aæ dzia³a, ale i tak to wyjebie za psem, nie idzie ³adnie luzu ustawiæ, nie ma takiej "g³adkiej" pracy jak Ko¿uchow.

Anzel - 2013-08-22, 15:58

Tasok napisa³/a:
kaszlak_maniak napisa³/a:
Oho, widzê statim bije nowe rekordy.


Wyznacza nowe standardy. :roll:
Przyznam ¿e sam mam Statima, dzia³aæ dzia³a, ale i tak to wyjebie za psem, nie idzie ³adnie luzu ustawiæ, nie ma takiej "g³adkiej" pracy jak Ko¿uchow.



Dok³adnie.W czerwcu wrzuci³em to,co poniewiera³o mi siê po gara¿u,nowa tarcza z dociskiem Statimu.Od tej pory mam sprzêg³o dzia³aj±ce metod± 0-1 na przestrzeni jednego centymetra :roll: Regulacja nie pomaga,auto albo rusza z piskiem albo skacze jak ¿aba...Najlepsza opcja to oddaæ tarczê do ponownego nabicia i polowaæ na nowy,porz±dny docisk.Chyba ¿e uda siê dorwaæ now± solidn± tarczê :)

ATi - 2013-08-22, 19:27

Anzel, to fajn± t± tarczê masz, taka sportowa :E
Polecam popytaæ siê o tarczê Luk'a, s± jeszcze zestawy Sachs.

ps. Tarcza sprzêg³a Luk'a kosztuje 200 z³otych.

Mateusz126FSM - 2013-08-22, 23:11

zamówi³em w³a¶nie Lukasa.. mam nadziejê ¿e siê sprawdzi
grzesiol - 2013-08-23, 07:21

Mateusz126FSM napisa³/a:
Masakra... z g³upa kupi³em Satima bo musia³em sprawdziæ czy faktycznie takie ujowe...
skrêci³em wszystko w ca³o¶æ, przejecha³em 2 kilometry i tarcza siê ROZSYPA£A !.. za piernika nie polecam nikomu Satima !!


Uda³o Ci siê wepchaæ STATIMa do BISa? U mnie tarcza nie pasowa³a jak i w kilku innych ko³ach zamachowych od BISa. Bo jak j± wepcha³e¶ na si³ê to siê nie dziwie, ¿e siê rozsypa³a po 2km.
Piszcie maile do STATIMu ze zdjêciami z ¿±daniem zwrotu pieniêdzy, mo¿e to im da co¶ do my¶lenia o jako¶ci ich wyrobów.

Mateusz126FSM - 2013-08-23, 14:15

wszystko wesz³o idealnie w³a¶nie ... chyba ¿e poprzednik co¶ majstrowa³ i przerabia³ ?
Pieni±dze zwrócili i "rzeczoznawca" stwierdzi³ ¿e to by³ wadliwy egzemplarz -.- are you kidding me ?....

grzesiol - 2013-08-23, 14:58

A mo¿e masz ko³o zamachowe z cc 700?
Tam nie by³o tego ko³nierza który uniemo¿liwia³ za³o¿enie sprzêg³a statimu.

Albo mo¿e mia³e¶ wersjê tarczy z czterema sprê¿ynkami od t³umików drgañ skrêtnych?
Bo ja mia³em t± z trzema i ona nie pasowa³a.

Anzel - 2013-08-23, 15:33

ATi napisa³/a:
Anzel, to fajn± t± tarczê masz, taka sportowa :E
Polecam popytaæ siê o tarczê Luk'a, s± jeszcze zestawy Sachs.

ps. Tarcza sprzêg³a Luk'a kosztuje 200 z³otych.



G³ównie rozchodzi siê o dostêpno¶æ docisku dobrej jako¶ci.Jak ju¿ pisa³em,w Krakowie jest zak³ad potrafi±cy dobrze nabiæ tarczê,do Bisa kosztowa³o to 40pln.Je¶li do takiej zregenerowanej ok³adziny do³o¿ymy markowy docisk,otrzymamy ca³kiem niez³e sprzêg³o 8)

Krzysztof0430 - 2013-08-23, 16:26

grzesiol napisa³/a:
A mo¿e masz ko³o zamachowe z cc 700?
mnie siê wydaje ¿e bez ko³a pasowego od CC700 konfiguracja: zamach z CC700 a ko³o pasowe od BISa mo¿e nie zadzia³aæ i spowodowaæ jakie¶ straty w silniku, bo chyba jest ró¿nica w masie przeciwwagi w kole pasowym od CC700 a tym z BISa.
Mateusz126FSM - 2013-08-24, 20:41

Za³o¿y³em Lucasa i polecam ka¿demu... perfekcja
ATi - 2013-08-24, 21:30

Mateusz126FSM, sama tarcza, czy te¿ docisk?
Polecam do tego docisk tej samej firmy i wtedy to ju¿ sprzêg³o idealne.

Mateusz126FSM - 2013-08-25, 00:06

Docisk seria, tarcza Lucas, pasuj± do siebie idealnie
Docisku nie zmienia³em bo wygl±da ¶wie¿o

Daro100 - 2014-09-08, 21:18
Temat postu: Re: BIS, sprzêg³o, remonty
KRZYSIU napisa³/a:
Witam. Pierwsza sprawa - W moim szatanie pad³o mi sprzêg³o. S³ysza³em od mechanika ¿e to bêdzie kupa roboty, ¿e silnik trzeba wyj±æ itp. Co Wy na to? Czy mia³ kto¶ z tym do czynienia?
Druga sprawa - mam ochotê wyremontowaæ swojego BIS-a, do ogarniêcia wszystko, blacharka, mechanika, wnêtrze itp. Ogólny remont. Znacie kogo¶ na ¦l±sku kto zajmuje siê takimi renowacjami? I jakie koszta siê z tym wi±¿±? Pozdro :)


W BISie do wymiany sprzêg³a ³atwiej (szybciej) wyj±æ skrzyniê ni¿ silnik. Oczywi¶cie o ile dysponujemy kana³em, b±d¼ podno¶nikiem kolumnowym.
Pozdrawiam
DaRo

Domage - 2014-09-09, 10:53

Zale¿y... w zwyk³ym maluchu wymiana sprzêg³a jak robi³em z m³odym, zaje³a nam godzinê, z wyjêciem silnika.
W Bisie dochodz± rurki od wody, i ryzyko zapowietrzenia uk³adu, wiêc mo¿e faktycznie lepiej skrzynie. Chocia¿ celowanie w tarcze sprzêg³a wa³kiem od skrzyni nie nale¿y do przyjemnych. :roll:

Daro100 - 2014-09-09, 16:02

Domage napisa³/a:
Zale¿y... w zwyk³ym maluchu wymiana sprzêg³a jak robi³em z m³odym, zaje³a nam godzinê, z wyjêciem silnika.
W Bisie dochodz± rurki od wody, i ryzyko zapowietrzenia uk³adu, wiêc mo¿e faktycznie lepiej skrzynie. Chocia¿ celowanie w tarcze sprzêg³a wa³kiem od skrzyni nie nale¿y do przyjemnych. :roll:


Swego czasu w ASO do wymiany sprzêg³a (w BISie i w 126p) standardowo zwala³o siê skrzyniê biegów. Trochê brutalnie, ale silnik po zdjêciu skrzyni nie by³ podpeirany i trzyma³ siê wy³±cznie na wsporniku, na belce. Filtr od¶rodkowy wgniata³ trochê belkê. Silne pochylenie silnika wisz±cego w ten sposób u³atwia³o w³o¿enie skrzyni przy monta¿u. I przy okazji uwaga - je¿eli kto¶ ¶ci±ga³by ko³o zamachowe, to bezwglêdnie musi pamiêtaæ o zamontowaniu we w³a¶ciwym po³o¿eniu (znak) w przeciwnym razie wbracja w pewnym zakresie obrotów jest taka, ¿e trzêsie ca³ym samochodem.

zawodnik - 2015-08-10, 07:46

pilnie potrzebuje info jak powinno byc ustawione kolo zamachowe w bisie, tloki w gorze, znak na kole ma byc tez na gorze (tak jak t³oki)? tak jak to sie ustawia w zwyklej 650?
maluch_bis - 2015-08-10, 07:54

t³oki w GMP, na kole zamachowym jest wy¿³obienie - zaznaczone czerwon± farbk± i to wy¿³obienie musi siê zgrywaæ z wy¿³obieniem, które jest w bloku

zawodnik - 2015-08-10, 07:56

czyli jak w 650 ok dzieki
zawodnik - 2015-08-11, 12:51

jeszcze jedno pytanie, jaka sruba wchodzi w gloqice i blok co trzyma obejme wydechu? bo m8 nie moge tam wlozyc?
marconi - 2016-03-22, 12:36

Witam,

Mam BISa, który przesta³ w gara¿u nie je¿d¿ony 10 lat. Do gara¿u wjecha³ o w³asnych si³ach. Pytanie co zrobiæ przed pierwszym uruchomieniem oprócz zakupu nowego aku?

Bêdê wdziêczny za podpowiedzi.

ATi - 2016-03-22, 16:13

marconi, przep³ukaæ uk³ad ch³odzenia, zmieniæ olej i powinno byæ git.
marconi - 2016-03-30, 10:04

Ciekawy jestem tego pierwszego odpalenia po takim czasie. Dam znaæ jaki wynik bêdzie tej próby.
kamilm0000 - 2016-10-06, 12:16

Witam czy posiada kto¶ sprzêg³o do bisa lub gdzie mogê kupiæ

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group